Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Latitude 64°  (Read 601610 times)

Offline Sarimaa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Sarimaa
  • Seura: Tampereen frisbeeseura
Vs: Latitude 64
« Reply #30 on: 23.08.12 - klo:10:53 »
Villain on mulla vastatuuleen ja piitkiin hysseihin. Mulla on 167 Gold line, joka on aika sopivan jyrä muttei mun narukäsille liian. Opto on kuulemma melkoinen sementtiporsas, eli en ainakaan suosittelisi heti ekaks villainiks. Kuin vakaahko Dessu, mutta ehkä parempi liito.

viikari

  • Guest
Vs: Latitude 64
« Reply #31 on: 25.08.12 - klo:13:07 »
Heittäkää mielipidettä Riveristä ! on vakavasti harkinnassa FD:n kaveriksi! Millasta linjaa flättinä tulee?

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Latitude 64
« Reply #32 on: 25.08.12 - klo:15:32 »
River on ihan loistolätty. Mahtava liito antaa paljon lisämetrejä vähän heikkokätisemmällekkin. Ei tykkää hirveästi repimisestä, eikä ole parhaimmillaan tuulessa. Toimii parhaiten tyynessä kelissä sopivan napakasti heitettynä.

Itse olen heittänyt Riverillä yli 100 metrisiä lähes täysin pillejä heittoja, missä sivusuunnassa liikettä tapahtuu alle metrin verran. Hieman kun laittaa korkeutta niin feidiäkin pitäisi löytyä.

FD:n kaveriksi voisi toimia joku toinen kiekko paremmin, ovat nimittäin aika samantyylisiä lennoltaan. Jos otat kuiten Riverin niin ota raskas Opto-muovinen, se on suht vakaa uutena. Parempi vaihtoehto olisi kuitenkin Eagle, se muodostaa FD:n kanssa melko makoisan yhdistelmän.

Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Vs: Latitude 64
« Reply #33 on: 25.08.12 - klo:16:14 »
Heittäkää mielipidettä Riveristä ! on vakavasti harkinnassa FD:n kaveriksi! Millasta linjaa flättinä tulee?
Sain juuri käytetyn opto Riverin ja olin yllättynyt ettei se olekkaan alivakaa. 60 metrin ahtaalla väylällä se kaartoi koko lennon vasemmalle. Ei paljon mutta yhden birdien pilasi.
-Timo

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Latitude 64
« Reply #34 on: 25.08.12 - klo:20:49 »
Heittäkää mielipidettä Riveristä ! on vakavasti harkinnassa FD:n kaveriksi! Millasta linjaa flättinä tulee?
Sain juuri käytetyn opto Riverin ja olin yllättynyt ettei se olekkaan alivakaa. 60 metrin ahtaalla väylällä se kaartoi koko lennon vasemmalle. Ei paljon mutta yhden birdien pilasi.
-Timo
Eihän 60m väylällä mikään draiveri muuta teekään kuin feidaa. Eikä oikein suurin osa midareistakaan, ehkä kaikkein alivakaimmat voivat kääntää. Putteri voi noilla matkoilla jo hieman flipata jos on alivakaa...

Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Vs: Latitude 64
« Reply #35 on: 26.08.12 - klo:08:43 »
Heittäkää mielipidettä Riveristä ! on vakavasti harkinnassa FD:n kaveriksi! Millasta linjaa flättinä tulee?
Sain juuri käytetyn opto Riverin ja olin yllättynyt ettei se olekkaan alivakaa. 60 metrin ahtaalla väylällä se kaartoi koko lennon vasemmalle. Ei paljon mutta yhden birdien pilasi.
-Timo
Eihän 60m väylällä mikään draiveri muuta teekään kuin feidaa. Eikä oikein suurin osa midareistakaan, ehkä kaikkein alivakaimmat voivat kääntää. Putteri voi noilla matkoilla jo hieman flipata jos on alivakaa...
468 Viestiä jä puhuu kuin aloittelija. Kun lentoratataulukosta katsoo draivereita Riverin ympariltä (plus dx Teebird) heikommalla muovilla niin löytyy niitä, jotka lentävät suurimman osan matkasta suoraan. Hiuksen halkomiseen ei kannata mennä onko joku suora vai lähes. Aloittelijoille nämä tiedot on tärkeitä. Kun midarit eivät tahdo lentää tarkasti yli 50metriä. Itselläni on n. 70 erilaista kiekkoa.

