Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Prodiscus  (Read 221669 times)

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #30 on: 25.07.12 - klo:13:19 »
Selvästi ylivakaampi, mitä KC Pro Aviar.

Potenssiin viisitoista! Kauhia jyrä...

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #31 on: 25.07.12 - klo:14:03 »
Voisko sitä verrata siten vaikka Champion Rhynoon?

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #32 on: 25.07.12 - klo:15:59 »
Voisko sitä verrata siten vaikka Champion Rhynoon?
jos jonku tosi jyrän rhynon löydät

Offline Atamooni

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Talvinen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #33 on: 26.07.12 - klo:00:02 »
ainakin oma star rhyno en selkeesti vakaampi kun jokeri. Mutta toki jokrukin vakaa on. Ja kestää aikas kovaa paiskomista, ainakaan kukaan ei oo vielä kehunu että sen yli sais juurikaan kippaan.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #34 on: 26.07.12 - klo:02:28 »
ainakin oma star rhyno en selkeesti vakaampi kun jokeri. Mutta toki jokrukin vakaa on. Ja kestää aikas kovaa paiskomista, ainakaan kukaan ei oo vielä kehunu että sen yli sais juurikaan kippaan.
Niin onks sulla ny basic vai premium jokeri. Toki jokeri on basic-muovissakin vakaa, muttei parjää uutenakaan star/champion rhynolle. Premium jokeri taas sitten painii kyllä ihan omassa sarjassaan...

Offline Atamooni

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Talvinen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #35 on: 26.07.12 - klo:17:55 »
ainakin oma star rhyno en selkeesti vakaampi kun jokeri. Mutta toki jokrukin vakaa on. Ja kestää aikas kovaa paiskomista, ainakaan kukaan ei oo vielä kehunu että sen yli sais juurikaan kippaan.
Niin onks sulla ny basic vai premium jokeri. Toki jokeri on basic-muovissakin vakaa, muttei parjää uutenakaan star/champion rhynolle. Premium jokeri taas sitten painii kyllä ihan omassa sarjassaan...
Basic. En tiä sitten mutta niin ylivaakata putteria en oo viel nähny kun mitä mun star rhyno on. Tästäkin varmasti sais väännön aikaseks mutta tää on mun mielipide.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #36 on: 26.07.12 - klo:18:16 »
Basic. En tiä sitten mutta niin ylivaakata putteria en oo viel nähny kun mitä mun star rhyno on. Tästäkin varmasti sais väännön aikaseks mutta tää on mun mielipide.

Mul on ollu nää kaikki testissä. Basic Jokeri ei ole yhtä vakaa kuin Star Rhyno ja Premium Jokeri. Premium Jokeri on kaikista vakain putteri, mitä oon heittänyt. Basic Jokeri hiukan kuluneena kääntää jo yli, eikä kyl pääse ihan samaan sarjaan noiden kahden kanssa. Tää on mun kokemus vain. Saa olla eri mieltä.

Offline Valtsu

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #37 on: 26.07.12 - klo:18:48 »
Onko kukaan huomannu eroa normi premium jokerissa ja x premium jokerissa?

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #38 on: 26.07.12 - klo:21:44 »
Basic. En tiä sitten mutta niin ylivaakata putteria en oo viel nähny kun mitä mun star rhyno on. Tästäkin varmasti sais väännön aikaseks mutta tää on mun mielipide.

Mul on ollu nää kaikki testissä. Basic Jokeri ei ole yhtä vakaa kuin Star Rhyno ja Premium Jokeri. Premium Jokeri on kaikista vakain putteri, mitä oon heittänyt. Basic Jokeri hiukan kuluneena kääntää jo yli, eikä kyl pääse ihan samaan sarjaan noiden kahden kanssa. Tää on mun kokemus vain. Saa olla eri mieltä.
Komppaan tätä. Prodiscuksen lätyissä on jo uutena kaikissa malleissa selkeä ero basicin ja premiumin välillä. Ja tämä ero korostuu käytössä vielä lisää, kun basic kuluu melko nopeasti, premiumin taas ollessa yksi markkinoiden kestävimmistä muoveista...

Offline vesakai

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #39 on: 30.07.12 - klo:21:40 »
Millainen tuo Premium Jokeri on draiviputterina verrattuna KC Pro Aviariin? Muovi varmaan on kestävämpää, mutta mites lento-ominaisuudet?
jenkkien ja monen muunkin mielestä paras draivi putteri.
ja vastaavasti liian vakaa puttaamiseen monelle

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #40 on: 17.08.12 - klo:16:53 »
Tänään pääsin testaamaan uutta Premium Jokeriani ja hyvällehän se vaikuttaa. Vähän pelkäsin että se olisin liian vakaa heitettäväksi, mutta mitä vielä. Oma Champion Rhyno on vakaampi, mutta ei paljoa. Liidossa ja nopeudessa Rhyno jäi luonnollisesti kakkoseksi ja Jokeri lensikin sen 10-15 metriä pidemmälle. Heitin samaan aikaan hieman kulunutta Star SM Rocia ja siihen verrattuna Jokeri vaikutti hieman vakaammalta ja hitaammalta, kuiten näiden kahden erot vaikuttivat aika pieniltä.

