Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI  (Read 425019 times)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #990 on: 06.11.17 - klo:19:29 »
Kiitos JR (nimikirjaimista muistui jälleen vanhat, hyvät ajat mieleen..Dallas).
Erittäin puuttellisen verbaalisuuteni sekä ulosantini vuoksi olen iloinen Jannen kirjoituksesta. Luin sen useammankin kerran, ja vieläkin hämmästelen sitä. Kuinka joku voi ajatuksen juoksun noin hienosti, ja jopa hämmentävästi kirjaimin ilmaista.
Itse ajattelen Jannen puolustaneen minua, ja kaltaisiani (minun tapauksessani lahjattomia, mutta joskus kovasti yrittäviä) ihmisiä. Toki en tarvi itse mitään sellaista, koska pidän itseäni etuoikeutettuna henkilönä saadessani niin paljon anteeksi vajavaisuuksistani. Myönnän että tuntuu siltä että Jannelta hieman karkaa mopo käsistä pitkän tarinan myötä. Mutta en kuitenkaan voi olla ihailematta karkaamista. Hienoa tajunnan virtaa!

-jatkuu

Nuorekkaiden vanhusten kisan jälkeen koitti heinäkuun alussa iltareissu Sibbeen Juhan DG Store flex start kierrokselle.
Loistava konsepti tuollainen arki illan yhden kierroksen rating kisa. KKp Bats lähti Hämiksen, Ilpon, Akin, Lylyn ja Esan muodossa kavereikseni heittämään ennestään tuntemattomalle radalle. Koska lähtömme Rajamäestä venähti, niin jouduimme lähtemään kisaan ns. kylmiltään.
Kyllähän rata tuli tutuksi pelatessa, mutta paljon jäi hampaan koloon."Olisihan sen voinut toisellakin tapaa heittää." Jos olisin tiennyt että kori oli tuolla, niin olisin avannut ihan eri tavalla" jne. jne.
Pelasin radan alun muistaakseni kohtuu hyvin. Puolivälissä tuli musta hetki, mutta loppu taas aikalailla nappiin.
Yllätyksekseni tulokseni riitti MPG luokan ykköspallille, joten rahaa tulvi ovista ja ikkunoista.

Viikon kuluttua Sibbestä Hämiksen kanssa taas uudelle radalle Tammelaan. Aikalailla tuntemattomien mutta mukavien ihmisten kanssa pelattiin. Rata oli hyvä, osittain jopa nautittavan hyvä fiiliksen ollessa mainio. Mutta pelaaminen omalta kohdaltani oli ihan hanurista, joten nautin sitten vaan Hämiksen pärjäämisestä.
Kisan jälkeen käytiin vielä jossain hienossa luonnonpuistossa, eli kaiken kaikkiaan hieno ulkoilupäivä. Vaikka sijoitukseni top 10 ulkopuolella ei hymyilyttänyt MM1 luokassa.

-jatkuu

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #991 on: 07.11.17 - klo:04:04 »
Yksinkertaiset asiat voi sanoa lyhyesti. Hyvä Väykkä ja onnea ansaitsemastasi sponsorisopimuksesta!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #992 on: 07.11.17 - klo:11:28 »
Juuri näin! :D

- jatkuu

Kesä etenee, ollaan jo heinäkuun loppupuoliskolla.
Lemmenlaakson Lemmerdale 2017 kisa minulle uudella radalla (ja helv.vaikealla). MG1 oli tällä kertaa luokkana, ja hyviä sijoituksia lähdettiin Hämiksen kanssa hakemaan. Juha onnistui tehtävässä voittamalla (muistaakseni), ja minä en (tietenkään). Tai voitinhan mä CTP kisan, josta jäi käteen hieno kisakiekko. Se oli ihan kivaa!
Itsestäni tuntui että kahlasin syvässä ojassa koko ajan. Tein kammottavia virheitä jatkuvasti, ja niistähän Järvenpään synkät metsät rankaisivat armottomasti. Sijoitus oli 6, eli eipä jäänyt kauheasti mielihyvää. Ainakaan tuloksellisesti, muuten oli kyllä mainio kisa ja kaikesta huolimatta haastavan hauska rata. Joskus vielä uudestaan sinne.

