Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Bägisi erikoisuudet  (Read 28020 times)

Offline Edu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 146
    • View Profile
  • Oikea nimi: Eetu Lehtinen
  • Seura: FGCK
Vs: Bägisi erikoisuudet
« Reply #30 on: 16.03.15 - klo:19:50 »
137g blissu vulcan.

Offline Kiardon

  • Juniori
  • **
  • Posts: 95
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni Haaraniemi
  • Seura: OFS
Vs: Bägisi erikoisuudet
« Reply #31 on: 16.03.15 - klo:20:13 »
SL:llää pitäisi löytyä edelleen ihan hyvin mutta pro-muovilla, ja ihan starfire -nimellä. Ainakin itse olen siinä käsityksessä että lähtökohtasesti Innova tekee Starfiret champpina ja starina X-moldiin eli "normaaliin" ja pro-muoviset puolestaan L-moldiin. Toki suosittelen varmistamaan ennen kuin mistään tilailee, tai sitten menee kauppaan hypistelemään että löytyykö näitä suorasiipisiä.

Omassa bägissäni Star SL:n ohella vähän erikoisempi pannu on Pro Teebird mikä on kyllä huikee lätty suoriin pilleihin, mutta niin kiven alla että joutuu varmastikin yrittää korvata jollain muulla kunhan tuo nykynen alkaa kulahtaan.   

Offline LEstakeisari

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko
  • Seura: Rauhanyhdistys
Vs: Bägisi erikoisuudet
« Reply #32 on: 16.03.15 - klo:20:25 »
Ainut oma "erikoisuus" bägissä on yksi umpikulunut bt muovinen West Siden pohjanpoika. En edes tiedä, miksi pidän sitä mukana sillä tämä kippaa yli, heität sitten kuinka pienellä voimalla vaan :D

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Bägisi erikoisuudet
« Reply #33 on: 17.03.15 - klo:10:16 »
137g blissu vulcan.

Täältä löytyy kans 138g vulcan. Bägin ehdottomasti alivakain kiekko.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Bägisi erikoisuudet
« Reply #34 on: 20.03.15 - klo:23:33 »
SL:llää pitäisi löytyä edelleen ihan hyvin mutta pro-muovilla, ja ihan starfire -nimellä. Ainakin itse olen siinä käsityksessä että lähtökohtasesti Innova tekee Starfiret champpina ja starina X-moldiin eli "normaaliin" ja pro-muoviset puolestaan L-moldiin. Toki suosittelen varmistamaan ennen kuin mistään tilailee, tai sitten menee kauppaan hypistelemään että löytyykö näitä suorasiipisiä.

Omassa bägissäni Star SL:n ohella vähän erikoisempi pannu on Pro Teebird mikä on kyllä huikee lätty suoriin pilleihin, mutta niin kiven alla että joutuu varmastikin yrittää korvata jollain muulla kunhan tuo nykynen alkaa kulahtaan.

Osaatko sanoa mistä tämä käsitys tulee?
Ei varsinaisesti koske itseä kun heitän vain staria, mutta vaikuttaisi hieman oudolta ratkaisulta.

Offline Kiardon

  • Juniori
  • **
  • Posts: 95
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni Haaraniemi
  • Seura: OFS
Vs: Bägisi erikoisuudet
« Reply #35 on: 21.03.15 - klo:02:10 »
SL:llää pitäisi löytyä edelleen ihan hyvin mutta pro-muovilla, ja ihan starfire -nimellä. Ainakin itse olen siinä käsityksessä että lähtökohtasesti Innova tekee Starfiret champpina ja starina X-moldiin eli "normaaliin" ja pro-muoviset puolestaan L-moldiin. Toki suosittelen varmistamaan ennen kuin mistään tilailee, tai sitten menee kauppaan hypistelemään että löytyykö näitä suorasiipisiä.

Omassa bägissäni Star SL:n ohella vähän erikoisempi pannu on Pro Teebird mikä on kyllä huikee lätty suoriin pilleihin, mutta niin kiven alla että joutuu varmastikin yrittää korvata jollain muulla kunhan tuo nykynen alkaa kulahtaan.

Osaatko sanoa mistä tämä käsitys tulee?
Ei varsinaisesti koske itseä kun heitän vain staria, mutta vaikuttaisi hieman oudolta ratkaisulta.