Treenikentällä oli välillä melko tuulista, mikä ei ollut kyllä Jokerille mikään ongelma. Vastatuulet ja sivutuulet eivät pahemmin kiekkoa heilutelleet, ihan huoletta sai paiskata täysillä tuulista välittämättä. Myös forella kiekko toimi hemmetin hyvin, myös vastatuuleen.

Alkaa olemaan tuo oma putteriosasto melko hyvässä kunnossa, kun laukusta löytyy nyt Premium Jokeri, Opto Pure ja Champion Rhyno. Pikkuneppailuihin, lyhyisiin lähestymisiin ja kostealla kelille löytyy vielä Zero Pure.

Offline hece

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 376
    • View Profile
  • Oikea nimi: Henrik Martikainen
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #41 on: 18.08.12 - klo:00:40 »
Tänään pääsin testaamaan uutta Premium Jokeriani ja hyvällehän se vaikuttaa. Vähän pelkäsin että se olisin liian vakaa heitettäväksi, mutta mitä vielä. Oma Champion Rhyno on vakaampi, mutta ei paljoa. Liidossa ja nopeudessa Rhyno jäi luonnollisesti kakkoseksi ja Jokeri lensikin sen 10-15 metriä pidemmälle. Heitin samaan aikaan hieman kulunutta Star SM Rocia ja siihen verrattuna Jokeri vaikutti hieman vakaammalta ja hitaammalta, kuiten näiden kahden erot vaikuttivat aika pieniltä.
Uutta runia premium jokerista olen kuullutkin sanottavan edeltäjäänsä alivakaammaksi, tai pitäisikö sanoa vähemmän ylivakaaksi. Eli uutena basic ja premium olisivat lähellä toisiaan. Itsellä on vielä premium koittamatta.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #42 on: 18.08.12 - klo:20:22 »
Tänään pääsin kokeilemaan Jokeria ihan tositoimissa. Muutamalla väylällä sillä oli tosi hyvä avata, mutta ongelmaksi muodostui ikävät rollit. Varsinkin alamäkeen heitettäessä kiekko tuli todella jyrkässä kulmassa alas ja otti pitkät rollit oikealle. Normaalisti Drone tai Rhyno ottaa sillä väylällä skipit koria kohti mutta tämäpä ei. Meneeköhän tämä ihan sen piikkiin, että kiekko on ihan tuliterä?

Offline Rockyz

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 132
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juhani Lehtonen
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #43 on: 24.08.12 - klo:09:50 »
Mulla kävi Prodiscuksen kiekkoihin tutustuminen vahingossa siten, että ostin testattavaksi pari Premium Legendaa keväällä. Ja olen kyllä ihastunu näiden kiekkojen todella pitävään muoviin säällä kuin säällä, sekä lentoon. Ihmetystä tuottaa aina se, että kiekkojen muovi on tosi kestävää ja lähes Innovan Championmaista, mutta silti se on tosi pitävää. Nyt kävin ostamassa vielä pari lisää ihan vaan sen varalta, että jos joskus muotti muuttuisi tai jotain tapahtuisi (innovan läiskistä oppineena)  8)

Tällä hetkellä löytyy premiumisina neljä LEGENDaa 172gr, 174gr ja 2 x 175 gr. Nuo kaksi 175gr:ää on x-stämpillä varustettuja. Näillä on ihan uskomattoman hieno siivuttaa pitkiä hyssejä, loivia pitkiä annukoita ja niitä raivodistanssivetoja. Tällä hetkellä pisimmät distanssisiivut ovat lähteneet just tuolla 172gr versiolla, enkä ole muilla kiekoilla päässyt samoihin mittoihin. Omilla raivovedoilla kiekko lentää piiitkästi suoraan, jonka jälkeen se lähtee tosi loivasti oikealle ja palaa lopuksi aina pienellä feidillä vasemmalle. Ainoat ongelmat kiekon kanssa ovat olleet raivovedot vastatuuleen, jolloin monesti on tullut tintattua kiekko flättinä ilmaan ja sen jälkeen on oltu väylältä reilusti oikealle. Nyt täyspainoset hommanneena, on mielenkiintoista päästä testaamaan onko eroja vastatuuleen heitettäessä.

Olen myös vertaillu ihan mielenkiinnosta näiden neljän kiekon profiileja makrolla, ja on aika mystistä että nämä kiekot ovat sivuprofiililtaan lähes identtisiä. Eli pakko nostaa hattua laadulle!
Clutch | Jokeri | Comet | Claymore | Buzzz | Roc3 | Verdict | Teebird | Striker | Destroyer | Max | Boss

PDGA #48418

Frisbeegolf-aiheinen blogini: http://backspindg.blogspot.fi/

Offline Atamooni

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Talvinen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Prodiscuksen lätyt
« Reply #44 on: 31.08.12 - klo:23:56 »
Slaidista mitään käsitystä/kokemuksia?