Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kesän tavoitteesi  (Read 212675 times)

Offline jonkido

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jonne
Vs: Kesän tavoitteesi
« Reply #60 on: 29.08.12 - klo:12:52 »
Jep, putin ois voinu laittaa elinikäiseks tavoitteeks. Tuntuu että Epilä-Julku-Hervanta välillä ainoo mikä huonontaa tulosta on huono (tai epävarma) puttaustekniikka. Välillä on hyviä puttipäiviä ja välillä huonoja- mikä määrittää päästäänkö alle parin.

Heh, oon kuullu monesta suusta että kannattais alkaa käymään kisoissa. Oon ollu vähän ihmeissäni kun jengi ei oo uskoo tuloksia heittotaustaan nähden, oon kuvitellu että kaikki heittää alussa samalla tasolla. Ja syy ok tuloksiin on todellakin se pitkä ja suht tarkka upsi. Vähän niinku jajvirta tossa totesi, niin pitkillä upseilla trio Epilä-Julku-Hervanta tuntuu välillä todella helpoilta, ei oo paljoo esteitä kun heittää korkeelta ja kovaa. Julkulla on vaan kaks väylää jolla en avaa upsilla. Epilässä ja Hervannassa semmosia ei oo yhtään. Toisaalta kävin viime viikolla ensimmäistä kertaa kokeilemassa myös Talissa ja tulos oli murskaava +13. Syynä tähän oli puhtaiden upsiväylien puute ja niilläkin ainoilla upsiväylillä tuli paukuteltua aina OB:lle. Rysty mulla on ihan kaamee, kämmen on jo taas huomattavasti parempi.

Niin ja oon siis heittäny julkulla kahtena päivänä (viime viikonloppuna) ja yhteensä siis 4 kierrosta. Lauantain ensimmäinen oli +7 ja toinen +5. Sunnuntaina heitin kaks kertaa +3. Jos olis alkanu käymään julkulla jo aikasemmin kesällä niin par varmaan olis jo saavutettu. Tänä kesänä on tullu heitettyä niin rutosti, että olis ihme, jos tuloksia ei olis syntyny.. ^^

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Kesän tavoitteesi
« Reply #61 on: 29.08.12 - klo:13:22 »
Ja siis se on ihan yhdentekevä vertailukohta, että kuinka monta vuotta on harrastanut. Toiset harrastaa kymmenen vuotta ja käy kesällä pari kertaa kuukaudessa kaverien kanssa heittelemässä. Toiset vetää ensimmäisen kuukauden aikana enemmän hyvää treeniä kuin toiset elämänsä aikana. Jos nyt haluaa muihin vertailla, niin pitäisi puhua pikemminkin siitä, että kuinka paljon on treenannut. Alussa pelkkä ratojenkin kiertäminen kehittää nopeasti, mutta jossain vaiheessa se pitää olla jonkun sortin toistoja.

Enkä kyllä muutenkaan usko, että on juuri hyötyä vertailla, että kuka kehittyy nopeimmin. Oon huomannu itsessäni, että jos menen sanomaan, että ekaa kesää tässä heitellään ja joku vastaa että "heität aika hyvin jo", niin se ei ainakaan peliä paranna. Toisaalta sillä haluaa jotain tekosyytä mokailuille ja toisaalta sitten luo turhia paineita. Itseä ja rataa sitä kannattaa mielummin pelata kuin jotain tämmösiä epämääräisiä mielikuvia.

Tietysti kisoissa pelataan sitten muita vastaan tuloksesta. Mutta ei sielläkään kannata harrastusvuosien määrästä tehdä numeroa. Kaikki lähtee samalta viivalta ja tuloskortista katsotaan se yks numero.

Tsöst mai tyy sents.


Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Kesän tavoitteesi
« Reply #62 on: 29.08.12 - klo:13:32 »
Jep, putin ois voinu laittaa elinikäiseks tavoitteeks. Tuntuu että Epilä-Julku-Hervanta välillä ainoo mikä huonontaa tulosta on huono (tai epävarma) puttaustekniikka. Välillä on hyviä puttipäiviä ja välillä huonoja- mikä määrittää päästäänkö alle parin.

