Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Touring Amateur  (Read 263806 times)

Offline lliuhto

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Liuhto
  • Seura: TT
Vs: Touring Amateur
« Reply #495 on: 07.05.17 - klo:20:08 »
Osittainen vastaus saattaisi olla luokkakohtaisten paikkojen lisäys varsinkin niillä paikkakunnilla missä kisat tuntuvat tulevan täyteen alta planckin ajan. Toisin sanoen vähemmän luokkia, jolloin useammalla kulloinkin pelattavan luokan kisaajalla on mahdollisuus osallistua.

Varsinkin kun olettaisin että kisaa voinee laajentaa myöhemmin (vai estääkö jokin sääntö?) uusilla luokilla. Uskoisin että esim. järkevänhintainen kisa pääkaupunkiseudulla järkevään ajankohtaan  saattaisi pamahtaa täyteen pelkällä AM3-luokalla. Sitten jos ei täyttyisi, niin vaikkapa AM1 mukaan. Tuntuu aika epätoivoiselta lähteä ilmokisaan, jos alta sata kisapaikkaa jaetaan vaikkapa vain neljälle-viidelle luokalle.

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Touring Amateur
« Reply #496 on: 09.05.17 - klo:13:56 »
Pohdiskelinpa hiljaa mielessäni jonkinlaista hybridisysteemiä, jossa olisi elementtejä eri ehdotuksista kokonaisuuden menemättä liian monimutkaiseksi. Tuo ajatus jäi vielä vähän kesken kun huomasin, että päässen maksamaan oppirahoja vielä tälläkin iällä. Olen ilmoittautunut Keravan amatourikisaan ja maksanut sen joskus muinoin. Kisakoneen Aikataulu-sivulla lienee ollut tieto kisan kaksilohkoisuudesta ja aloitusajoista, mutta syitä sen enempää erittelemättä, minun tajuntaani nuo upposivat vasta nyt. Ensimmäisen lohkon ilmoittautuminen loppuu 7:20 josta backtrackäten 50 minuuttia varoaikoineen ajamiseen -> 6:30 ja aamupalaan, kahvitteluun, pukemiseen varoaikoineen 1h -> 5:30. 5:30 sillä oletuksella etten lämmittele laisinkaan. Kisan aikataulussa lukee ensimmäisen lohkon kohdalla MA1 Top, joten kaiketi siihen kuulun. Aika paljon harmittaa etten huomannut tuota aiemmin, mieluiten jo ennen koko ilmoittautumista. Selvää on etten tuohon aikaan heräämällä voi pelata normaalisti.
Lie lie missä lie liemissä.

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Touring Amateur
« Reply #497 on: 14.05.17 - klo:13:45 »
Jaa-a, itselleni vastenmielisin pelaamani kisa takanapäin, tapahtumapaikkana DGStore.fi Tour - Kerava. Onhan kisoja mennyt hyvin, huonosti ja todella huonosti ja fiilikset kisan jälkeen ovat olleet milloin mitäkin. Sitä on käynyt harvemmin, että kisaaminen itsessään olisi ollut ikävää. Edellisessä viestissä arvelin sitä, että jos herään järjettömään aikaan niin en pysty antamaan täyttä panosta ja onko mitään mieltä osallistua. Mietin vielä kisa-aamuun asti, että pitäisikö olla menemättä kisaan ja unohtaa 20 euron kisamaksu. Jättäytymällä pois olisin aiheuttanut myös pientä mielipahaa yhdelle kyytiläiselle.

