Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Jonin Treenipäiväkirja  (Read 38549 times)

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Jonin Treenipäiväkirja
« Reply #75 on: 01.01.14 - klo:23:31 »
1.1.2014

Oikein hyvää uuttavuotta arvon fribaajat! 2013 vuosi oli minulle todella frisbeegolf rikasta aikaa. Kisoja tuli paljon kierrettyä (ei SFL alaisia) ja treenikierroksia suuri määrä.
Opettavainen vuosi ennenkaikkea ja itse lajista on tullut opittua paljon. Paljon onnistumisen iloa ja myös vastaavasti pettymyksiäkin, joka pitää suolan tässä lajissa.

TD:nä tuli oltua kahdessa eri sarjan osakilpailussa, jotka olivat molemmat hienoja kokemuksia. Uusia ratoja tuli kierrettyä tusina ja holareitakin kaudelle mahtui kaksi, joten todella hyvä mieli jäi koko kaudesta kokonaisuudessaan.

Yksi uudenvuoden frisbeegolf-lupauksista oli, että jatkan treenipäiväkirjan kirjoittelua. Kuitenkin tämäkin on yksi pätevä harjoittelumuoto, tulee käytyä treenit kirjaimellisesti läpitse.

Uudenvuoden lahjaksi tuli ostettua itselle uusi reppu vanhan Competition Bag tilalle.

Kauan tuli taisteltua Grip EQ ja Prodiscus Carrier välillä ja tämä taistelu kääntyi Grip:n voittoon.

Näin vuoden alussa tietenkin lisenssit ja seuramaksut ovat keskeinen asia. Itse ostin kaudelle 2014 A-lisenssin ja nyt olisi sitten ensi kesänä tarkoitus lähteä katselemaan isojen kisojen meninkiä.

Tietysti kausi 2014 piti käydä tänään avaamassa Seinäjoen Törnävän 9-väyläisellä radalla. Yksi kierros tuli vain kierrettyä tulokseen PAR eli tasaisesti lähti vuosi käyntiin. Drone tuli hankittua Buzzz kaveriksi tuuliselle säälle ja parin testiheiton jälkeen, oli kyllä todella positiivinen yllätys. Oikea käsi on sen verran arkana kovasta Fore treenistä, että eiköhän tässä lepäillä pari päivää. Viikonloppuna olisi tarkoitus tehdä pieni roadtrip kankaanpäähän ja käydä 5tr:llä heittelemässä.

« Last Edit: 01.01.14 - klo:23:35 by JoniHenri »
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Jonin Treenipäiväkirja
« Reply #76 on: 04.01.14 - klo:22:28 »
4.1.2013

klo 7:45 Bemari lähti suuntaamaan Kankaanpään 5tr neljän innokkaan frisbeegolffaajan kera.
Vuonna 2013 tuli kesällä käytyä heittämässä vanha 5tr ja nyt piti lähteä kokeilemaan viime syksynä
uudistettu rata.

Rata oli todellakin muuttunut isommaksi ja haastavammaksi. Väylien keskimitta oli yli 145m, joten alkuun
oli aikamoista totuttelemista näiden Seinäjoen puistoratojen jälkeen. Lämmittelyjen jälkeen pääsimme
kiertämään paikallisen henkilön kanssa rataa, joten tutustuminen uuteen lay-out onnistui kätevästi.
Kiekko valintoja piti pohtia ensimmäisellä kierroksella ja alkaa muistelemaan miten kiekot käyttäytyikään.

Ensimmäinen kierros:
Etu9: 374446363 Taka9: 464363456 = 81 / +18
Ei mitään järisyttävää tulosta tullut heitettyä, kuhan nautittiin radasta ja sen haastavuudesta.

Pieni evästauko kierrosten välillä ja takaisin radalle ennen kuin alkaa hämärtämään.

Toisella kierroksella olikin jo kiekko valinnat selvillä ja oli heti ajatus siitä miten lähtee väyliä pelaamaan.
Etu9 lähti hyvin liikkeelle joka kyllä alkoi loppua kohti murenemaan tietyillä väylillä ja tulokseksi tuli +7. Sama jatkui Taka9, mutta draivi alkoi löytyä kokoajan enemmän ja enemmän. Viimeisillä väylillä avaukset alkoivatkin lähtemään jo hyvällä prosentilla sinne minne yritinkin ja tulokseksi tuli +5.

