Frisbeegolf-keskustelu > Viikon Vieras

Viikon Vieras #78 - Juhani Vainio

<< < (2/5) > >>

JuhaniVainio:
No melko vahva tausta juu oonhan mä yli 10 vuotta sitäkin pelannut.

Kyllä mä näkisin että siitä on hyötyä. Utimatessa oppii heittämään tietyllä tavalla niin rystyä, forea kuin upsia. Kun vaihtaa ultimatesta golffiin niin ns. vanha heittotyylisi sopii erinomaisesti lyhyisiin heittoihin joissa käytät alivakaita ja hitaita kiekkoja, kuten putteria tai jotain midrangea. Eli tarkoitan nyt sellaisia heittoja joissa laitetaan kiekkoon ranteella spinni. Näin esimerkkinä jos heitän forea putterilla niin kyseessä lienee ultimatessa opittu heitto ja olen täysin luottavainen siihen että homma toimii oli kyseessä hysse tai annukka. Monet golfaajathan heittää forea pelkästään ylivakailla draivereilla.

Kuitenkin frisbeegolf draivi on täysin erilainen suoritus kuin ultimateheitto. Sekä rysty että fore, jotka heitetään kovempaa ja nimenomaan draivereilla. Tämä kannataa siis tajuta jo heti alkuun, että ultimatetekniikalla ei voi draivata. Se siis pitää jokatapauksessa opetella joten ultimatetaustasta ei pitäisi olla haittaa niin pitkään kun pitää mielessä että nämä ovat kaksi eri suoritusta.

Bonus: Jos treenaa fysiikkaa ja haluaa pysyä hyvässä kunnossa frisbeegolfia varten niin lähteäkö lenkille vai tekeekö jotain frisbeen kanssa? No tottakai frisbeen kanssa. --> Ultimate

Tapanote:
Mitä olet saanut fribaan muista harrastamistasi lajeista, kuten talvilajeista? Ja harrastastako noita mäkihiihtoja edelleen?

JuhaniVainio:
Niin tosiaan olin teini-iässä ikäluokkani kärki pujottelussa ja suurpujottelussa. Aikuisena laskin skicrossin maailmancuppia ja parit MM-kilpailut. Suomenmestaruuskin tuli eräänä vuonna kun toinen nykyinen frisbeegolfaaja - Juha Haukkala - oli loukkaantuneena ;) 2008 vuonna loppui se homma ja en ole juurikaan sen jälkeen suksilla ollut.

Aika vaikea keksiä mitä taitoja voisi siirtyä alppihiihdosta frisbeegolfiin? Lajit on kaikella tapaa niin erilaisia. Vaikuttaako Tapani siltä että siitä olisi ollut jotain hyötyä? Ei ainakaan tuloksissa näy :)

Kempster:
No hitto, mä mietin pitkään että mistä se Juhani (naama ja nimi) on tuttu... ja sieltähän se vastaus tuli – vaikka itse olenkin yhden lankun miehiä, niin kyllä urheilua sen verran on tullut seurattua että ei skicrossilta ole välttynyt.

Keksitääs vielä muutama kysymys ennen kun Juhani kutsuu uutta vierasta:

- miten ja kuinka paljon treenaat frisbeegolfia?

- paljonko on henk. koht. ennätys aikakoppauksessa (MTA)?

- missä kisassa alkaa sun kausi 2016 virallisesti?

RistoS:

--- Quote from: JuhaniVainio on 18.01.16 - klo:10:03 ---Aika vaikea keksiä mitä taitoja voisi siirtyä alppihiihdosta frisbeegolfiin? Lajit on kaikella tapaa niin erilaisia.

--- End quote ---

Vois kuvitella että teknisten alppilajien myötä kehon hallinnan kehittymisestä on hyötyä myös frisbeegolfissa :)

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version