Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Viikon vieras #72 Leo "Leksa" Piironen  (Read 42455 times)

Offline Leksa

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leo Piironen
  • Seura: NFS
Vs: Viikon vieras #72 Leo "Leksa" Piironen
« Reply #15 on: 17.12.14 - klo:21:54 »
Koska olet viimeksi ollut kisan viimeinen?

Vaikeita kysymyksiä :D Ensimmäiset viikkokisat Harjulla, tuolloinen rata varmaan par 56, heitin 95 :)

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Viikon vieras #72 Leo "Leksa" Piironen
« Reply #16 on: 17.12.14 - klo:23:39 »

Kysymys: Montako holaria Harjun ykköselle pitää heittää että kehtaa laskea yhdeksi "oikeaksi" holariksi?

Haaste: Jos oot tulossa Meilahden Milleniumiin niin laitetaanko betsi? Jos mä voitan sut niin rupeat kirjottamaan tänne foorumille blogia, ja jos sä voitat mut niin tarjoon pizzan ja limun. Otatko haasteen vastaan?

8)

Kahdella holarilla saa synninpäästön :)

Otan haasteen vastaan, jos voitat, rupean kirjoitamaan blogia [en lupaa että tänne, mutta blogia alan kirjoittamaan, ok? ;) ]


Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Viikon vieras #72 Leo "Leksa" Piironen
« Reply #17 on: 18.12.14 - klo:21:50 »
Ei nyt päästetä Leksaa näin helpolla, kysytääs jotain, hmmm... Millä hoituu putteridraivit, Peekakkosillako, millä muovilla, paras runi, minkälaista linjaa jne. ja onko mitään vinkkejä putterilla draivaamiseen?

Offline triveri

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 294
    • View Profile
  • Oikea nimi: J. Uotila
  • Seura: Lokit
Vs: Viikon vieras #72 Leo "Leksa" Piironen
« Reply #18 on: 18.12.14 - klo:22:07 »
Silloin kun aloitit frisbeegolfin niin päätitkö kehittyä hyväksi pelaajaksi ja harjoittelit tosissasi vai tuliko kehitys siinä siivellä?
Harjoittele kun pelaat, niin pelaat kuin harjoittelet.

Offline Leksa

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leo Piironen
  • Seura: NFS
Vs: Viikon vieras #72 Leo "Leksa" Piironen
« Reply #19 on: 19.12.14 - klo:10:17 »
Ei nyt päästetä Leksaa näin helpolla, kysytääs jotain, hmmm... Millä hoituu putteridraivit, Peekakkosillako, millä muovilla, paras runi, minkälaista linjaa jne. ja onko mitään vinkkejä putterilla draivaamiseen?

Kyllä, D-line P2 on mun valinta putteridraiviin. Runista en osaa sanoa. Heittoputterini eivät oikeastaan ole mitään First runeja, eivätkä uusimpiakaan. Sellainen putteri on hyvä missä on sopivan "tahmea" grippi ja pehmeys on sitä luokkaa että puristettaessa pysyy käpälässä.
 
Discmanian uusin putteri P1x tulee haastamaan osan mun heittoputtereista täysin. Olen kokeillut P1x:n aikaista versiota ja se osoittautui itselle todella hyväksi. Putterilla heittäminen ei ole koskaan ollut itselle mikään vahvuusalue, mutta P1x:n muoto ja lentorata kyllä toivat paljon apuja. Putterissahan on Bead.

Olen ehkä hieman väärä henkilö antamaan vinkkejä putterilla draivaamiseen, mutta yritetään. Lähtisin ihan kiekon valitsemisesta, eli siitä, istuuko kiekko hyvin käteen ja kuinka puhdas release sillä saadaan aikaan. Putterilla heittämistä ei pitäisi änkeä peliin sen takia, että joltakin matkalta kuuluu heittää putterilla. Itse vaihdan putterin midariin ja jopa draiveriin 40-80 metrin matkoissa hyvinkin sukkelaan jos on vastatuulta tai muuten vain huono tunne.

Silloin kun aloitit frisbeegolfin niin päätitkö kehittyä hyväksi pelaajaksi ja harjoittelit tosissasi vai tuliko kehitys siinä siivellä?