Offline Flowing

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne
  • Seura: -
Vs: Latitude 64
« Reply #36 on: 26.08.12 - klo:09:17 »
Jos pitää kapealle väylällä valita midarin sijasta avaukseen draiveri, niin ottaisin Latituden Riverin. Sen saa kyllä lentämään tarpeeksi suoraan. Riverin saa myös kääntymään hienosti oikealle oikeankäden rystyllä. Mun mielestä se on hyvä keikko jolla onnistuu monenlaiset heitot. Ja vieläpä suht helppokiekko moneen muuhun verrattuna.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Latitude 64
« Reply #37 on: 26.08.12 - klo:09:43 »
Heittäkää mielipidettä Riveristä ! on vakavasti harkinnassa FD:n kaveriksi! Millasta linjaa flättinä tulee?
Sain juuri käytetyn opto Riverin ja olin yllättynyt ettei se olekkaan alivakaa. 60 metrin ahtaalla väylällä se kaartoi koko lennon vasemmalle. Ei paljon mutta yhden birdien pilasi.
-Timo
Eihän 60m väylällä mikään draiveri muuta teekään kuin feidaa. Eikä oikein suurin osa midareistakaan, ehkä kaikkein alivakaimmat voivat kääntää. Putteri voi noilla matkoilla jo hieman flipata jos on alivakaa...
468 Viestiä jä puhuu kuin aloittelija. Kun lentoratataulukosta katsoo draivereita Riverin ympariltä (plus dx Teebird) heikommalla muovilla niin löytyy niitä, jotka lentävät suurimman osan matkasta suoraan. Hiuksen halkomiseen ei kannata mennä onko joku suora vai lähes. Aloittelijoille nämä tiedot on tärkeitä. Kun midarit eivät tahdo lentää tarkasti yli 50metriä. Itselläni on n. 70 erilaista kiekkoa.

Mulla taitaa olla vielä enemmän viestejä joten tuolla perusteella vaikutan varmaan vielä tyhmemmältä.

Mutta 60 m on niin lyhyt matka, että draiverien ominaisuudet ja lentotaulukot voi unohtaa. Kaikki draiverit feidaavat kun vauhti loppuu ja noin lyhyt heitto tarkoittaa myös niin hiljaista heittoa, että vauhti loppuu ja kiekko feidaa. Eli juuri kuten Lassi sanoi.

Offline Viikate

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 113
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Tuukkanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Latitude 64
« Reply #38 on: 26.08.12 - klo:10:25 »
Heittäkää mielipidettä Riveristä ! on vakavasti harkinnassa FD:n kaveriksi! Millasta linjaa flättinä tulee?

Itellä 173-175g Opto River, suorana kun heittää niin aikalailla ihan suoraan kans lentää. Huomattavasti vakaampi kiekko kuin FD, oma FD ainakin on ihan mahdoton flipperi. Riveristä tulee myös vastaan yllättävän vakaita versioita, mutta kunhan se jonkin verran kuluu niin alkaa mukavasti kääntää yli. Suosittelen kyllä.

Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
Vs: Latitude 64
« Reply #39 on: 27.08.12 - klo:08:01 »
Heittäkää mielipidettä Riveristä ! on vakavasti harkinnassa FD:n kaveriksi! Millasta linjaa flättinä tulee?
Sain juuri käytetyn opto Riverin ja olin yllättynyt ettei se olekkaan alivakaa. 60 metrin ahtaalla väylällä se kaartoi koko lennon vasemmalle. Ei paljon mutta yhden birdien pilasi.
-Timo
Eihän 60m väylällä mikään draiveri muuta teekään kuin feidaa. Eikä oikein suurin osa midareistakaan, ehkä kaikkein alivakaimmat voivat kääntää. Putteri voi noilla matkoilla jo hieman flipata jos on alivakaa...
468 Viestiä jä puhuu kuin aloittelija. Kun lentoratataulukosta katsoo draivereita Riverin ympariltä (plus dx Teebird) heikommalla muovilla niin löytyy niitä, jotka lentävät suurimman osan matkasta suoraan. Hiuksen halkomiseen ei kannata mennä onko joku suora vai lähes. Aloittelijoille nämä tiedot on tärkeitä. Kun midarit eivät tahdo lentää tarkasti yli 50metriä. Itselläni on n. 70 erilaista kiekkoa.

Mulla taitaa olla vielä enemmän viestejä joten tuolla perusteella vaikutan varmaan vielä tyhmemmältä.

Mutta 60 m on niin lyhyt matka, että draiverien ominaisuudet ja lentotaulukot voi unohtaa. Kaikki draiverit feidaavat kun vauhti loppuu ja noin lyhyt heitto tarkoittaa myös niin hiljaista heittoa, että vauhti loppuu ja kiekko feidaa. Eli juuri kuten Lassi sanoi.

Hoh hoijaa..onpas harhaanjohtava viesti. En ottanut lentoratoja lentoratataulukosta vaan heittämällä kiekkoja. Ja kun etsitään Riverille korvaajaa lentoratataulukko on avuksi ettei ala vertaamaan ihan toisenlaiseen kiekkoon.
Kun Riverin lentoa aletaan kuvaamaan tulisi tuoda esiin muovilaatujen erot, jos on heittänyt molempia, sekä vertailut muihin kiekkoihin.
Sanoin näkemäni perusteella, että Riverini feidasi KOKO lennon ajan vasemmalle. Jos herra Tapanote osallistuu keskusteluun sanomalla, että "kaikki draiverit feidaa lopussa ja Lassikin niin sanoi" niin eihän siihen mitään ruudinkeksijää tarvita.

Pussy Riot sai kaksi vuotta, paljonkos tästä saa? ::)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Latitude 64
« Reply #40 on: 27.08.12 - klo:08:19 »
Pussy Riot sai kaksi vuotta, paljonkos tästä saa? ::)

Hyvät naurut.

Siltä varalta, että joku tätä keskustelua lukeva on tosissaan, sanotaan vielä kerran - 60 metrin heittoja heittelemällä ei ehdi nähdä draiverin ominaisuuksista mitään, vaan on käytännössä ihan sama millä heittää. Normaalissa oikean käden rystyheitossa ei liitovaihetta ole 60 m heitossa ja loppufeidi alkaa heti.

Jos vängätä haluat, niin tälläkin foorumilla useimmat varmaan tietävät, että valitsit väärät kaverit "vastustajiksi".  ;D

Nimettömänä kirjoittelijana on helppo trollata...

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Latitude 64
« Reply #41 on: 27.08.12 - klo:08:36 »
Jos nyt simeonin sekoiluista haluaa jonkun pointin nostaa, niin olen samaa mieltä siitä että ylivakaita Rivereitä löytyy usein. Oon testannut bägissä kahta Opto Riveriä ja yhtä kulunutta täysipainoista Gl Riveriä. GL:ssä on reilusti HSS:ää ja vähän LSS:iä, eli erittäin suora lentorata. Lentoarvoin ehkä 7/7/0/0.5. Kevyemmät Optot käänsivät aavistuksen yli, mutta ei läheskään niin paljon kuin lentoarvot antaisivat olettaa (lentoarvoin 7/7/-1/1). Ilmeisesti jos haluaa lentoarvoja kunnioittavan Riverin, kannattaa kääntää katseensa kevyisiin GL-muovisiin yksilöihin.

