Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015  (Read 53599 times)

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015
« Reply #45 on: 10.02.15 - klo:12:17 »
Ei mitään. Ei viitti jauhaa OT:tä enempää.
« Last Edit: 10.02.15 - klo:12:19 by GARFFi »

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015
« Reply #46 on: 10.02.15 - klo:15:40 »
Mahdollisesti tämän illan aikana kumarrus ja pyllistys efekti liiton foorumilla. Eli eilisen illan mietiskelyni ja tämän päiväisen golfkeskus vierailun tuloksia tiedossa. Ei ahnehdita motolla ratkaisu tehty!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015
« Reply #47 on: 10.02.15 - klo:20:23 »
Juho on kova ottamaan haasteita vastaan, varsinkin pienellä/ isolla panoksella varustetuilla. Juho kuuluu niihin pelaajiin jotka pelaavat NDGE15 24 väyläisen 65 heitolla.Radan PAR on 84.
Liiton foorumilla nyt iso päivitys. Kannattaa lukea niin INFO kun PELAAJALISTA ikkunakin tarkasti!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015
« Reply #48 on: 12.02.15 - klo:13:03 »
Ilmoittautuneiden määrä yhtä vailla 170!
Nyt aletaan olla lähellä 140-150 lopullista pelaaja määrää.
Ilmoittautumis aikaakin vielä runsaasti jäljellä.

Olen innoissani että lauantaina Meikussa heitetään 68 väylää ohuessa lumihangessa, se luo uskoa että NDGE15 kisassa pelattava 48 väylääkin sujuu. Ja silloin ei ehkä ole enää lunta...toivotaan!
Itseäni ketuttaa etten Meikkuun pääse. Vaikuttaa mahtavalta kisalta!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015
« Reply #49 on: 12.02.15 - klo:22:19 »
Tuomo Rikman on ilmoittautunut n:o 170!
En olisi ikinä uskonut että tällälailla kävisi!

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 561
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015
« Reply #50 on: 12.02.15 - klo:22:32 »
Kyllä tämä oli ihan tiedossa :)

Kisalle on tullut juuri senlainen status, että se kiinnostaa. Onnittelut onnistuneesta mainonnasta. Hyvä.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015
« Reply #51 on: 12.02.15 - klo:22:42 »
Näinkin maikkarilla mainoksen kisasta tänään...kuka sen sinne on laittanut? Kyllähän tosiasia on se että lajin parissa on nykyään niin paljon ihmisiä, ja kun siihen lisätään kevät kii..!niin tulos on tämä. Uskon että NDGE15 tulee osaltaan nostamaan tulevan kauden taas uuteen huippuun mitä kilpailijoiden määrään tulee. Kun tulee kesä ja aletaan pelaamaan titteleistä sun muista niin aletaan olla pulassa että mihin kaikki pelaajat mahtuu. Tietysti sitten on kisojakin tiuhaan tahtiin että ehkä se vähän tasoittaa tilannetta.
Ruukki golf kesällä on 300 kilpailijaa!

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 561
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015
« Reply #52 on: 12.02.15 - klo:22:50 »
Kyllä ensi kesänä lyödään ennätykset taas oikein huolella. Lyötäisiin ehkä ilman tätäkin tapahtumaa, mutta ei tästä haittaa ole :)