Kokonaisuudessaan toinen kierros:
Etu9: 364335463 Taka9: 473353436 = 75 / +12

Vertailin vähä Avoimien Kankaanpään mestaruuskilpailujen tuloksiin toista kierrostani ja ihan tyytyväinen saa olla kelin ja oman tason huomioon ottaen. Opettavainen ja motivoiva reissu. Sai taas käsityksen siitä millaisia avauksia oikeasti pitäisi saada kun väylät ovat ahtaampia, pitempiä ja haastavampia. Tästä on hyvä jatkaa!
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Jonin Treenipäiväkirja
« Reply #77 on: 07.01.14 - klo:00:43 »
Sunnuntai 5.1.2014

Kauden 2014 ensimmäiset viikkokisat! Tämä talvi on kyllä ollut suhteellisen täydellinen frisbeegolffin harrastajille. Seinäjoella ollaan pidetty koko syksyn ja talven ajan viikkokisoja. Osallistujia on ollut mukavasti ja hyvät kisat ollaan saatu aina pidettyä. Mikäli liikut Seinäjoella päin sunnuntaisin klo 12:00 tervetuloa mukaan.

Viikkokisoissa pelattiin 2x 10 väylää putkeen ja lopuksi 7 erikoisväylää. Avaukset onnistui ensimmäisellä 10 väylällä suhteellisen hyvin. Yksi Bogye ja TuplaBogye tuli korttiin johtuen epävarmasta putista, tämä oli taas niitä päiviä kun putti ei mene sisään oli kyseessä 3m tai 10m. Mutta onneksi 2xpirkkoa korjasi tulosta jonkun verran.

Toiset 10 väylää jatkui samaan malliin 2x bogye ja yksi tuplabogye, nämäkin saa laittaa puttaamisen piikkiin ja yksi pirkko mahtui vielä korttiin. 20 väylän jälkeen tulos 64/+4, Kierrokselle vielä mahtui 5x pirkkopaikkaa, jotka kolahtelivat harmillisesti alarautoihin.

Seuraavaksi pelattiin 7x erikoisväylät, joita on yleensä käytetty kisoissa finaaliväylinä. 6 eri väylästä on tehty yhdistelemällä 3 pitempää väylää, joista jäljellä olevat 4 väylää pelattiin normaalisti. Tämä oli tosi mukavaa vaihtelua ja todella hyvää treeniä. 7 väylään: 4x bogye 1x pirkko ja 2x PAR, ei nyt mikään toivottu lopputulos. Viikkokisat kokonaisuudessaan tulokseen 91/+7, joilla tuli sijoitus 5/13.

Putti nyt oli todellisessa hukassa, vaikka olen sitä paljon treenannutkin. On vain niitä päiviä ettei se putti kulje vaikka kuinka haluaisi ja yrittäisi. Kauden viikkokisat avattu ja tästä lähetään parantamaan tuloksia. Viimme kaudella irtosi yksi viikkokisavoitto, joten tällä kaudella se pitäisi ainakin tuplata tai jopa
triplata.
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Jonin Treenipäiväkirja
« Reply #78 on: 08.01.14 - klo:22:35 »
Maanantai 6.1.2014

Loppiainen, pitäähän se pidennetty viikonloppu käyttää mahdollisimman paljon hyväksi frisbeegolf merkeissä. Lauantaina tuli käytyä 5tr kankaanpäässä heittelemässä ja Sunnuntaina sitten kotiradalla viikkokisat. Aamusta lähdettiin kaverin kanssa ajelemaan Jurvaan säläisjärven 18-väyläiselle radalle. Rata on todella monipuolinen ja tarjoaa todella hyvää treeniä. Kankaanpäässä vähä jo muisteltiin miten niitä pitkiä metsärännejä heitettiinkään ja Jurvassa se alkoikin jo heti muistua mieleen.