Lähinnä jenkkien foorumeilta. Käytännössä siellä sanotaan monessa paikassa että Pro Starfire nimenomaan on L-moldia ja että X-moldilliset pro-muoviset ois harvinaisia. Äkkiä googlettamalla esim tämä ketju tuli vastaan: http://www.dgcoursereview.com/forums/archive/index.php/t-17047.html Lisäksi Pro Starfiren stämpissä on L-moldin lentoarvot 10 5 -1 2.  Pitää varmaan silti ihan mielenkiinnosta tsekata seuraavan kerran lötäkaupassa että kumpaa moldia sieltä löytyy, ei ole koskaan tullut hypisteltyä kun itekkin heitän nuita vain starina.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Bägisi erikoisuudet
« Reply #36 on: 21.03.15 - klo:08:09 »
Hienoa kun löytyy lähde. Kovin usein täälläkin vedetään hatusta mielipiteitä varsin rohkeasti.

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Bägisi erikoisuudet
« Reply #37 on: 21.03.15 - klo:09:50 »
Erikoisimmat lienevät US masters metal flake krait(hirvee flipperi) ja 145gr blissu wraith(painoon nähden erittäin vakaa, täysin flatti)

Offline Henruso

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 299
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henri Makkonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Bägisi erikoisuudet
« Reply #38 on: 21.03.15 - klo:13:44 »
Erityisesti mua kiinnosti jos on jotain sellasta moldia ylipäätään mitä harvoin näkee. Niinkun vaikka Henruson vanhasss bägissä näkynyt Coyote. Ei niinkään erikoisrunit tai stämpit, vaikka niitäkin saa listata. Ja nyt heti kun tän kirjoitin niin tajusin että R-MD2 on just erikoisruni  :D

Joo, toi coyote oli kyllä ihan näpsäkkä kiekko. Tuntui kädessä aivan putterilta (muovilaatua lukuunottamatta) ja lensi myös kuten suora putteri ja aavistuksen verran pidemmälle (oliskohan jotakin 10 metriä?). Tietty Jokerin pystyy periaatteessa runttaamaan yhtä pitkälle, mutta Jokeri on kuitenkin lähtökohtaisesti paljon vakaampi ja siinä on huomattavasti huonompi liito. Otin tuon kojootin aikanaan kokeiluun (ja jonkin aikaa myös sitä käytinkin), kun Räsäsen Janne suositteli sitä meikäläliselle. Oli ihan mukava kiekko, mutta koin sen aika turhaksi kun putteri lensi lähes yhtä pitkälle ja toisaalta bägissä kuitenkin yleensä on se 1-2 Buzzz:ia, mitkä lentävät hyvin samankaltaisesti, joskin niissä on hieman pienempi liito eivätkä tunnu jollain "putterigripillä" niin hyviltä heittää. Kojootti on ainoa ei-putteri jota olen oikeastaan koskaan heittänyt putterigripillä. Nyt olisi tarkoitus opetella heittämään myös Buzzz:eja putterigripillä, saas nähdä mitä siitä tulee. Enpä tiennytkään ettei tuota myydä enää...

Itselle tarttunut näppiin innovan SL 10/5/-1/2. Ei taida helpolla löytyä mistään.

Enpä tiennyt ettei tätäkään enää myydä/valmisteta. Kuinka sattuikaan, niin kuin taivaan lahjana kävin tuossa tällä viikolla hamtraamassa 4 hyväntuntuista Thunderbirdiä ajatuksena korvata SL bägissä. :) Tuo SL kun on ollut hieman turhan lähellä Wraithia ominaisuuksiltaan ja toisaalta hieman turhan kaukana Tiipparista. Ts. olen heittänyt SL:ää lähinnä silloin kun olen tarvinnut jotakin vakaampaa kuin tiippari ja olenkin yleensä nakellut sitä aavistuksen "alitehoilla" ettei mene pitkäksi. En ole vielä kunnon puolesta päässyt testaamaan tuota Thunderbirdiä, mutta kaikki merkit (kiekon lentoarvot sekä tuntuma kädessä) kyllä viittaisivat siihen että se on just eikä melkein sitä mitä olen etsimässä.

