Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Pro Worlds 2015  (Read 43734 times)

Offline jahx

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Vs: Pro Worlds 2015
« Reply #75 on: 10.08.15 - klo:15:07 »
Jonnekkin katosi mun kannanottoni, mut edelleen. Jos olisin ollut Stokely niin olisin lyönyt turpaan. Olisi loppunut pelleily siihen paikkaan ja Climo olisi sen ansainnut

Ois jääny stokelta kisa siihen ja seuraavatkin.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Pro Worlds 2015
« Reply #76 on: 10.08.15 - klo:15:07 »
Oon aina ollut sitä mieltä, ja olen edelleenkin, että jos sääntökirjassa lukee jotain, niin sitä tulee myös noudattaa. Nuo kaksi faultia, mistä oli tehty erillinen video, oli ainakin ihan oikein tuomittuja. Selvästi liian kaukana markkerista. Climon ja Stokelyn väleihin en ota kantaa enkä sen kummemmin koko tähän episodiin. Joku saattaa sanoa, että mitä väliä parilla kymmenellä sentillä, jos korille on matkaa 500 jalkaa. On sillä sen verran väliä, että on aivan eri asia heittää pitkä heitto ja samalla keskittyä siihen, että jalka osuu oikeaan kohtaan, kuin heittää pitkä heitto välittämättä mihin jalka osuu.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Pro Worlds 2015
« Reply #77 on: 10.08.15 - klo:15:31 »
Oon aina ollut sitä mieltä, ja olen edelleenkin, että jos sääntökirjassa lukee jotain, niin sitä tulee myös noudattaa. Nuo kaksi faultia, mistä oli tehty erillinen video, oli ainakin ihan oikein tuomittuja. Selvästi liian kaukana markkerista. Climon ja Stokelyn väleihin en ota kantaa enkä sen kummemmin koko tähän episodiin. Joku saattaa sanoa, että mitä väliä parilla kymmenellä sentillä, jos korille on matkaa 500 jalkaa. On sillä sen verran väliä, että on aivan eri asia heittää pitkä heitto ja samalla keskittyä siihen, että jalka osuu oikeaan kohtaan, kuin heittää pitkä heitto välittämättä mihin jalka osuu.

Selvästi? Minen ainakaan tuosta videolta pysty niin selvästi sanomaan. Poolikaveritkin ovat melko kaukana ja suoraan takana, että en tiedä kuinka hyvin paikan päälläkään olisin voinut sanoa. Epäselvässä tilanteessa pelaajan etu? Vai riittääkö että yks callaa ja toinen vahvistaa ja thats it, ei valitusmahdollisuutta?
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline DamtheMan

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
  • Oikea nimi: Rauli Kettunen
Vs: Pro Worlds 2015
« Reply #78 on: 10.08.15 - klo:15:56 »
Vai riittääkö että yks callaa ja toinen vahvistaa ja thats it, ei valitusmahdollisuutta?

Tostahan sitä juttua on jenkkiforumillakin riittänyt, että eipä oikein ole mitään keinoja puolustaa epäillyllä/syytetyllä vissiin nykysäännöillä. Videotodisteet ei kelpaa vaikka mitä HD:ta ois.

Kuis sitten jos virhettä yritetään sälyttää jonkun kansansuosikin niskaan, yleisö mylvii vaan että ei oo virhe?

"Only direct visual accounts of possible rules infractions observed by players, spectators or officials may be used by TDs to make rulings."

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Pro Worlds 2015
« Reply #79 on: 10.08.15 - klo:19:19 »
Oon aina ollut sitä mieltä, ja olen edelleenkin, että jos sääntökirjassa lukee jotain, niin sitä tulee myös noudattaa. Nuo kaksi faultia, mistä oli tehty erillinen video, oli ainakin ihan oikein tuomittuja. Selvästi liian kaukana markkerista. Climon ja Stokelyn väleihin en ota kantaa enkä sen kummemmin koko tähän episodiin. Joku saattaa sanoa, että mitä väliä parilla kymmenellä sentillä, jos korille on matkaa 500 jalkaa. On sillä sen verran väliä, että on aivan eri asia heittää pitkä heitto ja samalla keskittyä siihen, että jalka osuu oikeaan kohtaan, kuin heittää pitkä heitto välittämättä mihin jalka osuu.