Päätin kuitenkin lähteä yrittämään kun olin nukkunut peräti lähes viitisen tuntia eikä viikonlopulle luonnollisestikaan ollut muita suunnitelmia. Ensimmäinen kierros meni kuin sumussa ja toisella kierroksella olin jo niin väsynyt, että hihittelin järjettömille jutuille ja kertoilin niitä itsekin. Onneksi peliseura oli molemmilla kierroksilla oikein mukavaa. Kierrokset eivät todellakaan menneet hyvin, mutta en niillä ihan mahdotonta lovea elämää tärkeämpään rating-numeroon kaivanut. Sunnuntain porrastetussa lähdössä alkuajaksi tuli 9:00. Tuollekin kierrokselle lähtemistä pohdin oikein urakalla, koska olin pelannut kisaa jo kaksi kierrosta motivaatiolla "pakkohan se kun tästä on maksanut". Samalla aivoverenkiertohäiriöstä johtuneella ajatuksella lähdin lopulta kolmannellekin kierrokselle. Silkkaa kuraahan se oli ja olin ihan takuulla todella huonoa peliseuraa kun hammasta purren tamppasin metsiä läpi eikä keskenkään lopettaa voi ilman uskottavaa valhetta. Homman kruunasi viimeiselle väylällä triplaputtaus kolmesta metristä siten, että en ollut yhdenkään putin jälkeen kauempana korista. Olen päättänyt jo aikoja sitten, että näihin yösuunnistuskisoihin en enää ikinä lähde. Jos kuitenkin sattuu vielä vastaavanlainen vahinkoilmoittautuminen niin jätän lähtemättä kisamaksusta riippumatta. Noin on ihan taatusti paras itseni, ratingin suojelun ja kanssapelaajien kannalta. Särähtikö ratingin suojelu silmään? Niin pitkään kuin tuota järjestelmää ja kiveen hakattuja ilmorajoja käytetään niin en näe muuta vaihtoehtoa. Näin jälkiviisaana on helppo sanoa, että olisin viettänyt viikonlopun paremmin vaikka hankaussähköä tuottaen. Tehdään nyt selväksi, että kisa itsessään ei ollut objektiivisesti erityisen vastenmielinen vaan subjektiivisesti itselleni.

Keinukallion pelaajalle näkyvät kisajärjestelyt toimivat mukavasti ja niistä minulla ei ole pahaa sanottavaa vaan paremminkin peukku ylös. Kiinnitän kuitenkin huomiota kahteen asiaan:

1) Jos kisainfossa sanotaan "Osallistujat saavat 15 euron arvoisen pelaajapaketin" niin olisi mukavaa tietää vähän tarkemmin mitä paketti sisältää ja mitä omalla rahalla on ostamassa samalla kun kisaan osallistuu. Ainakin tässä kisassa se oli kiekkokaupan mainosputteri. Olen kirjoittanut aiheesta jo aiemmin jotain (Vastaus #422). Pelaajapaketin sisällöstä voi kukin olla omaa mieltään, mutta mahdollisuus mielipiteen muodostamiselle olisi hyvä olla säkissa piilevän sian sijaan.

2) Jos kisan tiedoissa lukee "Lohko Forest (ryhmät 1-18) - MA1 Top" niin ainakin minä ymmärrän sen tarkoittavan 72 pelaajaa rating-järjestyksessä isosta pienempään ja ilmoittautuminen viimeistään 7:20. Kun kierroksen heittuejakoa katsoi niin tuoltahan se näyttikin. Jostakin syystä toisessa lohkossa (ilmoittautuminen viimeistään 10:30) kuitenkin pelasi pelaaja, joka ratinginsa puolesta olisi kuulunut ihan selkeästi noihin aamuyölohkon 72 pelaajaan. Kysyin toimitsijoilta asiasta ja vastaus oli, että ei mitään aavistusta ja olisiko hän halunnut vaihtaa. Jaa, että vaihtaminen lohkosta toiseen vastoin tiedotettua on ok? Yleisesti ottaen tiedotetun ja todellisuuden eroaminen on paheksuttavaa, mutta minun omassa henkilökohtaisessa tapauksessani ihan perseestä. Olisin aika paljon mieluummin herännyt yhdeksältä kuin keskellä yötä jos kerran vaihtaa saa miten huvittaa.

e: Paljon virheenkorjausta, väsyttää.
« Last Edit: 14.05.17 - klo:13:53 by ReTeeNalle »
Lie lie missä lie liemissä.

