Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Frisbeegolfin etiketti  (Read 104746 times)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #165 on: 30.04.15 - klo:16:39 »
Ei kai se ylivoimaista pitäisi olla siinä vaiheessa huomauttaa asiallisesti, että savu haisee nenääsi pahalta ja esittää toiveen, että pysyisi tuulen alapuolella ja hieman kauempana kääryleensä kanssa. Kuten joku muinainen Amerin mainoskin sanoi: "Jos poltat, muista huomaavaisuus. Jos et polta, muista suvaitsevaisuus."  ;)

Kaikki eivät välttämättä uskalla. Erityisesti juniorin voi olla vaikea sanoa aikuiselle miehelle.

Offline Juhani

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #166 on: 30.04.15 - klo:16:53 »
Kierros suoritettu kohtalaisen humalassa ja kessuakin paloi ihan kiitettävästi! Vaaratilanteita ei tullut ainakaan omasta syystäni ja paheksuvaa asennetta ei ollut havaittavissa, vaikka kohtalaisen täyttä radalla olikin! Näytti siellä muillekkin "vappusima" maittavan joten oli erittäin jees :) Hyvää vappua vaan kaikille!
kaikki on paskaa paitsi kusi. Ja minä joka olen jumala

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #167 on: 30.04.15 - klo:17:01 »
Ei kai se ylivoimaista pitäisi olla siinä vaiheessa huomauttaa asiallisesti, että savu haisee nenääsi pahalta ja esittää toiveen, että pysyisi tuulen alapuolella ja hieman kauempana kääryleensä kanssa. Kuten joku muinainen Amerin mainoskin sanoi: "Jos poltat, muista huomaavaisuus. Jos et polta, muista suvaitsevaisuus."  ;)

Kaikki eivät välttämättä uskalla. Erityisesti juniorin voi olla vaikea sanoa aikuiselle miehelle.
Ei siinä kehdannut enää ku jouduin jo huomauttamaan siitä kun kaikki puhuivat niin paljon ettei heittorauhaa saanut. Olisi saanut nillittäjän maineen samantien :-\

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #168 on: 30.04.15 - klo:17:50 »
Ei kai se ylivoimaista pitäisi olla siinä vaiheessa huomauttaa asiallisesti, että savu haisee nenääsi pahalta ja esittää toiveen, että pysyisi tuulen alapuolella ja hieman kauempana kääryleensä kanssa. Kuten joku muinainen Amerin mainoskin sanoi: "Jos poltat, muista huomaavaisuus. Jos et polta, muista suvaitsevaisuus."  ;)
Ei toi voi olla sen junnun vastuulla. Kyllä hyviin tapoihin ja etikettiin kuuluu kysyä haittaako tupakointi muita, minkä jälkeen sauhuttelu suoritetaan niin ettei häiritse muita.

Offline Jani

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 217
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Nevantausta
  • Seura: NFS
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #169 on: 30.04.15 - klo:21:18 »
Kuulin muinoin viikkokisojen yhteydessä termin huomaavainen tupakoija. Jossain pelaajakokouksessa vasta ymmärsin, mitä se tarkoittaa: kaikkien ei tarvitse sytyttää omiaan, kun jokaisesta tuulensuunnasta puskee sankkaa savua kavereille kanssa.
Jossain kisassa sijoitin tarkoituksella erään junnun sellaiseen ryhmään, jossa ei olisi röyhyyttelijöitä. Mutta olipahan kuitenkin - tämä kyseinen junnu...

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #170 on: 30.04.15 - klo:22:43 »
Kierros suoritettu kohtalaisen humalassa ja kessuakin paloi ihan kiitettävästi! Vaaratilanteita ei tullut ainakaan omasta syystäni ja paheksuvaa asennetta ei ollut havaittavissa, vaikka kohtalaisen täyttä radalla olikin! Näytti siellä muillekkin "vappusima" maittavan joten oli erittäin jees :) Hyvää vappua vaan kaikille!