Aloitettuani lajin en oikeastaan päättänyt tulla hyväksi pelaajaksi. Alkuun vain pelattiin tolkuttoman paljon kierroksia, mikä taas on puhdasta oppimista. Eli tavallaan ensimmäiset pari vuotta kehitys tuli siinä siivellä ja vasta ensimmäisten kilpailuiden jälkeen alkoi sellainen tiedostettu pelin osa-alueiden treenaus.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Viikon vieras #72 Leo "Leksa" Piironen
« Reply #20 on: 19.12.14 - klo:10:22 »
Ei nyt päästetä Leksaa näin helpolla, kysytääs jotain, hmmm... Millä hoituu putteridraivit, Peekakkosillako, millä muovilla, paras runi, minkälaista linjaa jne. ja onko mitään vinkkejä putterilla draivaamiseen?

Kyllä, D-line P2 on mun valinta putteridraiviin. Runista en osaa sanoa. Heittoputterini eivät oikeastaan ole mitään First runeja, eivätkä uusimpiakaan. Sellainen putteri on hyvä missä on sopivan "tahmea" grippi ja pehmeys on sitä luokkaa että puristettaessa pysyy käpälässä.
 
Discmanian uusin putteri P1x tulee haastamaan osan mun heittoputtereista täysin. Olen kokeillut P1x:n aikaista versiota ja se osoittautui itselle todella hyväksi. Putterilla heittäminen ei ole koskaan ollut itselle mikään vahvuusalue, mutta P1x:n muoto ja lentorata kyllä toivat paljon apuja. Putterissahan on Bead.

Olen ehkä hieman väärä henkilö antamaan vinkkejä putterilla draivaamiseen, mutta yritetään. Lähtisin ihan kiekon valitsemisesta, eli siitä, istuuko kiekko hyvin käteen ja kuinka puhdas release sillä saadaan aikaan. Putterilla heittämistä ei pitäisi änkeä peliin sen takia, että joltakin matkalta kuuluu heittää putterilla. Itse vaihdan putterin midariin ja jopa draiveriin 40-80 metrin matkoissa hyvinkin sukkelaan jos on vastatuulta tai muuten vain huono tunne.

Silloin kun aloitit frisbeegolfin niin päätitkö kehittyä hyväksi pelaajaksi ja harjoittelit tosissasi vai tuliko kehitys siinä siivellä?

Aloitettuani lajin en oikeastaan päättänyt tulla hyväksi pelaajaksi. Alkuun vain pelattiin tolkuttoman paljon kierroksia, mikä taas on puhdasta oppimista. Eli tavallaan ensimmäiset pari vuotta kehitys tuli siinä siivellä ja vasta ensimmäisten kilpailuiden jälkeen alkoi sellainen tiedostettu pelin osa-alueiden treenaus.

Boldasin leksalta erittäin hyvän pointin, mitä kuulee tosi usein. 'Miks heitit midaria, vaikka ihan putterimatka?'

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Viikon vieras #72 Leo "Leksa" Piironen
« Reply #21 on: 19.12.14 - klo:12:48 »
Tämä on kyllä hyvä asia pohtia monelle aloittelijallekin. Heitä vaan sillä Bossilla jos saat sillä hetkellä sen varmimmin mukin alle. Mut vain senhetkisellä tuloskiessillä. Sitten kun oot treenaamassa niin treenaa kokeeksi niitä putteridraiveja, koska niillä on puolensa sitten kun hallitsee ne paremmin. Mutta koskaan ei pitäisi heittää jotain vaan sen takia että "pitäisi" heittää jotain tai kun poolin kaikki muutkin teki sillai, jos ei oo varma siitä omasta tekemisestään.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Viikon vieras #72 Leo "Leksa" Piironen
« Reply #22 on: 19.12.14 - klo:23:11 »
Kuinkas kaukanen ajatus on nähdä sun ja Sepon kaltasia nuoria huippuja jenkkien kiertueella, a la Lizotte?

Offline Leksa

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leo Piironen
  • Seura: NFS
Vs: Viikon vieras #72 Leo "Leksa" Piironen
« Reply #23 on: 20.12.14 - klo:16:56 »
Kuinkas kaukanen ajatus on nähdä sun ja Sepon kaltasia nuoria huippuja jenkkien kiertueella, a la Lizotte?

En voi vastata kuin omasta puolestani, että tätä asiaa olen paljon tuuminut ja ajatustasolle se on vielä jäänytkin.

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Viikon vieras #72 Leo "Leksa" Piironen
« Reply #24 on: 20.12.14 - klo:17:10 »
Niin no, jos lajin kehitys jatkuu nykyisen kaltaisena niin kohta tälläkin puolen Atlanttia tienaa ihan kivasti ;)