Offline JaskaT

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 481
    • View Profile
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Touring Amateur
« Reply #498 on: 15.05.17 - klo:11:02 »
Mukavan rehellistä tekstiä, kuten tapana on.
Itsekin olen oppinut, että kisakonetta ja kisainfoja saa lukea silmä tarkkana ja tiheään. Pelaajapaketista olen samaa mieltä, että sika säkissä ei lisää kiinnostusta kisaan, mutta toisaalta, jos kisamaksuvaihtoehto on 15 euroa ilman pelaajapakettia tai 20 euroa mysteeri-pelaajapaketin kanssa, niin ei tuo vitosen lisä tunnu niin pahalta. Ymmärrän tietysti senkin, että jos kisaa paljon, niin vitosen lisä joka kisaan tarpeettomasta sälästä alkaa äkkiä tuntua. Kannatan siis avoimuutta tähän.

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Touring Amateur
« Reply #499 on: 18.05.17 - klo:12:25 »
Tässä on selvästi käymässä niin, että joko minä tai blogi on päässyt tiettyyn ikään asti. Siihen ikään, jossa muistellaan menneitä ja kertaillaan niitä uusien juttujen sijaan. Itse asiassa kävi jopa niin, että luulin kirjoittaneeni eräästä aiheesta ja nyt kun lähdin etsimään omaa viestiä niin en sitä löytänytkään. Vanhuus ja blogin sivumäärät eivät tule yksin.

Puhisin tuossa pari viestiä takaperin ajatuksesta hybridi-ilmosysteemistä. Viimeksi jätin homman vain vihjaamiseen siitä. Tuollainen vihjaaminen, joka on sosiaalisessa mediassa monella tapana, on muuten erittäin ärsyttävää. Vihjataanpa nyt vähän selvemmin.

Oletetaan kisa, jossa pelataan vain yhtä luokkaa ja radalle mahtuu 72 pelaajaa. Ilmoittautuminen aukeaa johonkin tiettyyn aikaan kuten nykyäänkin, mutta menee kiinni vaikkapa vuorokauden päästä. Kun järjestelmään alkaa sataa nimiä sisään, niitä lajitellaan seuraaviin karsinoihin:

1) Kolmasosa ilmoittautujista eli maksimissaan 24 pelaajaa järjestetään kylmästi ratingin mukaan ja lyödään mukaan kisaan niin pitkään, että kiintiö täyttyy.
2) Kun 1) on täynnä, täytetään seuraavat 24 paikkaa ilmoittautumisajankohdan mukaan ja kuten edellä niin pitkään, että kiintiö täyttyy.
3) Jos 1) ja 2) on jo käytetty, loput nimet laitetaan yhteiseen klimppiin, jolle arvotaan järjestys ilmoittautumisajan loputtua. Tuosta järjestyksestä 24 nostetaan kisaan ja loput laitetaan jonoon, joka toimii kuten tälläkin hetkellä.

Tuollainen järjestely ei ole tietoteknisessä mielessä erityisen monimutkainen enkä usko, että se on täysin mahdoton käsittää ihmisellekään. Erityisesti jos sen toiminnan selittää vähän selkokielisemmin kuin minä edellä.

Yllä oleva tapa poistaisi tarpeen käyttää erillisiä rating-rajoja ilmoittautumisessa, toisaalta antaisi jonkinlaisen mahdollisuuden motivoituneelle klikkaushirviölle ja ei olisi täysin toivoton niillekään, joilla ei ole mahdollisuutta mennä kyykkyyn ja ylös tietyllä kellonlyömällä. Tuo kolmannes/kolmannes/kolmannes-jako voisi olla joissakin rajoissa myös elastinen mikäli halutaan saada aikaan sama vaikutus kuin rating-rajalla. Esimerkiksi 50-25-25 takaisi, että ainakin puolet pelaajista on ”kovatasoisia”. Toki myös toiseen suuntaan 20-40-40 antaa enemmän mahdollisuuksia uusille pelaajille päästä mukaan.

