Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Eniten käytetyt ja varastoon kerätyt kiekot  (Read 14203 times)

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Eniten käytetyt ja varastoon kerätyt kiekot
« on: 28.12.14 - klo:11:38 »
Olisi kiinnostava tietää mitä moldia porukka on hamstrannut varastoon enemmälti, etenkin jos jollain on jotain yllättävämpää kuin perus Aviarit, Rocit, Dessut...

Itellä ei niin hirveen yllättäviä, mutta PD:itä eri muoveissa taitaa olla nykyään parikymmentä (vanhempi P-line ja hakatut S-linet suosikkeja), Peedeekakkosiakin taitaa olla 6 (kuluneet P-linet itelle parhaita) ja peekakkosia jotain reilu kymmenen (suosikkia G-lineä viisi, oli työn takana löytää nuo, aiemmin P-line oli "se" muovi, niitäkin useita)
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Eniten käytetyt ja varastoon kerätyt kiekot
« Reply #1 on: 28.12.14 - klo:12:33 »
StarStarfire, niitä kun pitää ostaa silloin kun niitä saa.
S-line DD First Run, niitä kun ei saa enää mistään. Itsellä onneksi on vielä varastossa.
FLX Glow Buzzz Special Edition, vakain FLX Buzzz jota olen heittänyt
Discraftin ESP Crankeja muutama itselle sopiva malli
Omega Supersoft omaan käteen sopivia tuotantoeriä. Näitähän ei saa enää mistään sitten kun tulee seuraava tuotantoerä.

Olipas niitä kuitenkin useita. Starfireistä en ole huolissani, niitä tosin ei tosiaan aina saa varsinkaan jos haluaa vähän flätimmän.
S-line DD:n etsimisen lopetin jo kun tilasin jenkkilästä loput täysipainoiset.

Nuo kiekot olleet bägissä jo muutaman vuoden enkä haluaisi luopua niistä, joten niitähän sitten pitää olla :)


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline Temppa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 160
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Korhonen
  • Seura: OFS
Vs: Eniten käytetyt ja varastoon kerätyt kiekot
« Reply #2 on: 28.12.14 - klo:13:07 »
Vaikka onkin dessu niin onhan nuita kertynyt nyt lyhyehkössä ajassa 14 kapplaetta. Yks pre-avery ja s/ds löytyy.
Xcalibereita myös haalinu jokusen, puttereissa sitten pa1:sia taitaa olla 9 kapplaetta. Siinäpä ne  :)

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Eniten käytetyt ja varastoon kerätyt kiekot
« Reply #3 on: 28.12.14 - klo:14:54 »
Taitaa itelle olla Trespassit ne hamstrauskiekot, niitä ku löytää vaikka minkä moista. On perusmuovit, Dyemaxit, hybridit, kirkkaat Biot sun muut spessut. Kuvukkuuden ja vakauden suhteen myös reippaasti valinnan varaa. Oisko noita joku kymmenen+.

Toinen on sitte Pure, joka tuntuu olevan nyt kortilla etenkin softina. Päälle sitte reippaat kymmenen Buzua ja PD:tä.
« Last Edit: 28.12.14 - klo:14:56 by Jaskala »

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Eniten käytetyt ja varastoon kerätyt kiekot
« Reply #4 on: 28.12.14 - klo:16:15 »
Näyttäs olevan varastossa backuppeja eri muoveilla seuraavasti:

Trident 9kpl
XXX 6 kpl
Striker 7 kpl
Judge 16 kpl
Maailma 9 kpl
Kannel 5 kpl
Felon 2 kpl
Truth 6 kpl
Scythe 6 kpl
Claymore 4 kpl
Mercy 5 kpl (3 lisäksi tulossa)