Jurvassa tuli viime kesänä pari kokonaista vklp käytyä heittelemässä ja kolmet erilliset kisat. Ensimmäiset kisat itselleni (viikkokisoja virallisemmat) oli 9.6.2013 Bothnia Tour Jurvan osakilpailu. Alkuvuoden aiempi rataennätys oli muistaakseni +5. Ensimmäisen kierroksen tulos oli PAR ja tällä oltiin AM-sarjan johdossa, joten aika mahtavasti tämäkin ura sai alkunsa :D. Seuraava kierros menikin sitten +11 ja sijoitus oli 9/17, joka meni täysin jännityksen ja kokemattomuuden piikkiin. Mutta mukavaahan se nimi oli siellä kärjessä kuulla! PAR on tämän hetkinen rataennätykseni Jurvassa. Loppukesästä pystyin pelaamaan rataa +2 - +5 tulokseen suhteellisen tasaisesti, kun heittely alkoi kehittyä.  Kisa tavoitteena oli viime vuonna pelata 2 kierrosta tulokseen +10 tai alle. Kaudelle 2014 tavoitteena puolittaa tämä, eli 2 kierrosta tulokseen +5 tai alle.

Kolme kierrosta kierrettiin päivän aikana:

343344333346433423 / +8
432543232354343434 / +7

kahden ensimmäisen kierroksen avauksissa ja lähestymisissä ei ollut suurempaa vikaa. Kierrokset olisi voinut pelata ihan hyvään tulokseenkin, mutta sunnuntainen viikkokisojen puttikunto oli vieläkin vaivana. 4-7m putit rautoihin ja siitä kauempaa heitto kokonaan ohitse. Toisen kierroksen jälkeen sanoin kaverille, että jään treenaamaan hetkeksi puttia, että saan siihen jonkinlaisen varmuuden päälle. Tähän riitti se n. 15min puttailua ja putti oli ns. entisensä, joten todella helpolla päästiin.

333434233343343233 / +2
Kolmas kierros vielä ja putit alkoi luonnistua. Tulokseen päästiin mitä lähdettiin hakemaan, eli lähelle PAR tulosta. Uskon kyllä, että tämä rata menee tällä kaudella miinuksille.
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Jonin Treenipäiväkirja
« Reply #79 on: 09.01.14 - klo:19:04 »
In My Bag
Ajattelin käydä oman Grip:ni sisällön vähän tarkemmin lävitse. Paljon on muutoksia kuluneen vuoden aika tullut, mutta tällä hetkellä sisältö alkaa olla vakiintunutta.

Putterit
x2 Grippy HukLab P1 (D-line)
x2 Pure Zero (Soft)

Olen käyttänyt P1:stä putterina alusta asti. Aluksi omistin P1 C-line muovilla, jolla puttailin viime syksyyn asti. Syksyn sateissa ja kylmyydessä aloin huomata, että putteri ei pysy ollenkaan enää kädessä. Jouduin tekemään paljon työtä, että sain putterin pysymään kädessä koko heiton ajan. Tässä vaiheessa aloin miettimään muita muoveja. Kaveriltani sain testiin Grippy HL P1 D-line, tuntui heti oikealta käteen ja sille tielle jäätiin.

Pure Zero ovat minulla avauksiin ja lähestymisiin. Todella pitkälle ja suoraa lentävä putteri, tätä tuskin tulen koskaan vaihtamaan pois.

Midarit
x2 ESP Buzzz
Z Drone

Monta eri midaria on kädessä käynyt ja Buzzz on mulle se sopivin. Omistan myös Z ja Titanium versiot, ihan testi mielessä halusin nähdä kuinka paljon muoveissa on vakaus eroja. Mielestäni Z ja Titanium eivät ole niin vakaita, että pystyisin niitä käyttämään kovassakin tuulessa. Lueskelin foorumilta, että monella on käytössä Drone juuri tähän tarkoitukseen. Ostin kiekon testiin ja toimi juuri niin kuin olin lukenut.

Väylädraiverit
FD S-line
FD C-line
Star TeeBird

Väylädraivereita olen käyttänyt todella vähä. Olen enemmän käyttänyt midaria sellaisilla väylillä missä niitä voisi hyödyntää. Viime aikoina olen kuitenkin alkanut käyttämään niitä enemmän. Teebird käytän suoriin heittoihin joissa kiekon täytyy palautua lopuksi vasemmalle. FD S-line on todella kulunut ja käytän sitä useasti ylikääntäviin heittoihin. FD C-line ei tule käytettyä paljoa. Kiekko on suhteellisen vakaa, jolla pystyn heittämään suoria heittoja ja kiekko pitää linjansa hyvin loppuun asti.