Tuollaisessa järjestelyssä olisi tietenkin myös joitakin heikkouksia. Uskoisin, että nykyiset säännöt eivät salli ilmoittautumista noin eli erityislupa tarvittaisiin. Itselleni tuo on vaikea nähdä kuitenkaan show-stopperina. Esimerkissä käytin vain yhtä luokkaa. Jos luokkia halutaan useita (mitä itse en näe kovin hyvänä ajatuksena mikäli kysyntää on reilusti enemmän kuin tarjontaa) niin noista karsinoista tulee välttämättä todella pieniä ja järjestely muuttuu monimutkaisemmaksi hahmottaa. Lisäksi tällä hetkellä käytetty tekninen järjestelmä ei tukene tuollaista vaan se pitäisi erikseen toteuttaa.

Yhdistelin tuossa aiempien kirjoittajien ajatuksia ja tuo on tietenkin vain yksi mahdollinen yritelmä vaihtoehtoiselle tavalle ilmoittautua. Miten sitä pitäisi muuttaaa, että se olisi parempi? Mitä muita heikkouksia siinä on kuin nuo mitä itse omalle ajatukselle sokeana keksin?

e: Kuten lähes aina, tallentamisen jälkeen tulee lisää ajatuksia mieleen. Kyseinen järjestely ei ole välttämättä mielekäs sellaisissa kisoissa, joiden ei oleta tulevan täyteen vaan tuottaa suotta monimutkaisuutta ilmokuvioon. En tainnut myöskään painottaa tarpeeksi lujasti sitä, että tuo ei siis olisi nykyistä korvaava vaan vaihtoehtoinen tapa. Pieni heikkous verrattuna nykyiseen on myös siinä, että varmuus kisaan pääsemisestä tulisi vasta siinä vaiheessa kun ilmoittautuminen suljetaan, mutta jos auki-kiinni-aika pysyy maltillisena niin se ei ole välttämättä ongelma.
« Last Edit: 18.05.17 - klo:12:41 by ReTeeNalle »
Lie lie missä lie liemissä.

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Touring Amateur
« Reply #500 on: 18.05.17 - klo:12:44 »
Vielä yksinkertaisempi tapa olisi pyrkiä hinnoittelemaan kisat siten, että ne tulevat juuri ja juuri täyteen. Kisamaksut ovat kuitenkin vain pieni osa koko kilpailukauden budjetista, joten niissä on helpostikin nostamisen varaa. Toisaalta olisiko tämä amatööri EO tullut hitaammin täyteen jos hinta olisi ollut 100€? (Oliko se nyt 50€?). Vaikka kisamaksuihin menisi tonni kaudessa, niin haittaako se jos autolla tulee ajettua 5000-10000km, ulkona syömiset 10-15€ per kisa, kiekkoja katoaa ja kuluu 100-200€ edestä, kenkiä menee parit kolmet ja joskus joutuu jopa vaatteita ostamaan.
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Touring Amateur
« Reply #501 on: 18.05.17 - klo:12:54 »
Vielä yksinkertaisempi tapa olisi pyrkiä hinnoittelemaan kisat siten, että ne tulevat juuri ja juuri täyteen. Kisamaksut ovat kuitenkin vain pieni osa koko kilpailukauden budjetista, joten niissä on helpostikin nostamisen varaa. Toisaalta olisiko tämä amatööri EO tullut hitaammin täyteen jos hinta olisi ollut 100€? (Oliko se nyt 50€?). Vaikka kisamaksuihin menisi tonni kaudessa, niin haittaako se jos autolla tulee ajettua 5000-10000km, ulkona syömiset 10-15€ per kisa, kiekkoja katoaa ja kuluu 100-200€ edestä, kenkiä menee parit kolmet ja joskus joutuu jopa vaatteita ostamaan.

Pelaajien rajaaminen maksuvalmiuden mukaan toiminee parhaiten ihan tason yläpäässä, jossa ainakin osalla pelaajista on sponsorit (ja palkinnot ovat rahaa, jota voi käyttää osallistumismaksuihin). Alemmilla tasoilla ei liene tarkoituksenmukaista kasvattaa kisakassaa hulvattoman suureksi, erityisesti kun siitä ei jaeta palkintojakaan.
Lie lie missä lie liemissä.