Ovat pirulaiset vaan sen verran harvinaisia ja haluttuja myös tuolla rapakon toisella puolella, että etsintään saa varata reilusti aikaa ja vaivaa. Tästä syystä tiputin Riverit pois bägistä ja korvasin Pro Leopardeilla. Kuluvat nopeemmin, kääntävät varmemmin yli sekä kestävät kivasti rykiä. Ainakin mun Pro Leopardit tykkäävät myös enemmän hyzer-irroituksesta toisin kuin Riverit. Jotta tuon Riverin upean liidon saa esiin, tarvitaan aika rauhallinen rykäisy täysin flättinä. Ei ole epäilystäkään etteikö River olisi upea kiekko, ei vaan istunut mun bägiin.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Latitude 64
« Reply #42 on: 27.08.12 - klo:09:17 »
Hoh hoijaa..onpas harhaanjohtava viesti. En ottanut lentoratoja lentoratataulukosta vaan heittämällä kiekkoja. Ja kun etsitään Riverille korvaajaa lentoratataulukko on avuksi ettei ala vertaamaan ihan toisenlaiseen kiekkoon.
Kun Riverin lentoa aletaan kuvaamaan tulisi tuoda esiin muovilaatujen erot, jos on heittänyt molempia, sekä vertailut muihin kiekkoihin.
Sanoin näkemäni perusteella, että Riverini feidasi KOKO lennon ajan vasemmalle. Jos herra Tapanote osallistuu keskusteluun sanomalla, että "kaikki draiverit feidaa lopussa ja Lassikin niin sanoi" niin eihän siihen mitään ruudinkeksijää tarvita.

Pussy Riot sai kaksi vuotta, paljonkos tästä saa? ::)
Toisille ei näemmä auta edes rautalangasta vääntäminen...  ;D

Lentoratataulukot ovat toki suuntaa antavia ja valitettavan harva niistä ilmoittaa, kuinka pitkälle kiekko täytyy heittää, että se käyttäytyy ilmoitettujen arvojen mukaan. Innovan taulukosta http://aimingforthechains.files.wordpress.com/2011/10/innova-flight-path.jpg löytyy pituudet. Siitä voi tyhmempikin havaita, että ensinnäkin lyhyimpiäkin draivereita täytyy heittää se vähintään 300 jalkaa eli noin 90 metriä, että ne käyttäytyvät arvojensa mukaisesti. Toiseksi siitä näkee, ettei mikään kiekko ole täysin suora, draiverit kaikkein vähiten. Kun heitetään lyhyemmälle niin oikean käden rystyheitolla KAIKKI kiekot, etenkin draiverit, alkavat menemään alusta asti reilusti vasemmalle ilmoitetuista arvoista ja lentoradoista. Ihan sama mitä simeonin subjektiiviset kokeilut ja oletukset sanovat, niin täysin suoraa draiveria ei ole millekään matkalle, ei etenkään 60m heitolle, joka on täysin putterietäisyys.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Latitude 64
« Reply #43 on: 27.08.12 - klo:10:15 »
http://www.flightanalyzer.com/#/Saint/Leopard/TeeBird/

Siinä teille äärimmäinen lentoratataulukko. Saa kolmen kiekon kesken vertailla toisansa. Saintti tosiaan liitää parhaiten noista kolmesta. (leopoldi ja tiippari kaverina)

Mutta tuohon 60m asiaan, heitä midarilla. Et tarvitse draiveria tuolle matkalle.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Latitude 64
« Reply #44 on: 27.08.12 - klo:10:22 »
Sama mullaki et saan sen Rocin lentään 120m feidaamatta.

Tässä taas tulee kysymys esiin että kun ihmiset on erilaisia, mutta ei niin erilaisia oikeesti että järkee olis ostaa 60m draiveria. Jos se johonkin muuhun käyttöön menee niin sitten.
Tuon 60m heittää markkerilla chicken wingillä putille, ei todellakaan ole kummonen matka.

Mutta mun puolesta ostaa vaikka kuution aasinpaskaa, just my 2 cents.