Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kuinka suuri osa pelaamiseen käyttämästäsi ajasta menee toistojen harjoitteluun?  (Read 12568 times)

Offline Jatama

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 797
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jani Määttänen
  • Seura: Ylivieskan Frisbeekarhut
Lähestymistreeneissä mielikuvitusta kehiin. Kotiradalla (jos ei irtokoria omista) jollekkin korille/koreille missä on hiukan puita tai muita esteitä 10-30m päässä korista. Sitten vain nakkelemaan mahdollisimman monesta eri suunnasta ko. korille eri pituuksilta. Yrittää saada aikaiseksi mahdollisimman montaa erilaista lähestymistä ja viitsiä nakella siitä yhdestä spotista useita kertoja, että rupeaa tuntumaan varmalta / löytää sen idean siihen.

Korkeaa, matalaa, annukkaa, hysseä jne jne. Itse olen vielä yrittänyt reenata lähestymisiä silläkin periaatteella, että mikäli korille on erittäin pieni mahdollisuus laittaa juureen, niin heitetään siihen omalle comfort-puttizonelle ennemmin (tavoitteena, että tämän muistaisi kierroksellakin. Ettei aina ahnehtisi liian lähelle, jos on mahdollisuus, että se rankaisee sen +1).

Offline tumi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 885
  • McPathetic
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomo Tanskanen
  • Seura: KFG Karkkila / NFS Nummela
Korkeaa, matalaa, annukkaa, hysseä jne jne. Itse olen vielä yrittänyt reenata lähestymisiä silläkin periaatteella, että mikäli korille on erittäin pieni mahdollisuus laittaa juureen, niin heitetään siihen omalle comfort-puttizonelle ennemmin (tavoitteena, että tämän muistaisi kierroksellakin. Ettei aina ahnehtisi liian lähelle, jos on mahdollisuus, että se rankaisee sen +1).
Tämän sisäistämällä säästää ainakin metsäradoilla helposti muutaman heiton kiessiä kohden. Turha alkaa painaan jotain vaikeeta annukkaa tai korkeita hyzereitä milliin kun jo viitosesta käytännössä voi nostaa kuppiin.

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Aika pitkälti fiilispohjalla mennään, välillä lämmittelyheitot kestävät koko radalla olon ajan. Joskus tulee kierrettyä rataa usealla kiekolla, että toistoja tulisi vähän enemmän.
Putteja tulee harjoiteltua aina tiettyn matka päästä ja siitä heiteltyä jonkun aikaa. Mitään suunnitelmaa ei ole mitä treenaisin mikäkin kerta. Sanoisin kuitenkin tähän että: 20-50%: Harjoittelen säännöllisesti.
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline frisbeeclip

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 14
  • Master of discjitsu
    • View Profile
Harjoittelen säännöllisesti Ratoja koska en ole pro vielä

Offline jtrogen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 919
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Trogen
  • Seura: FGCK
Yleensä yritän saada ennen kiessiä vain kroppaan hieman lämpöön jotta ei tulisi loukkaantumisia mihinkään. Lämpöt tulee mukavasti puttitreenillä ja pikku kuntopiirillä. Lämmittely jatkuu ekalla kierroksella joka ei ole niin vakava luonteeltaan. Parhaimpina päivinä on tullut vedettyä jopa 9h putkeen kierroksia. Yhtenä vkona laskin että olin jopa fribannut 29h yhteensä. Jos ei ole aikaan kiertää kuin yksi kierros niin vedän sen juosten läpi kovalla sykkeellä.
Kun ei pääse kiertelemään niin kotona tai takametsässä putti ja lähärintreeniä omaan koriin tai draiviharjoittelua lähikentällä. Mutta kiessillä en treenaa koskaan. Tulos tai ulos.

Offline Veksi

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 49
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Veikkolainen
  • Seura: NFS
Taisi olla viime lauantaina peräti toinen kerta kun löysi itsensä rangelta puhtaasti vaan treenaamassa. Syytä olisi määrää kyllä vähän lisätä  :D

Offline peperoni

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 265
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Mäkelä
Muutaman kerran olen mennyt pelkästään heittelemään kiekkoja niitylle, mutta mielenkiintoa siihen ei kauhean pitkään riitä. Yleensä sitä käy testaamassa parikymmentä heittoa jollain uudella kiekkomallilla tai heittotekniikalla ja sen jälkeen sitten herran haltuun ja kiessille oppimaan kaikki kantapään kautta. Motivaation puute treenaukseen on varmaan se syy minkä takia sitä ei sitten tee useammin. Radalla sitä tulee aina mieleen, että pitäisi käydä vähän useammin treenaamassa, että saisi enemmän varmuutta heittoihin, mutta kauniiksi ajatukseksi se yleensä jää. :)

Offline Waltsu87

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
  • Seura: -
Tällä hetkellä suhde on aika fifty-fifty kenttätreenin ja radalla käytetyn ajan suhteen. Avoimella kentällä tulee käytyä heittelemässä draiveja ja lähestymisiä. Heittotekniikkaan tulee muutoksia viikoittain, lähes päivittäin, tai ainakin tulee kokeiltua eri juttuja.

Hankaluuksia ratakierroksilla tuottaa hiukan tällä hetkellä askeleet tiilllä. Kentällä heiteltäessä niitä ei tarvitse juuri miettiä, mutta kun menee radalle, niin tiit tuntuvat rajoittavilta ja siltä, ettei ole tarpeeksi tilaa. Moni suoritus meneekin varovaiseksi, kun joutuu miettimään jalkojen paikkaa ja siten pilaa heiton, ainakin osittain.

Offline simeon

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 236
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Puikkonen
  • Seura: Lappeenranta
95 prosenttia.
-Timo

Offline Putteri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 168
    • View Profile
Aika tarkalleen puolet, ehkä hieman ylikin menee harjotellessa, koska radalle ei ihan joka päivä/viikonloppu edes pääse. En kuitenkaan mitenkään säännöllisesti treenaile, vaan ihan silloin kun on tunne, että nyt täytyis päästä viskomaan.

Offline peperoni

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 265
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Mäkelä
Aivan liian vähän. Treeniä tulee tehtyä oikeastaan ainoastaan silloin, kun ei radalle pääse. Puttailua ajan kuluksi ennen kiessiä muita odotellessa ja lähiniityllä draivailua, kun radalla saakka ei kerkiä. Ainakin puttausta pitäisi treenata paljon enemmän, kun sen verran karseen näköistä räpellystä se on tällä hetkellä.