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015
« Reply #53 on: 14.02.15 - klo:14:40 »
Kirjataan nyt tänne vähän mietteitä tämän hetken tilanteesta ja tulevasta NDGE15 tapahtuman tiimoilta. Ilmoittautumiset ovat selkeästi vähentyneet, ellei jopa loppuneet vaikka on vielä 2 viikkoa aikaa. Ymmärrän kyllä ettei varmasti houkuta jonottaa kun tiedetään että nyt on yhteensä 20 pelaajan jono. Jos tilanne jää tällaiseksi niin en usko fieldin ihan täyttyvän, mutta paljon on kuitenkin pelaajia tulossa selättämään 24 väyläinen 84 par rata. Toi par lukema on kyllä ihan mun hatusta/ piposta vedetty. Minun tasoiseni pelaaja jää n. 15-20 heittoa ihanne tuloksesta, mutta sitten noi nimipaiskojat paukuttaa saman verran alle. Jos laittaisin kaikki väylät par kolmosiksi niin sitten ei kovimmatkaan kädet pelaisi paljoa alle par tulosta.
Tässä on nyt paljon pohtimista miten väsään noi OB:t, ja teenkö jotain spessua niiden suhteen. Samoin olen suunnitellut Jaanin kymppiväylä droppari idean pohjalta kuuteen muuhunkin väylään vastaavanlaista jujua.
Mietin myös pyydänkö ketään pilaamaan lauantai päiväänsä heiluttamalla lippua reiällä 24.....onhan tässä aikaa funtsia!
Pikkuhiljaa kevään edetessä alan keräillä tarvittavaa määrää koreja, ja mattoja. Tässä vaiheessa voin jo sanoa, ettei kaikilla väylillä ole tekonurmimattoa tee paikalla. Joillakin väylillä joutuu heittämään luonnon nurmelta niinkuin ennen vanhaan, ja parilla väylällä voi olla jopa hiekkapohja teellä.
Väylät 15 ja 16 ovat siis vasta suunniteilla, ja niiden kohtalo selviää vasta paljon myöhemmin. Mutta olevat todennäköisesti mallia par 3 ja par 4.

Miten päädyin lopulta 150 pelaajan kiintiöön? Kun tästä kisasta ei mene rahaa seuralle tai golfklubille, niin lukumäärällä ei ole sinänsä tuon taivaallista merkitystä. Mutta koska kysyntä on ollut yllättävän kova, niin haluan tarjota tämän kisan mahdollisimman usealle pelaajalle. Mutta toimarin vihjeestä " älä ahnehdi" otin vaarin. Ja kun klubin ja ravintoloitsijan puolelta näytettiin vihreää valoa 150 pelaajan kiintiölle, niin päätin että koitetaan miten onnistuu. Minähän olen onneksi ainoa joka laittaa tässä tapauksessa päänsä vadille.
Nyt jo jännittää että minkälaisen vastaanoton kisa ja rata saa nykyaikana. Kymmenen vuotta sitten kisa tarjosi jotain uutta, mutta ei enää nykyisille yltäkylläisyyteen tottuneille pelaajille. Oliskohan Suokkikaan enää niin huippua kuin silloin 1900 luvun lopussa ja 2000 luvun alkuaikoina.
Minulle nykyajan Suokki on Masters kisa, ja onkin hienoa että pelaajille joilla vuosia alkaa olla takana enemmän kun edessä on tarjolla jotain ainutlaatuista.
Vaikka olen aikamoinen jäärä, ja yksinäinen ratsastaja, niin kyllä mulle saa antaa vinkkejä niin par lukemista kun OB, drop zone jne jutuista. Nimittäin olenhan aika pihalla näistä nykymeiningeistä.

Viimeksi kun sain Pekalta infoa niin maksun maksaneita oli reilut 30 joten tilaa on. Mutta maksuaikaakin on vielä kuukausi!

-väykkä-

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015
« Reply #54 on: 19.02.15 - klo:11:41 »
Alkuviikon tietojen mukaan maksaneita on hieman päälle 40, eli jonottajat varpailleen. Ilmoittautumisaikaa on jäljellä 1,5 viikkoa. Tällä hetkellähän mennään lukemissa 171, vieläkö joku yrittää jonon kautta mukaan? Vai löytyykö joku NDGE konkari bonus paikalle joita on vielä 3 jäljellä....vielä on siis helppoa naisille tai mun tutuille veteraaneille päästä kisaan mukaan.
Liiton forumin info osioon lisäsin myös ilo uutisen esim. Essille että kisakeskuksen lisäksi radan varrelta löytyy ainakin kaksi vessaa ( PUUCEE) ja hyvällä tuurilla vielä vesivessakin. Eli tarpeen mukaan kuka tahansa voi käydä kierroksen aikana vessassa väylin 24 ja 1 välissä ( Klubirakennus), Väylien 11 ja 12 välissä ja väylän 15 korin läheisyydessä. Mahdollinen vesiklosetti on väylän 17 vieressä. Ei pitäisi tulla hätä käteen!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015
« Reply #55 on: 21.02.15 - klo:16:06 »
Liiton forumilla näkyvissä alustavat voitonjaot!