Tässä jälleen yksi ylpeä kanssafribaaja... jee. ::)
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #171 on: 30.04.15 - klo:23:00 »
Ei kai se ylivoimaista pitäisi olla siinä vaiheessa huomauttaa asiallisesti, että savu haisee nenääsi pahalta ja esittää toiveen, että pysyisi tuulen alapuolella ja hieman kauempana kääryleensä kanssa. Kuten joku muinainen Amerin mainoskin sanoi: "Jos poltat, muista huomaavaisuus. Jos et polta, muista suvaitsevaisuus."  ;)
Ei toi voi olla sen junnun vastuulla. Kyllä hyviin tapoihin ja etikettiin kuuluu kysyä haittaako tupakointi muita, minkä jälkeen sauhuttelu suoritetaan niin ettei häiritse muita.

No joo. Tuli taas näemmä ilmaistua itseäni hieman jyrkkään sävyyn. Kuitenkin juuri tuota tämä huomaavaisuus - suvaitsevaisuus oli tarkoittavinaan. Aina ei vain kaikessa huomaa muita ajatella, koskee siis sekä polttajia, että ei polttaa.  Itse joskus poltan, joskus en ja kieltämättä, kun on ollut parikin päivää polttamatta, niin pahaltahan se haisee. Mielestäni kuitenkin ulkona pitäisi saada polttaa melko vapaasti, mutta tämä siis vain minun mielipiteeni.
 Ei tietenkään ole kuitenkaan mukavaa, jos jatkuvasti savu tulee nenään ja silmiin aivan lähietäisyydeltä ja parempi olisi, jos kukaan ei polttaisi koskaan missään, mutta ainakaan toistaiseksi holhousyhteiskunta ei ole vielä pystynyt sitä täysin kieltämään...

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #172 on: 01.05.15 - klo:15:14 »
Se on just se kun sitä ei itse haista. Junasta asematunneliin mentäessä on siistiä kun tuhannen ihmisen keulilla kulkee joku oman elämänsä jeesus jonka täytyy sytyttää se rööki heti eikä 2min päästä kun kaikki on tunnelista pihalle.

Kerran piti mennä jopa mainitsemaan, vastauksen arvaatte.

Minuako vituttaa röökinhaju/sen silsältämät myrkyt, ei suinkaan, mistä sait sen käsityksen.

Mut tää on nyt sivujuonne. Fribassa TD kertoo miten poltetaan vai poltetaanko, sen jälkeen kaikki on ihan omissa käsissä sekä tupakoitsijalla että siitä häiriintyvällä.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Kreator

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Linnalo
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #173 on: 01.05.15 - klo:15:55 »
Tää on niin 2000-lukua. Tuntuu että meitä tupakoitsijoita pidetään täysin rikollisina jo, hyvin on propaganda purrut. Ihan sama missä pistää palamaan niin aina alkaa joku kukkahattu tekoyskimään 30 metrin päässä. Jos se haju noin paljon vituttaa (haju ei oo vielä passiivista tupakointia btw) niin kielletään saman tien parfyymit ja hien haju, ja miksei samaan syssyyn vielä valkosipulikin. Sanon vaan että <insert vahvasana here>!

Ja pakko lisätä enne kuin joku vetää palkoineen päivineen sieraimeen, että ymmärrän kyllä muiden huomioon ottamisen täysin ja harrastan sitä antaumuksella

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #174 on: 01.05.15 - klo:16:01 »
Tää on niin 2000-lukua. Tuntuu että meitä tupakoitsijoita pidetään täysin rikollisina jo, hyvin on propaganda purrut. Ihan sama missä pistää palamaan niin aina alkaa joku kukkahattu tekoyskimään 30 metrin päässä. Jos se haju noin paljon vituttaa (haju ei oo vielä passiivista tupakointia btw) niin kielletään saman tien parfyymit ja hien haju, ja miksei samaan syssyyn vielä valkosipulikin. Sanon vaan että <insert vahvasana here>!

Ja pakko lisätä enne kuin joku vetää palkoineen päivineen sieraimeen, että ymmärrän kyllä muiden huomioon ottamisen täysin ja harrastan sitä antaumuksella

Ei täällä nyt kukaan ole röökaamista demonisoimassa. Eikä se haju vituta, vaan se että sitä savua joutuu veteleen itsekin keuhkoon. Mun puolesta toinen saa haista vaikka paskalle, kyllä sen verran tottunut oon lietteen hajuun.

