Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Tussin poistaminen kiekosta  (Read 23057 times)

Offline TheBoss

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Tussin poistaminen kiekosta
« on: 28.07.15 - klo:13:31 »
Ostin kaveriltani champion muovisen kiekon, jossa oli hänen yhteystiedot. Ne pitäisi saada pois. Käsidesillä, tinnerillä ja Asetonilla olen kokeillut. Ei lähde :-\ DX ja D-line muovisista olen ennen saanut tussit pois.

Offline Kreator

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Linnalo
Vs: Tussin poistaminen kiekosta
« Reply #1 on: 28.07.15 - klo:13:33 »
Jos ne tussit on siinä kauan ollut niin ei lähde kokonaan, haalistuu vain vähän kun tinnerillä yrittää poistaa. GStar imee vielä enemmän sisäänsä tussit kuin Champion, siitä ei saa edes kunnolla haalistumaan niitä.

Offline Lapin Kuningas

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jere Arponen
Vs: Tussin poistaminen kiekosta
« Reply #2 on: 28.07.15 - klo:16:58 »
Kynsilakan poistoaineella lähtee hyvin :) itselläkään ei tinnerit tai muut auttanut ollenkaan, mut kynsilakan poistoaine suorastaan sulatti tussin pois alta kymmenessä sekunnissa

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Tussin poistaminen kiekosta
« Reply #3 on: 28.07.15 - klo:17:36 »
Ei ne tussit lähde jos on päässyt imeytymään muoviin niin kuin väriaineet. Turhaa hinkkaat jos ei lähde asetonilla niin ei lähde millään.
VDGC ry

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Tussin poistaminen kiekosta
« Reply #4 on: 28.07.15 - klo:19:19 »
Kuten jo mainittu niin ei ne kunnolla lähde jos ovat siinä jo jonkun aikaa olleet, paitsi tosiaan poikkeuksena ainakin noi D-Line / DX-muovi joista itse oon melkein kokonaan saanu pois tosi vanhojakin tusseja. Champion tyyppisistä muoveista sen sijaan ei meinaa lähtee vaikka heti kirjoittamisen jälkeen yrittäis pyyhkiä asetonilla.

Niin ja asetonipohjaista kynsilakanpoisto ainetta itsekin tussien poisteluun aina käytän.

Offline sulo

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 26
    • View Profile
  • Seura: OFS
Vs: Tussin poistaminen kiekosta
« Reply #5 on: 28.07.15 - klo:22:34 »
En oikein ymmärrä toisen (tai muiden) nimen poistoja kiekoista. Yliviivaus ja oma nimi antaa rehellisemmän kuvan toiminnasta. Voi jopa palautua paremmin useampien yhteystietojen vuoksi.

Offline Kreator

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Linnalo
Vs: Tussin poistaminen kiekosta
« Reply #6 on: 28.07.15 - klo:22:47 »
Häh? Ite ainakin yritän saada vanhat mahdollisimman haaleeks ja sitte omat merkit rimmin sisäpintaan siististi... en vaan tykkää katella sotkuja kiekkojeni pohjissa, kai se on jonkinlainen henkinen sairaus tämäkin

Offline r0ttis

  • Juniori
  • **
  • Posts: 79
    • View Profile
  • Oikea nimi: Joona
  • Seura: LFC
Tussin poistaminen kiekosta
« Reply #7 on: 28.07.15 - klo:23:04 »
Ite oon käyttäny hiuslakkaa, toimii yhtä hyvin tai paremmin ku asetoni ja ei mee ihan niin pöllyyn kun asetonin haistelusta 8)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline Leukatori_

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
Vs: Tussin poistaminen kiekosta
« Reply #8 on: 30.07.15 - klo:11:09 »
Etkö voi ostaa mahdollisen katoamis-palautumis -tilanteen jälkeen kiekkoa uudelleen kaveriltasi? Itse olen ostanut oman go-to -Dragonini takaisin ystävältäni jo kuusi kertaa. 

Offline TheBoss

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Vs: Tussin poistaminen kiekosta
« Reply #9 on: 30.07.15 - klo:18:03 »
Viivasin nimen ja numeron yli ja omat tilalle  :) Ja aika kalliiks tulee jos joutuu ostamaan saman kiekon monta kertaa  ::)

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Tussin poistaminen kiekosta
« Reply #10 on: 30.07.15 - klo:18:16 »
En oikein ymmärrä toisen (tai muiden) nimen poistoja kiekoista. Yliviivaus ja oma nimi antaa rehellisemmän kuvan toiminnasta. Voi jopa palautua paremmin useampien yhteystietojen vuoksi.

Itse poistan tai ainakin yritän ihan sen takia, että varsinkin läpinäkyvissä muoveissa kiekosta tulee tolla tyylillä äkkiä melko ikävän näköinen. Ja voihan sitä joskus myydä kiekkoa, josta voi koittaa poistaa omat tussinsa niin ostaja saa puhtaan kiekon. Eihän tässä ketjussa ollut kyse vain löytökiekoista...

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Tussin poistaminen kiekosta
« Reply #11 on: 31.07.15 - klo:10:01 »
sivuhuomiona, mikään ei oo niin hirveen näköstä kun läpinäkyvässä muuten nätissä kiekossa megatussit kannen toisella puolella, aaaaargh
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Tussin poistaminen kiekosta
« Reply #12 on: 31.07.15 - klo:10:05 »
sivuhuomiona, mikään ei oo niin hirveen näköstä kun läpinäkyvässä muuten nätissä kiekossa megatussit kannen toisella puolella, aaaaargh

Ihan jäätävän näköistä shittiä. Itse olenkin nykyään aina laittanut tussin rimmiin oli läpinäkyvä tai ei. Koko mustissa olen vielä tosin laittanut siististi pohjaan.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Tussin poistaminen kiekosta
« Reply #13 on: 31.07.15 - klo:12:10 »
Jolly launcherista se paistaa rimmistäkin kilometrin päähän, mut ei maha minkään, johonkin se on merkattava. Kunnon neurootikkona laitan joskus punasella tussilla punasen läpinäkyvän rimmiin ettei näytä niin pahalta. #OCDmuch?
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: Tussin poistaminen kiekosta
« Reply #14 on: 31.07.15 - klo:16:22 »
Jolly launcherista se paistaa rimmistäkin kilometrin päähän, mut ei maha minkään, johonkin se on merkattava. Kunnon neurootikkona laitan joskus punasella tussilla punasen läpinäkyvän rimmiin ettei näytä niin pahalta. #OCDmuch?

Mulla lähes kaikissa kiekoissa nimi pohjassa, vain muutamassa rimmissä. Noin sentin korkuisella kirjoituksella ja läpi näkyy hyvin. En niitä keikkoja kauneutensa vuoksi osta kuitenkaan, joten saa mun puolestani näkyäkin. Kaikissa toki kirjoitettu siististi rimmin viereen eikä joka puolelle kiekkoa. Jokainen tyylillään.