DG Store flex start Ristikivi seuraavaksi.
Rata olikin jo paljon tutumpi, ja luokkana MPG. Hyvässä porukassa taas pelattiin, ja hyviä heittoja toivottiin. Paria väylää lukuunottamatta pelasin ihan kelvollisesti, ja se riitti voittoon ( taisi olla jaettu ). Taas tilille törkeesti fyffee!

Elokuun alussa ehdittiin vielä Sibbeen Flex start kisaan. Nyt rata olikin jo tutumpi, mutta en muista paraniko tulos edellisestä kerrasta mitenkään. Tällä kertaa olin kakkonen ja Hämis taisi voittaa (en ole varma).
Kuitenkin jälleen kiva tapa viettää arki ilta, kaikkien futis touhutusten välissä.

-jatkuu

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #993 on: 08.11.17 - klo:11:49 »
-jatkuu

Syyskuun ensimmäinen viikonloppu meni pelaten ja mökkeillen Mikkelissä. Juuri taakse jäänyt Kroatian matka lämmitti vielä niin kroppaa kuin mieltäkin, joten kuuluisien ratojen valloitus tuntui mielikuvissa helpolta nakilta.
Perjantai iltana tutustuttiin molempiin ratoihin, ja väylä väylältä mielikuvien nakit katosivat Mikkelin synkkiin metsiin.
Illalla Petskun kokkaamaa huippu herkullista riista ruokaa syödessä, mielikuvat alkoivat jälleen nakittamaan. Ja niin sitten aamulla itsetuntovolyymit täysillä radalle.
Itsetunto sai kuitenkin heti toisella väylällä sellaisen kolauksen ettei siitä toivuttu enää edes illalla rantasaunassa. Ei auttanut uinnit, eikä palaveerokset.
Sunnuntai päivän kohokohdaksi muodostuikin Mannerheim museo, ja se tarkoittaa ettei kisasta sen enempää.

Taas pompattiin kuukausi eteenpäin ennenkuin tuli seuraava PDGA kisa vastaan.
Tietysti se suuri ja kaunis ja ihmeellisen ihana SYYSMYRSKY!
Tällä kertaa kisa pelattiin kokonaisuudessaan Kaatiksella, ja takatiiltä. Siitä Villelle iso kiitos!
Kaatishan on perinteisesti jyrännyt meikäläisen alleen caterbillarin lailla. Tällä kertaa harjoitus kierrokset Nurmijärven golfkeskuksen Järkäle Lite radalla tekivät kuitenkin tehtävänsä. Kaatis ei pelottanutkaan enää niin paljon koska olin päässyt siivuttamaan edelliset viikot oikein tosissaan. Iso merkitys oli myös tuulen pysymisessä pois kukkuloilta.

Pelasin tällä kertaa kohtalaisen tasaisesti ilman erinomaisuuksia, mutta myös ilman pahoja katastroofeja. Ensimmäisen kierroksen jälkeen pääsin jopa kärkikorttiin...mahtavaa päästä pelaamaan Villen kanssa 2 kierrosta. Ja kun vielä Hämis ja Make oli poolissa mukana, niin aikalailla täydellinen kisa tulossa. Kun vielä tiedettiin että kakkoskortissa oli kovia pelaajia ihan lähituntumassa, niin sehän vasta todellisen kisatunnelman loi!
Toinen kierros meni osaltani samalla kaavalla ensimmäisen kanssa, jopa hitusen paremmin. Ja kun muut Murska-Villeä lukuunottamatta sopivasti kompuroivat, niin nousin kisassa jopa toiselle sijalle. Yksi kaikkien aikojen frisbeegolf yllätyksistä maailmassa oli syntynyt:D

Joskus kun ehdin niin vielä kauden loppusanat.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #994 on: 09.11.17 - klo:12:59 »
Kun heittää kauan, tulee monenlaista tulosta. Onnea ja uutta matoa koukkuun sen yhden sijan nostolle joku kerta.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #995 on: 09.11.17 - klo:16:45 »
Kyllä tuntuu että vaihtelua on enemmän kuin laki sallii. Tasaisuus puuttuu, mutta ehkä pelaaminen on sen vuoksi myös hauskempaa kun koskaan ei tiedä mitä saa. Vaikka tietää mitä tilaa.
Kyllä uutta matoa ollaan koko ajan koukuttamassa, ja kovasti yritetään ponnistaa niin korkealle että päätä huimaa!
Kiitos JR viestistä, ja tsemiä sullekin.

