Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 422104 times)

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #975 on: 30.10.17 - klo:19:27 »
Kateellisten panettelua sanon minä.


Offline Kepa666

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #976 on: 30.10.17 - klo:19:48 »
Joo samaa mieltä kuin Ari👍

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #977 on: 31.10.17 - klo:11:28 »
Voihan kyseessä olla vanha perisynti kateuskin. Ehkä kyseessä on kuitenkin ajatus siitä että "talli" pelaaja on yleensä meritoitunut huippupelaaja, eikä tällainen nolla.

Ehkä sitten kun vuonna 2022 kun olen SM-EM ja MM-kultamitalisti niin "talli" hyväksytään ;) :D ;D

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #978 on: 31.10.17 - klo:12:58 »
Ei millään pahalla mutta kyllä tuolla muissakin "talleissa" näyttää olevan henkilöitä ilman mittavia menestystarinoita.

Sulle on selkeästi laskettu Discraftilla reipashenkistä mainosarvoa ja olethan näitä sun kenttätestejä ja firman kiekkoja osannut täälläkin esitellä.
Enää ei tarvitse ottaa kuin sellainen rooli että sulle voi tehdä ehdotuksia joita sä viet suoraan Discraftin päättäjille.

Onhan se nyt ihme ettei sitä Sillanpää FLX-muovia saada normituotantoon. Käypä siellä vähän lyömässä nyrkkiä pöytään.
Ja mikä ihmeen päätös se sellainen on jossa päätetään että FLX Buzzz ei ole tekemisen arvoinen laite. Pakotettiin harrastajat hamstraamaan arvokiekkoa varastoihinsa niin ettei heti lopu :)

Lisää palautetta pyydettäessä, mutta hoida nyt vaikka nuo ensin :)

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #979 on: 31.10.17 - klo:13:51 »
FLX Buzzzin lopetus oli kyllä melkoinen yllätys, sen verran suosittu kiekko se ainakin täällä meillä päin on. Omalla kohdalla tuo ilmoitus tarkoitti sitä, että vaihdoin Buzzzit Truthiin ja aiemmin laukussa olleet pari FLX Buzzzia on käytössä ainostaan talvella.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #980 on: 31.10.17 - klo:15:52 »
Edellä mainitut ihmettelyt ovat menneet eteenpäin. Kuullostellaan milloin ja miten rapakon takaa vastataan.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #981 on: 31.10.17 - klo:17:51 »
Kyllä on hienoa kun meillä on tällainen edustaja joka toimii heti.


Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #982 on: 31.10.17 - klo:18:49 »
Kyllähän tuon tiimipaikan kyseenalaistamisen voi laittaa jo ihan suomalaisen apinoinnin piikkiin, ei kiva. Kyllä jokaisessa tiimissä kuuluukin olla ansioituneita tapahtumanjärjestäjiä!

Tähän liittyen kiitokset vielä vähän takautuvasti Nurmijärven avoimista, Rajakylän leiska varsinkin oli yksi hauskimpia pelikokemuksia tältä vuodelta!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #983 on: 31.10.17 - klo:22:32 »
Tarkoitat varmaan Rajamäen  ;)
Mutta kiitos kuitenkin!
Otan aina tietoisen riskin seuran mestaruuskisa radan suunnittelussa ja rakentamisessa. Ja tiedän että mielipiteet jakautuvat rajusti ;D

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #984 on: 01.11.17 - klo:11:45 »
-jatkuu

Spring mastersin jälkeen Miikkan mielikuvituksen tuote, eli Veikkola Sunrise. Kahtena peräkkäisenä arkiaamuna siihen aikaan kun kaverini kanalan kukotkin vielä kuorsasivat heittämään Veikkolan mystisen mukavalle radalle.
Kyllä siellä kokoontumispaikalla useatkin pelaajat kaivelivat tikkuja silmistään, mutta kun vain hullut kokoontuvat tuohon aikaan, niin fiilis oli hullun hauska.
Alkuun ajattelin etten millään pysty tuohon aikaan kisaamaan, mutta eihän siinä ollut mitään hätää. Kevät aamu herätti kummasti, ja nopeasti kohonnut veren adrenaliinit karistivat loputkin Nukkumatin heittämät silmistä.
Pelini lähti ihan kivasti käyntiin, ja yllätys yllätys se kesti koko kierroksen. Kärkikortissa seuraavana aamuna liikkeelle.
Tieto mahdollisesta pärjäämisestä oli niin uusi asia, että seuraavana kisa aamuna ei ollut mitään vaikeuksia herätä, nousta ja heittää. Kärkikortti oli tasainen, ja tapahtumia riitti. Omat tapahtumat jäivät kuitenkin vähiin, eli tasaisen varmaa peliä esitti hän!
Olin ensimmäistä kertaa pelaamassa amatööri luokassa. Hyväksyin sen koska pelasin MM1 luokassa, eli nuorempieni kanssa. Ja siinä oli useimmat paremmin reitattuja kuin minä.
Samalla kun ykkössijani yllätti niin itseni kuin TeeDeenkin, se yllätti koko aamuisen porukan.
Hieno palkinto tuli, ja sen lisäksi TD Miikka palkitsi kisan vanhimman pelaajan erikoispalkinnolla. Keittiö välineistöön kuulunut hieno hedelmäkauha (tai mikä lie) ilahdutti myös rakasta vaimoani. Eli winwin !

