Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Latitude 64°  (Read 601591 times)

Offline Sarimaa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Sarimaa
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
Vs: Latitude 64
« Reply #15 on: 15.07.12 - klo:23:16 »
Kunnollinen Analyysi:  8)

Striker on hyvä kiekko, jos onnistuu löytämään kunnollisen yksilön. Muotti on ilmeisesti ollut latitudella murheenkryyninä pitkään. Strikereita löytyy Firebirdimäisen ylivakaista todella alivakaisiin automaattirollereihin. Nykyiset Optomuoviset taitaa olla kai ihan ok ja Frisbeeservicestä saa Frist Runia, jotka on hyviä.

"Normi" Striker on hyvä yleisdriveri, vähän tyyliin pidempi Eagle. Sata metriä heittävälle löytyy jonkin verran turnia ja mukava hallittava loppufeidi. Nopeus on About PD:n luokkaa, muistaakseni hiukan kapeampi rimmi, eli hiukan hitaampi, tosi mukava kädessä. Ei ihan yhtä ylivakaa kuin PD, suunnilleen saman tyyppinen kuitenkin. Turnin asiosta ihan mukava heittää antsassakin ja liitoa tosiaan löytyy. Ei kuitenkaan liidä ihan samaan malliin, kuin latituden kaikkein liidokkaimmat kiekot.

Oikein mukava kiekko, jos sattuu saamaan hyvän yksilön. Tosiaan kiekoissa esiintyy vaihtelua muutenkin, mutta tämä on oikein emäpaha.

Itselläni on tällähetkellä yksi Striker, käytöstä poistuneella kotka stampilla, joka on loistava suoraan lentävä kiekko, suunnilleen kiekolle annettujen lukujen mukainen.

Latitudelta tuli juuri uusi draiveri Saint, joka on mielestäni kuin parannettu Striker. About saman tyyppinen, mutta hullun paljon liitoa. Minä tykkää.

Kunnollisen analyysin loppu. Eriäviä mielipiteitä?


Offline Sarimaa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Sarimaa
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
Vs: Latitude 64
« Reply #16 on: 15.07.12 - klo:23:16 »
Opto Pure on Draiviputteriden aatelia.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Latitude 64
« Reply #17 on: 16.07.12 - klo:01:12 »
Jonkin verran löytyy Latituden lättyjä laukusta, uusimpana tuttavuutena Pure Opto ja Zero muovissa. Optolla lähtee draivit ja Zerolla sitten lähestytään. Erinomaisia kumpikin kiekko, piti oikein tilata varastoon nuita Zero Pureja.

River on ollut laukussa kauan aikaa, mutta nyt se näyttäisi korvautuvan FD:llä. Paha sanoa kumpi jää laukkuun.

Vision oli yhdessä vaiheessa kovassa käytössä, mutta nykyisin se tahtoo olla hieman liian flipperi. Tuolla kyllä pystyisi korvaaman Riadrunnerin jos haluaisi, saattaisi olla vielä pidempikin. Vision tuntuu kärsivän vähän tasalaatuisuusongelmista, osa on just sopivan alivakaita ja osa on sitten jo selkeästi vakaita.

Flown ostin kummassakin muovissa uudeksi pituuskiekoksi, mutta vähän turhan vakaalta se tuntuu omaan käteen. Varsinkin GL on suht vakaa vaikka sen pitäisi olla juuri se alivakaampi muovi.

Kaverilta olen kokeillut Fusea, mutta se oli ihan liian alivakaa. Muutaman heiton perusteella päätin olla tilaamatta sitä, vaikka alunperin meinasinkin tilata sen. Kyllä niitä kiekkoja kannattaa kokeilla ennenkuin ostaa.

Niin ja onhan mulla tosiaan Latituden laukkukin. Hyvin on toiminut vaikka vetoketju menikin rikki. Sekin menee oman tyhmyyden piikkiin.

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Latitude 64
« Reply #18 on: 16.07.12 - klo:10:42 »
Kaverilta olen kokeillut Fusea, mutta se oli ihan liian alivakaa. Muutaman heiton perusteella päätin olla tilaamatta sitä, vaikka alunperin meinasinkin tilata sen. Kyllä niitä kiekkoja kannattaa kokeilla ennenkuin ostaa.