Draiverit
x2 Ch Valkyrie
Star Valkyrie
Opto Saint
x2 PD P-line
PD C-line
Star Tern
Ch Tern
x2 PD2 P-line

Ch. Valkyriet on löytynyt mun bagistä alusta alkaen. Käytän niitä paljon annukka heittoihin ja tarvittaessa pillisuoriin heittoihin. Star versio kulkee mukana tuulisia olosuhteita silmällä pitäen. Opto Saint on samaan tarkoitukseen kuin Star valkyrie.

PD P-line pitkiin suoriin heittoihin ja C-line versio hysseheittoihin. Star Tern pitempiin annukka heittoihin ja Ch versio pitkiin suoriin heittoihin. PD2 käytän pitkiin hysseheittoihin ja kiekko on tuulisessa säässä korvaamaton.

Luottokiekot näistä ovat P1, Pure, Buzzz, Valkyrie ja PD. Olen tyytyväinen, että olen löytänyt itselleni näinkin monta sopivaa kiekkoa.

Kommentoikaa ihmeessä sisältöä ja antakaa vinkkejä, jos sellaisia tulee mieleen. :)

Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline izos

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 206
  • Kisattu on ja kisataan vielä.
    • View Profile
  • Oikea nimi: Iiro Lönnqvist
  • Seura: KFG
Vs: Jonin Treenipäiväkirja
« Reply #80 on: 09.01.14 - klo:19:15 »
itselläni kans kaski valkyrieä ja ovat hyviä kiekkoja mulla on kaksi eri painoista. 150g ja 175g painavemmalla heitän pilli heitot ja kevyemmällä himo hysseflipit. toimvia kiekkoja :D buzzz on kans mun luotto kiekko kun se menee sinne minne sen haluu menevän :) hyvältä näyttää laukun sisältö. :)
Putti... Tärkeintähän se on.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Jonin Treenipäiväkirja
« Reply #81 on: 10.01.14 - klo:09:43 »
Eipä valittamista, mulla on periaatteessa aika samantapainen setti. Vaikkakin tuosta on lähtenyt Roc3, TD2 pois ja tuota D-P3 tarpeellisuuttakin hieman kyseenalaistan.

Päämuotit mulla siis P2 ja MD3 (glow, siis käytännössä korvaavat vanhat flätit MD2 kun niitä saa etsiä kissojen ja koirien kanssa), suorempi/alivakaa draiveri FD ja CD, suora/ylivakaa draiveri PD, sekä leveerimmiset DD (vakaa), P-PD2 (ei niin vakaa mutta pitkä) ja DD2 (max distance). Seassa AJ TB ja 12x FB vähän erikoisempiin juttuihin.

Suhun verrattuna ainoo mitä mulla ei ole on ylivakaa midari. En ole kokenut tarpeelliseksi, sä ilmeisesti olet (Dronehan on kai hirvee jyrä)?
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Jonin Treenipäiväkirja
« Reply #82 on: 22.01.14 - klo:23:19 »
Lauantai 11.1.2014

Lähdettiin sitten toinen vklp peräkkäin 5tr:lle heittelemään Kankaanpäähän. Tällä kertaa mentiin kahdella autolla 7 miehen voimin. Lunta oli tullut Kankaanpäähän pieni lumipeiteen verran, muttei annettu sen häiritä. Lämmiteltiin alkuun ja lähdettiin sen jälkeen kiertämään. Hyviä avauksia lähti satunnaisesti, aina silloin kun jotenkin pystyi pystyssä. Lunta alkoi satamaan kokoajan enemmän ja kierroksen lopussa olikin jo kankaanpäässä täystalvi. Mitään tulos kierrosta en pystynyt pelaamaan (vaikka eräät pystyivätkin). Eniten olin tyytyväinen lähestymisiin n. 70-80m matkalta, Buzzz toimi taas kerran todella hyvin ja sai taas varmuutta lähipelaamiseen.