Kohta on lähtö radalle...mutta ei vanhana perheellisenä pappana sellaiselle "radalle". Vaan ihan tähän Rajamäen radalle vaan, sillä kohta alkaa LEDIKISAT!
Kosteassa pimeässä illassa hauskuutellaan värivalojen ja muovien kanssa.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #996 on: 10.11.17 - klo:07:47 »
JiiÄrrrän taikasanat tehosivat välittömästi. Eilen nousin korkeimmalle korokkeelle ledikisan jälkeen. Tosin Arttu pelasi kanssani saman yksi alle tuloksen, onneksi palkintokorokkeella oli leveä niin mahduttiin sille molemmat.
Koko kisan ajan satoi vettä mutta pimeässä sitä ei niin huomaa. Kova tuuli häiritsi myös joitain heittäjiä. Tällä kertaa siitä oli kyllä minulle hyötyä, koska olen ledittänyt glo halloween Buzzzin ja glo Undertakerin ja ne toimivat kuin unelmat vastatuulessa.
Kaikki 12 pelaajaa tuntuivat nauttineen synkän ja myrskyisen yön kisasta koska uusintaa vaadittiin jo ensiviikolle.
Eiköhän sitä huutoon vastata!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #997 on: 13.11.17 - klo:11:36 »
En vielä tee kauden yhteenvetoa, koska kyllähän tulevan lauantain Lo-Ve kisa lasketaan vielä mukaan. Sen jälkeen minulla alkaa ns. OFF-SEASON. Ja toivottavasti uusi kausi alkaa sitten perinteisesti Milleniumista.

FOKUS!
Eilen varsinaisten vääntöjen ja sumplimisien jälkeen ehdin kuin ehdinkin Villatumppuilemaan. Ja jälleen kerran tuli esiin kysymys-mitä tapahtuu kun fokus katoaa?-
Olen viime aikoina heittänyt mielestäni aika hyvin. Tasaisesti ja varmahkosti, mutta en säkenöivästi.
Eilinen kisakin alkoi hyvin. Ensimmäinen kierros pariin, ja toisen alkukin samaan tahtiin.
Äänimerkki kertoi että vatsappi viestejä pukkaa, joten kurkkasin sopivan tilaisuuden tullen viestien tärkeyttä.
Soita heti kun kierros on ohi, oli pyyntö.
Pitkän siirtymän aikana en malttanut olla soittamatta. Asia ei ollut onneksi vakava, mutta se sai minut kiiruhtamaan ja sen myötä kisan fokus hävisi.
Ja kun fokus on jossain muualla kun pelissä, menee heittely hätäilyksi ja päämäärättömäksi. Seurauksena oli mm. kiekon häviäminen, pari outtia putkeen ja uusia heittoja teeltä. Eli loppujen lopuksi aikaa meni enemmän, ja tulos kammottavan huono.

Mitä tästä opimme? Pidä se puhelin äänettömällä pikkuisissa kaverikisoissakin, ja älä kurkkaa sitä kierroksen aikana.
Mutta laajemminkin ajatellen se fokus pitäisi olla siinä pelaamisessa, ja kisassa koko ajan.
On oikein mukavaa rupatella, ja naureskella siirtymillä kunhan vaan keskittyy sitten varsinaisiin suorituksiin.
Henkilökohtaisella tasolla kuitenkin jää aika usein se höpöttely ja muiden asioiden miettimis moodi päälle. Saatan kesken kisan alkaa mietimään esim. seuraavan päivän futis- tai futsalmatsin kokoonpanoja. Kokouksen asialistaa taikka tulevia matkoja. Se merkitsee joka kerta että kiekon lisäksi mopokin karkaa käsistä, eikä tulosta synny.
Ehkä eilinen kisa toimi hyvänä muistutuksena mulle, ja pelaan eri tavalla torstai illan pimeydessä ledikisassa.