Heh, oon kuullu monesta suusta että kannattais alkaa käymään kisoissa. Oon ollu vähän ihmeissäni kun jengi ei oo uskoo tuloksia heittotaustaan nähden, oon kuvitellu että kaikki heittää alussa samalla tasolla. Ja syy ok tuloksiin on todellakin se pitkä ja suht tarkka upsi. Vähän niinku jajvirta tossa totesi, niin pitkillä upseilla trio Epilä-Julku-Hervanta tuntuu välillä todella helpoilta, ei oo paljoo esteitä kun heittää korkeelta ja kovaa. Julkulla on vaan kaks väylää jolla en avaa upsilla. Epilässä ja Hervannassa semmosia ei oo yhtään. Toisaalta kävin viime viikolla ensimmäistä kertaa kokeilemassa myös Talissa ja tulos oli murskaava +13. Syynä tähän oli puhtaiden upsiväylien puute ja niilläkin ainoilla upsiväylillä tuli paukuteltua aina OB:lle. Rysty mulla on ihan kaamee, kämmen on jo taas huomattavasti parempi.

Niin ja oon siis heittäny julkulla kahtena päivänä (viime viikonloppuna) ja yhteensä siis 4 kierrosta. Lauantain ensimmäinen oli +7 ja toinen +5. Sunnuntaina heitin kaks kertaa +3. Jos olis alkanu käymään julkulla jo aikasemmin kesällä niin par varmaan olis jo saavutettu. Tänä kesänä on tullu heitettyä niin rutosti, että olis ihme, jos tuloksia ei olis syntyny.. ^^

Olin kyllä vähä kateudesta vihreä kun luin saavutuksiasi. Olen itse pari päivää päälle kuukauden harrastanut ja voisin vain unelmoida vastaavanlaisista tuloksista. Itselleni monet opettivat ja kehottivat aloittamaan pelkästään rystyheittoa opettelemalla. Sitä tässä ny on kuukaudenpäivät treenattu, toki nyt olen muita tyylejä ottanut mukaan aika paljonkin. Sen myös huomannut, että saan upsilla heittämällä helpommin ja varmemmin parempia tuloksia. Jotenkin vaan ei anna mieli periksi, että käyttäisin kokoajan upsia.

Mietin tossa jos heität suurimman osan heitoista upsia ja et treenaa esim. rystyä, eikö tällainen harjoittelu kostaudu pitemmän päälle? Itsestäni ainakin tuntuu, että ennemmin kärsin huonoista tuloksista ja opin heittämään rystyllä kunnolla kuin se että saisin miinus ja par tuloksia radoista joilla käyn. tämä on vain minun mielipide muiden joukossa
« Last Edit: 29.08.12 - klo:13:33 by JoniHenri »
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline jonkido

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jonne
Vs: Kesän tavoitteesi
« Reply #63 on: 29.08.12 - klo:14:37 »
Laskeskelin, että nyt elokuussa viikottainen heittomäärä liikkuu siellä 800 heiton molemmin puolen, kesä-heinäkuussa vastaava pyöri jossain 1100-1500 heiton välillä per viikko. Eli toistoja on kertyny ensimmäiseksi kaudeksi vissiin ihan hyvin. Toisaalta käden ois voinu kyllä antaa aina välillä levätä oikein kunnolla, ihme ettei oo tullu vielä mitään loukkaantumisia. Jos sitä vaikka syssymmällä ottais kunnolla etäisyyttä kiekkoihin jokskin aikaa..

Jonihenrin kommenttiin vastaus: kostautuu todellakin. Oon nyt elokuun alusta tehny semmosta, että heitän joka kerta radalla 1-2 kierrosta pelkkää rystyä ja kämmentä, jotta nekin kehittyis. Tulokset on yleensä aika huonoja varsinkin väylillä, joita ympäröi tiukat OB rajat (esim. Tali). Epilässä paras taitaa olla -1 ja yleensä siinä +2 paikkeilla. Mutta auta armias jos joku ehdottaa skabaa tai jotain pikkubetsiä seuraavalle kierrokselle niin 90% avauksista lähtee upsilla  ;D siihen on vaan niin hemmetin kova luotto ettei viitti ottaa kisatilanteessa riskiä ja alkaa avaa rystyllä.