-jatkuu

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #985 on: 02.11.17 - klo:11:47 »
Lyhyet välikommentit.
Eilen ollessa keilailukisassa niin alkoi hymyilyttämään kun tajusin että keilabägissä oleva pallopyyhe on vanha Discraft pyyhe. Hyvin sillä kuivaa ja puhdistaa pallonkin.
Ja palloni on Brunswick Zone. Se ei ole niin ylivakaa kuin Discraft Zone, mutta yhtälailla erittäin luotettava.

Tänään aamuna yksi tasoiseni Dessumies haastoi minut pituus heitto kisaan. Hänellä 2 Dessumies 2 ja 3 rivinen. Minulla Esp flx XL ja Z Flash.
Molemmilla kierroksilla tyynessä säässä Futis kentällä heitettynä järjestys oli sama. Flash lensi pisimmälle. Dessumies veivät hopeaa ja pronssia. XL lentomatka oli lyhyin.
Testi oli tasapuolinen ja puolueeton.
Mitähän sitä vielä tänään ehtiikään tapahtua?

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #986 on: 02.11.17 - klo:12:22 »
Aika huvittavaa tekstiä syntyy kun kännykällä kirjoittaa. Varsinkin kun ei tajua korjata kännykän omia ehdotuksia.
Näköjään honor on lykännyt dessumies sanan joka paikkaan :)

Offline DJSigma

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 127
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #987 on: 02.11.17 - klo:13:22 »
Minä jo vähän mietin, että mikähän erimaan agentti siellä on kirjoittanut ja GoogleTranslatella laittanut tekstin suomeksi...  ;D

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #988 on: 03.11.17 - klo:11:23 »
-jatkuu

Veikkolan jälkeen odotettu Hiidenvesi Open. Paluu omiin, eli MPG pro luokkaan oli karu. Kaatis söi miehen jälleen elävältä, hommasta ei tullut yhtään mitään.
10 sija ei ollut mieleen, olin taas niiiin pettynyt. Hiidenvesi kuitenkin on aina niin mahdottoman hieno kisa noin muuten.

Kovasti odotettu kisa tai paremminkin tapahtuma seurasi viikkoa ennen Juhannusta, eli tietysti MASTERI! Isokirja toimi loistavana tapahtuma areenana. Oli mahtavat pelikaverit tilavassa mökissä, oli saunomista, uimista, syömistä, yhdessä oloa ja tietenkin hieno kisa upealla radalla. Ja maisematkin olivat kohdillaan.
Monipuolinen rata sopi kai hyvin minun heitoille, ja varsinkin FLICK toimi upeasti parilla väylällä takaamalla itselleni hyvän tuloksen.
Korkeimmalle korokkeelle ei mitään jakoa, mutta pronssista käytiin tiukka kisa mikä loppujen lopuksi kääntyi edukseni.
Oli todella mukavaa pärjätä välillä, ja varsinkin kun pelasin varmasti parasta frisbeegolfia 10 vuoteen. Siis verokkina omat kisani.
Juhan kanssa tutustuttiin vielä kotimatkalla suomalaisiin kulttuuri kohteisiin. Vaimo toki oli sitä mieltä että kotiin olisin voinut palata suorintakin tietä ;D
Kaiken kaikkiaan kesän paras viikonloppu!

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #989 on: 03.11.17 - klo:12:03 »
Tiivistys allaolevasta ADD porukalle: Aliarvioikaa väykkää ja organisaattoreja omalla uhallanne.

Minusta on classy veto laittaa kilpaileva kisajärjestäjä timiin, kun yleensähän paskaa vain saa niskaan vapaaehtoiset ja toisaalta kun olen aina ollut sitä mieltä, että friba kuuluu kaikille, on hienoa, että tiimiin otetaan muutenkin meritoituneita ihmisiä kuin vain joka kerta palkintopallilla seisovia. On sitä tekemistä lajissa muutakin kuin heittämistä ja on hienoa, että niitäkin meriittejä arvostetaan! Tekee vain hyvää lajille.