Taikka onko tämä nyt kuitenkaan niin vakavaa. Jos ajatukset karkailevat, niin sehän kertoo että jonkinlaista aivotoimintaa on vielä olemassa.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #998 on: 13.11.17 - klo:22:23 »
Onnea ja isomman kisan voitto seuraavaksi, eikö vain? Yleisöllä on odotuksia nyt,.kun olet päässyt menestyksen makuun  8)

Fokus, hyvä, aivotoiminta yleisellä tasolla hyvä, kesken heittosuorituksen ei, jos kyseessä ei ole varmistus yhden viime aikoina epävarman tekniikan osa-alueen jiirissä pidolle. Ei se ajatuksen pois lento ole aina paha asia, kunhan palaa takaisin  :D Kiireellisissä hommissa toki huonompi juttu.

Tiimiläisyydelle löytyy entistä kovemmat perustelut voiton jälkeen...  ;)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #999 on: 14.11.17 - klo:08:07 »
Suomalaiseen tapaan :emmää koskaan mittään voita!
Kyllähän se niin vaan on että voitoista en enää edes haaveile (haaveilenpas). En ole lähellekään kärjen tasoa.
Lähemmäksi kärkeä yritän päästä, mutta se onkin mun lähivuosien tavoite. Ja siihen yritän panostaa sen verran kun pystyn. Toivon ja uskon olevani oikealla tiellä.
Lauantain kisassa nähdään missä mennään. Pystynkö toiseen hyvään kisaan putkeen, vai onko jälleen romahduksen paikka.
Toisaalta luokitellaanko se romahdukseksi vai normi tulokseksi. Ehkä pitäisi saada niitä hyviä kierroksia enemmän ennenkuin normi pelaamiseni nimetään romahdukseksi.
Ensikaudeksi voisi ottaa tavoitteeksi välttää totaaliset katastrofi kierrokset.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1000 on: 14.11.17 - klo:20:09 »
Miten suhtautuu isäni usein toistama: "On myöhäustä rimpuilla, kun on paskat housussa" ja se, että voitit jo? Turha epäillä voittavuutta, kun meni jo. Olet minua edellä, jos soolovoitoksi ei lasketa Meikun viikkisvoittoa. Köh köh voittoa, kun olin ainoa ja kakkossija toisella kerran Behmiä vastaan  ::) Oikeita soolovoittoja ei ole jokaisella. Mulla oli sopivan.parin kanssa kirjanpitäjää lähinnä oleva rooli parikisassa, jossa tulimme ykköseksi. On kätsyä, jos pari soolona pesee jokaisen muun parin  ;D

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1001 on: 14.11.17 - klo:21:38 »
Kovin monessa kilpailussa suomessa ei tänä vuonna ole ollut noin kolmekymmentä pelaajaa pappasarjassa, joten saapi nähdä mihin Väyrysen herra ja meikäläinen yltää Laakspohjan kummun ympärillä ja Veikkolan puiden keskellä.
Mahdollisuuksia on, käytetäänkö.. Se on sitten tuleva tarina joka odottaa kertomista.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1002 on: 15.11.17 - klo:14:42 »
Hauska tarina Jr! Ja jos noin tarkaksi mennään niin onhan mulla yhden pienen (12)pelaajan ledikisan voiton lisäksi myös Nurmijärven kunnanmestaruus, Suomenlinnan SN classic ja Syysmyrsky voitot. Kaikki on vaan edellisen elämäni aikana saavutettuja.

