Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 425616 times)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #825 on: 06.06.17 - klo:11:25 »
Aloitan tyhjästä olosta.
Odotin Hiidenvesi Openia jo pari viikkoa vesikielellä, kiekot vahattuina (no ei nyt sentään). Vaikka odotusarvot menestyksestä, taikka hyvistä ratinkeista eivät olleet häävit, niin silti aina toivon päivää parempaa.
Mutta kun Etu-Kaatiksen alkuväylät romuttivat haaveni samantien, valtasi sellainen mielen tyhjyys, että oksat pois! En osannut Villen kannustuksesta ja psyykkauksesta huolimatta käsitellä haaveiden kaatumisesta. Olisin voinut laulaa Haaveet kaatuu!, mutta A: En osaa laulaa B: inhoan sitä biisiä , joten jätin väliin ;D
Harjun surkean avauksen jälkeen kävelin kun zombi, ja pelaaminen oli ahdistavan hengetöntä....halutonta! Ikävää seuraa olin myös, vaikka en meuhkaa, tai häiritse muuten muiden peliä....anteeksi!
Sunnuntaina Taka- Kaatiksen pelaaminen oli jo rentoa, ja hyvän tuulista (jos mun tapauksessa voi näin edes sanoa). Vaikka tulos ei ollut sen kummempi, niin nautin pelaamisesta alusta loppuun.

Nyt odotan jo innokkaasti seuraavaa kisaani, eli Masteria. Hienoakin hienompi rata kuulemma tiedossa.

Nauttimaan lähden, ja toivottavasti siitä eteenkin päin koska olen tullut mullistavaan johtopäätökseen..............
siitä kirjoitan taas kun joskus on aikaa.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #826 on: 08.06.17 - klo:11:36 »
Eihän mullistava johtopäätökseni ole kenellekkään muulle yllätys, kun minulle itselleni.
Hiidenveden aikana nimittäin lopultakin suostuin tajuamaan, etten todellakaan pysty kilpailemaan podium paikoista koskaan.
Mun heittotaitoni muihin verrattuna on niiiiin olematon.

Putti: Tässä väylän, ja kierroksen,ja kisan päättävässä heitossa olen yksinkertaisesti ja yksiselitteisesti MPG luokan huonoin koko Suomessa. Kun seuraa muiden kilpakumppaneiden putteja, niin omani alkaa hävettää. En tiedä pitäisiköhän asialle tehdä jotain?

Lähärit: Vaikka niissäkin olen heikko, ja karmeita ylilyöntejä tapahtuukin niin en näe niissä välttämättä mitään järkyttävää eroa muihin. Uskoisin olevani semmoinen keskitason lähestyjä kuitenkin. Niitä pitäisi malttaa vielä treenata enemmän.

Draivit: Luulin edes kohtuudella pärjääväni....vielä mitä! Kiva heittää kaiken maailman Kotamäkien, Timosten, Pohjalaisten, Savolaisten, Sandholmien kanssa samassa poolissa, kun avaukseni jäävät 20-30m. muista. Tätä heittoahan on kiva treenata, mutta ihan turhaan kun se ei enää parane.

Monipuolisuus: Sitä ei ole! Olen täysi hyzer heiton varassa. Ja sillä ei pärjää millään.

Tähän asti olen liitänyt pilvilinnassa, ja kuvitellut kaikenlaista.
Viikonloppuna putosin maahan nokka edellä. Auts! se teki kipiää, mutta tavallaan helpotti elämää. Toivottavasti nyt pystyn enemmän vaan nauttimaan pelaamisesta, hyvästä seurasta ja ulkoilusta.
Sitten kun nautinto jää, voin poistua takavasemmalle harrastamaan vaikka pitsin nypläystä.

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #827 on: 08.06.17 - klo:13:02 »
Rupeat nyt vaan nenäkarvat vilkkuen nokkapystyssä kiertämään sitä rajamäen rataa pelkästään forella heittäen.. Et siis pelaa mitään muuta etkä ajattele mitään muuta niin johan alkaa fore sujumaan ja monipuolisuus lisääntymään.
Samanlaisia pikkupapparaisia vetelee maailmalla putterilla suoraan sen 100m joten tekniikasta se on kiinni ja uskalluksesta lähteä mukavuus ympyrän ulkopuolelle. Se että siellä ympyrän ulkopuolella voi joutua harhailemaan kauankin ilman apuja, niin kyllä Sulla sen luokan tuttuja löytyy puhelimesta että apuja varmasti on tarjolla ,mutta sitä pitää osata pyytää vaikka Aria opettamaan kaatikselle eikä ihastelemaan maisemia.