Noilla tulee treenattua ja samalla ovat varalla jos bägissä olevia häviää. Varsinaista hamstraamista en harrasta.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Eniten käytetyt ja varastoon kerätyt kiekot
« Reply #5 on: 28.12.14 - klo:16:59 »
archoneita 9, lähinnä echo staria, mutta pari staria, champ ja pari jyrää gstaria

pureja 8, lähinnä hardeja, mutta myös medium, opto ja rec

Offline HS

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 146
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Saunanen
  • Seura: Ähtärin Urheilijat
Vs: Eniten käytetyt ja varastoon kerätyt kiekot
« Reply #6 on: 29.12.14 - klo:10:44 »
Itsellä bägi ollut jo useamman vuoden lähes muuttumaton kiekkovalikoima ja varastoon kertynyt tuttuja kiekkoja:
27 x dx roc, näitä olen tietoisesti ostanut varastoon ja suurin osa onkin vanhoja hyviä roceja, vanhin n. 10v vanha roc edelleen bägissä
13 x star boss, joista ehkä 10 vanhaa mallia joita ei enää saa
12 x fr d-line p1, hyviä nihkeitä kaikki
10 x ascent, soft & medium
6 x metal flake champion gator



Offline anssivaan

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 289
    • View Profile
Vs: Eniten käytetyt ja varastoon kerätyt kiekot
« Reply #7 on: 30.12.14 - klo:00:12 »
C-PD: 5 x 1st Run, 4 x Glow , 3 x 3rd run ja 3 x muita runeja
C-TD: 5 x 1st run, 4 x Gummy, 3 x 3rd run
C-FD: 10 x 2nd run, 8x 1st run
Champion ROC3: 13 x Mcbeth, 7 x 1st run, 3 x BigBird, 1 x glow, 1 x W.Gummeson
Jokeri: 12 x basic, 6 x premium, 6 x ultrium, 5 x first run basic
Special blend D-P1 14kpl (imo parhaita P1:iä)
Ultraflat D-P2 19kpl (ajalta kun näitä sai normihintaan ilman, että olivat vielä luokiteltu omaksi ultraflat satsikseen. ihania.)
P-P2: 26kpl
Flat C-MD2: 5 x vanhan runin 180g & 5 x uuden runin 171-172g

Nämä siis peli- ja treenikiekkoja sekä uusia varakappaleita hyllyssä.
Kaikkia muita käytän nykyisinkin paitsia MD2:ia jotka ovat nyt kauden verran olleet heittämättä, koska ROC3 nousi ykkösmidariksi.
Draivereissa ilman PD+TD+FD -komboa en vaan tulisi toimeen. Luottoleipiä kaikki. Jokaista näistä on bägissä aina 2-3kpl.
Spessublendi D-P1:t ja UltraFlat D-P2:t yleensä käytössä kauden alussa ja lopussa (tai silloin kun vaan haluan pitävämpää putteria), muutoin bägissä kesäkuumalla yleensä P-P2 eri kulutuksilla puttiin ja lähäreihin.
Pidemmät putteriheitot menee jokereilla, joka nyt on yks parhaista kiekoista ikinä ja lyhyemmät väylät P2:illa.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Eniten käytetyt ja varastoon kerätyt kiekot
« Reply #8 on: 30.12.14 - klo:11:48 »
Peekakkosia ainakin tarpeeksi  8)

Peedeemiehenä pakko kysyä että mihin käyttöön erityisesti sulla on tuo Glow PD? Itse en hirveästi perustanut ainakaan sen yhden yksilön kohdalla mikä mulla on, muuta kuin pimeisiin peleihin tottakai. Aika vakaa ja jotenkin lyhyempi kuin monet mun muut peedeet, liidoton tai feidikkäämpi. Mut mähän en kyllä oo muutenkaan CFR/1st run peedeespede, superjyrä PD on musta vähän turha PD. Saattaisin olla erimieltä jos draivi lähtis 130m, mutta kyllä nyt nuo hakatut S ja P muoviset on "se juttu".

Arin Starfire kokoelma on myös mielenkiintoinen, mulla on käsitys että kyseessä on hyvä kiekko mutta jotenkin jäänyt ehkä muiden vastaavien pimentoon, eikös se ole PD tyyppinen?

