Frisbeegolf-keskustelu > Viikon Vieras

Viikon vieras #75 - Tomas Rosenqvist SWE

<< < (2/3) > >>

Discgolfrosen:

--- Quote from: Seppase on 03.06.15 - klo:23:46 ---What is your lineup? What do you exatly throw?

Was there any spesific key factor that you found when you played that crushing -10 in Tali?

--- End quote ---

Hi,
Putting Putters
3 Black Basic Jokeris

Approach discs
2 Soft Basic Sparta

Driving putters
3 Basic Jokeris all beaten in differently, 1 Ultrium Sparta for straight shots and one Premium Jokeri

Midrange
1 Understable Basic Midari, one First run Premium that goes straight and one Ultrium that fades off after about 90 meters

Fairway drivers
1 Ultrium Respecti for really short hyzers and sidearm approaches
1 Lightweight Ultrium Laseri for rollers, 1 Ultrium Laseri for turnover shots and one more stable laseri for flex distance shots and long distance shots (i throw that one about 140m)
1 Ultrium titan for headwind or straight to overstable shots

Distance drivers
2 Ultrium Slaidi
1 premium slaidi just for sidearms
1 beaten up slaidi for hyzerflips
1 Premium slaidi that is crazy overstable
2 Ultrium Razeri for overstable distance shots
2 Premium Legendas for open distance shots

I would say the key factor for that round was probably the putting, it made a huge difference that i hit a lot more lines compared to the previous rounds but without my putting game during that round i still wouldnt have played in the low 60s on that course.

//Tomas

Jaskala:
When will we see the first scandinavian World Champion?
Who are the swedish "Leo and Seppo"?
People talk about Feldberg having the "Swedish style drive". Is that really a common style in Sweden or just a way to say he's form is different?

Discgolfrosen:

--- Quote from: Jaskala on 04.06.15 - klo:11:47 ---When will we see the first scandinavian World Champion?

I would guess that we will have to wait at least maybe 3 years until that will be able to happen, there will always be some scandinavian players that have the chance but i think there need to be more players that goes over and tour for a year like Lizotte have done to get that boost to be able to give Mcbeth and the other top players in the states during such a long tournament.

Who are the swedish "Leo and Seppo"?

Hmm, thats a really hard question, we don't really have that many big names that are young, i would probably have to say that the swedish version of Leo is probably Kaj Larsson #40759 and the only one i could compare with Seppo is probably Carl Ulvinen #59092 because of his huge potential.

People talk about Feldberg having the "Swedish style drive". Is that really a common style in Sweden or just a way to say he's form is different?

I'm probably the wrong person to answer that question because i haven't played for that long but i've heard that some people have said that but i forgot to ask Dave about that when i was staying at his house last year, i can try to catch him at the scandinavian open and ask him about that :)

//Tomas

--- End quote ---

aRa:
Hejsan Tomas,
det här är en perfekt möjlighet att tränä också mina egna svenska kunskaper! Jag vet inte om är det lättare för dig att svara på svenska men hoppas att det här är okej.

Mina frågor:
- Om hole-in-ones: jag tror att du har fått flera men minns du, men när fick du din första? Eller finns där någon annan hole-in-one du minns speciellt?

- Tränar du också utomlands och hur mycket (du berättade om australia, har du fortsatt sådana resor?)?

- Hade du någon disc golf idol när du började själv?

- Minns du dina första discer? Vilka var dina "go-to"-discer i början av din karriär? Och har du några tips för amatörer nu (skulle du ändra nånting i dina första discer/träningar...)?

- Till sist, om du hade en chans att planera en ny disc, hurdan skulle den vara?

Discgolfrosen:

--- Quote from: aRa on 06.06.15 - klo:23:31 ---Hejsan Tomas,
det här är en perfekt möjlighet att tränä också mina egna svenska kunskaper! Jag vet inte om är det lättare för dig att svara på svenska men hoppas att det här är okej.

Det spelar ingen roll om frågor är på svenska eller engelska :) lika lätt vilket som.

Mina frågor:
- Om hole-in-ones: jag tror att du har fått flera men minns du, men när fick du din första? Eller finns där någon annan hole-in-one du minns speciellt?

Min första hole-in-one var i Linköpings Rydskogen hål 14 med en tyedye Champion boss och var väl cirka 1 år efter att jag första gången testat på discgolf.

- Tränar du också utomlands och hur mycket (du berättade om australia, har du fortsatt sådana resor?)?

Nja det är väl mest att jag åker utomlands för att tävla nu, har tyvärr inte pengarna till att resa så mycket utanför discgolfen just nu då jag satsar för mycket på det. Året i Australien var mest ett äventyr jag ville ha med lite jobb och massa resande men blev mer som en start på en satsning i discgolf.

- Hade du någon disc golf idol när du började själv?

Nja asså egentligen så var det väl inte riktigt att jag kollade så mycket på videos så att jag hade så bra koll på dem bästa spelarna de första åren jag spelade.

- Minns du dina första discer? Vilka var dina "go-to"-discer i början av din karriär? Och har du några tips för amatörer nu (skulle du ändra nånting i dina första discer/träningar...)?

Mina första discar har jag för mig var Dx Roc och en Champion Viking. Mina go-to discar från början tills jag blev sponsrad av Prodiscus var Boss och Zone framförallt då jag var ganska duktig på forehand.
Ett tips är att gå inte upp på för överstabila och bredrimade discar för tidigt, jag har behövt lärt mig att kasta putters i efterhand för att jag inte riktigt testade på såna discar i början, nu kan jag inte spela en runda utan att kasta mina basic Jokeris och är nog den discen jag inte skulle kunna klara mig utan i en bag för tillfället.

- Till sist, om du hade en chans att planera en ny disc, hurdan skulle den vara?

Jag skulle nog vilja skapa en putter som är ganska är lik Jokeri fast ännu trögare och ännu lite överstabilare.

//Tomas

--- End quote ---

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version