Tsemppiä ympyrän ulkopuolelle.. Täällä on välillä jäätävän hankalaa, mutta tulevaisuus , se voi olla juuri niin aurinkoinen kuin itse haluaa.

Nyky nuoriso kun vetää kenttä treeniä 10h viikossa putti treeneistä puhumattakaan niin eihän meillä taivaanrannan taiteilijoilla joiden pelaaminen oerustuun toivoon onnistumisesta ole paljoa mahdollisuuksia.. Raise the par daily bases..tai jotain sellaista se hirsikin heittää somessa ☺

Offline takarivi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 581
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tero Koivu
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #828 on: 08.06.17 - klo:15:08 »
Ei huoli hän siitä, jos jossakin
ei yhtynyt tahto ja voima,
kun tahto vaan oli oikea
ja aattehen aateloima

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #829 on: 09.06.17 - klo:11:31 »
Kiitos Miikka kommentista!
Olenkin ajatellut kiertää paikallista rataa forella aina silloin tällöin. Tiettyyn rajaan asti heitto voi kehittyä, mutta toisaalta kun tekniikkaa en osaa niin heikoksi se silti jää.
Ja apua en osaa, enkä kehtaa pyytää ;)
Ville mulle viime syksynä Kankaanpäässä näytti mallia, ja otetta kiekosta (kuviakin otettiin). Mutta liian vaikeaa mulle.

Kiitos takarivistä tulleesta runosta! Hieno on, vaikka en ole ihan varma mitä se tarkoitti :o

Tällä viikolla kaikki tarmo on mennyt kolmen radan suunnitteluun ja rakentamiseen, joten heittäminen on jäänyt miltein kokonaan pois.
Ensiviikolla taas heitetään viimeistään Masterissa!

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #830 on: 09.06.17 - klo:21:27 »
Mikä on Nurmijärvi Golfin laajennuksen tilanne? Joko kohta pääsee maan parhaalle 18-väyläiselle?
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #831 on: 12.06.17 - klo:11:31 »
Laajennuksen osalta olen tänään ollut keskusteluyhteydessä golfkeskukseen. Tällä hetkellä voin vain kertoa että no comments ;)
Kerron heti kun siitä on jotain aikataulullisia faktoja olemassa.

Maan parhaasta 18-väyläisestä en tiedä yhtään mitään. Mulle on olemassa vain parhaita ja vielä parhaimpia ratoja, enkä ole niitä kaikkia vielä pelannutkaan.

Yhtälailla kun on hienoa keskustella frisbeegolfista vanhojen starojen kanssa esim. Jussi, Tinde, Hämis, Sami, Jukka, Limpurit, niin sama se on futiksen puolellakin.
Eilisen päivän vietin Tampereella Suomen Palloliiton kutsumana, ja siellä minulla oli suuri kunnia keskustella pitkät tovit mm. Atik Ismailin, Jari Litmasen ja Miika Juntusen kanssa. Miikan kanssa saunakeskustelussa tuntui että futisaiheet nousivat välillä kuumimmiksi kun itse löylyt!
Oikein mukavan päivän kruunasi Suomi - Ukraina futismatsi, vaikka itseasiassa se jäi muuta ohjelmaa vaisummaksi.

Tällä viikolla oma frisbeegolfaaminen jää todennäköisesti viikonloppuun. Mutta olen kuitenkin tänä aamuna pystyttänyt 6 uutta koria tulevalle Rajamäen liikuntapuiston kiinteälle 9 väyläiselle.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #832 on: 16.06.17 - klo:07:47 »
" Vaimo tahtoisin jäädä,
             mutta moottoritie on kuuma.
                         Sillä olen matkalla Iso-Kirjaan
                               kas mestari heittäjä oon!
                                      mestari heittäjä oon! "


Lyhykäisiä raportteja mahdollisesti tulossa MASTERI kisasta Keuruun Iso-Kirjan radalta.