Vaikka aika harvoin loppupeleissa hukkaankin kiekkoja, niin jos backuppeja löytyy eikä kyse ole just jotenkin erityisestä/harvinaisesta yksilöstä, niin on se silti kiva joskus vaan todeta että "sinne meni, himassa on lisää". Ainakin jos tilanne on se että etsintäalue on helvetin laaja, takana 3h kiessi räntäsateessa ja vielä muutamia väyliä edessä. Jos ko. kiekon numeroon joku soittaa ja palauttaa niin sen parempi, mutta ei se niin just.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline anssivaan

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 289
    • View Profile
Vs: Eniten käytetyt ja varastoon kerätyt kiekot
« Reply #9 on: 30.12.14 - klo:12:35 »
Peedeemiehenä pakko kysyä että mihin käyttöön erityisesti sulla on tuo Glow PD?

Heitän kun treenaan kentällä draiveja  ;)
Bägiin ei oo koskaan vakituisesti päässy aika pitkälti samoista syistä mitä kuvailitkin.
Silloin tolle vois olla käyttöö jos tarviis nimenomaan lyhyempää pd:tä.

Offline riddy

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 237
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Ylisaukko-oja
  • Seura: OFS
Vs: Eniten käytetyt ja varastoon kerätyt kiekot
« Reply #10 on: 30.12.14 - klo:15:58 »
Vaikka aika harvoin loppupeleissa hukkaankin kiekkoja, niin jos backuppeja löytyy eikä kyse ole just jotenkin erityisestä/harvinaisesta yksilöstä, niin on se silti kiva joskus vaan todeta että "sinne meni, himassa on lisää". Ainakin jos tilanne on se että etsintäalue on helvetin laaja, takana 3h kiessi räntäsateessa ja vielä muutamia väyliä edessä. Jos ko. kiekon numeroon joku soittaa ja palauttaa niin sen parempi, mutta ei se niin just.

Juuri näin. Heti jos joku kiekkomalli päätyy vakituisesti bägiin, tulee niitä hankittua 3-4 kpl varastoon. Lisäksi kierrätän jonkin verran eri yksilöitä laukussa, että ne kuluisivat ~samaan tahtiin. Talvella käytössä ei myöskään ole kesäkauden luottokiekkoja, vaan lähinnä random-yksilöitä ja jotain sisäänajoa vaativia uutuuksia.

Näitä löytyy varastosta:

Soft Judge 18kpl
FLX Buzzz 8kpl
Lucid Verdict 5kpl
VIP Hatchet 4kpl
Saint 15kpl
Saint Pro 7kpl
Renegade 8kpl
Flow 7kpl

...ja aika paljon muita, koska pelivälineitä on hallussa yhteensä noin 200kpl. Vain alle 20 "wall hangeria", kaikki muut käyttöä varten. Tämän vuoden aikana olen myös myynyt eteenpäin noin 100 kiekkoa. :)

Offline Thmz

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 552
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Tuovinen
  • Seura: PaKiNa
Vs: Eniten käytetyt ja varastoon kerätyt kiekot
« Reply #11 on: 30.12.14 - klo:16:59 »
Peekakkosia ainakin tarpeeksi  8)

Peedeemiehenä pakko kysyä että mihin käyttöön erityisesti sulla on tuo Glow PD? Itse en hirveästi perustanut ainakaan sen yhden yksilön kohdalla mikä mulla on, muuta kuin pimeisiin peleihin tottakai. Aika vakaa ja jotenkin lyhyempi kuin monet mun muut peedeet, liidoton tai feidikkäämpi. Mut mähän en kyllä oo muutenkaan CFR/1st run peedeespede, superjyrä PD on musta vähän turha PD. Saattaisin olla erimieltä jos draivi lähtis 130m, mutta kyllä nyt nuo hakatut S ja P muoviset on "se juttu".

Arin Starfire kokoelma on myös mielenkiintoinen, mulla on käsitys että kyseessä on hyvä kiekko mutta jotenkin jäänyt ehkä muiden vastaavien pimentoon, eikös se ole PD tyyppinen?