Nopea evästauko kierrosten välissä ja tälläkertaa jaettiin porukka kahteen osaan, koska 7 hengen poolissa kierros kesti vähän liian kauan. Aloitettiin taka-9:ltä ja pelaaminen oli aivan samanlaista mitä edelliselläkin kierroksella. Lunta oli  tullut jo sen verran paljon, että kiekot alkoivat katoilemaan lumen alle. Pelattiin taka-9 loppuun ja kolme ensimmäistä väylää etu-9:ltä ja sen jälkeen päätettiin lopettaa, ihan kelin vuoksi. Toinen porukoistamme pelasi koko kierroksen loppuun, sen jälkeen suuntasimme
ruokailemaan paikalliseen kebabbilaan ja suorinta tietä kohtia kohti.
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Jonin Treenipäiväkirja
« Reply #83 on: 23.01.14 - klo:15:21 »
Sunnuntai 12.1.2014

Viikkokisat! Mukavaa sunnuntaipäivän reippailua kovassa pakkasessa. Mentiin vähän aikaisemmin radalle lämmittelemään ja katsomaan
millaisessa kunnossa rata on. Rata oli hyvässä kunnossa, hiekka jota oli laitettu tiipaikoille oli jäätynyt kiinni ja olivat kaikinpuolin
pitävät. Lämmiteltiin ensimmäiset 5 väylää betsillä, että häviäjä kantaa kaikkien bägit ja reput. Tottakai minä sen hävisin! noh tulipahan
ainakin lämmin kun kantoi 5 hengen kamat ja kiekot :)

Ensimmäisen kierroksen alkuun otin PAR hysseväylältä jonka jälkeen bogey seuraavalta väylältä. Sen jälkeen heitto alkoi kulkemaan ihan hyvin
ja seuraavat 4 väylää tulokseen PAR. 3.väylä annukka ei pitänyt kulmaa ja lensi metsään isoimman kuusen taakse ja tuplabogye
korttiin. Seuraavalta väylältä Pirkko korjasi vähän tulosta ja koko kierros tulokseen +3.

Toisen kierroksen alussa olin yllätyksellisesti ykköspoolissa, oli pakkanen vaikuttanut ilmeisesti muidenkin heittoihin. Olin kolme
heittoa jäljessä kärjestä. Kierros lähti mukavasti pirkolla käyntiin ja siitä jatkettiin seuraavat kolme väylää PAR tuloksella.
Lähestymiset alkoivat vähän lipsumaan ja tuli 5, 6 ja 7väyliltä pelattua korttiin yhteensä +3 lisää. 8 ja 9 väylät PAR:n ja laskimme tilanteen
ennen viimeistä väylää. Olin tasoissa 2. sijasta, kun kärki oli päässyt jo liian kauaksi karkuun. Kummatkin otimme viimeiseltä väylältä Pirkot ja
SD mentiin. Pelattiin 1. väylä ja kaveri heitti kiekon 2 metriin korista, kun taas minä n. 11m -> Putti ohi ja karvas tappio! Kierros
kokonaisuudessaan +1 ja lopputulos +4 sijoitus 3/11.

Tulokset
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Jonin Treenipäiväkirja
« Reply #84 on: 24.01.14 - klo:15:43 »
Sunnuntai 19.1.2014

-21,3'c pakkasta ja viikkokisat! Kyllähän sitä pärjää kun vain osaa pukeutua oikein ja tarpeeksi. Käveltiin radalle lämmittelyksi kaverin kanssa ja
sen jälkeen sama "reppujen ja bägien kanto"- betsi ensimmäiset 4. väylää. Tällä kertaa ei tullut ainakaan hävittyä! Heitto kulki hyvin ja putti oli
todella varman oloista. Ensimmäisellä kierroksella heitto kulki samaan mallii mitä lämmittelyissä, pirkkopaikoista kuitenkin vain 2/5 sisään, loput joko alarautaan tai ketjuista pihalle.
Ensimmäinen kierros tulokseen +1, olin tasatilanteessa 2. sijasta kolmen pelaajan kanssa. Kärki oli tällöin vain yhden heiton päässä ja ykköspoolissa lähdettiin
seuraavalle kierrokselle.

Toinen kierros oli epätasaisempi, mutta tällä kertaa pirkkoputit upposi sisään. Ennen viimeistä väylää olin kaksi heittoa 1. sijaa jäljissä.
Viimeisen väylän avaus 6m ja pirkko mukiin! kaverilla avaus lipsahti kädestä ja Bogye korttiin. Tilanne taas saman kaverin kanssa tasan ja SD mentiin!
Oma avaukseni 3m korista ja toisella 15m. Pirkko minulle, Kaverille PAR ja VIIKKOKISAVOITTO! toinen urani aikana ja ensimmäinen tälle kaudelle.
Kierros tulokseen -1 ja lopputulos PAR. Tälle kaudelle asetin itselleni tavoitteeksi kolme viikkokisavoittoa, kesällä porukkaa on noin 4-5x enemmän ja paljon kovia
pelaajia mukana, että haastetta löytyy riittämiin! mutta kyllähän tässä itsekkin pitää kehittyä mukana!

Tulokset
« Last Edit: 24.01.14 - klo:15:47 by JoniHenri »
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Jonin Treenipäiväkirja
« Reply #85 on: 30.01.14 - klo:11:07 »
Lauantai 25.1.2014

Frisbeegolf täytteinen päivä oli tulossa, joka aloitettiin viikkokisoilla. Alkuun
heiteltiin putteja ja samalla aina välilä pari avaustakin. Porukkaa alkui valumaan
pikku hiljaa paikalle ja pistettiin viikkokisat käyntiin. Kierrettiin rata 2x putkeen
eli yhteensä 18 väylää. Suhteellisen tasaista tekemistä oli, enimmäinen kierros tulokseen +1
yksi Bogye kortissa ja loput väylät PAR. Toisella kierrosella oli vähän enemmän hajontaa 3x Bogye ja 1x Birdie tulos +2.
lopputulos viikkokisoista +3 ja sijoitus 4/9.

Illalla olikin sitten vähän enemmän ohjelmaa tarjolla, nimittäin seuran järjestämät kauden 2014 avajaisjuhlat!
Paljon oli ohjelmaa tarjolla: ruokaa, juomaa, frisbeegolf ja saunomista. Hallissa heiteltiin aluksia omia heittoja ja lämmiteltiin.
Käytiin Seuran PJ:n kanssa yhdessä läpi pari heittotekniikkaa ja alettiin sen jälkeen testailemaan niitä.
Sen jälkeen alkoikin skaibailut. Aluksi halliin laitettiin kolme koria n.40m, 60m ja 70m. Kaikki heitti yhteen koriin kolme kiekkoa.
holarista 5pts, lähin kiekko 3pts, toiseksi lähin 2pts ja kolmanneksi 1pts. Itselleni jäi saldoksi 3pts.
Tämän jälkeen puttikisailua, ensimmäinen pituus oli 6m ja siitä eteenpäin. Kaikilla oli kolme kiekkoa ja yhden tarvitsi saada sisään, että sai
jatkaa seuraavalle etäisyydelle. Viidennellä heittopaikalla oli minun lisäksi kaksi henkilöä ja etäisyys taisi olla 15m. Toinen heitto uppos ja sillä tuli voitto!
Kisailujen jälkeen jatkettiin yleistä heittelyä kukin omalla tavallaan. Heittelyjen jälkeen odottikin sauna ja virvoikkeet!

« Last Edit: 30.01.14 - klo:11:10 by JoniHenri »
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Jonin Treenipäiväkirja
« Reply #86 on: 31.01.14 - klo:10:04 »
Kauden avajaispippaloissa oli myös draivin kuvauspiste ja ajattelin laittaa videon tänne kommentoitavaksi.
3x heittoa ja sen jälkeen samat heitot hidastettuina.

Ainakin mitä tuosta jo itse saanut irti on, että oma asento on aivan liian kyyryssä. Toinen jalka laahaa maata saatossa, joka vaikuttaa varmasti
suuntaan. Kaikki kolme heittoa menivät takaverkkoon n.+90m.

Kiitos kommenteista jo etukäteen!



Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Jonin Treenipäiväkirja
« Reply #87 on: 31.01.14 - klo:10:55 »
Laahaaminen tulee vasta heiton lähdettyä, joten sillä ei ole merkitystä. Itse asiassa monet pitävät sitä hyvänä asiana, että jalka pysyy noin maassa ja tuo tasapainoa heittoon.
« Last Edit: 31.01.14 - klo:10:56 by HAH »

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Jonin Treenipäiväkirja
« Reply #88 on: 31.01.14 - klo:20:57 »
Spin out löytyy. Kiekko lähtee nokka pystyssä ja olet hieman takapainoinen. Ranteesta kättä alas painamalla mahdollisesti otetta muuttaen ja askeleita lyhentämällä pitäisi korjautua.