Mitä itse meriittien arvostukseen tulee, on niitä ihme tarjouksia tullut, eli kieltäydyin kunniasta, kun minulta aikanaan kysyttiin, hyppäisinkö porukkaan. Siihen aikaan ei tainnut olla muilla meriiteillä kuin kipailemisella menestyneitä olevan tiimeissä Euroopassa. Minusta olisi ollut vapaaehtoistoimintaa hankaloitavaa ja Suomen tietäen liikaa joidenkin vastakarvaan silittämistä hyväksyä vuosia sitten kyseinen klunnia. Ajattelin fribaajana sen ajan kisaaminen edellä arvostavassa kulttuurissa itsekin liikaa kovia kisaajia arvostavana, etten ole tarpeeksi arvokas avaamaan päätä täällä päin maailmaa muiden kuin kisamenestyjien tiimiydellä. Jenkeissä oli jo puoliksi kisamenestyjiä ja puoliksi organisaattoreita joukkueissa, mutten pitänyt lajin edun mukaisena 10 v sitten avata sitä matopurkkia.

Matopurkkiudesta on sittemmin nähty julkinen esitys ja siinä olikin lajin spiritin puhdistamisen nimessä tarve vapautuneesti heittää paskaa takaisin, kun ei tarvinnut ajatella kenenkään biusinessintressejä, vaan koko lajin ja pelaajien etua :-D Mitä siitä olisi tullut, jos aiemmin olisin ollut tiimiläinen ja olisi ollut asetettava itselleen gag order? Ei muun kuin itsensä edustaja voi sanoa asioita niin kuin ne ovat.

On meinaan ennenkin käynyt ilmi, miten useammilla raiteilla ajaminen luo eturistiriitoja vapaaehtoisenakin, kun tekee useampaa kuin yhtä vapaaehtoistyötä samassa kisassa. Onneksi osassa tapauksia on voinut vierittää TDlle päätökset, joista sääntojen mukaan olisi pitänyt seurata PDGAin kurinpitomenettely köh köh. Siihen on syynsä, miksen voi hankkia certified official tutkntoa ja siten kisata isommissa kisoissa niin kauan kuin kuvaan. On tullut sääntörikkmuksia todistettua ja on ollut hyvä satua syrjään, jottei ensi kisassa joku sano:"Mee muualle kuvaamaan".

Niin onhan sääntöjä muokattu esiin nostamieni havaintojen perusteella... Se ei oikeastaan ollut edes normaalia keskustelua arempi juttu ihme kyllä, kun vähemmästäkin on uskonsotia ja ristiretkiä sekä selän takana parjauskampanjoita sekä julkisesti valehtelua minusta harrastettu. Ahkerastikin välillä. Olkaa hyvä vaan vapaehtoistoiminnasta, kun muistitte palautteena kiittää. Kun en ole politiikkaan halukas menemään vähästä pakosta, kaikki julkisuus ei todellakaan ole hyvää julkisuutta :-)

Kertoo jotain, että kansainvälisesti kommentoitu tapahtuma pysyi paljon paremmin faktalinjalla kuin kotimaassa vähemmän merkityksellinen asia. Kumpikaan näistä ei ollut sääntömuutokseen johtanut juttu.

En tiedä, kannattaako vanhoja enempää kaivella kuin mainita, että kun on pitkään mukana, sattuu ja tapahtuu. Toivottavasti tuulimyllyjä vastaan taistelijat eivät harmistuneet. En näe kenenkään etuna avata yksityiskohtia ja on aika tavalla ohi väykän iloisesta tapahtumasta. Eiköhän herra itsekin ole nähnyt lajin valoisan puolen lisäksi muutakin. Sellaista se on, kun ihmisten ympärillä toimii. Kaikilla ei vain ole mielenkiintoa, tietoa tai kykyä, ellei peräti, hirvitys, luonetta toimia ihmisiksi yhteisen edun mukaan. Juu vuotakaa verta sydämestänne, olettehan jo ennenkin nähneet, ettei Einsteinin mukaan ole mieleltään terve, jos miljoona kertaa minulta jumalaksi nostamista vaativa ole saanut kannatusta ja vielä sittenkin vaaditaan samaa odottaen, että kyllä se tällä kertaa sen tekee. Enhän mä ole jumalan silmissä riittävän arvokas nostamaan niin ylivertaisia jalustalle (ehehe menkää keskenään väittelemään, kuka teistä se maailman napa on, kun olette vain keskenään samaa mieltä siitä, että minä se en ole, yhdyn jälkimmäiseen). Olen ennenkin suosittanut kaiken maailman kohkaajille saaren vuokraamista ja yhtäaikaisesti sinne matkustamista battle royal tyyliin selvittämään, kuka last man standing on se kova tyyppi, joka saa laivastosaarron ja tuli vapaa käskyn jälkeen kaikki maailman laivastot upotettuaan hallitsee maailmaa.  8) :o ;) :-X Suckers. Pliis ottakaa nokkiinne, niin pitääkin, kun olette niitä koiria, joihin oma bumerangi palasi käsieni kautta röh, oma lääke ja metsän vastaus, voi v, kun wanhan kansan viisaudet eivät uponneet ja lapioidaan omaa hajua parfyymitehtaittain takaisin. Jopa lannoituskauden ulkopuolella.