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Touring Amateur
« Reply #502 on: 18.05.17 - klo:19:11 »
Tali Open on aivan ovella. Minulla on aika kova track record tästä nimenomaisesta kisasta kotiradallani. Olen nimittäin osoittanut aivan erityistä taantumista kisasta toiseen ja onnistuneita kierroksia ei juurikaan ole. En minä koskaan ole olllutkaan profeetta omilla maillani (tai Helsingin kaupungin jätemailla), mutta jonkinlainen velvollisuus suoriutua edes kohtuullisesti tykyttää takaraivossa. Ajattelin ensin, että menen kisaan ihan täysin fiilistellen ja ilman minkäänlaisia suunnitelmia, koska edellisinä vuosina huolellinen suunnittelu ja tavoitteenasetanta ovat tuottaneet vaan suorastaan surullisia tuloksia. Huomasin eilen treenatessani kuitenkin asian, jolle olisi hyvä tehdä jotain. Rata on niin tavattoman tuttu peruskierroksilta ja viikkokisoista, että menen turhan herkästi hälläväliä-moodiin ja yritän jotain hauskaa järkevän sijaan. Vaikka tiedän heittovalinnat vaikka unissani niin rakennan silti pelikirjan, jonka tarkoituksena on pelkästään estää minua toteuttamasta itseäni liikaa :)

#1 Avaus ei saa feidata vasemmalle ja ulos, parempi olla vaikka oikealla puissa. Tuulesta ja fiiliksestä riippuen Buzzz/Kaxe/Thunderbird suoraan ja keskelle matalana heittona, joka laskeutuu laakana, jatkot Buzzz tai Teerex-fore paikasta riippuen. Kolmosta ei ole mielekästä hakea ja nelosen saa sillä, että ei heitä ob:iin.

#2 Normaalisti kori on suoraan portin jälkeisellä aukealla, nyt se on vasemmalla ja pitkällä. Koska olen tottunut pelaamaan normipaikkaan ja se sattuu olemaan myös tämän variantin sweetspot, ei kannata muuttaa mihinkään suorasta Buzzz-heitosta. Jatkoheittona matala fore leveäreunaisella.

#3 Murheenkryyni, jossa kuumottaa niin puut kuin oobeekin. Joko Buzzz OS tai Teerex, tuulesta ja fiiliksestä riippuen. Tarkoituksena on olla flipauttamatta ja feidit aina vasemmalle ja vaikka puihinkin.

#4 Thunderbird/Kaxe vasemmasta rööristä niin pitkälle kuin se rennosti menee. Koska väylä on pajatso, jatkot sieltä minne kiekko sattuu päätymään. Todennäköisesti jossain välissä heitetään isoa hysseä puuston yli ja ympäri koria kohti. Yrityksenä olla ottamatta liikaa osumaa.

#5 Fore Teerexillä ja putti tai neppi.

#6 Löpsö semimellakkaupsi Firebirdillä toiseksi vasemmanpuolimmaisimpaan reikään. Normaaliheitto on putteribäkkäri, mutta jos sillä sattuu osumaan alun puihin niin bogi on melko varma -> mieluummin enemmän metrejä vaikka rumasti.

#7 Tämän väylän avauksessa on kaksi tärkeää asiaa: heiton pitää osua puiden väliin ja feidata laiskasti vasemmalle. Vähennän tärkeitä asioita heittämällä nopeaa ja vakaata, jolloin kaikki puiden väliin menevät heitot feidaavat ja skippaavat vasemmalle. Ei tarvitse välittää tuulestakaan. Jatkot mennään forella midaribäkkärillä kippoa kohti tai upsilla jos oikein nahkeaan paikkaan päätyy. Foret eivät ole toimineet kahteen päivään joten bäksbäks.

#8 Tämän väylän tuloskeskiarvo menee pitkälle yli parin yhteistuloksissa eli kolmonen on käytännössä pörö. Avauksena matala flätti heitto Teerexillä tai jos sattuu oikein tyyntä niin Buzzzilla pystyyn nousevaa hysseä.

#9 Bossilla luja matala, joka antsaa sen verran, että vasemman puolen puut ohitetaan eikä skippi ole aivan levoton.

#10 Kaxe pilliin ja putterilla jatkoja kun ei se kuitenkaan perille mene.

