Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Raivoputti Draiverilla  (Read 9415 times)

Offline Jean Bedel Bokassa

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Raivoputti Draiverilla
« on: 14.04.15 - klo:12:59 »
Mikähän tässä on että draiverilla uppoaa putti noin sata kertaa tarkemmin kuin itse putterilla :O Onko muita joilla on tällainen "ongelma" En toki koe edes ongelmaksi sillä draiverilla osuu melkein kaikki alle kympistä heitetys putit sisään.

Ja kuinka moni käyttää "raivoputtia"? Eli putin kustessa paiskataan paluuputti niin täysiä kuin käjestä lähtee päin koria niin että ketjut pamahtaa kovemmin kuin mikään :D Monesti olen itse tähän sortunut taulun palaessa ja läpihän se joskus menee, mutta osuessaan mahtava fiilis!

Offline Birger Jaarli

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 220
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko
  • Seura: Yleensä tosi huonoa
Vs: Raivoputti Draiverilla
« Reply #1 on: 14.04.15 - klo:14:59 »
Mikähän tässä on että draiverilla uppoaa putti noin sata kertaa tarkemmin kuin itse putterilla :O Onko muita joilla on tällainen "ongelma" En toki koe edes ongelmaksi sillä draiverilla osuu melkein kaikki alle kympistä heitetys putit sisään.

Ja kuinka moni käyttää "raivoputtia"? Eli putin kustessa paiskataan paluuputti niin täysiä kuin käjestä lähtee päin koria niin että ketjut pamahtaa kovemmin kuin mikään :D Monesti olen itse tähän sortunut taulun palaessa ja läpihän se joskus menee, mutta osuessaan mahtava fiilis!

Itse nykyään nautin fribasta ihan liikaa raivotakseni, mutta kyllä tätä aina välillä pääsee itsekin todistamaan kun kavereista löytyy muutama aika lämpimänäkin käyvä silloin kun putti ei kulje, ja useinhan se ei kulje - itselläkään.

Veikkaan että tuo kyseinen ilmiö kertoo vain tuosta puttaamisen henkisestä puolesta, kun se eka putti on jo menetetty niin ei enää niin paljoa pistä tuolle seuraavalle painoa pään sisällä ja sitten se "raivoputtikin" osuu helpommin kun paineet on jo kadonneet. En usko että draiverilla puttaaminen olisi ainakaan helpompaa kuin putterilla.

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Raivoputti Draiverilla
« Reply #2 on: 14.04.15 - klo:20:01 »
En ehkä niinkään "raivoputtaa", mutta usein jos putti sattuu epäonnistumaan niin jos käsissä sattuu toinen kiekko olemaan niin sillä putataan huviksensa sillai vähän miten sattuu koria kohti ja onhan se tullut huomattua että kovin usein ne myös menee sisään, oli se sitten draiveri, midari tai putteri mikä kädessä oli. Kaippa se johtuu siitä että siinä ekassa putissa on aina jotain paineita ja toisessa ei, siksi toinen menee sisään helpommin. Tuskin se tosiaan draiverilla puttaaminen muuten aina kannattaa. Ennemmin kannattaa pyrkiä vähentämään paineita siitä puttaamisesta.

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Raivoputti Draiverilla
« Reply #3 on: 15.04.15 - klo:12:18 »
Eräs kaveri puttaa pääasiassa draiverilla, koska putterit eivät hänen käteensä sovi. Ja ihan hyvin ne putit sillä fdlläkin uppoavat :D

Offline Juhani

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 14
    • View Profile
Vs: Raivoputti Draiverilla
« Reply #4 on: 04.05.15 - klo:10:53 »
Itse monesti rymäytän hermojen mennessä läheltä niin että ketjut melkein irtoaa :D Useasti ne draiverilla uppoaa paremmin kuin putterilla!
kaikki on paskaa paitsi kusi. Ja minä joka olen jumala

Offline Solitude833

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mika Laaksonen
  • Seura: KKp Bats
Vs: Raivoputti Draiverilla
« Reply #5 on: 04.05.15 - klo:11:18 »
En usko ensinnäkään että kukaan kilpaileva taho tekee "raivoputteja" koska niistä saa vaan rankkua yms.

Yleensä putterilla haetaan sitä suorempaa linjaa, pehmeempää osumaa ja prosentuaalistisesti parempaa koriin jäänti mahdollisuutta. Empä sitten tiedä kuinka moni draiverilla puttaa. Ne kun menee niin helposti läpi korista :). Jossei putteri toimi niin kannattaa kokeilla jotain toista muovia, se kun on niin henkilökohtasta mikä kenenkin lapaseen sopii :).

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Raivoputti Draiverilla
« Reply #6 on: 04.05.15 - klo:12:28 »
Viime tiistain viikkokisoissa oli näpit niin jäässä että putterilla tuli pelkkiä griploceja. Niimpä puttasin firebirdillä puolet kierroksesta ;D

Offline ChoMix

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 5
  • Entinen tunnukseni oli Mfisbee.
    • View Profile
    • deviantArt
  • Oikea nimi: miika
Vs: Raivoputti Draiverilla
« Reply #7 on: 18.05.15 - klo:13:56 »
En muuten tiedä draiverilla puttamisesta mutta luulen että se miten sillä onnistuu menee psykologiselle puolelle. Itse on tullu monesti huomattua että parhaiten uppoaa koriin se joka sopii parhaiten käteen. Mid range puttaajia tiedänki muutaman kun ei putterit sovi käteen.
Everyone is beginer at some point.
http://chomix97.deviantart.com