Offline JoniHenri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 186
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Club Provinssi
Vs: Jonin Treenipäiväkirja
« Reply #89 on: 17.04.14 - klo:19:31 »
Aika tullut on! Lajia nyt harrastettu yli 1,5 vuotta ja aika ottaa uusi harppaus. Ensimmäiset SFL alaiset kisat huomenna
kankaanpäässä Easter Open. Aikamoista myrskyä ollu pään sisällä näinä viimeisinä päivinä "treenaamaan vai taukoa jne." ehkä se kuuluu
osaksi jännitykseen. Kankaanpäässä on tullut käytyä tänä vuonna 5x heittelemässä, joten rata on ainakin tuttu ja pelikirja pitäisi olla
suhteellisen selvä. Yritän olla luomatta itselleni mitään isompia paineita, mutta jonkinlaisia tavoitteita pitää olla. Jos pystyn pelaamaan
+5 pintaan per kierros olen todella tyytyväinen ja tiedän, että pystyn kolkuttelemaan PAR tulosta jos vain kaikki natsaa. Pidetään tämä kuitenkin suhteellisen
realistisena itselle.

Alaselkä oli sitten mukavasti kipeytynyt yön aikana, ettei mitään pysty kyykistämään maasta. En tiedä onko tullut treenaamisesta vai huonosta nukkuma-asennosta.
Tämä päivä mennyt jumpatessa ja kinesioteippaus auttoi kyllä huomasti. Onneksi selällä pystyy kiertämään normaalisti, joten heittäminen ei pitäisi olla ongelma.

Pelikirjan ajattelin kirjoittaa loppuun, pidetään sitä vaikka tämän päivän treeninä.

1. Kuluneella S-FD ylikääntävä bäkkäri korille päin. PAR.
2. PD:llä avaus, riippuen avauksen pituudesta jatko Buzzz tai PD:llä. PAR/Birdie.
3. C-FD/Valkyrie suora avaus, PAR.
4. C-PD kova hysse, toivottavasti pääsee kummulle. PAR/Birdie.
5. FD:llä avaus suorana hyvään kohtaan ja hyvä lähäri korille. PAR.
6. PD:llä avaus tolpan oikelta puolelta ja jatko PD:llä. PAR
7. C-FD:llä suora avaus kohti koria, toivottasti ei kopise. PAR/Birdie
8. Ternillä/Valkyrie annukka tai FD:llä suora avaus hiekalle ja jatko Forella koria kohti jos mahdollista. PAR.
9. C-PD avaus, toivottavasti riittää ylös asti tai jopa "greenille". PAR.
10. PD tai FD:llä avaus, toivottavasti suoristaa tarpeeksi ja päätyy Y haaran oikealle puolelle. Lähäri ja PAR.
11. PD:llä heitto suorana jopa että kääntyisi vähän ylitte hyvään jatkopaikkaan. PD:llä hysse korille riippuen etäisyydestä. PAR.
12. FD:llä avaus montun läheisyyteen, lähestyminen ja PAR.
13. Aina ollut vähän hankala väylä, todennäiköisesti vakaammalla PD:llä avaus pienessä annukassa joka palauttaa takaisin. PAR.
14. Ternillä annukka hyvään kohtaan ja jatko heitto Buzzz/PD riippuen pituudesta. PAR/Birdie.
15. Valkyrie/Tern Annukka koria kohti. PAR/Birdie.
16. Valkyrie tai FD avaus vasemmalle avoimelle pelipaikalle, lähestyminen ja PAR.
17. FD:llä ylikääntävä heitto, jatko Buzzz. PAR/Birdie.
18. Valkyriellä suora avaus, jatko PD/FD/Buzzz riippuen paikasta ja samaa rataa korille. PAR.

Bägin sisältö koostuu aika paljon eri kulutusasteilla olevista FD:stä ja PD:stä, joten niitä tulee todella paljon käytettyä.
Annukka avauksiin Tern tai Valkyrie. Tuulisiin olosuhteisiin on PD2 ja C-DD2.
Hyvää kisaa kaikille ja toivottavasti sää suosii meitä! :)
« Last Edit: 17.04.14 - klo:19:42 by JoniHenri »
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi. -
Mä olin ihan millis.. ja sit mä heräsin! -