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015
« Reply #56 on: 24.02.15 - klo:10:21 »
Vaikka NDGE15 kisaa on väitetty hyvin markkinoiduksi, ja hypetetyksi niin silti se ei ole tavoittanut alkuunkaan kaikkia pelaajia. Hyvänä esimerkkinä toimii yksi lajin kiintotähdistä Juho Rantalaiho. Hän sai vasta eilen tietää yhden päivän nakkeluista minulta. Ja hän soikin minulle ja kisalle suuren kunnian mahduttaen sen kauden 2015 kisakalenteriinsa. Voisinkin väittää ettei jo muutenkin kovatasoisen MPO luokan taso ainakaan heikentynyt ;)
Juho pääsee kisaan jo vuoden alussa myöntämäni villinkortin ja bonus listan kautta. Bonus paikkoja on jäljellä enää 2, saa nähdä löytyykö niille omistajaa, vai menevätkö paikat jonottajille.
Lumet sulaa peloittavan kovaa vauhtia....tuleeko takatalvi ja myöhästynyt kevät vai alkaako golfkausi aikaisin. Molemmat vaihtoehdot pikkuisen huonoja kisaa ajatellen. Jälkimmäinen hidastaa minun radan pystytystä, mutta rata on kuitenkin varattu kisaa varten silloin lauantaiksi...niin minulle on luvattu.
Yksi iso ongelma on (pakko myöntää) nimittäin korijalustat! Mutta tutkitaan mitä voin asialle tehdä. Ainahan kaikki tuppaa järjestymään keinolla millä hyvänsä.
Te jotka olette kisamaksun maksaneet, mutta ette ole saaneet vielä + merkintää pelaajalistalle älkää olko huolissanne. Vaikka uskon viestejänne niin balanssin säilyttämiseksi rahastonhoitajan kanssa, laitan plussat vasta kun saan häneltä tiedot. Hän ilmoittaa minulle yleensä 1- 2 kertaa viikossa tilanteen.
Ja ilmoittautumisaikahan päättyy jo ensi sunnuntaina klo. 24
Ja viimeinen maksupäivä on 15.3

t.väykkä

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 561
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015
« Reply #57 on: 24.02.15 - klo:22:09 »
Mikäs on korialustojen kanssa ongelmana?

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015
« Reply #58 on: 24.02.15 - klo:22:36 »
kun niitä ei ole ;)
Mulla oli niitä aikoinaan, mutta tulipalo vei melkein kaiken. Yhden männä viikolla rakensin, mutta ei niitä ole kuin 4 kpl.
Kyllä mä jotain kehitän että korit pystyyn saadaan.
Mulla on tällä hetkellä 6 irtokoria jalustalla plus ne 4 ylimääräistä jalustaa eli 10 koria. Golf kentällä on 10 koria, mutta koska muutan kahdella väylällä korin paikkaa tarvii nekin jalustat. ja sitten pitää purkaa vielä 4 koria ja löytää niille jalustat niin siinä on sitten 24 koria. Eli 6 jalustaa pitää vielä löytää.

Ilmoittautuneiden määrä nousi jo 176 tänään. 60 on maksanut!

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 561
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Nurmijärvi Discgolf Experience 2015
« Reply #59 on: 24.02.15 - klo:22:48 »
Onko ihan Discatcherin alustoja vai jotain muuta?