Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Hogun reenilogi  (Read 4611 times)

Offline hogu

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Hogun reenilogi
« on: 20.10.15 - klo:21:23 »
Morjesta! Hetken mielijohteesta päätin aloittaa kirjoittamaan treeniloggausta. Eli aloitetaan kertomalla vähän itsestäni.

Olen nuori teini-ikäinen poika Tampereelta. Frisbeegolffin lisäksi harrastan Geokätköilyä, parin eri soittimen soittamista, salibandyä ja silloin tällöin luontokuvausta. Sitten itse asiaan.

Kokeilin frisbeegolffia ensimmäisen kerran joskus 2011 vuoden tiimoilla. Siitä tämän vuoden kesäkuuhun asti heittelyrytmi oli kerran tai kaksi vuodessa. Kesäkuussa innostuin lajista taas. Kun sain vielä muutaman kaverin innostumaan mukaan alkoi olla innokkuus huipussa. Rupesin käymään aktiivisesti vähintään kerran viikossa, usein 3-5 kertaa alle kilometrin päässä sijaitsevalla Epilä DiscGolfParkissa. Tähän aikaan kaverit kävivät vielä yhtä aktiivisesti kanssani heittelemässä. Usein käytiin myös joka toinen viikko kokeilemassa joku uusi rata läheltä. Noin kuukausi sitten kaverit eivät enää ehtineet käymään radalla niin usein kuin minä joten rupesin käymään kierroksilla suurimmaksi osaksi yksin.

Suosikki ratojani tällä hetkellä on ehdottomasti Julkujärvi ja Pirkkala. Tulosta en kummastakaan ole uskaltanut laskea. Epilässä ennätykseni on tällä hetkellä +8. Ensimmäisen kerran kun tuloksen laskin se oli +16 eli eteenpäin mennään. Muutenkin olen huomannut, että draivit ovat pidentyneet, lähestymiset parantuneet ja putit tulleet tarkemmiksi ja luotettavammiksi.

Katsotaan nyt miten saan tämän treenipäiväkirjan pyörimään. Mitään tavoitetta siitä, että kuinka usein postauksia tulisi en uskalla sanoa, koska mitä luultavammin se ei tule toteutumaan. Voisin ehkä yrittää saada jotain kirjoitettua ainakin kerran viikossa, mutta kuten jo sanoin en uskalla luvata mitään.

Se olisi sitten varmaan morjensta tällä kertaa   :D

Offline hogu

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Hogun reenilogi
« Reply #1 on: 23.10.15 - klo:16:53 »
Se olis taas reenilogin aika! Kuluneella viikolla en ole ehtinyt ollenkaan heittelemään, koska tähän asti kaunis ja aurinkoinen syksy vaihtui vesisateeksi. Lisäksi koulu+muut harrastukset painavat päälle. Frisbeegolfia en kuitenkaan ole unohtanut. Kävin eilen hakemassa paikallisesta Budget Sportista (huomaa piilomaininta) itselleni Pohjolan Isännän Moonshine-muovilla. Pohjolan Isäntä on kyllä muuten ihan liian nopea kiekko mulle, mutta se oli ainoa pimeässä hohtava minkä tähän hätään löysin. Kävin hakemassa sen tekosyynä erästä valokuvaa varten, vaikka oikeasti halusin enemmän hypistellä jotain uutta kiekkoa. Katotaan onnistuuko kyseinen otos, jos onnistuu voisin jopa julkaista sen täällä. Jos ei onnistu koko asia painukoon unholaan.

Ei mulla sitten muuta. Se on morjensta!  :)

Offline hogu

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Hogun reenilogi
« Reply #2 on: 27.10.15 - klo:17:36 »
Morjensta! Taas kerran oli aika kirjottaa jotain uutta. Tällä kertaa voisin kertoa siitä kun kaikki ei aina menekään niinkuin Strömssössä.