Kukaan järkevä ihminen ei ihan oikeasti voi ottaa nokkiinsa, jos joku pyytää kisoissa että ei tupakoisi ollenkaan tai että polttaisi vain siirtymillä ja sivussa muista ihmisistä. Enkä nyt siis viitannut tällä Kreator sinuun.

Offline Juhani

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #175 on: 04.05.15 - klo:10:06 »
Pitipä viimein lukea koko keskustelu alusta loppuun! Jumalauta tätä hiekkapillujen määrää, minä vielä oon luullut, että tämä jos joku on rentojen tyyppien laji :D Nauran itseni hengiltä ;D
kaikki on paskaa paitsi kusi. Ja minä joka olen jumala

Offline wortex

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #176 on: 04.05.15 - klo:14:53 »
Pitipä viimein lukea koko keskustelu alusta loppuun! Jumalauta tätä hiekkapillujen määrää, minä vielä oon luullut, että tämä jos joku on rentojen tyyppien laji :D Nauran itseni hengiltä ;D


Samaa nauroin!

Offline Metsien Mies

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #177 on: 06.05.15 - klo:13:06 »
Hiekkaista on, täytyy itekki myöntää! Yks asia kummastuttaa, Kun on kisat käynnisä ja rata suljettu niin silti jotteinkin paviaanien pitää joskus hyökätä siitä välittämättä radalle kaljojensa kanssa :D Mitäpä tälläisille voi edes tehdä jos eivät käskystäkään suostu poistumaan häiriköimästä kisoja . Kerran sentää jättivät heittelyn kesken, mutta sitten piti tanssia ripaskaa väylällä muitten edessä :D EN OLLU MINÄ!! :DD

Offline peperoni

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 265
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Mäkelä
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #178 on: 07.05.15 - klo:10:12 »
Hiekkaista on, täytyy itekki myöntää! Yks asia kummastuttaa, Kun on kisat käynnisä ja rata suljettu niin silti jotteinkin paviaanien pitää joskus hyökätä siitä välittämättä radalle kaljojensa kanssa :D Mitäpä tälläisille voi edes tehdä jos eivät käskystäkään suostu poistumaan häiriköimästä kisoja . Kerran sentää jättivät heittelyn kesken, mutta sitten piti tanssia ripaskaa väylällä muitten edessä :D EN OLLU MINÄ!! :DD

Niimpä. Mutta usein tuo sen toisen heittäjän kannalta tuo voi tuntua vaan aika väärältä. Pahimmassa tapauksessa julkisessa puistossa kaupungin rahoittamalla ja ylläpitämällä radalla järjestetään kisat X ja "suljetaan" rata sen ajaksi kaikilta muilta heittäjiltä. Lisäksi sitten ykköstiillä ei ole aina edes mitään merkintää kisoista, jotta voi suoraan suuntia jollekin toiselle radalla vaan kuulee sitten parin väylän jälkeen, että on kisat käynnissa. Vaikka itsekin viikkokisoissa käyn ja arvostan sitä, että rata on varattu kisan ajaksi niin kyllä se hieman sieppaa joka kerta kun omalle kontolle osuu toi yllämainittu. Toisaalta taas kisoja ei oikein voi järjestää ilman, että sulkee radan siksi aikaa. Ainakin osassa kisoja rata varataan kaupungilta yksityiskäyttöön kisoja varten, mutta on näin aina?

edit. puhuin nyt yleisesti enkä noista mainitsemistasi apinoista.
« Last Edit: 07.05.15 - klo:10:17 by peperoni »

Offline Jouni

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 883
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: JyLi
Vs: Frisbeegolfin etiketti
« Reply #179 on: 07.05.15 - klo:10:25 »
Kuvittelisin että aika monella radalla kisat on aika säännönmukaisesti samaan aikaan, ja seuroilla on jonkinlainen tiedotuskanava kisojen aikatauluista josta voi etukäteen tarkistaa kannattaako radalla suunnata. Jyväskylässä oli ainakin viime kesänä myös ykköstiillä iso kyltti jos kisat oli käynnissä (ja samassa kyltissä kerrottiin kisojen olevan samaan aikaan joka viikko), mutta silti aina radalle pyrki muutakin porukkaa heittämään johonkin väliin.