Vaikka aika harvoin loppupeleissa hukkaankin kiekkoja, niin jos backuppeja löytyy eikä kyse ole just jotenkin erityisestä/harvinaisesta yksilöstä, niin on se silti kiva joskus vaan todeta että "sinne meni, himassa on lisää". Ainakin jos tilanne on se että etsintäalue on helvetin laaja, takana 3h kiessi räntäsateessa ja vielä muutamia väyliä edessä. Jos ko. kiekon numeroon joku soittaa ja palauttaa niin sen parempi, mutta ei se niin just.
Täältä kun kerran löytyy näitä PD-tietäjiä, niin kysäisenkin, että minkä olisi sellainen liidokas, mutta ylivakaa PD? Tarkoitus olisi nimenomaan saada yksilö jonka voisi pamauttaa vastatuuleen tai heittää ison piikkihyssen. PD2 olisi tietenkin yksi vaihtoehto, mutta aivan liian nopea ja liidoton mun käteen.

Itse aiheeseen, itsellä ei oikein varastossa ole mitään. P2:sia nyt löytyy muutama, mutta kaikki ovat bägissä eri käyttöön.
KCP Aviar - Luna - Zone - Roc/3 - Gator3 - Firebird - PD - Destroyer

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Eniten käytetyt ja varastoon kerätyt kiekot
« Reply #12 on: 30.12.14 - klo:17:25 »

Peekakkosia ainakin tarpeeksi  8)

Peedeemiehenä pakko kysyä että mihin käyttöön erityisesti sulla on tuo Glow PD? Itse en hirveästi perustanut ainakaan sen yhden yksilön kohdalla mikä mulla on, muuta kuin pimeisiin peleihin tottakai. Aika vakaa ja jotenkin lyhyempi kuin monet mun muut peedeet, liidoton tai feidikkäämpi. Mut mähän en kyllä oo muutenkaan CFR/1st run peedeespede, superjyrä PD on musta vähän turha PD. Saattaisin olla erimieltä jos draivi lähtis 130m, mutta kyllä nyt nuo hakatut S ja P muoviset on "se juttu".

Arin Starfire kokoelma on myös mielenkiintoinen, mulla on käsitys että kyseessä on hyvä kiekko mutta jotenkin jäänyt ehkä muiden vastaavien pimentoon, eikös se ole PD tyyppinen?

Vaikka aika harvoin loppupeleissa hukkaankin kiekkoja, niin jos backuppeja löytyy eikä kyse ole just jotenkin erityisestä/harvinaisesta yksilöstä, niin on se silti kiva joskus vaan todeta että "sinne meni, himassa on lisää". Ainakin jos tilanne on se että etsintäalue on helvetin laaja, takana 3h kiessi räntäsateessa ja vielä muutamia väyliä edessä. Jos ko. kiekon numeroon joku soittaa ja palauttaa niin sen parempi, mutta ei se niin just.

Starfirehän on vanha kiekko. Innovan numerot on samat kuin PD:llä. Ihan sama profiili ei ole ja olen itse varmaan tottunut niin tuohon Starfireen, että se tuntuu paremmalta hanskaan kuin PD.
Kuriositeettina kannattaa kurkata Frisbeepointin kuvaus Starfirestä, taidetaan siellä mainita kiekon sopivan hyvin naisille. Toki Valarie Jenkinsillä on ainakin jossain vaiheessa ollut kiekko bägissä, mutta en yleistäisi tyttöjen kiekoksi :)


Sent from my iPad using Tapatalk

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Eniten käytetyt ja varastoon kerätyt kiekot
« Reply #13 on: 30.12.14 - klo:17:36 »
Ei ole enää kauheasti kiekkoja varastossa, kun tuli myytyä lähes kaikki ylimääräiset pois.

Maailma 4 kpl
Warden 9 kpl
Buzzz 4 kpl
PD 5 kpl
Wraith 5 kpl

Kaikkea muuta taitaakin olla sitten 1 tai 2 kappaletta.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Eniten käytetyt ja varastoon kerätyt kiekot
« Reply #14 on: 30.12.14 - klo:19:39 »
PDiden vakaus on toki aika lähtönopeusriippuvainen juttu, mut ite totesin kolmosrunin C-PDn aika kivan liidokkaaksi mutta silti luotettavan vakaaksi. Harmi et C-linessä on mulla grippiongelmia joskus niin siksi en pelaa tuolla. S-lineissäkin on kyllä vakaita yksilöitä hyvinkin, eikä ne liidottomia ole. G-PDn kanssa en koskaan oikein klikannut, sitäkin jotkut kehuvat.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba