Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: European Open 2015 Nokia  (Read 64358 times)

Offline Jussijii

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 483
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
Vs: European Open 2015 Nokia
« Reply #105 on: 18.07.15 - klo:21:55 »
McBethillä selkeästi alaselkä todella kipeä vierestä tilannetta seurattuna. Saa nähdä selkää kuntoon huomiselle.

Offline Tomi

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Vs: European Open 2015 Nokia
« Reply #106 on: 18.07.15 - klo:22:02 »
Onko kukaan muu EO:ta paikanpäällä seuranneista kiinnittänyt huomiota jalkavirheisiin ja ajankäyttöön? En ole kuullut kertaakaan näiden päivien aikana kenenkään huomauttavan noista, vaikka itse olen huomannut niitä useammankin. Eikö näitä vain huomata vai haluta huomauttaa?

Olen nähnyt eri pelaajien toimesta useamman puolimetriä markkerin takaa heittoa ja jotkut vielä selvästi sivusta. Myös monesti vaikeista paikoista heitettäessä asentoa haetaan ainakin se 30 sekuntia ja sitten käydään vielä vaihtamassa kiekkoa parikin kertaa.

Tai sitten mä oon vain itse liian tarkka näissä...


Offline sandelius

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
Vs: European Open 2015 Nokia
« Reply #107 on: 18.07.15 - klo:22:41 »
Breaking: rico, musick ja miller spotattu "radalla" Tampereen keskustassa ;-) Toivottavasti energiaa löytyy vielä huomenna.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: European Open 2015 Nokia
« Reply #108 on: 18.07.15 - klo:22:51 »
Poikaille (Y)

Offline ZaCer99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 834
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antton Koivisto
  • Seura: JFG ry / Prodigy Disc Street Team Finland
European Open 2015 Nokia
« Reply #109 on: 18.07.15 - klo:22:56 »

Onko kukaan muu EO:ta paikanpäällä seuranneista kiinnittänyt huomiota jalkavirheisiin ja ajankäyttöön? En ole kuullut kertaakaan näiden päivien aikana kenenkään huomauttavan noista, vaikka itse olen huomannut niitä useammankin. Eikö näitä vain huomata vai haluta huomauttaa?

Olen nähnyt eri pelaajien toimesta useamman puolimetriä markkerin takaa heittoa ja jotkut vielä selvästi sivusta. Myös monesti vaikeista paikoista heitettäessä asentoa haetaan ainakin se 30 sekuntia ja sitten käydään vielä vaihtamassa kiekkoa parikin kertaa.

Tai sitten mä oon vain itse liian tarkka näissä...
Mäkin huomasin, että aikaa kului aika usein (varsinkin vaikeissa paikoissa) vähintään se 30sec. Ensin mennään siihen paikalle ja katsotaan linjat, sitten haetaan pari kiekkoa, sitten heittopaikalla tähtäillään jne.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Prodigy BP-1: PA3 / A2 /  M2 / F5 / H2 /  D1 - D3 /
#73759

Offline SSSSS

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
  • Oikea nimi: Susanna Virtanen
  • Seura: EIF DISCGOLF
Vs: European Open 2015 Nokia
« Reply #110 on: 19.07.15 - klo:00:33 »
Onko kukaan muu EO:ta paikanpäällä seuranneista kiinnittänyt huomiota jalkavirheisiin ja ajankäyttöön? En ole kuullut kertaakaan näiden päivien aikana kenenkään huomauttavan noista, vaikka itse olen huomannut niitä useammankin. Eikö näitä vain huomata vai haluta huomauttaa?

Olen nähnyt eri pelaajien toimesta useamman puolimetriä markkerin takaa heittoa ja jotkut vielä selvästi sivusta. Myös monesti vaikeista paikoista heitettäessä asentoa haetaan ainakin se 30 sekuntia ja sitten käydään vielä vaihtamassa kiekkoa parikin kertaa.

Tai sitten mä oon vain itse liian tarkka näissä...


Eilen sai David Feldberg viimeisellä väylällä huomautus jalkavirheestä ja heitti uudestaan ja se heitto päätyi OB:lle ja tuloskorttiin bogey. Ilman huomautusta olisi ollut birdie.

