Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Prodiscus  (Read 221642 times)

Offline DrCane

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
Prodiscus
« on: 19.07.12 - klo:12:55 »
Kotimaisena tai "kotimaisena" valmistajana houkutteleva vaihtoehto. Omat kokemukseni rajoittuvat Basic Respectiin, jonka ostin käytettynä. Valitettavati muovi ei tykännyt asetonista, joten kiekko on nykyisin mutantti. Saakohan näitä suoraksi millään? Edelleen sopii kuitenkin käteen ja heittäminenkin on ihan "ok". Kysäisin sähköpostilla asiasta Kailta pari kuukautta sitten, mutta ei ole ehtinyt vastata/kiinnostus ei ole riittäny.

Kuinka moni näillä heittelee? Mitä kiekkoja käytätte?
« Last Edit: 20.05.15 - klo:00:52 by BlackStar »

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #1 on: 19.07.12 - klo:12:56 »
Aika monet käyttää Jokeria heittoputterina sen liidon ja vakauden ansiosta.

Respectiä oon kuullu käytettävän upsikiekkona ja legendasta ei oo sitte mitään hajua. Midari on jääny vähä taustalle Jokerin takia, mutta midari on suoraan lentävä ok-midari, kun sitä itse koitin.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #2 on: 19.07.12 - klo:14:02 »
Basic Jokeri on todella hyvä ja luotettava kiekko itselläni pidempiin putteridraiveihin. Puttais en tällä kyl koskaan. Mut se muovi... yks osuma puuhun ja ihan muhkuralla. Ei saa enää suoraksi millään. Lentää silti edelleen hyvin vaikka muodot on menneen talven lumia, joten mikäs siinä.

Offline DrCane

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #3 on: 19.07.12 - klo:14:30 »
Basic Jokeri on todella hyvä ja luotettava kiekko itselläni pidempiin putteridraiveihin. Puttais en tällä kyl koskaan. Mut se muovi... yks osuma puuhun ja ihan muhkuralla. Ei saa enää suoraksi millään. Lentää silti edelleen hyvin vaikka muodot on menneen talven lumia, joten mikäs siinä.

Mun mielestä siinä Basicissä on ihan uskomattoman hyvä tuntuma. Harmi kun se on niin pehmeää.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #4 on: 19.07.12 - klo:14:34 »
Basic Jokeri on todella hyvä ja luotettava kiekko itselläni pidempiin putteridraiveihin. Puttais en tällä kyl koskaan. Mut se muovi... yks osuma puuhun ja ihan muhkuralla. Ei saa enää suoraksi millään. Lentää silti edelleen hyvin vaikka muodot on menneen talven lumia, joten mikäs siinä.

Mun mielestä siinä Basicissä on ihan uskomattoman hyvä tuntuma. Harmi kun se on niin pehmeää.

Grippi on tosi hyvä. Ei vaan kestä iskuja.

Offline DrCane

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #5 on: 19.07.12 - klo:14:44 »

Grippi on tosi hyvä. Ei vaan kestä iskuja.

Samaa siis ajoin takaa.

Offline Pekka H.

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
  • Olen syytön, sillä sipuli!
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #6 on: 19.07.12 - klo:14:45 »
Aika monet käyttää Jokeria heittoputterina sen liidon ja vakauden ansiosta.


Tarkoitatko tuolla liidolla liitämättömyyttä? Mun mielestä juuri sen takia pirun hyvä kiekko, kun ei varsinaisesti liidä vaan pitää runtata menemään.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #7 on: 19.07.12 - klo:14:46 »
Aika monet käyttää Jokeria heittoputterina sen liidon ja vakauden ansiosta.


Tarkoitatko tuolla liidolla liitämättömyyttä? Mun mielestä juuri sen takia pirun hyvä kiekko, kun ei varsinaisesti liidä vaan pitää runtata menemään.

No sitä mä en tiedä. Ite en oo Jokeria paljoo heittäny. Kaverit on kehunu että liitää kuin midari, kai sen takia että sitä saa rykiä sata200. :) Itse en juuri käytä Jokeria sen takia kun yks puuosuma ja soronoo.

Offline VVH

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #8 on: 19.07.12 - klo:15:30 »
Kai siinä jokerissa ennemminkin nopeus kuin liito on midaritasoa. Pitkälle lentää lähinnä kun sitä voi runtata "täysii". Itse narukätenä heitän aviaria pidemmälle silloin jos ei satu kippaamaan yli. Oma kokemus voittopuoleisesti premium muovisesta jokerista, basicille ei ole tullut juuri käyttöä.