Lo-Ve kisassa todellakin hienosti varttuneempaa sakkia mukana joten loistava kisa tiedossa.
Varsinaisen kisan sisällä itselläni on myös kolme pikkukisaa. Tässä voin ilmiantaa että yritän pärjätä 1980 luvulla Futis jengissä hyökkääjä parilleni Lylylle (Hannu Rajala). Parin viimevuoden aikana tutuksi tulleelle isokäsi Markku Pesoselle. Makehan on lanseerannut paskasti pelaamisen "pelataan väykkää" fraasilla.
Ja aina tavoittelemisen arvoinen päänahka on etelän leiriltä saapuneen itse Teedee Veikkolan fore-Keisari Miikka Soturi-Saturin.
Jännä kisa ja huonot yö unet tiedossa.
Jippii!!!

Ja huomenna kenraaliharjoitus ledit be kisassa.
 

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1003 on: 15.11.17 - klo:18:16 »
Tuossa näytti rating päivittyneen ja melko lähellä ollaan minun 855 ja sinun 853 välillä, joten saapi nähdä kun saa taas lennättää jawbraker muovin zonea että meneekö Espanjan lämmön jälkeen kuinka vaiko sinne päin.
Kroppa on kyllä kuin betonijyrän alle jäänyt lumipallo ja portaissa Espanjan lämmössä esittämäni 100kg keijun kuperkeikka oikealle polvelle laskeutuen kivilattialle ei nyt lupaa ihan taivaallista tekemistä.. Mutta eipä minulla oikein muistissa ole sellaista täysin tervettä kisaa kuitenkaan jossa fyysisesti olisi kaikki ollut kunnossa, hyvät särkylääkkeet ja kehno putti.
Niillähän pärjää aina, ainakin omalla tasolla...lauantaihin siis..

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: KOHTI IKÄMIESLUOKKIA JA NIIDEN YLI
« Reply #1004 on: 16.11.17 - klo:06:56 »
Aijai nyt nousivat odotukset korkealle, ei useamman voiton johdosta, vaan siitä, että olet frisbeegolfin Jeesus siitä päätellen, että muita ei ole noussut kuolleista. Päätellen sanoistasi entinen elämä. Paitsi että hindut ovat downereita uudelleeensyntymäjutuissa. Vitsit sikseen, ihmisillä on hyvin kontrastoivia vaiheita elämässä, joillakin käännös on huonompaan, toisilla parempaan, joillakin vatuloi edes takaisin.

Kun pystymme heittämään, pitää olla kiitollinen edes niistä ajoittaisista heittomahdollisuuksista ja elämän laadusta, mitä on tarjolla. Ja tehtävä kunnon ylläpitoa. Verrattuna pahimpaan jauhelihana oloon, jolloin ei juuri mitään voi tehdä. Siksi itsestään huolehtimisen painoarvo on niin suuri elämässä, että kungoutusta on pakko tehdä ohi muiden asioiden. On pakko olla itsekäs, kun ympäristön tarpeet jää tyydyttämättä ja muutut taakaksi, jos invalidisoidut.

Tuntematta vammaprofiiliasi en voi suoralta kädeltä sanoa, onko vammoillesi edes mahdollista ja turvallista venytellä. Jotkut vammat rajaavat liikkuvuuden pysyvästi. Toiset vaivat voivat vähentyä venyttelyllä. Kipu? Totta kai, sitä urheilu on. Ei kipua, ei kehitystä. Mulla meni selkä fribailun aloitettuani, joten kokemuksesta voin sanoa,.että liikkuvuuden vähentyminen syö mittaa heitoista. Tuskin auttaa toistettavuuteen ja tarkkuuteen.

Jos ei ole kieltoa lääkäriltä tai tutkimattomia vaivoja, tiedät, mitä tehdä. Alku on vaikeinta, eli henkisen kynnyksen ylitys. Ei kannata niin pahaan kipuun asti venyttää,.ettei tee ikinä enää. Hiljaa hyvä tulee ja on turvallisempaa antaa kropalle aikaa sopeutua uudenlaiseen toimintaan. Ajan kanssa venyvyyden ja tottumuksen karttuessa kipukin vähenee. Nikeä lainaten: "Just do it". Tsemppiä, edistystä ja lisää voittoja.