Hmmm, jos noiden valmistus on kerran loppu, niin pitänee sitten panttailla noita omia SL:ä (yksi kaunis pinkki, joka on juuri täydelliseksi kulutettu sekä yksi valkoinen uusi; molemmat täysipainoisia, flättejä ja vakaita) kunnes niiden arvo on riittävän korkea ja pistää sitten myyntiin. Voi tietty olla ettei niistä koskaan tule yli 15-20€ saamaan... :)

Ja mitä tulee itse keskustelun aiheeseen, niin itsellä on ainakin viimeajat ollut se periaate ettei bägiin juurkiaan hamstrata mitään mitä ei voi joko a) korvata suoraan kaupan hyllyltä tai b) niitä tulee sitten olla samanlaiseksi kulutettuna ainakin pari vara-/treenikappaletta kotona. Lähtökohtaisesti en siis koskaan osta mitään kiekkoja, joiden olen kuullut olevan poistumassa markkinoilta.

Siinä kuitenkin vähän "erikoisempaa" bägin sisältöä: Tsekatkaa ainakin 5:02 ja 12:30... :D

« Last Edit: 21.03.15 - klo:13:50 by Henruso »

Offline Timppaska

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 172
  • Eläpä kuiki tänne!
    • View Profile
Vs: Bägisi erikoisuudet
« Reply #39 on: 21.03.15 - klo:16:03 »
Oon vissiin aika luuseri kun ei löydy bägistä sen erikoisempaa kun ECO1 Tuonelan Joutsen, First Run Pohjanpoika.. Big Z Drone  :D Jokunen Prodigyn Proto joita mahtaa olla vielä jopa myynnissä. Että semmosta  :-[

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Bägisi erikoisuudet
« Reply #40 on: 22.03.15 - klo:22:45 »
Oon vissiin aika luuseri kun ei löydy bägistä sen erikoisempaa kun ECO1 Tuonelan Joutsen, First Run Pohjanpoika.. Big Z Drone  :D Jokunen Prodigyn Proto joita mahtaa olla vielä jopa myynnissä. Että semmosta  :-[

Mitäpä niillä erikoisuuksilla .... on välineurheilijoita jotka brassailee pannuilla ja sitten niitä jotka vaan pelaa ja joille kiekot on vaan muovin palasia ;)
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Bägisi erikoisuudet
« Reply #41 on: 23.03.15 - klo:00:00 »
Oon vissiin aika luuseri kun ei löydy bägistä sen erikoisempaa kun ECO1 Tuonelan Joutsen, First Run Pohjanpoika.. Big Z Drone  :D Jokunen Prodigyn Proto joita mahtaa olla vielä jopa myynnissä. Että semmosta  :-[

Ihan hyvä vaan. Ei harmita niin jos heittää hukkaan.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Bägisi erikoisuudet
« Reply #42 on: 23.03.15 - klo:00:38 »
Oon vissiin aika luuseri kun ei löydy bägistä sen erikoisempaa kun ECO1 Tuonelan Joutsen, First Run Pohjanpoika.. Big Z Drone  :D Jokunen Prodigyn Proto joita mahtaa olla vielä jopa myynnissä. Että semmosta  :-[

Joo-o. Itsellä on bägissä lähinnä Huk Labeja, jos mietin erikoisuuksia, ja nekin on ihan heittämistä varten.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Humpparitari

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
  • Seura: Team Spirit
Vs: Bägisi erikoisuudet
« Reply #43 on: 23.03.15 - klo:12:11 »
No en tiiä onko nyt sillai erikoisuuksia, mutta ainaki massasta poikkeevia.
First line DD. Eli mikä Hysteria se onkaa nimeltään.
Eco1 joutsen.
Tämä Secret Santan lähettämä MT-Customidessu. http://mito.kuvat.fi/kuvat/Disc+Golf/Diabolicum%C2%B4s+D%C2%B4yeh/Uudet-3.jpg

Niin ja pinkki metallinen Westsiden markkeri.  ;D
Ykkönen kakkonen, hevosmies Makkonen
Kolmonen nelonen, Makkosen hevonen.

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Bägisi erikoisuudet
« Reply #44 on: 23.03.15 - klo:12:21 »
Yks nyt tulee mieleen, ainakin itselle erikoinen. First Run Gummy C-PD2 ja AJ:n oikealla nimmarilla. Parasta C/Ch muovia mitä on tullu pidettyy kädessä.

Edit. Niin ja toinen vois olla First Run Blizzard Champion Boss 150g. Bubble Topilla ja melkonen dome. Mukavan vakaa lätty.
« Last Edit: 23.03.15 - klo:12:25 by Ze1P11 »