Jos sitä vaikka ens kaudella alkais harjottelee rystyä ihan puhtaalta pöydältä ja hiois ton upsin tänä vuonna niin hyväks kun mahdollista.. ;)

Offline butti-78

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 212
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Salonen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Kesän tavoitteesi
« Reply #64 on: 29.08.12 - klo:14:44 »
No juu...tarkoitukseni ei ollut tuloksiasi varsin haukkua ( kateellinen täällä puhelee 8) ) kun ei itse ole aikoinaan kehittnyt noin huimaa vauhtia....mutta tosi huima kehitys sitten on ollut ja kyllä meidänkin ns heittoporukassa on nyt yksi kaveri kehittynyt vuodessa aivan järkyttävästi...
ja...kun nyt tavoitteista puhutaan niin itse paransin juurikin tänään julkun par tulokseen...
Itse asiassa vain ja ainoastaan upsin opettelun takia jota eilen kiepilläni höyläsin ns. kakkosheittona joka kohdasta.


"rauha maassa ja dessu puussa"

www.fatdiscs.com

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Kesän tavoitteesi
« Reply #65 on: 31.08.12 - klo:08:40 »
-jostain kisasta yli 1000 rating keskiarvo Check
-rating yli 980 Hyvällä vampulan pro tourin kisalla mahdollinen mutta todella vaikea (nyt (973)
-sm kisoissa 10 joukkoon, sdgo 25 joukkoon, em kulta junioreissaNäissä tais olla vähän turhan kovat tavotteet. Sdgo ois ollu mahdollinen jos ois pelannu ekalla kierroksella, sm meni ihan penkin alle ja em kisoissa tollasella puttaamisella ei voi voittaa.
-oppia PUTTAAMAANEi toimi yhtään... Tätä koitetaan koko ajan saada paremmaksi
-olla pelaamatta yhtään alle 945 reitattua kiessiäKarkkila...
-parantaa peliä joka osa alueellaputti ei oo parantunu, eikä pituusheitto

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Kesän tavoitteesi
« Reply #66 on: 31.08.12 - klo:10:54 »
Joko se on kesä ohi?

Omat tavoitteet taisi olla:

- Lausteelta Par-tulos kisassa tai koko (24)leiskalta. -- Ei onnistunut. Jäin heiton päähän. Metsästys jatkuu...
- 120 metrinen draivi. -- Onnistui useamman kerran.
- Osallistuminen johkin muuhun kuin seuran kisoihin. -- Ei tullut lähdettyä.

Siinäpä ne tänne kirjatut taisivat olla. Oikeastaan oman kaveriporukan turnaus oli kesän tärkein tavoite. Olin viime vuonna siinä porukassa neljäs, mutta nyt voitin neljän tiukan osakilpailun päätteeksi koko shaiban. Viikkokisoissa olen tullut Kaarinassa ja Lausteella toiseksi. Nämä molemmat kerroilla, kun olosuhteet on olleet vähän erikoiset... Tärkeintä on yhä mukava tekeminen hyvässä seurassa. Alkanut tuo tosikkomainen kilpaileminen itsessä ja muissa vähän väsyttämään...

Offline VVH

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
Vs: Kesän tavoitteesi
« Reply #67 on: 12.09.12 - klo:15:57 »
Taitojen kehittämisen tavoitteet

Saada draivi lentämään yli 100 metriä (tällä hetkellä golfdraivi 80 metriä, yksi "mitattu" satametrinen heitto futiskentällä). lähellä mutta ei ihan, talin 12:lla ja munkan 4:llä birkut korin tasalle tulleilla heitoilla
Lisää pitkiä "tsägäputteja" sisään, olisko vaikka 1/20 15 metristä ja 2/10 10 metristä ja ainakin kolme kesän aikana vähintään 20 metristä(näitä vasta 2 toistaiseksi ikinä) Näitä on tullut tänä kesänä paljon enemmin kuin aimmin
Kehittää jonkin suuruinen "varma" puttirinki josta 95% menee sisään, mielellään tämä saisi olla säteeltään ainakin 4-5m Putti kehittyi kesällä hyvin, mutta nyt tullut takapakkia, ehdin jo kertaalleen palata spinniputtiin ja vaihtaa takaisin työntöputtiin, varma rinki noin neljässä metrissä, mutta vain tasamaalla
Kämmen, rolleri ja antsaheitot kaikki vähintään samalle tasolle missä ovat parhaimmillaan olleet että vois oikeallekin päin joskus päästä rystyrolleri, ylikääntävät ja kämmen ovat ok tasolla, antsa vieläkin aika hakemista

Näillä taidonkehityksillä pitäisi saada tällaisia tulosparannuksia.