Offline öre

  • Juniori
  • **
  • Posts: 92
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ari Lehtinen
  • Seura: Rauman Frisbee
KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #833 on: 16.06.17 - klo:13:16 »
Tsemppii mastersiin!! "I'm playing again!" "You'll never walk a......."

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #834 on: 16.06.17 - klo:23:20 »
Kiitos Ari!
Parigolf pelattu. Saunottu, uitu ja syöty! Hieno fiilis!

Säädettiin vähän pareja, ja vaihdoinkin Markon Ilkkaan. Puttikoulu jälleen yhdessä  ;D
Pelattiin Pekkaa ja Hämistä vastaan tiukka kisa, lopulta pisteet me 63, he 66.
Itse pelasin kuin pulloperse sika, mutta Ile paikkasi.

Ja pakko kehua rataa....aivan sairaan makee!
Kyllä on Masterin arvoinen rata!
Huomenna se alkaa!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #835 on: 17.06.17 - klo:06:21 »
Tyhjä olo taas tiedossa!
Myöhään yöhön jutusteltiin niinkin yllättävästä aiheesta kun frisbeegolf.
Nukahdin välittömästi kun punkkaan pääsin, mutta heräsin vähän yli viisi. Ja sen jälkeen ei enää unta vaikka kuinka yritän.
Armoton väsymys tappaa pelaamisen riemun. Ekan kierroksen varmaan pysyn hereillä, mutta lounaan jälkeen tulee noutaja.

Mutta tämä rata:
Visuaalisesti huikea! Mikään ei varmasti ole koskaan täydellinen, mutta nyt ollaan lähellä.
Lyhyeksi leikattu nurmi, kuikka huutaa järvellä, jylhää männikköä, vihreä lehtistä koivikkoa, tumma vetisiä jokia (ojia), laaksoa ja kukkulaa. Tykkään!!!
Ob paaluja kaikkialla, mutta loistavasti sijoitettuna...järkevästi suoraan sanottuna.
Kiekko voi päätyä veteen monen monituista kertaa. Jännää!
Aurinko porottaa heti aamusta. Miltein tyyni sää, ja lämmin.

Ihana rata! Loistava sää! Huikea seura!

Jos pysyn hereillä niin yritän nauttia kisasta joka solulla koska kaikesta huolimatta Masterissa jokainen on Mestari!!!!

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #836 on: 17.06.17 - klo:07:14 »
Tsemppiä nautintomatkalle ja liidokkaita puita väistäviä onnistumisia..
Muistahan lounaan jälkeen ottaa pikku päikkärit.. Ihan silmäys vaan ja sitten kahden minuutin merkillä taktinen juoksen korille ja takaisin että lähtee unihiutaleet kropasta.. Hyviä heittoja.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #837 on: 17.06.17 - klo:18:00 »
Kiitos Miikka!
Lounaan jälkeen uitiin Markon kanssa ponttoonilaiturille, ja mietittiin siellä Masterin tulevaisuudesta.
Päikkäreitä en uskalla ottaa, koska sitten en enää herää tähän päivään.

Itse kilpailussa sulin jälleen kerran, mutta oli se vaan hienoa pelata upealla, upealla, upealla radalla.
Vaikka ensimmäisen kierroksen toisen heiton jälkeen meinasin lähteä saunaan ja kotiin.
Mutta tänne jäin, ja nyt lähdetään saunaan!!!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #838 on: 20.06.17 - klo:18:17 »
No nyt vihdoinkin Masteri ajatuksia yhden papparaisen näkövinkkelistä.
Perjantai iltana kun kaikki vanhat kamut olivat paikalla paitsi Paavo aloimme pelaamaan parigolfia. Puttikoulu Ile ja väykkä olivat jälleen parina. Ile näytti mallia, ja väykkä kuoropojan tavoin peesasi. Tulosta en enää muista, enkä sijoitusta ole missään vaiheessa edes udellut. Ei kerta kaikkiaan kiinnostanut, mulle riitti Ilen, Hämiksen ja Pekan peliseura, täydellinen kesäillan sää ja huippuhieno rata.
Loppuilta menikin sitten saunoessa, ja uidessa sekä tietenkin syödessä.    Koko kisahan oli pelkkää syömistä, pelaamista, saunomista ja uimista ;D

Mökki Mäntylän kööri (Marko, Petri, Hämis, Ilari, Paavo ja minä) höpöttivät pitkään yöhön ennen kuin Nukkumatti, Nukkumatti pappain, illoin kulkee heittää unihiekkaa, päivän heitot aika lopettaa on!
Aamulla heräsin varhain...liian varhain! Silmät ristissä kuuntelin kuorsaus kuoroa, ja päätin lähteä aamukävelylle kameran kanssa. Järven tyyni pinta, auringon paiste, lintujen laulu ja nurmen tuoksu huumasivat. Voi kun kaikilla olisi mahdollisuus kokea tämä sama autuus.
HERÄSIN! ja eikun aamupalalle!

