Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Monta kiekkoa uran/ vuoden aikana?  (Read 16854 times)

Offline booga

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 233
    • View Profile
  • Seura: TT
Monta kiekkoa uran/ vuoden aikana?
« on: 15.06.12 - klo:20:51 »
 Montako kiekkoa olet ostanut uran aikana / vuodessa?
Montako kiekkoa olet hukannut?

Offline Pepperi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 87
    • View Profile
  • Oikea nimi: Petri Mäki
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Monta kiekkoa uran/ vuoden aikana?
« Reply #1 on: 16.06.12 - klo:00:21 »
Aloitin lajin tasan vuosi sitten ja kiekkoja on tullut ostettua jotain 110 kpl. Hukkunut varmaan jotain 15 kpl...

Offline Ypyä

  • Juniori
  • **
  • Posts: 85
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jari
Vs: Monta kiekkoa uran/ vuoden aikana?
« Reply #2 on: 16.06.12 - klo:00:44 »
Kolmas kesä taitaa olla menossa, ja ensimmäistä kertaa mahdollisuus käydä useammin heittelemässä. Oisko 65-70 kiekkoa kaikkiaan tullut ostettua, joista puolet ostettu suoraan myyntiin/värjättäväksi. Vettä useammalla väylällä kotiradalla, mutta siitä huolimatta vain yksi kiekko on kadonnut. Pari kertaa kiekko ollut jonkin aikaa hukuksissa, mutta palannut kotiin rehtien ihmisten toimesta.

Offline vto

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
  • Seura: OFS
Vs: Monta kiekkoa uran/ vuoden aikana?
« Reply #3 on: 16.06.12 - klo:01:11 »
Syyskuussa 2009 aloitin ja ostin ensimmäiset kiekkoni, siitä eteenpäin statistiikka on ollut tämän näköistä:
Ostettuna 75 kiekkoa.
Kiekkoja on kadonnut 34.
Kadonneita kiekkoja on palautunut 20 (joko itse myöhemmin löytänyt, tai joku muu löytänyt ja palauttanut).
Tällä hetkellä yhä kadoksissa olevia kiekkoja siis 14.

Viimeisen vuoden ajalta en osaa sanoa sen tarkempaa statistiikkaa.

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Vs: Monta kiekkoa uran/ vuoden aikana?
« Reply #4 on: 16.06.12 - klo:07:16 »
Joku 80 lättyä löytyy, ja 20 on kateissa eli 100 ostettu kolmessa vuodessa. Tänä vuonna ostettu about 10.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Monta kiekkoa uran/ vuoden aikana?
« Reply #5 on: 16.06.12 - klo:08:46 »
Oisko max. 60 pannua kolmen vuoden jäljiltä. Ei oo hirveemmin tullu noita kaikenlaisia uutuuksia yms. osteltua, vaan luottokäyttöpannuja. :)

Offline Heiwis

  • Juniori
  • **
  • Posts: 76
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aki Haviala
Vs: Monta kiekkoa uran/ vuoden aikana?
« Reply #6 on: 16.06.12 - klo:09:27 »
Ei helkkari tähänhä tarvii hommata joku sponsori, kun noita lukemia kattelee! 8) Mihin sitä kaikkii tarvii, jos esim on 80 kiekkoo? :o Onhan niitä tietty erilaisia paljon. Ja eiköhän itellä oo se sama juttu, kun nyt jo ostelee sen verran. Sama se silti on itellä kalastuksessa, että koko ajan pitää ostaa uusia vaappuja vaikka on ihan riittämiin niitä ja yhtä hyvin tulee vanhoilla :D

Itse kysymykseen, että levyjä ostettuna vajaan kuukauden harrastamisen jälkeen 8. Tosin 3 noista on jostain prisman halppissetistä ja niitä en saanu kuin kääntymään heti katolleen ja maahan.

Offline Jami Pasanen

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 138
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jami Pasanen
Vs: Monta kiekkoa uran/ vuoden aikana?
« Reply #7 on: 16.06.12 - klo:09:55 »
Lajin aloitin heinäkuun lopussa 2010 ja tähän päivään mennessä olen

ostanut 14 kiekkoa
löytänyt 2
kadottanut 2 (molemmat palautettiin).

Jälkiviisaana olisi helposti voinut ~5 lättyä noista jättää ostamatta, mutta minkäs teet  8)
P1 // MD2 // FD // PD

Offline ForeForEver

  • Juniori
  • **
  • Posts: 91
    • View Profile
    • Facebook-sivu
  • Oikea nimi: Jussi Palojärvi
Vs: Monta kiekkoa uran/ vuoden aikana?
« Reply #8 on: 16.06.12 - klo:12:17 »
nyt menossa viides, tai kuudes kesä lajin parissa. Kiekkoihin mennyt n.350-400€ ja tällä hetkellä kiekkoja on 19kpl :) näistä neljä on puttereita. Parhaimmillaan pari kesää sitten hukkui yhden viikon aikana 5 kiekkoa :P Suurin osa suoraan kaupasta radalle ilman nimiä, tietysti. Osaan kiekoista olen kirjoittanut että: nauti kiekosta, anna hyvän kiertää. Sittemmin taitaa olla jokaisessa lätyssä oma nimi ja puh.nro
drive for show putt for dough

