Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Heittoputterit  (Read 89685 times)

Offline Champion Beast

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 433
  • "Siihen uskoo ku sen näkee"
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Tolonen
  • Seura: HCDG
Vs: Heittoputterit
« Reply #30 on: 22.06.15 - klo:11:28 »
Mercy vaihtui puttiputterissa ja draivissa Pureen. Soft puttaukseen ja soft + Opto draiviin. Hakattu soft sinus suoriin draiveihin varmalla feidillä ja Soft Kannel lähestymisiin.
Team Latitude 64° Finland
Team Trilogy Finland

Offline Sir Beef

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 331
    • View Profile
  • Seura: LFC
Vs: Heittoputterit
« Reply #31 on: 23.06.15 - klo:22:07 »
... D-P1x on kyllä upea vehje. Melko vastaavan lentoradan tarjoilee myös XT Nova, mutta itselle tuo D-P1x sopii paremmin käteen. Uusi D-muovikin alkaa olemaan juuri mukavan gripikästä.

Tätä on pakko jo jonkun verran kompata, kun tänään paikallisen seuran valmennusosion harjoituskilpailussa oli pakko heittää vain puttereilla, niin tuo oma D-P1X kyllä näytti että tämmönen rähmäkäpäläkin voi sillä saada tulosta aikaan.. Mukkulan 5. väyläkin ( 132m ) taittui par-lukemaan 3, kun kakkosheitto putosi n. 5m päähän korista josta jopa minä sain ketjut helisemään  :)

Talvella en vielä saanut puttereita lentämään varmaan edes 40 metriä... XT Novankin olen kaksin kappalein omistanut, mutta jostain syystä ei vaan käteen käynyt ( jotenkin tarttu kouraan vaan enimmäkseen ja flippas oikeelle heti.. )..

Toi nyt bagissa oleva P1X on ollut lähinnä se puttiputteri, mutta näkyy sillä paikaltaan heittelevä narukäsi MPM-sarjalainenkin jotain saavan aikaan  ::) Kulunutkin on jo aika lailla eikä silti flipperiksi ole muuttunut.. onneksi 2 kpl iskemättömiä on vielä tallissa varalta, jos vaikka 21:sen lampi syö tämän  :P
Causa Latet Vis Est Notissima

Offline andos

  • Juniori
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
Vs: Heittoputterit
« Reply #32 on: 25.07.15 - klo:13:56 »
Mulla on vakaan heittoputterin virkaa toimittanut Premium Jokeri jo vuosien ajan. Nyt löysin vihdoin käteen sopivan ja muutenkin toimivan ja tyylikkään suoran / alivakaan heittoputterin: Xt Colt. Toimii loistavasti. Kaksi ekaa heittoa Coltilla vei nostobirdiepaikkaan.

Offline Poimis

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
    • Fribakaveri
  • Oikea nimi: Sami Poimala
  • Seura: TT
Vs: Heittoputterit
« Reply #33 on: 25.07.15 - klo:15:25 »
Classic Roc on nopeusluokan 3 kiekko (eli putteri). Jokerihan taas on nopeusluokan 4 kiekko, mikä on käsittääkseni jo midarin nopeusluokka. Jokeria tosin pidän kyllä itse ihan putterina..

Katsottuna siis valmistajan ilmottamista numeroista? Jos ihan rimmin leveyttä katsoo, niin kyllä se lähempänä on niitä kiekkoja, jotka Innova laittaa 3-kategoriaan.

Itse heitän mitä tahansa putteria suurella ilolla, koska - kuten teknis sanoikin - se nyt vaan on niin kaunista :) Iät ja ajat on heitetty ihan perus-Aviaaria. Viime aikoina on ollut Sparta kovaa kyytiä kiilaamassa sen tilalle, hieman paremmin liitävänä. Vastaa aika hyvin noita tarinoita, joita D-P1x:stä kerrottiin (itsellä se vielä testaamatta).
Jokeria sitten jos on kova vastatuuli, tai tarttee kikkailla metsikössä pieniä S-heittoja. Ja 10 vuotta vanha Aviar sitten jos tarttee saada turnover 30 metrin matkalla :D
http://fribakaveri.fi - kivempaa fribaamista
http://sfk.fi - Suomen frisbeegolfkouluttajat