Ensimmäinen kierros. Aloitus väylältä 20. Mandoportti 30 metrin päässä teeltä, en uskalla yrittää. Putterilla täydellinen määrämittainen portin eteen. Toiseen heittoon olisi tilaa vaikka hurumykke, mutta eihän se mulle riittänyt. Kakkonen kaikesta huolimatta outtiin. Vajosin nurmen alle, ei tästä kerta kaikkiaan mitään tule. Saunaan ja kotiin!
Mutta eihän sitä sovi heti luovuttaa. Kolmannella väylällä avaus outtiin (ei voi mennä). Päässä alkoi humista! Pelasin kuitenkin loppuun asti. Tulos 68 tuntui heikolta, mutta kuinka ollaskaan se riitti ykköspooliin toiselle kierrokselle.
Toisen kierroksen aloitimme väylältä 2, Heti pirkko, OHO!, väylälle 10 tulimme tasaväkisenä koko pooli. Siinä vaiheessa olin tilanteessa 2 alle!!!
Kymppiväylä, se kaunis lahden ylitys. Ekalla kiekalla olin ottanut kakkosen, joten itseluottamus oli kohdillaan. Heitin kuitenkin liikaa ylös, ja männyn oksa pudotti kiekon järveen, OB ja vitonen korttiin. Sulin!
Kierrostulokseni oli nyt 69, ja se piti minut edelleenkin ykköspoolissa. IHME!
Sunnuntaina ajoittainen vesisade, välillä kovakin sekoitti jonkin verran peliä (paitsi Markon, joka alkoi vasta nyt pelaamaan tosissaan). Minun, Ilarin ja Rikun taistelu hopeasta ja pronssista oli nautinnollisen tiukka. Jokainen töpeksi vuorollaan pitkälti märkien sormien ja kiekkojen takia, mutta loppuun asti nautittiin kisasta ja radasta. Riku pelasi hienosti 69. Ilari ja minä jäimme tulokseen 70. Markon 63 ollessa ylivoimaisen hyvä.
Näillä tuloksilla päädyttiin järjestykseen Marko, Ilari, minä ja Riku.
Pikkuisen jäi kirvelemään kun ei laskettu tilannetta ennen viimeistä väylää. En muistanut korin oikealla puolella ollutta OB aluetta. Väärä kiekkovalinta siihen tilanteeseen, pitkä heitto mutta outtiin, ja se sinetöi Ilarin suoran voiton. Mutta heitettiinhän siinä 59 muutakin väylää ettei se siihen kaatunut. Ilari ansaitsi hopean täysin.

Tällä kertaa nostan häntääni itse, kun kettukaan ei sitä tällä kertaa suostunut tekemään.
Ensinnäkin pelasin varmaankin elämäni parasta frisbeegolfia Iso-Kirjan radalla. Virheitä tuli, mutta ei niin paljon kuin normaalisti. Ja vain pari idioottimaista.
Esimerkiksi väylät 9 ja 14.

9: 152m par 4. Kaikki luokat ja kierrokset mukaan lukien siinä heitettiin 9 pirkkoa, joista itse heitin 3. Olin ainoa joka heitti pirkon jokaisella kierroksella. Miten se on mahdollista? Avauksella vältin OB alueet, ja kakkosheitolla vältin korin edustalla seisoneet ylväät lehtipuut, ja järven veet. Avaus Crankilla pitkälle sweetpottiin, ja siitä takuuvarmalla, ja niin ihanalla Flickillä korin ääreen. Kolme metriä taisi olla pisin putti.