#11 Putterilla laiska heitto mieluummin vaikka vähän lyhyenä.

#12 Thunderbird, Teerex tai Wraith tuulen mukaan niin lujaa kädestä, että flippi hoitaa sen oikealle. Seiftaileva ja hiljainen heitto kostautuu tällä väylällä liikaa. Kolmosta haetaan.

#13 Wraith pyhällä vihalla kädestä niin, että late turn mäen yläpäässä. Jatkot Teerex/Xcalibur-nepillä korille.

#14 Tuulesta riippuen Firebird lujalla flättiheitolla suoraan korikummulle tai seiftaillen Buzzz OS lyhyenä ja neppi korille.

#15 Boss pienessä hyssekulmassa puiden välistä oikealta, kiekko hoitaa loput. Tämäkään ei ole mikään pirkkomaatti joten kolmonen on hyvä tulos.

#16 Wraith vasemmalta flippiin, tavoitteena päästä tarpeeksi lähelle koria, että voi nepata alle ja nostaa kolmosen.

#17 Tuulesta riippuen Boss/Ape isolla voimalla oikean puolen aukkoon, tarkoitus feidata puttausneppietäisyydelle ja nostaa kolmonen korttiin. Kakkosen hakeminen on huono ajatus.

#18 Olen vuorotellut draiveriforen ja midaribäkkärin välillä tällä väylällä. Nyt kuitenkin Boss-fore, koska bäkkärillä on isompi riski pompahtaa puusta vasemman reunan ob:iin. Oikean reunan oobee ei tule peliin muuten kuin rähmimällä jotenkin todella isosti.

#19 Mellakkaupsi Firebirdillä pompaten vasemmasta reunasta koria kohti. Putteribäkkäri antsaa herkästi liikaa oikealle ja vaarana jälleen ob, joten varmempi heitto parempi heitto.

#20 Matala flippaava heitto tuulesta riippuen Boss/Dessu/Wraith. Jos jää sisälle niin jatkoheitto on aina puskan tuolla puolen. Jos epävarma olo niin neppaus mantereen kärkeen, jos fiilikset niin sitten suoraan saareen Buzzz Os/Teerex.

#21 Peukku-upsi Firebirdillä keskelle pisaraa. Voi jättää vaikka vähän lyhyeksikin ja pelata varman kolmosen, erityisesti jos sattuu ikäviä tuulia. Korin ympäristö on kova ja höylätty niin lyhyeksi, että foret skippailevat liian todennäköisesti ulos.

Tavoitteita väylä- tai kierrostuloksille ei ole, tarkoitus on mennä naatiskelemaan.
« Last Edit: 18.05.17 - klo:19:13 by ReTeeNalle »
Lie lie missä lie liemissä.

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Touring Amateur
« Reply #503 on: 19.05.17 - klo:17:54 »
Silleensä. Kierros meni ihan mukavasti ensimmäiseen heittoon asti, josta olikin sitten kuoppaista alamäkeä loput. Jos en paranna tämän päivän tulosta huomenna, ajan itseni kaljuksi. Jos sunnuntainakin vielä onnistun huonontamaan niin eiköhän vuoden kisailut sitten ole paketissa tämän kulin osalta.
Lie lie missä lie liemissä.

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Vs: Touring Amateur
« Reply #504 on: 19.05.17 - klo:18:08 »
Tuolla asenteella mun heitot olisivat loppuneet jo 90- luvulla! Tosin tukkahan multa on jo mennyt ;D
Juu ei tainnut ihan mennä pelikirjan mukaan...mutta oliko edes kivaa?
Kävin aamulla kääntymässä mestoilla. Upea sää ja hyvä fiilis!
Voi kunpa oisin saanut olla mukana.
Huomenna pistät rennosti hösseliksi, ja pidät hiukset päässä👍
Tsemiä👊