Fuse, tuo Latituden oma Comet, on omiaan ylikääntävissä hyzerflipeissä, joiden ei halua palauttavan. Lyhyissä annukoissa loistaa myös, mutta itse korvaan nuo usein forella. Fuse on putterikierroksille tekniikan puhdistamiseen loistava kumppani: ei tykkää repimisestä, mutta liitää puhtaalla vedolla ja hieman korkeutta antamalla älyttömän pitkälle.

Saint on ilmeisesti julkaistu korvaamaan Striker-muotti juuri noiden valmistusongelmien takia. Lentorata muistuttaa juuri sweetspotissa olevaa Dx Teebirdiä tai TL:ää hullulla liidolla varustettuna. Feidaa yllättävän vähän tuulensietoon nähden. Sopii hyvin PD:n kaveriks avauksiin, jotka ei saa feidata ulos väylältä. Saint on myös mun heitolle sopivan vakaa ja kestää vetoa huomattavasti paremmin kuin vaikka FD. Huomaan heittäväni mielummin Sainttia 60% voimalla kuin Buzzzia 80% voimilla, niin hyvin se liitää matalillakin linjoilla.

Opto Pure syrjäytti mun bägissä MVP:n Ionin ton matalan rimmin syvyyden takia. Erittäin hyvä driveputteri, mini-Buzzziksi monet haukkuneet. Mulla on parantunu metsäpilliväylien osumatarkkuus puhtaamman irroituksen vuoksi huimasti, kun ei tarvi varoa että putteri jää powergripillä käteen kiinni.

Latitudella on kaikesta hehkutuksesta huolimatta omat laatuongelmansa. Mulla kävi bägissä pari älyttömän vakaata Riveriä ja Visionia. Toinen Rivereistä on täysipainoinen Gl, joka parin kauden kolhujen jälkeen ei vieläkään käännä yhtään yli eikä toisaalta myöskään feidaa  ::)

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Latitude 64
« Reply #19 on: 16.07.12 - klo:13:23 »
Ehkä sitä tuli hieman liian ronskisti heitettyä, lähinnä muutamiin draiveihin se kokeilu jäi. Jos se on tosiaan Cometin oloinen, niin se selittää paljon. Yhden kierroksen kokeilin tyttökaverin uutta Comettia ja kyllä sitä siinäkin oli opettelemista. Joka tapauksessa hyvä, että jätin Fusen kauppaan, sillä olen tykästynyt tosissaan 180g Star Stingrayhyn, mikä kestää vähän kovempaakin heittämistä.

Offline Vilppu

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Latitude 64
« Reply #20 on: 17.07.12 - klo:10:41 »
Ainut mitä latitudelta varsinaisesti puuttuu on jyrä midari. Tyyliin Drone/Hornet tai Rhyno. Pain ainakin Gold-muovisena kului meikäläisellä aina nopeasti alivakaammaksi kuin olisi hyvä. Latituden muoveista pitää sanoa vielä sen verran, että Opto-muoviset ovat keskimäärin vakaampia kuin goldit. Siksi itselle on tulossa Opto-Halon lisäksi myös Gold-halo, jonka tarkoituksena olisi kääntää tarvittaessa hieman enemmän yli. Sama juttu Villainin kanssa, ajattelin ottaa myös gold-muovisen pannun, joka pienen kulumisen jälkeen on se hieman alivakaampi Villain. Opto-Villain kämmeniin ja Gold-Villain rystyihin. Saa nähdä miten nämä toimivat myös Upseissa.

Niin ja EZE-muovista vielä sen verran, että yhden testikerran jälkeen EZE-mercy tuntui pitävän hyvin kädessä vielä sateellakin. Toki kiekko oli täysin uusi, joten kuluneemmasta on vaikea sanoa. Eze-muovistahan on tulossa myös pehmeämpiä versioita.
« Last Edit: 17.07.12 - klo:10:44 by Vilppu »

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Vs: Latitude 64
« Reply #21 on: 19.07.12 - klo:18:58 »
Mitäs ootte tykänny Saintist? Kummalla muovilla, Gold vai Opto? Ilmeisesti Opto Saint on hitusen vakaampi.
Kova hype on päällä täl hetkel tolla lätyl joka paikassa. Saa ny nähä tuleeko tommonen hankittua Leopardin jatkeeks.
Miten vertaisitte tota FD:hen?

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Latitude 64
« Reply #22 on: 24.07.12 - klo:21:53 »
Ainut mitä latitudelta varsinaisesti puuttuu on jyrä midari. Tyyliin Drone/Hornet tai Rhyno. Pain ainakin Gold-muovisena kului meikäläisellä aina nopeasti alivakaammaksi kuin olisi hyvä.