Väylä 14: 204 metrinen saari väylä par 5.  Ensimmäisellä kierroksella olin koko lössin kolmen pirkon heittäneen joukossa. Toisella kierroksella 4 pirkkoa, minä pelasin par lukemat, koska neljän metrin vastatuuli pirkkoputti epäonnistui. Sunnuntaina jo 5 pelaajaa heitti birdien, joista minä olin yksi. Miten se oli mahdollista? Crankilla avaus niin pitkälle kun nurtsille sain. Kakkosheitto Crystal Zonella hyssellä OB rajan tuntumaan. Kolmasheitto hallittu hysse Flickillä saareen, lähelle koria.
Kolme kierrosta kahdelta pitkältä vaikealta väylältä tuotti minulle 5 pirkkoa, ja yhden par tuloksen...ei huono vaikka itse sen sanonkin! ;)

Enempää en teitä hyvät lukijat kiusaa heittojeni omahyväisistä kehuskelemisistä. Ja niistä surkeista en viitsi avautuakaan.

Masteri 2017 tulee jäämään muistojen joukkoon ihan päällimmäisten sekaan. Oli se vaan kaikkinensa huikea tapahtuma. Oli kyllä jokaisen euron arvoinen.

Kiitos kaikille jotka olivat tapahtumassa mukana!!!!

Ja mitäs ensivuonna? Ollaan jo pitkään kulissien takana touhuttu Masteri 2018 tapahtumaa... Juhannuksena 2018 Saariselän Kiilopää, HERE WE COME!!
Marko on tehnyt jo valtavasti työtä tuon haastavan tapahtuman eteen, ja se viedään maaliin asti!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #839 on: 23.06.17 - klo:16:37 »
Yksin kotona 4

Yksin, tai oikeistaan kaksin (koira) kotona Juhannusta viettämässä. Nurtsit leikattu, ja muutenkin pihaa ja kämppää siistitty iltaa varten. Grillipuut pilkottu, wokkipannu putsattu, ja rasvattu...tulkoon vieraat!

Mutta nyt kuitenkin on vielä hiljaista, ja hyödynsin sen takapihan puttitreeniin. Pakko keksiä jotain uutta, jos meinaan joskus vielä pärjätä. Puolisen tuntia puttailin, ja kyllästyin.

Takakentälle heittämään/ harjoittelemaan antsaa. Masterissa Iso-Kirjan radalla olin pari kertaa menettää 90-luvun lopulla ostamani ensimmäisen kiekkoni Cometin.
Siitä pelästyneenä ajattelin alkaa säästämään rahaa, että olisi joskus varaa ostaa nykymallinen Comet, mikä ehkä voisi korvata ensimmäisen AARTEENI!
Yhtäkkiä salama iski korvieni väliin, ja muistin varakiekko kokoelmissani lojuvat Discraft Z-muoviset Meteorit.
Niitä heti kokeilemaan, olisiko niistä Cometin korvaajaksi. Toimivatko moitteettomasti antsa heitoissa.
Kymmenkunta treeniheittoa kahden koivun välistä vakuuttivat. Antsakulma piti hienosti loppuun asti, ja kiekko totteli hienosti annettua kulmaa.
Jippii! Nyt voin AARTEENI laittaa valolta suojattuun piiloon, olkoon sen seuraava lento monttuun mun arkun päälle.

Pitempiin antsoihin toimii huikean hyvin ZFLX Thrasher, Discraftin tuttua laatua. Eilen valitettavasti hukkasin yhden sellaisen Maaniittu-Ihantolan radalle. Toivottavasti se joskus vielä palautuu bägiini.
Thrasher on kyllä todella lötköä muovia, mutta sen takia siitä tykkäänkin. Huikea lätty!

Näin bägini uusiutuu pikkuhiljaa. Nyt siis Retro Comet talteen Meteorin tieltä. Toisenkin Meteorin nostin bägiin, ja sen tieltä väistyi Amexpo tour 2012 Z Buzzz. Ehkä on parempi että kyseinen hellyyttävän kaunis kiekko pääsee myös varastoon suojaan pahalta maailmalta.

Seuraava kisani taitaa viikkokisoja lukuunottamatta olla vasta Wauhtipyörä Open syyskuun alussa. Ei vaan matsaa aikatauluun mikään mainio kisa. Eilen tuli kutsu S.N Classiciin elokuussa, mutta tietysti olen töissä juuri silloin. Legendaarinen kisa, ja Kauhajoen rata jää jälleen kokematta. Ottaa pattiin!!!