Olin tossa eilen heittämässä kierrosta Epilässä viikon tauon jälkeen. Heitto ei oikein kulkenut ja double bogeja tuli enemmän kuin laki sallii. Ensimmäinen kunnon kömmähdys taisi tulla viitosväylällä. Valmistauduin avaamaan. Sen verran huonosti kierros oli mennyt, että päätiin purkaat kaikki vihat tähän heittoon. Juoksu ennen avausta lähti ehkä vähän turhan lujaa ja tietenkin tii oli liukas. Viimeisellä askeleella ennen heittoa jalka lipesi ja lensin komealla kiepillä maahan. Sen verran hyvin onnistuin kuitenkin kaatumaan, että ilman pahempia haavoja pystyin kierrosta jatkamaan.

Ensimmäinen kierros jatkui samalla huonolla tahdilla. Senpä takia päätinkin koittaa onnistuisinko toisella kierroksella ehkä paremmin. Se oli virhe. Huonon avauksen jälkeen (yllätys) päätin koittaa heittää toisella väylän suurinpirtein puolivälissä vesiesteenä toimivan ojan/puron yli. Ensimmäien yritys ei mennyt ihan putkeen, joten päädyin kokeilemaan vielä toista heittoa. Yllättäen sekin oli virhe. Heitto jäi käteen kiinni ja rollasi ojaan. Tietenkin koitin naarata kiekkoa ojasta. Pitkän etsimisen ja naaraamisen jälkeen astuin epähuomiossa ojaan, mikä olisi jo sinänsä tarpeeksi ärsyttävää päättääkseen huonon kierroksen, mutta ei. Ojan pohja olikin yllättävän liukas, jalka petti alta ja kaadun selälleni pohjalle, tietenkin kallis puhelin taskussa. Onneksi perässä tuleva heittäjä suostui lainaamaan pyyhettä ja neuvoi miten voisin vielä pelastaa puhelimen. Ihan mukavaa oli myös se, että kotiin ei ollut pitkä matka. Tässä kohtaa päätin jättää Flickin ojaan ja tallustaa kotiin. Olin tietenkin unohtanut pistää kaverilta ostetun kiekon pohjaan oman nimeni. Kaikenlisäksi kaverinikin puhelinnumero taitaa olla kulunut pois.

Yllättävää kyllä kalliseen puhelimeeni tullut kosteusvauriota. Sellainen olo kyllä jäi, että tekee mieli pitää toinenkin viikko taukoa heittelystä. Jos löysit Flickini ojan pohjalta ja koit tätä tekstiä lukiessasi omantunnon pistoksen, ole kiltti ja pistä mulle viestiä foorumin kautta.

Tällästä tällä kertaa. Tähän loppun voisin vielä kysäistä, että: Olenko ainoa jolle sattunut näin epäonninen kierros?

Se olis sitten morjensta taas tällä kertää  ;D




Offline hogu

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: Hogun reenilogi
« Reply #3 on: 30.11.15 - klo:15:24 »
Nyt on taas vierähtänyt tovi edellisestä loggauksesta. Edelllisen astetta masentavamman kierroksen jälkeen ei ole tullut käytyä heittelemässä. Laji ei kuitenkaan ole unohtunut. Saattaa kuitenkin olla, että joudun aloittamaan talvitauon. Tai sitten ei. Huomenna olis tulossa Innova Storen Mystery Boksit myyntiin. Vähän meinaan vielä olla kahden vaiheilla, että tilatakko vaiko ei tilata.

Positiivisena uutisena: Mun Flicki löydettiin. Sen verran kaukana kiekko kuitenkin on, että päätin antaa löytäjän pitää sen. Mukava juttu kumminkin, että siitä on jotain hyötyä jollekkin eikä se makaa vaan siellä ojan pohjalla. Kiekon antamisen ansiosta saan kumminkin vielä yhden syyn ostaa yllätysloota.

Ei tällä kertaa mitään muuta. Se olis morjensta!  :)