Offline armangeddon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 112
    • View Profile
    • Tarkemman tiedot kiekoistani
  • Oikea nimi: Juha-Matti Huhtala
Vs: Heittoputterit
« Reply #34 on: 12.08.15 - klo:12:40 »
Itse tuli hommattua westsiden kilpi (bt-hard).
Alussa se on toki vaan putterina, mutta se jo nyt lentää parhaimmilllaan sellasta matkaa, että se sopii myös heittoputteriksi.
Kaverilla on jokeri (joku niistä) ja toisella softi versio kilvestä. Jotka toimii kanssa kivasti heittoputterina.
soft-kilven omistaja on vähän enempi heittänyt mitä minä, joten se saa lentämään sen putterin jo ihan kivasti pituutta (ei toki tarkasti ja pitkästi)
Pitäähän sitä johonkin taulukoida muovit. ;)

Offline Ipe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: Heittoputterit
« Reply #35 on: 18.05.16 - klo:19:25 »
Moi,

osaisko joku sanoa onko c-line P1:n ja optoline Puren välillä suurta eroa heittokäytössä? Varsinkin näin aloittelijan kannalta?

Tykkään enemmän tuosta P1 käsi tuntumasta ja ostin tuon Puren Optolinen heittokäyttöön, kun ei c-linen P1 löytyny. Järki sanoo ettei mitään väliä näin alussa, mutta en minä järjellä ole ennenkään hankintoja tehnyt. Pure kyllä tekee hienon S-kuvion ilmassa aina ku onnistuu. En kehannu tuota d-linen P1 "putti"putteria heitellä kivikossa ja puiden seassa.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Heittoputterit
« Reply #36 on: 18.05.16 - klo:21:25 »
Moi,

osaisko joku sanoa onko c-line P1:n ja optoline Puren välillä suurta eroa heittokäytössä? Varsinkin näin aloittelijan kannalta?

Tykkään enemmän tuosta P1 käsi tuntumasta ja ostin tuon Puren Optolinen heittokäyttöön, kun ei c-linen P1 löytyny. Järki sanoo ettei mitään väliä näin alussa, mutta en minä järjellä ole ennenkään hankintoja tehnyt. Pure kyllä tekee hienon S-kuvion ilmassa aina ku onnistuu. En kehannu tuota d-linen P1 "putti"putteria heitellä kivikossa ja puiden seassa.

En ole C-P1:stä koskaan heittänyt joten vertailla en voi, mutta vinkkinä jos se C-P1 vielä kiinnostaa: Champion Aviar on sama kiekko. Niitä kyllä löytää helposti.

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Heittoputterit
« Reply #37 on: 19.05.16 - klo:08:48 »
Moi,

osaisko joku sanoa onko c-line P1:n ja optoline Puren välillä suurta eroa heittokäytössä? Varsinkin näin aloittelijan kannalta?

Tykkään enemmän tuosta P1 käsi tuntumasta ja ostin tuon Puren Optolinen heittokäyttöön, kun ei c-linen P1 löytyny. Järki sanoo ettei mitään väliä näin alussa, mutta en minä järjellä ole ennenkään hankintoja tehnyt. Pure kyllä tekee hienon S-kuvion ilmassa aina ku onnistuu. En kehannu tuota d-linen P1 "putti"putteria heitellä kivikossa ja puiden seassa.

En ole C-P1:stä koskaan heittänyt joten vertailla en voi, mutta vinkkinä jos se C-P1 vielä kiinnostaa: Champion Aviar on sama kiekko. Niitä kyllä löytää helposti.

Jep, ja jos haluat C-P1:stä niin voin myydä 2kpl (keltainen vähän lötkömpi ja musta melko kovalla muovilla oleva). Laita yv jos kiinnostaa :)

Itse en kans noita pysty vertaileen kun Pureja en ole heittänyt.