Tänään seurasin naisten kärkipoolia hetken ja kyllä siinä voisi hyvin huomauttaa ajankäytöstä... Koen että tämä yleistyy enemmän ja enemmän, fiilataan ja höylätään  sitä heittoa ja kiekon vaihtoa ja ym. Sääntö on sääntö ja jos kerran kuivassa kelissä on tiukkaa pysyä aikasäännössä niin sadekelissä se ylittyy ja helposti.

Oli kyllä hienoa seurata kisoja paikanpäällä eilen ja tänään.  :) Huomenna kisastudio kotisohvalla.  :)
Hienosti siellä kyllä toimintaa pyöritetään! ISO KÄSI siitä!  :)

Offline fsnzr

  • Juniori
  • **
  • Posts: 87
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kalle
Vs: European Open 2015 Nokia
« Reply #111 on: 19.07.15 - klo:08:06 »
Toi 30sek sääntö on vähä vastaava ku tenniksessä pisteenaloitukseen käytettävä aika -sääntö. Se on olemassa mut eipä siihen usein puututa. BBC:n selostaja totes Wimbledonin aikaan, että pitäs joko poistaa se sääntö tai sit oikeesti puuttua useammin kun sitä rikotaan. Sama pätee fribaan ja 30sek sääntöön. Aikarajat vois poistaa ja toistuvasta viivyttelystä varottaa ja jos jatkuu ni rankkua.

Sääennuste lupais ukkosta Nokialle puolille päivin eli just kun kärki lähtee liikkeelle. Voi mennä mielenkiintoseks
Pure | Core - Pursi  - Pain - Verdict | Hirvi - Whippet | Wraith - Miekka - PD - Archon

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: European Open 2015 Nokia
« Reply #112 on: 19.07.15 - klo:09:45 »
Ameriikanfoorumilla hirvee itku ja hampaidenkiristys kun ei oo enempää (live)kuvaa kisoista. Itse oon ainakin diggaillut talkshowsta ja iltapäivän liveä odottelen kuumeisesti. Ehkä vaan taas totuttu liian hyvään. Tää on nyt vaan eri konsepti.

Harmi jos vaatii loukkaantumisen että kärki saadaan kiinni. KJ:ta toivon edelleen, mut Ricky jos ei.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline DamtheMan

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
  • Oikea nimi: Rauli Kettunen
Vs: European Open 2015 Nokia
« Reply #113 on: 19.07.15 - klo:10:25 »
Ameriikanfoorumilla hirvee itku ja hampaidenkiristys kun ei oo enempää (live)kuvaa kisoista.

Joo, itsekin seurannu sitä "keskustelua", mutta kyllä tuossa eilenkin kaverin kanssa tuumittiin että tais taas kerran länsinaapuri kyykyttää meitä tässä suhteessa, tuli sentään alkukierroksilta täysmittaista materiaalia SO:sta.

Quote
Itse oon ainakin diggaillut talkshowsta ja iltapäivän liveä odottelen kuumeisesti. Ehkä vaan taas totuttu liian hyvään. Tää on nyt vaan eri konsepti.

Komppaan kyllä tota liian hyvään tottumista (joskus kolme, neljä eri 'tuubaajaa kuvaa samoja kisoja, näkee sikana fribausta).

Siltikin, EO kuuluu sinne major-kategoriaan, mutta esim. yhdestäkään kolmesta holarista ei oo juurikaan hääviä kuvaa, Philolta vissiin nada, suomalaisen holariklipis en nähnyt/kuullut ees että kiekko meni koriin, eikä mitään reaktiota, McBeth sentään jotain näky.

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: European Open 2015 Nokia
« Reply #114 on: 19.07.15 - klo:10:43 »
Olin eilen seuraamassa Philon korttia, nelosella otin puhelimen esille ja menin tiin taakse valmiuteen – koska on ns. holariväylä ja muutenkin auringonpaisteessa visuaalisesti todella nätti väylä. Ajattelin kuvata kaikkien heitot (Perälä, Brathwaite, Söderström ja Vink), painoin rec:iä... ja puhelin ilmoitti että tallennustila loppu ...kele:( Sitten Philo pisti Rocin flättinä kohti pönttöä, kaikki oli hiljaa, paitsi Philo sano "come on", ja sinnehän se nasahti keskelle pönttöä! Gimme fivea ja tuuletusta!