Offline anhyseri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 202
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuukka Kivioja
  • Seura: Puska Puttaajat
Vs: Monta kiekkoa uran/ vuoden aikana?
« Reply #9 on: 16.06.12 - klo:15:05 »
Vähän yli kaks vuotta heitellyt,  115 kiekkoo suunnillee tällä hetkellä, 2 (KAKSI) vain hukannut ! :)

Paljon on kyl jotain alkuaikojen random kokeilulättyjä mistä pitäis päästä eroon :D
destroyer PD2 H1 TD teebird  //   gator roc3 roc   //   jokeri P1

Offline jussi32

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 831
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi Sutti
  • Seura: Ylöjärven Ryhti
Vs: Monta kiekkoa uran/ vuoden aikana?
« Reply #10 on: 16.06.12 - klo:15:54 »
 Aloitin lajin 2010 syksyllä ja aktiivisemmin viimevuoden keväällä.

Viimevuonna en hukannut yhtään kiekkoa, mutta tänä vuonna olen onnistunut hukkaan jo kaksi. 

Molemmat hukkunut toki mutaiseen ojaan josta niitä on vaikea löytää tai hakea.

Toinen vihiojaan ja keskiviikkona jäi Epilän 2 väylällä avaus  käteen ja kaarsi reilusti oikealle ja meni oikealla olevaan ojaan tai puskaan.

« Last Edit: 16.06.12 - klo:15:59 by jussi32 »

Offline SamuliKL

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 308
    • View Profile
  • Oikea nimi: Samuli Lintula
  • Seura: 7k, Bear Disc Golf
Vs: Monta kiekkoa uran/ vuoden aikana?
« Reply #11 on: 16.06.12 - klo:17:21 »
Noin 45 kiekkoa ostettu vajaassa vuodessa (ja tällä hetkellä olen kieltänyt itseltäni  uuden_laisten_ kiekkojen ostamisen). Näistä:
*4 on myyty eteenpäin
*4 on lahjoitettu
*1 on kadonnut (ja joku epärehellinen on sen pitänyt itsellään)
PA4 | PA1 |  M2 | M? | Jackal | F?? | Valkyrie | Beast | PD | D4

Offline Henruso

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 299
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Makkonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Monta kiekkoa uran/ vuoden aikana?
« Reply #12 on: 17.06.12 - klo:00:21 »
Pelataan tässä toista kesää tosissaan ja yhteensä on ostettu n. 55 lättyä, joista vajaa kymmenen käytettynä. Selkeästikin ostelu on kiihtynyt tänä kesänä ja samalla on myös ruvennut paremmin hahmottumaan tuo bägin sisältö. Tämä kesä ostellaan ja testaillaan, ensi kesänä sitten keskitytään lähinnä vain reenailemaan tietyillä kiekoilla.

Viitisen kiekkoa on kadonnut niin ettei ole palautunut vielä samana päivänä ennen radalta lähtöä, joista ainoastaan yksi on jäänyt sen siliän tien! Tämä tapahtui "luonnollisestikin" Siltamäen vesiesteessä, mutta huomattavaa oli että siinä samalla reissulla kun olin siellä lammessa sitä etsimässä, niin löysin myös toistaiseksi ainoan kiekon tilalle, jonka olen myös pitänyt (kohtuu piesty kiekko ilman nimeä). Eli siis käytännössä ollaan siinä suhteessa plus-miinus-nolla noiden kiekkojen kanssa.

Osittain olen ollut onnekas kun on sattunut rehellisiä ihmisiä kohdalle, mutta toisaalta olen myös ollut varsin ahkera noiden kiekkojen etsimisen kanssa. Kun teen opiskelijana tuntitöitä, niin periaatteen vuoksi kiekkoa pääsääntöisesti etsitään niin kauan kuin se on taloudellisesti kannattavaa (tarkoittaa käytännössä uuden kiekon kanssa 30-60 minuuttia ja vanhan kanssa 15-30 minuuttia). Minusta jos lopettaa pusikosta etsimisen reenikiessillä alle 15 minuutissa, niin saa syyttää ihan itseään mikäli katoaa. Silloin tietty jos katoaminen on ihan ok, niin ei mitään ongelmaa, mutta turha sitä on valittaa tällöin "huonoa tuuria"...

Tulee varmaan tässä kesän aikana vielä jonkin verran osteltua lättyjä lisää, mutta toisaalta olisi noita ylimääräisiäkin sitten tarkoitus myydä turhina pois...
« Last Edit: 17.06.12 - klo:00:26 by Henruso »

Offline TV

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuukka V.
Vs: Monta kiekkoa uran/ vuoden aikana?
« Reply #13 on: 18.06.12 - klo:17:16 »
6 olen yhteensä ostanut,
2 löytänyt ja kaksi hukannut.

tau

  • Guest
Vs: Monta kiekkoa uran/ vuoden aikana?
« Reply #14 on: 18.06.12 - klo:20:14 »
Pari ekaa kesää tuli viskottua silloin tällöin lähinnä lainakiekoilla. Nyt oon parissa kesässä ostanut reilu 20 kiekkoa. Tänä sesonkina on hukkunut jo viisi kiekkoa ja viime vuonna taisi mennä yli kymmennen. Huomenna kauppaan hakemaan hieman täydennystä.