Offline Ipe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: Heittoputterit
« Reply #38 on: 19.05.16 - klo:18:22 »
Paikallisessa kaupassa tuli hyvä 3 valinnaisen kiekon paketille niin haen sieltä P1 s-line jos ei löydy c-lineä, s-linen olen muistaakseni nähny siellä hyllyssä.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Heittoputterit
« Reply #39 on: 19.05.16 - klo:20:19 »
Paikallisessa kaupassa tuli hyvä 3 valinnaisen kiekon paketille niin haen sieltä P1 s-line jos ei löydy c-lineä, s-linen olen muistaakseni nähny siellä hyllyssä.

Tosiaan se Champion Aviar on tismalleen sama kiekko kuin C-P1. Aviar noin muutenkin = P1.

Offline Ipe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
Vs: Heittoputterit
« Reply #40 on: 19.05.16 - klo:20:38 »
Paikallisessa kaupassa tuli hyvä 3 valinnaisen kiekon paketille niin haen sieltä P1 s-line jos ei löydy c-lineä, s-linen olen muistaakseni nähny siellä hyllyssä.

Tosiaan se Champion Aviar on tismalleen sama kiekko kuin C-P1. Aviar noin muutenkin = P1.

Vasta lajiin tutustuneena on hämmentänyt tuo aviarin 2301 vs P1 2300 ilmoitus, tuon takia valitsin itse P1sen

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Heittoputterit
« Reply #41 on: 19.05.16 - klo:21:04 »
Paikallisessa kaupassa tuli hyvä 3 valinnaisen kiekon paketille niin haen sieltä P1 s-line jos ei löydy c-lineä, s-linen olen muistaakseni nähny siellä hyllyssä.

Tosiaan se Champion Aviar on tismalleen sama kiekko kuin C-P1. Aviar noin muutenkin = P1.

Vasta lajiin tutustuneena on hämmentänyt tuo aviarin 2301 vs P1 2300 ilmoitus, tuon takia valitsin itse P1sen

Jep, ilmoitetut numerot poikkeavat hieman mutta kyseessä on silti sama muotti. Vain stämppi on eri.

Offline Larbis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 365
  • Opiskelija TTY:llä
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lari Leino
  • Seura: TFS - Tampereen Frisbeeseura
Vs: Heittoputterit
« Reply #42 on: 19.05.16 - klo:22:19 »
Tarvitsisin suosituksia pehmeämuoviseksi suoraksi heittoputteriksi. Pa1:ten tuntuma käteen on loistava, mutta jotakin ei niin vakaata olisi hakusessa täydentämään bägiä. Prodigyn 300-muovin tuntuma on loistava, mutta heidän muu putterilinjastonsa ei oikein istu näppiin.
Olen miettinyt numeroiden, tuntuman ja puheiden perusteella softi Purea, softi Kilpea ja jk pro Aviaria, mutta muutakin saa ehdottaa ja vertailu 300 Pa1:teen hettoputterina olisi hyvä.
Innova Competition Bag:
2* 300s Pa1, Soft Kannel
2" Supercolor Esp Buzzz, Ti Buzzz OS
Proton & Neutron Crave, 4* Star Teebird, Ch. & Luster Fd3
4* S-Pd, 2* S-Dd
PDGA #82633

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Heittoputterit
« Reply #43 on: 19.05.16 - klo:22:36 »
Prodiscuksen Basic Jokeri voisi olla kokeilemisen arvoinen. Uutena taitaa olla pikkaisen Kilpeä vakaampi, mutta kuluu suht äkkiä tosi suoraksi.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Heittoputterit
« Reply #44 on: 19.05.16 - klo:23:58 »
Soft Warden on itellä tuossa slotissa. Pystyy heittämään kovaakin eikä kippaa liikaa. Käytettynäkin menee pitkälle suoraan jos laittaa vähän kulmaa. Kilpi taas on huomattavasti vakaampi erityisesti Softina, ei oikein voi suoraksi väittää kun feidaa niin tiukasti. Kulutettuna sekin sopii tuohon, mutta jos uutena haluaa suoran niin Warden on oikein hyvä valinta.