Frisbeegolf-keskustelu > Treenipäiväkirjat

Täysillä päin puuta

<< < (324/325) > >>

takarivi:
Discooter Open Hiiska, ensimmäinen päivä takana. Neljään ensimmäiseen väylään bogi, quatrobogi ja tuplabogi. Olisi saattanut mennä moti, mutta kun olin vain pelailemassa, niin en välittänyt. Pelasinkin ihan kohtalaista peliä aina viimeisille väylille asti. Voisiko alun laittaa kamerajännityksen piikkiin? Mua nimittäin oltiin kuvaamassa siellä. Ei kyllä voi, pelasin vain huonosti.

Tässä kuitenkin linkki, jos kiinnostaa katsoa

takarivi:
Katselin itse noita omia avauksia vähän tarkemmalla silmällä ja freimi kerrallaan. Olihan se aika karmeaa katsottavaa. Toki jotain asioita oli kohdallaankin.

Kaikki avaukset lähtevät kropan takaa. Sitten kiekko tekee pyöreän liikkeen ukon ympäri, ja irtoaa satunnaisessa kohdassa kädestä. Ei ole oikein tarkkuutta sellaisessa. Sitten syytin tuuliolosuhteita usein, ja tottahan se vähän vaikuttikin, mutta kun katsoin nyt takaa kuvattua videota, ja vertasin kiekon todellista lähtökulmaa siihen, mitä kuvittelin heittäväni, niin olihan niissäkin melkoisia eroja.

Alakropasta ei tullut mitään tehoja heittoon. Vyötäröstä alaspäin mies vain seisoo jarruna, ja käsiparka yrittää tehdä työtä.

Kävelen jokaisen heiton perään, niin että pönkkää ei taida olla nimeksikään. Siitä vielä lisää tehoja pois. Puhumattakaan siitä, että sen takia pelkään noita korotettuja laitureita, joilta pitäisi uskaltaa heittää. Ei uskalla, kun tulen pää edellä kiekon perässä jos tuollaiselta putoan.

No, mielenkiintoista oli noita katsella, ja juuri siksi pyysinkin kuvaamaan omat heittoni. En suinkaan sillä, että pääsisin näyttämään YouTubessa, miten hyvä pelaaja olen.

Toinen kierros Hiiskassa meni ihan leikkimiseksi. Heti ensimmäisellä väylällä avasin kiekolla, jonka olin ostanut viisi minuuttia aiemmin. Itselle täysin tuntematon moldi. Oli "hiukan" vakaampi kuin kuvittelin. :) Otin kolmosväylälle taaskin lumiukon, ja sen sellaista. Lukuisia heittoja heikompi tulos kuin lauantaina, vaikka silloinkin pelasin huonosti. Tuloksen teon kannalta pahinta on se, ettei huono peli haitannut tippaakaan. Oli kiva heittue ja hauska pelata, vaikkei heitto kulkenutkaan. Vähän sellainen höntsäkierros. Luulen, että koko kesä tulee olemaan tätä samaa. Ei ole oikein mitään syytä keskittyä tekemään tulosta. Mitäpä minä sillä tuloksella.

Maanantaina käytiin korkkaamassa Äänekosken Liikuntapuisto tälle kesälle, ja tänään sama uusiksi. Lopputulos taisi tänään olla siinä nollan tuntumassa, ehkä vähän päälle. Eilen ei tullut edes laskettua. Tänään joku halusi merkata tulokset. On kesä. Olisi sortsikelit. Ensimmäiset hyttyset saapuivat.

Ari:
Videoinnista voi olla paljonkin hyötyä. Toisaalta voi olla helppo nähdä virheitä joiden korjaaminen on todella vaikeaa.
Itsellä ollut aika samanlaisia kokemuksia. Juuri silloin kun luulen heittäneeni rennosti ja hyvinkin näkyy kuinka kankea rautakanki ei jousta mistään kohtaa ja voi vain ihmetellä että osuu mihinkään.

Tekniikkavirheiden korjaaminen on tietenkin oma mielenkiintoinen aiheensa ja siitä voi saada ihan uudenlaista riemua pelaamiseen.

Viime vuonna sain hartioita käännettyä enemmän ja sain kiekkon selvästi enemmän vauhtia. Asiaan piti keskittyä ensin kovasti, sen jälkeen se toimi aika kivasti ja nyt sitten tuntuu että talven aikana on palattu vanhaan enimmäkseen kädellä heittämiseen. Ja tietenkin nokka pystyssä.

takarivi:
Nyt on tullut pelailtua ehkä vähän liikaakin. Joka päivä yksi tai kaksi rataa, ja siihen vielä videokuvauksia päälle. Vaan minkäs teet kun on parhaat heittokelit juuri nyt. Vielä niitä tulee sateisiakin aikoja.

Eilen pelasin liigakierroksen Hiiskassa. Tulee kyllä tuhottua PDGA-ratingia ihan huolella. Taas jotain 50 pinnaa omaa heikompi kierros. Kolme pöröä, neljä paria, ja kaikki loput bogia tai pahempia. Ei ole oikein yritystä. Korvien välissä jotain jumia, ja samoin kropassa. Silti jokainen kierros on voitto itselle, kun saa liikuttua. Tammikuun 103 kiloa oli eilen muuttunut 94,5:ksi. Hiukan liian nopeasti on paino lähtenyt, mutta en ole niin fakiiri että osaisin grammojen tarkkuudella syödä. Eiköhän tuo "normaali" ajan kanssa löydy.

Tänään voisi illan uhrata videoiden editointiin, niistä on tullut kyselyä. Tuskin ehdin julkaistavaksi asti saada, mutta kunhan nyt saisi etenemään. Välipäivä heittelystä voi olla juuri nyt parasta mitä voin tehdä. Ensi viikolla sitten uudella innolla kun on viikon loma tiedossa, ja Nokia Masters.

takarivi:
On tää mun pelaaminen menny enempi huumorin puolelle. Keljonkankaalla kävin tiistaina pdga-liigaa pelaamassa. Olisko ollut taas joku 860 pisteen kierros. Huvittavinta on se, etten oikeasti edes pelaa tänä vuonna sen huonommin kuin ennenkään. Ei vaan ole tippaakaan tekemisen makua. No... tätä vauhtia kun pudotan ratingia, niin ehkä parin vuoden päästä pääsen AMA-pelaajaksi, kun tuli jo tälle vuodelle otettua rahaa vastaan RSSO:sta.

Viikonloppu meni videota editoidessa. Tai lähinnä editointia opetellessa. Tuli sählättyä ihan huolella siinäkin, niin että muutama perusasia jäi sitten tekemättä. Mutta sain WGE-osakilpailun purkkiin kuitenkin, ja tällä kertaa oikein vierailevien selostajien selostamana. Iinalle ja Miralle iso kiitos.



Mökillä olin muuten alkuviikon, mutta ei tullut tehtyä oikein mitään. Ainakaan hyödyllistä. Lähinnä parantelin migreeniä. Olevinaan piti treenata puttia ja heitellä lähäreitä, mutta se kaikki jäi tekemättä. Ruohonleikkuriin kävin bensaa hakemassa ja kiskoin sen käyntiin talven jäljiltä. Kai se käy draiviharjoittelusta?

Huomenna ajelen Tampereelle ja käväsen tutustumassa tämän vuotiseen Nokian Beastiin, jos vain ehdin paikalle ennen vesisateita. Ennusteet vaikuttavat hiukan epävakailta ja epävarmoilta koko viikonlopuksi. Vähän niin kuin omat heitot.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version