Opto Trident? Mun Pro-D Zone on kulumassa jo turhan suoraks forelähestymisiin, joiden on pakko feidata lopussa korille. Taidan kokeilla tuota Tridenttia seuraavaksi.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Latitude 64
« Reply #23 on: 04.08.12 - klo:21:51 »
Oisko jollain mielipidettä Coresta?
VDGC ry

Offline SamuliKL

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 308
    • View Profile
  • Oikea nimi: Samuli Lintula
  • Seura: 7k, Bear Disc Golf
Vs: Latitude 64
« Reply #24 on: 04.08.12 - klo:22:55 »
Voitin Lausteen viikkkokisoissa Latituden uuden putterin, EZE-muovisen Mercyn (voitin arvonnassa, tietenkin...). Jonkin verran olen sillä heittänyt ja se vaikuttaa erittäin kiehtovalta uutudelta, johon kannattaa tutustua.

Kiekon sanotaan olevan profiililtaan samankaltainen kuin Aviar P&A ja EZE-muovi on hieman kuin Innovan DX-muovi. Verrattuna Aviariin Mercyllä on kuitenkin valtava liito, ja valmistaja antaa lentoarvoiksi 2, 4, 0, 1. Liito tekee omasta puttaamisesta (push-put) selvästi kevyempää. Kiekot saa myös pidemmälle matalammalla kaarella, joten osumatarkkuus paranee. Olin ajatellut vaihtaa talvella JK Aviareista Discmania P1:een, mutta nyt en enää tiedä, siirtyisinkö kuitenkin Mercyyn. Liidon huomaa tietenkin myös lähestyessä ja omalla pelityylillä liito ei ole lähestymiskiekolle pelkästään hyvä ominaisuus.
PA4 | PA1 |  M2 | M? | Jackal | F?? | Valkyrie | Beast | PD | D4

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Latitude 64
« Reply #25 on: 05.08.12 - klo:10:34 »
Mitäs ootte tykänny Saintist? Miten vertaisitte tota FD:hen?

Muutaman kerran olen päässyt heittämään ja kyllä vaikuttais olevan hypensä arvoinen kiekko. Todella liitävä ja pitkälentoinen. Kääntää hieman yli ja feidi on aika maltillinen. FD:hen verrattuna nopeampi, pidempi ja vakaampi.

Onko Latitudella tullut jotain muutoksia Opto-muoviin, kun nämä uudemmat mitä olen hypistellyt, ovat paljon pehmeämmän ja kumimaisemman tuntuisia kuin aiemmin. Vai meneekö se enemmänkin kuuman kelin piikkiin?

Offline butti-78

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 212
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Salonen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Latitude 64
« Reply #26 on: 09.08.12 - klo:23:56 »
Joku kyseli opto  pure tai valitti ettei honkkarissa  ole...powegripistä kotiin tuotuna oli muistaakseni 17e luokkaa.
"rauha maassa ja dessu puussa"

www.fatdiscs.com

Offline Mako

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
  • Oikea nimi: Marko Karvinen
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
Vs: Latitude 64
« Reply #27 on: 16.08.12 - klo:13:32 »
Tuli tossa testattua Mercy nimistä putteria joka oli jokaisen kolinkon arvonen mitä siihen tuli iskettyä. Kiekko siirty suoraan kyl bagii vakioks.
Kiekko liikkuu todella pienellä voimalla vaivattomasti joka helpottaa kyllä melkosesti omia rävellys putteja ja nostaa onnistumisia.
Ei voi kun suositella!

Offline jonkido

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jonne
Vs: Latitude 64
« Reply #28 on: 17.08.12 - klo:08:38 »
Meikäläisellä on latitudea melkeen kassillinen. Pure, fuse, core, pain, river, striker,xxx ja villain ... Jos joku haluaa kuulla jostain noista kiekoista lisää, kerron mielelläni.

Millanen toi villain on heittää? Käytätkö mihin heittoihin? Harvemmin on vaan tullu missään vastaan niin ei oo päässy kokeilemaan!

Offline Corer

  • Juniori
  • **
  • Posts: 66
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juho Vuopala
Vs: Latitude 64
« Reply #29 on: 23.08.12 - klo:10:18 »
Unohtui kiessillä Mako kysyy, että millainen tuo Mercy oli heittää (ei siis putata)?
Aika vakaalta ja kovalta tuntui käteen (hyvä asia), sellainen basic Jokerin tuntuinen fiilis tuli