Ensimmäinen Eagle ei oo ees kolisseet korit pitkään aikaan
Birkuttaa kaikki Siltamäen väylät ainakin kerran seiska taitaa edelleen puuttua
Heittää kaikki pk-seudun radat (paitsi Tali) alle parin (toteutunut vasta Siltamäen viime vuoden versiossa ja päiväkummussa)Siltis -4 ja viimeisimpänä Munkka -2. Tavoitetta vaikeuttaa Kivikon avaaminen. En laske sitä uutena ratana tähän listaan, mutta kun rata on kodin lähellä niin ei varmaan tule paljoa enää meikkua kierrettyä.
Ensimmäinen palkintokiekko ihan sama mistä kisasta (viikonloppuna oli jo kahden heiton päässä) tehty

muuta:
Ainakin 5 uutta rataa loppukaudella 4 uutta käytynä kivikon myötä
Paljon rundeja, mahdollisimman paljon kisoja. tää on feilattu todella pahasti, ehkä vähän revanssia karviksessa?
Laitetaan päivitystä munkkiniemen ennätyksen (reteesti vaan kolmen kiekon bägillä kiersin) kunniaksi.

Offline peperoni

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 265
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Mäkelä
Vs: Kesän tavoitteesi
« Reply #68 on: 13.09.12 - klo:08:40 »
Enpä ollut pahemmin muita tavoitteita asettanut kuin päästä jossain radalla alle par-tuloksen. No nyt syksyn kynnyksellä napsahti Munkan neppailuradalta tulos -1. Hieman katkerana kuin -3:een oli mahdollisuus, mutta kolme vikaa väylää ei mennyt niin putkeen (bogi,par,bogi). Nyt seuraavaksi sitten siltis tai meikku, joissa molemmissa oon lähellä par-tulosta pyörinyt kesän ajan. Onneksi on aikaa vielä ennen talvea. :)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Kesän tavoitteesi
« Reply #69 on: 22.10.12 - klo:21:09 »

Meikäläisellä tavoitteista oikeastaan kaikki onnistunut.
Jossain olen tavoitellut myös ratingia 990+. Se ei tule toteutumaan..

Saattaapi muuten toteutuakin kun Kpää meni alustavissa ratingeissa aika tarkkaan tonniin ja viime vuodelta putoaa 12 kierrosta pois laskuista seuraavassa päivityksessä.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Kesän tavoitteesi
« Reply #70 on: 22.10.12 - klo:21:33 »
Onneks en oo tää huudellu mitään tavotteita ku varmimmin ykskään ei olis toteutunu...

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Kesän tavoitteesi
« Reply #71 on: 22.10.12 - klo:22:24 »
En heitä erityisen pitkälle, enkä edes tarkasti, ja puttikin on sinnepäin, mutta ainoa josta oon oikeesti huolissani on sipulin kesto. Saman kisan kiessien välillä voi olla 150 pistettä eroa ja jopa kiessin sisällä peli voi tehdä niin valtavaa vuoristorataa ettei mitään järkeä. Esim VMP Openissa ekalla rundilla heitin varmaan kolme kertaa alle viidestä OHI KORISTA ja kolmen putin ralleja oli useampikin, tokalla rundilla en missannut varmaan yhtään tehtävissä olevaa puttia alle 15m. Muu on siihen nähden ihan irrelevanttia, kunhan sais sipulin kasaan ja sitä myötä tasaisuutta peliin.

Tavoite: edes yksi tasainen kisa tänä vuonna, jolloin kaikkien kierrosratinkien pitäis olla jotain 970, 980 luokkaa.
No kattotaas miten meni:

Sipulin kesto: ei sinnepäinkään. Esim Talissa kauden alussa 130+ rating ero kiessien välillä, samaten toisiks viimene kisa Karjaalla ja kierrosratingeissa 140 pistettä eroa. Ei mitään järkeä.

