Jos oli pimeää ja lumista torstaina, niin nyt valoa riitti. Keuruulla pelattiin Karvis täydellisessä säässä auringon paistaessa pilvettömältä taivaalta. Pieni pakkanen oli tehnyt ohuesta hangesta kantavan eikä se ehtinyt sulaa päivän aikana. Olosuhteissa ainoa pieni miinus oli jäiset heittopaikat, mutta talveen kuuluu talvinen keli joten en valita edes siitä. Täydellinen päivä heittää kiekkoa.
Kesällä pelataan Masterit tällä samalla radalla joten tässä ilmaisia vinkkejä.
1. Väylä on pidentynyt siitä mitä se oli viime keväänä. Korille päästäkseen pitää heittää todella kauas alamäkeen. Vasemmalla on mando vaanimassa liian vakaalla kiekolla heittävää, joten heitin varman päälle kauas siitä. Lähäri korille ja par alkuun.
2. Reilu 70 metriä pieneen ylämäkeen. Puita ja pensaita blokkaamassa suoran heiton, oikealla puolella tie, ja alkumatkassa pusikko estää kaukaa haetun hyssen. Foretaitureille helpohko väylä jos saa kiekon tarpeeksi pitkälle. Itse kokeilin suorempaa lähestymistä ja puuhunhan se osui. Joskus olen tainnut tätä antsallakin kokeilla, mutta silläkään ei ole helppoa saada kiekkoa jäämään korille.
3. Radan helpoin väylä, ota tästä birdie. Älä tee niin kuin minä. heitin suoran heiton hiukan oikealle ja osuin puihin. Lähäri pitkäksi ja putti ohi. Sillä sai bogin. Pitää siis vain osata heittää 60 metriä suoraan ja nostaa kiekko koriin.
4. Tällä väylällä korin paikka on vaihdellut joka kerta kun olen Keuruulla käynyt. Nyt heitin Escapella mutta en osannut ottaa huomioon että myötätuulessa se ei käännykään hirmuisen helposti yli. Pitkällä putilla olin ja puttasin ohi.
5. Puiden ympäröimää harjua pitkin suora ja pitkähkö väylä. Sinänsä sain hyvän heiton Ballistalla. Käänsi hiukan yli ja feidasi koria kohti. Jäi kuitenkin lyhyeksi. Putti ohi.
6. Oikealle kääntävä pitkähkö väylä jossa iso puu estää oikaisun alkumatkasta. Saint käänsi juuri sopivasti ja purjehti myötätuulessa loppumatkan koria kohti n. kahdenkymmenen metrin putille. Putti ohi.
7. Pitkä väylä, jossa metsäinen saareke on keskellä väylää. Kesäkelissä saari on OB, mutta tänään ei ollut. Siitä innostuneena päätän kokeilla korille asti, ja kiekko osuu saaressa puihin. Pääsin läpi kuitenkin mutta kauas korista. Putti ohi.
8. Pitkä väylä jossa en pääse lähelle koria. Siispä väylälle kiekko ja lähärillä jatkuu. Luin tuulen ja etäisyyden väärin ja jäin kauas korista. Putti ohi.
9. Edelleen pitkä väylä jossa kakkosheitto ratkaisee enemmän kuin avaus. Heitin kakkosheiton puihin, josta kiekko kimposi pitkälle putille. Putti ohi.
10. Järven yli koria kohti. Varo puita! No en sitten varonut. Tai varoin mutta osuin niihin silti. kakkonen korille ja nostokolmonen.
11. Vasemmalle kääntävä väylä. Escape pienessä hysessä hyvin koria kohti. Hyppyputin paikka ja hyppyputti pitkäksi. Paluuputtikin ohi. Kakkosnelonen.
Tässä vaiheessa olin tuloksessa +4. Alkuverryttely siis suoritettu ja nyt päätin aloittaa pelaamisen. Bogeja ei enää tullut.
12. Oikealle alas rantaan kääntävä lyhyt sokkoväylä, jonka paremmat pelimiehet avaavat forella. Minä antsaa Purella. Kiekko pysähtyi aivan rannan tuntumaan pitkälle putille. Ensimmäinen birdie!
13. Rantaa pitkin puita hipoen feidi korille. Pitkä putti sisään. Toinen birdie.
14. Radan pisin väylä. Pieni ylämäki ja vastatuuli. Uskaltaudun ottamaan parin askeleen vauhdin ja heitin kiekon sitten huonossa asennossa väärään suuntaan. Kakkosheitto tien reunaan ja kolmonen korille. Putti ohi, mutta paluuputti sisään. Par 5 suoritettu.
15. 95 metriä puiden välistä oikealta puhaltavaan tuuleen. Hiukan jäi lyhyeksi, mutta putti tuntui nyt toimivan. 20 metrin birdie.
16. Liian pitkä väylä korille asti heitettäväksi joten varmasti väylälle. Kakkosheitossa luin taas etäisyyden ja tuulen väärin, ja vastatuulilähäri jäi lyhyeksi kiekon feidatessa liian aikaisin. Pitkä putti sisään.
17. Alamäkeen oikealle kääntävä 140 metrinen väylä Saintilla mandon ohi. Lähärissä taas kerran heitin liian varovasti, ja kiekko feidasi kauas vasuriin. Pitkä putti ohi.
18. Suora heitto ylämäkeen 4 metrin putille. Birdie.
19. Alamäkeen puron yli järven rantaan. Oikealta puhaltava tuuli. Ballista lähti aavistuksen liian korkeana ja kerkesi feidata miltei jäälle. Putti ohi.
20. Sairaan pitkä väylä jossa kapea tuplamando. Portista läpi mutta kiekko kippasi. Kakkosheitto väylän mutkaan. Kolmanteen heittoon mietin hetken mitä teen. Etäisyys tuntui kohtuulliselta, vaikka olikin ylämäkeen ja vastatuuleen. päätin pelata "varman päälle" ja otin vakaan Vipusen. Oikeaan suuntaan heitto ja feidi ihan hyvin, mutta aivan liian lyhyt! Piti heittää kovaa tai valita liitävämpi kiekko. Pitkä putti ohi.
Lopputulos oli siis tasan nolla. Ihannetulos. Sillä pääsi mastereissa neljänneksi. Kolme parasta sai palkinnot. Minun palkinto oli mainio rata, hyvä keli ja heittoseura. Keuruulla on aina kiva heittää, onhan se ainakin Keski-Suomen, jollei koko Suomen hienoin rata.