Basic respecti on ihan kiva ylivakaa draiveri joka ei kippaa yli ja liitokin on ihan ok tasoa. Premium jokeri on ihan yhtä varma sen suhteen ettei kippaa yli. Jokerin feidi on putteriksi iso ja respectikin taitaa feidata enemmän kuin mikään "normaali" väylädraiveri. Itse käytän pidempiin upseihin(ei ne silti lennä edes 50 metriä) jokeria, koska se on todella hidas pyörähtämään ympäri (paljon hitaampi kuin basic respecti, first run premium respectit olikin sitten kuulopuheiden mukaan todella hitaita kieppumaan). Samasta syystä Jokeri on hemmetin hyvä kämmenrollerikiekko. Sen voi heittää vaikkapa esteen yli tai puiden välistä pystyssä luottaen että tulee about samassa kulmassa maahan. Se myös pysyy todella pitkään pystyssä maahan tultuaan.

En ymmärrä basic jokerin haukkumista kestävyytensä vuoksi. Eikös tuo muotti ole sellainen että vaikka kiekosta lohkeileekin paloja pois niin ei ne lento-ominaisuudet ainakaan yhtään huonommiksi muutu? Itselläni se vaan jäi vähälle käytölle kun premium on vaan niin kiva. Lainasin kesäksi pois jos joku muu jaksaisi kuluttaa siitä feidin pois.

Offline dppedro

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 166
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Alander
  • Seura: FGCK
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #9 on: 19.07.12 - klo:16:05 »
En ole vielä törmännyt kenenkään joka puttaisi Basic Jokerilla. Itse siis puttaan ja puttituntuma itselläni on huomattavasti parempi kuin esim Aviarilla tai Omega SuperSoftilla. Myös lyhyitä lähestymisiä Jokerilla heittelen. Täytyy varmaan puttidraiveihin hommata Premium Jokeri. Oletan että se on vakaampi kuin Basic-muovilla varustettu?

Ostin täksi kaudeksi myös Premium Midarin. Jostain syystä se on mennyt aivan kieroon vaikka en sillä ole puihin osunut, ainoastaan treenaillut nurmikentällä. Kiekko ei vaan tunnu sopivan käteeni, tuntuu feidaavan aina liikaa. Pidän esim paljon enemmän Westsiden Pursi -kiekosta.

Draiverit on vielä kokeilematta, olisi kiva testata ennen ostopäätöstä.

Offline yake

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 247
    • View Profile
  • Seura: Sasta FG ry / Disc Golf Finland Ry
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #10 on: 19.07.12 - klo:17:05 »
koko sarja löytyy. LEGENDa  kaiketi mun eniten käyttämä draiveri ja JOKERi putteri, MIDARi löytyy bägistä mut vähempi käytän. ja RESPECTi, mut siihen ei taas käsi riitä.
viimenen putti uppoo joka väylällä

Offline DrCane

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #11 on: 19.07.12 - klo:17:11 »
Onko tästä nyt vedettävä yhteenvetona, että Prodiscuksen muovi on huonoa oli se sitten basicia tai premiumia?

Offline AMA

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus Mäntylä
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #12 on: 19.07.12 - klo:17:41 »
Onko tästä nyt vedettävä yhteenvetona, että Prodiscuksen muovi on huonoa oli se sitten basicia tai premiumia?
Ei, kumpikaan muovi ei ole huonoa.

Offline AMA

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus Mäntylä
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #13 on: 19.07.12 - klo:17:46 »
Itsellä käytössä:
Premium Legenda, pitkät bäkkäriannukat ja maksimiforet
Premium Midari, lähes kaikki midariheitot hysseistä suoriin ja annukoihin
Basic Midari, hysseflipit
Basic Jokeri, 3 eri kuluneisuusastetta erilaisiin heittoihin. Kuluneimmat kääntää nätisti yli, uutena ei käännä edes kovassa tuulessa ja voi luottaa feidiin.

Offline DrCane

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #14 on: 19.07.12 - klo:17:56 »
Onko tästä nyt vedettävä yhteenvetona, että Prodiscuksen muovi on huonoa oli se sitten basicia tai premiumia?
Ei, kumpikaan muovi ei ole huonoa.

Miten niin ei ole huonoa? Jos tähän ketjuun kirjoittaneista kolme (ml. minä) on todennut että kiekko menee helposti mutkalle oli muovi kumpi tahansa. Mitä se sitten on jos ei huonoutta, ominaisuus?