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Touring Amateur
« Reply #505 on: 19.05.17 - klo:18:13 »
Tuolla asenteella mun heitot olisivat loppuneet jo 90- luvulla! Tosin tukkahan multa on jo mennyt ;D
Juu ei tainnut ihan mennä pelikirjan mukaan...mutta oliko edes kivaa?
Kävin aamulla kääntymässä mestoilla. Upea sää ja hyvä fiilis!
Voi kunpa oisin saanut olla mukana.
Huomenna pistät rennosti hösseliksi, ja pidät hiukset päässä👍
Tsemiä👊

Voi, kyllähän se meni pelikirjan mukaan. Ainakin viidellä väylällä. Niin paljon minusta ei löydy zen-suurmestarigurua, että pystyisin pitämään kivaa silloin kun käytännössä mikään yritetty ei onnistu ja asialle ei onnistu tekemään mitään.

Kiitokset tsemppailusta, katsotaan nyt nuo kaksi kierrosta tässä.
Lie lie missä lie liemissä.

Offline ReTeeNalle

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 447
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikael Runonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Touring Amateur
« Reply #506 on: 20.05.17 - klo:14:52 »
Pidetään se tukka päässä kuitenkin. Tulos ei edelleenkään ole mitään muuta kuin blääh, mutta 12 heittoa pois kuleksimasta.
Lie lie missä lie liemissä.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Touring Amateur
« Reply #507 on: 20.05.17 - klo:22:50 »
Huomenna seuraavat 12 heittoa paremmin on jo kelpo kierros, eikö vain?  8)

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Touring Amateur
« Reply #508 on: 21.05.17 - klo:07:42 »
Tärkeä juttu tuo itsensä toteuttaminen, keskittyminen, pelikirja ja itsehillintä. Itseään voi toteuttaa eri tavoin, voi höntsätä kisassa tai luottaa siihen,  että mitä paremmin menee, sitä hauskempaa on, joten jos pelikirja on parempia tuloksia antava kuin hetken mielijohde housut jalassa kusten tuloksen... Itseään voi toteuttaa ilon kautta. Golf is not a game of perfect who makes the least mistakes wins. Ja huono muisti huonon heiton jälkeen sekä realistiset odotukset. Lumimies alkuun ei tarkoita sitä, että ei voisi pelata hyvää kierrosta lopun ajan. Milloin  vain lusikan nurkkaan heitto sattuu. Kakkonen 17 ekalla väylällä ja 16 vikalla väylällä ei ole vähävirheinen kierros.

Näiden lumimies alkuun tai loppuun ääriesimerkkien väliin mahtuu jokainen ikinä pelattu kierros, kun kovimman kierrosratingin pelannut pelaaja sanoi pari heittoa jääneen parantamisen varaa. Jos oikein muistan, hän sanoi pöröttäneensä myös sen pariin pelatun väylän, jota hän ei laskenut parannuksen varaa lukuun. Huh huh! Joten miksi odottaa jättävänsä McBethin tuoreen 1104 kiessin selvästi taakse, kuten maailmanennätyskierros ja harmitella, että kaksi paremmin olisi pitänyt heittää ja vielä joskus se harvoin pörötetty väylä vielä osuu täydelliseen kierrokseen? Paitsi tietysti noin odottaa tekevänsä joka kiessin mäkipetterin alta maton. Aika hyvä määritelmä epärealistisille odotuksiin, siis varmalle sipulinsa itse kuorimiselle ennen joka kierrosta. Sehän toimii. Muttei tuloksen parannuksessa ja ilon lisäämisessä.

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Vs: Touring Amateur
« Reply #509 on: 21.05.17 - klo:08:50 »
Tuossa kun uuni tuoretta tulos liuskaa metrix puolelta tuijottaa niin ei helposti Mikaelin pojan alku taas ole kun neljä väylää ja +9 mahtuu jopa par vaikealle kakkosväylälle. 10 ykköseltä ja on kyllä vaikea koota itsensä oli sitten kuka tahansa.. No vitoselle Pirkko, joten heräilyä on. Mutta kyllä jokainen höntsätessä 10 korttiin aloitus on kyllä itsellä päätynyt takaisin ykkösen heittopaikalle kävelyyn. Tsemppiä nyt loppu kierrokseen ja vaikka upsi holari lopetus tähän kisaan ...