Joku muukin siinä värkkäs kameran kanssa, mutta ei valitettavasti tullut tuo hieno holari videolle ei.

Offline DamtheMan

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
  • Oikea nimi: Rauli Kettunen
Vs: European Open 2015 Nokia
« Reply #115 on: 19.07.15 - klo:10:47 »
McBethilla tais olla Dessu, Philolla Roc, milläs kiekolla Ilari?

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: European Open 2015 Nokia
« Reply #116 on: 19.07.15 - klo:11:42 »
Sääennuste lupais ukkosta Nokialle puolille päivin eli just kun kärki lähtee liikkeelle. Voi mennä mielenkiintoseks

Se että jollekin paikkakunnalle (piste-ennuste) johonkin aikaan on pistetty ukkossymboli ei automaattisesti tarkoita että ukkosta myös tulee, vaan todennäköisyys on hieman koholla. Tässä tapauksessa se on vähän sama kuin heittäis summassa tikkaa Pirkanmaan kartalle, niin vaikeaa on ukkosen ennustaminen :)

Kuuropilvet liikkuu aika nopeasti, eli sateen lisäksi tuuli varmaankin yltyy noiden alla.

Offline fsnzr

  • Juniori
  • **
  • Posts: 87
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kalle
Vs: European Open 2015 Nokia
« Reply #117 on: 19.07.15 - klo:12:31 »
Joo no noi sääennustukset on kaikin puolin aika lottoa epävakaisella kelillä, mut vähintäänkin puuskittaisen tuulen ja sateen mahollisuus on jonkinlainen. Ei noita nyt varmaan kukaan lue niin että jos klo 12, 13, 14 on salamankuva ennusteessa ni tarkottaa että siinä on tasan 2h salamointia tiedossa :D

re: coverage: kiinnostais kyl tietää miten paljo toi YLE:n diili on vaikuttanu mediaoikeuksien tiukkuuteen. Ainaki Alkkiomäki sano suoraan et ei tuu kuvaamaan mitään heti kun ne tuli julki. Ite oon kyllä myös tykänny insider showsta ja some-presenssi on ollu aika loistava. Toivottavasti SpinTV joskus tulevaisuudessa lähtee mukaan live coverage -hommiin
Pure | Core - Pursi  - Pain - Verdict | Hirvi - Whippet | Wraith - Miekka - PD - Archon

Offline lliuhto

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 125
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Liuhto
  • Seura: TT
Vs: European Open 2015 Nokia
« Reply #118 on: 19.07.15 - klo:12:50 »
Seppo aloittanut finaalikierroksen ihan mukavasti. Kuudelta ekalta väylältä viisi pirkkoa ja yksi par. Toivottavasti ei tule pahempia romahduksia. Voittoon tuskin riittää, mutta kyllä tuolta kärkikolmikkoon voisi hyvinkin vielä...


Offline Larbis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 365
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lari Leino
Vs: European Open 2015 Nokia
« Reply #119 on: 19.07.15 - klo:14:07 »
Seppo aloittanut finaalikierroksen ihan mukavasti. Kuudelta ekalta väylältä viisi pirkkoa ja yksi par. Toivottavasti ei tule pahempia romahduksia. Voittoon tuskin riittää, mutta kyllä tuolta kärkikolmikkoon voisi hyvinkin vielä...

Valitettavasti Paju hyytyy, bogit 8, 9 ja 10 väyliin, 11 kuitenkin pirkotti
« Last Edit: 19.07.15 - klo:14:10 by Larbis »
Innova Competition Bag:
2* 300s Pa1, Soft Kannel
2" Supercolor Esp Buzzz, Ti Buzzz OS
Proton & Neutron Crave, 4* Star Teebird, Ch. & Luster Fd3
4* S-Pd, 2* S-Dd
PDGA #82633