Yks tasainen kisa: no just täsmälleen yks kisa meni kuosiin, Nummelan Syysmyrsky, jossa kiessit 992, 982 ja helppo kuuden heiton voitto. Rating kisoja mahtu kauteen vissiin 13, joten suhde on melkosen syvältä.

Draivi: Viimeset pari viikkoa hinkkasin draivia ja sain golffidraivin 120m+, joka alkais olla melkein riittävä. Kankaanpään kisa tosin näytti että uuden tyylin sihti on vielä hakusessa, metsäradalla ei osu väylään riittävästi. Draivi yleisesti on paljon pare kun alkukaudesta.

Putti: Varmaan sipulijuttuja mut välillä puttaan ku Tapani kaikki sisään mut suurimman osan ajasta puttaan semiperseelleen. Taaskin kehitystä on tullut kevääseen nähden, mutta puttityyli ei vieläkään ole vakiintunut, ja erityisesti epätasaisilla greeneillä (kuten 5tr) on puttiasento hakusessa. Jalkoja ei tahdo saada mukaan kuin tasaisella :(

Ehkä se siitä kun Siperia opettaa puupäätä :)

Offline SamuliKL

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 308
    • View Profile
  • Oikea nimi: Samuli Lintula
  • Seura: 7k, Bear Disc Golf
Vs: Kesän tavoitteesi
« Reply #72 on: 22.10.12 - klo:22:38 »
Ensimmäinen kokonaisen kesän tavoittee:
  • 100 metriä
  • 90/100 puttia viidestä metristä
  • 50/100 puttia kahdeksasta metristä
  • Ensimmäiset SFL-kisat (Karjaalla 7.7.)
  • Lausteella viikkokisoissa +12
  • Loputkin kuusi Lausteen väylää pariin
  • Pitää paikat ehjänä

Todellisuus:
  • joskus 90 metriä
  • 80+/100 puttia viidestä metristä
  • 50/100 puttia seitsemästä metristä
  • Ensimmäiset SFL-kisat (Karjaalla 7.7.)
  • Lausteella viikkokisoissa +16
  • Kahta vaille kaikki Lausteen väylää pariin
  • Paikat pysyivät ehjinä (tai no ei, mutta ei liity frisbeegolfiin)

Jäipähän vielä ensi kesälle tavoitteita...
« Last Edit: 22.10.12 - klo:22:40 by SamuliKL »
PA4 | PA1 |  M2 | M? | Jackal | F?? | Valkyrie | Beast | PD | D4

Offline Jami Pasanen

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 138
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jami Pasanen
Vs: Kesän tavoitteesi
« Reply #73 on: 22.10.12 - klo:23:18 »
- Vakiinnuttaa bägin sisältö eli oppia heittämään nykyisillä kiekoilla mahdollisimman hyvin

Onnistui, bägin sisältö on nyt paljon yksinkertaisempi ja järkevämpi, eikä gäppejä oikein tahdo löytyä.

Quote
- Oppia pitämään pää kasassa paremmin vastoinkäymisten koittaessa

Huomattavan selvä parannus viime kauteen nähden, enää ei yhden penkin alle menneen väylän jälkeen koko loppukierros ole tuhoon tuomittu  ;D

Quote
- Suoritusvarmuutta kaikkiin heittoihin, mutta erityisesti putteihin. Taso kierrosten välillä heittelee turhan paljon nykyisellään

Noh, kaikessa muussa mentiin huomattavasti eteenpäin, mutta tuo putti on edelleen oman pelini murheenkryyni. Jos keväällä raaskisi ostaa sen oman korin...

Quote
- Pitää hauskaa

Tavoitteista tärkein, ja täyttyi toki  8)



Otsikko "Kesän tavoitteesi" sai nyt jo kaipaamaan lämpimiä heittokelejä... Olispa jo kevät!
P1 // MD2 // FD // PD

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Kesän tavoitteesi
« Reply #74 on: 23.10.12 - klo:00:13 »
Tässä alkaa jo ensi kesän tavoitteet pyörimään mielessä. Jatketaanko tähän vai tehdäänkö "Kesän tavoitteesi 2013" ketju?