Jos joku pitää epähienona, tietäisittepä demokratian hinnan. Jatkuva valppaus. Miksi ja mitä tavoitetta varten? Sitähän ei ikivanha sanonta kertonut. Joklu voisi luulla mua katkeraksi haavoittuneeksi mieleksi ja menisi metsään. Tehdäänkö nyt sellainen paljastus, että mulla on muodollinen pätevyys ja sitä kautta velvoite näyttää valonheittimellä juuria mädättäviä asioita, ei henkilöitä, kohtaan. Kun asiat eivät aina tuota ongelmia, vaan myös ihiset aika ajoin, pääsee pois perseilylistalta, kun lopettaa perseilyn. Jokainen tekee virheitä, ei se ole syy käydä jokaista opetustuokiota juliisesti joka aiheesta joka henkilön kohdalta. Kenelläkään ei riitä aika opettaa jokaista ja säännöstöt eivät toimi, kun tilanteet muuttuvat ja kaikkien järki, tieto ja soveltamiskyky ei vielä riitä noudattamiseen. Sitä pari tuhatta vuotta sitten kritisoi toisen uskonnon perustaja juutalaisuudessa, ettei 613 käskyä riitä kaikkien tapahtumien hoitoon antaen esimerkin siitä, etkö auta isäntää sapattina, jos aasinsa on pudonnut kaivoon?

Aavikkokulttuurissa kuumassa paikassa, jossa on pitkät matkat vesilähteiden välillä, joten päiväsä veden myrkyttävä ötökkä saattaa tappaa koko yhteisön ja läpikulkijat joko nestehukkaan tai tauteihin, jos juo myrkkyvettä. Eihän sitä saa sanoa, kun totuus sattuu epätotuksille maailmankuvansa rakentaneita ja kun totuus on sodan eka uhri, on aika monta sotaa aloitettu muitakin todenpuhujia kuin minua vastaan. Siis parhaan taitoni mukaan toden puhujan, kun en ole kaikkitietävä, erehdyn minäkin. Erehdyinkö suomiessani satavuotisjuhlan kunniaksi porukkaa, joka talloo vanhoihin liukumiinoihin, joihin edeltävätkin sukupolvet ovat talloneet, kun oppeja on tarjolla, muttei kuulijoita? Siis härnäsinkö taas sotaa itseäni vastaan? Onko se muka pelottanut joskus minua? Taas miljoonas ja yhdes kerta, jos joku luulee, ettei taas yksi antiikin viisaus ei pätisi ja etten eläisi sen mukaan, kun antiikissa ymmärrettiin jo, että on parempi kohdata annoksensa pahuutta kuin pelätä koko ajan. Itse asiassa myöhemmin ovat älynneet, että orjana kahleissa (lukekaa vaikka kuvernaattori John Henryä ja jenkkilän vallankumousta näiden mielipiteiden esittäjänä muiden joukossa, niin huomaatte, ettei ole ihan uusi juttu) olo, kun annetaan pahan tehdä vastustuksetta työtään, johtaa pahuuteen väkisin. Kun ei voi olla paha tekemättä pahojaan, joten määritelmällisesti paha yrittää aina ja jatkuvasti niskan päälle ja voittaa ajan kuluessa väkisin, jos ei vastusteta. No mä olen niin NIMBY, ettei kiinnosta mennä radalle päällekustavaksi harrastamisen sijaan ja sama uhkaa kaikkia muitakin. YMMV. Mä vaan pidän fribasta ja arvostan muita fribaajia niin paljon, että mess with my family and you mess with me. Bitch.
« Last Edit: 03.11.17 - klo:12:43 by JanneRäsänen »