Selvästi? Minen ainakaan tuosta videolta pysty niin selvästi sanomaan. Poolikaveritkin ovat melko kaukana ja suoraan takana, että en tiedä kuinka hyvin paikan päälläkään olisin voinut sanoa. Epäselvässä tilanteessa pelaajan etu? Vai riittääkö että yks callaa ja toinen vahvistaa ja thats it, ei valitusmahdollisuutta?



Mun mielestä tuossa on aika selvästi enemmän kuin sallittu määrä senttejä välissä.

Edit: En tosin lähtis livenä tuomitsemaan tuota.

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Pro Worlds 2015
« Reply #80 on: 10.08.15 - klo:19:41 »
Tuli vaan mieleen, että miksiköhän Stokely ei heittänyt kahden huudon jälkeen kämmenellä (vai olikohan pelikirjassa "must backhand" tossa kohtaa;), forella markkerille osuminenhan on paljon helpompaa – ja eikös Stokely muutenkin ole aika forepainotteinen pelaaja?

Offline B_Spenser

  • Juniori
  • **
  • Posts: 97
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Mykkänen
  • Seura: Raaseporin korilla
Vs: Pro Worlds 2015
« Reply #81 on: 10.08.15 - klo:21:08 »
Oon aina ollut sitä mieltä, ja olen edelleenkin, että jos sääntökirjassa lukee jotain, niin sitä tulee myös noudattaa. Nuo kaksi faultia, mistä oli tehty erillinen video, oli ainakin ihan oikein tuomittuja. Selvästi liian kaukana markkerista. Climon ja Stokelyn väleihin en ota kantaa enkä sen kummemmin koko tähän episodiin. Joku saattaa sanoa, että mitä väliä parilla kymmenellä sentillä, jos korille on matkaa 500 jalkaa. On sillä sen verran väliä, että on aivan eri asia heittää pitkä heitto ja samalla keskittyä siihen, että jalka osuu oikeaan kohtaan, kuin heittää pitkä heitto välittämättä mihin jalka osuu.

Selvästi? Minen ainakaan tuosta videolta pysty niin selvästi sanomaan. Poolikaveritkin ovat melko kaukana ja suoraan takana, että en tiedä kuinka hyvin paikan päälläkään olisin voinut sanoa. Epäselvässä tilanteessa pelaajan etu? Vai riittääkö että yks callaa ja toinen vahvistaa ja thats it, ei valitusmahdollisuutta?



Mun mielestä tuossa on aika selvästi enemmän kuin sallittu määrä senttejä välissä.

Edit: En tosin lähtis livenä tuomitsemaan tuota.
Mun Mielestä toi ole ollenkaan selvä, jos kenkä on vaikka25cm, kuvittele kenkä siihen minin reunaan ja katso paljon jää tyhjää, niin aika lähellä 5cm se on ehkä vähän yli, mutta vaikeahan tosta on sanoa.

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Pro Worlds 2015
« Reply #82 on: 10.08.15 - klo:21:20 »
Stokelyn mono on helposti nelivitonen+, ja se on reippaasti yli 30cm.

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Pro Worlds 2015
« Reply #83 on: 10.08.15 - klo:21:27 »
Stokelyn mono on helposti nelivitonen+, ja se on reippaasti yli 30cm.

Toisaalta noissa heitoissa ei ollut mitään oppikirjamaista saattoa tai kantapääpyörähdystä, eli kenkä ei ollut missään vaiheessa tuon lähempänä miniä ;)

Offline B_Spenser

  • Juniori
  • **
  • Posts: 97
    • View Profile
  • Oikea nimi: Thomas Mykkänen
  • Seura: Raaseporin korilla
Vs: Pro Worlds 2015
« Reply #84 on: 10.08.15 - klo:22:15 »
Mun kenkän koko on 48 ja puoli ja jalka on 30cm. ;)

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Vs: Pro Worlds 2015
« Reply #85 on: 10.08.15 - klo:22:28 »
Niin mutta itse kenkä... mulla on 44 ja perus Nike on 30cm :P

Offline Linko

  • Juniori
  • **
  • Posts: 55
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aleksis Linko
  • Seura: 7k
Vs: Pro Worlds 2015
« Reply #86 on: 11.08.15 - klo:08:12 »
Oon aina ollut sitä mieltä, ja olen edelleenkin, että jos sääntökirjassa lukee jotain, niin sitä tulee myös noudattaa. Nuo kaksi faultia, mistä oli tehty erillinen video, oli ainakin ihan oikein tuomittuja. Selvästi liian kaukana markkerista. Climon ja Stokelyn väleihin en ota kantaa enkä sen kummemmin koko tähän episodiin. Joku saattaa sanoa, että mitä väliä parilla kymmenellä sentillä, jos korille on matkaa 500 jalkaa. On sillä sen verran väliä, että on aivan eri asia heittää pitkä heitto ja samalla keskittyä siihen, että jalka osuu oikeaan kohtaan, kuin heittää pitkä heitto välittämättä mihin jalka osuu.

Selvästi? Minen ainakaan tuosta videolta pysty niin selvästi sanomaan. Poolikaveritkin ovat melko kaukana ja suoraan takana, että en tiedä kuinka hyvin paikan päälläkään olisin voinut sanoa. Epäselvässä tilanteessa pelaajan etu? Vai riittääkö että yks callaa ja toinen vahvistaa ja thats it, ei valitusmahdollisuutta?



Mun mielestä tuossa on aika selvästi enemmän kuin sallittu määrä senttejä välissä.

Edit: En tosin lähtis livenä tuomitsemaan tuota.

Missäköhän päin toi kori mahtaa olla, koska kuvassahan jalka on aivan sivussa 20-30cm markkeriin nähden. jalka saa olla korin linjassa sen 30cm markkerin takana muttei tippaakaan sivussa, joten jos kori on tuolla edessäpäin niin sittenhän toi on aivan selvästi väärin..

Offline Vonsaku

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 44
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni
  • Seura: Pofg
Vs: Pro Worlds 2015
« Reply #87 on: 11.08.15 - klo:08:30 »

Missäköhän päin toi kori mahtaa olla, koska kuvassahan jalka on aivan sivussa 20-30cm markkeriin nähden. jalka saa olla korin linjassa sen 30cm markkerin takana muttei tippaakaan sivussa, joten jos kori on tuolla edessäpäin niin sittenhän toi on aivan selvästi väärin..
Kori on aika lähelle linjassa markkerin ja jalan kanssa, jalka ehkä pikkaisen vasemmalla.

Offline Linko

  • Juniori
  • **
  • Posts: 55
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aleksis Linko
  • Seura: 7k
Vs: Pro Worlds 2015
« Reply #88 on: 11.08.15 - klo:09:58 »
Tuon kuvan perusteella kori on siis äijästä 90 astetta oikealle päin, kaveri heittää kyllä ihan eri suuntaan :D

Offline gorbanouski

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Antti O.
  • Seura: OFS
Vs: Pro Worlds 2015
« Reply #89 on: 11.08.15 - klo:10:42 »
Piti oikeen käyä kattoon ratakartasta ku tämä video alko leviään. Jalka on kyllä minusta selvästi pelilinjalla. Kori on piiiitkällä oikeella. Mitä tuohon etäisyyteen tulee, eka on vähän siinä ja siinä, ei meikän mielestä callaamisen arvonen ja kyllä tuommonen menee jo pelaajan edun puolelle. Toinen on taas ihan selvästi rajoissa.