Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Toiminta löytökiekon kanssa  (Read 83115 times)

Alkoholisti

  • Guest
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #135 on: 25.08.15 - klo:23:06 »
Onneksi tänävuonna suurin osa löytämistäni kiekoista on ollut nimettömiä ja numerottomia, joten olen saanut monta hyvää lötöä jo itselleni :D nimelliset toki olen palautellut

Offline Antsa Mukille

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 187
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami Korhonen
  • Seura: Sasta FG
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #136 on: 26.08.15 - klo:23:09 »
Palautellut myöskin tässä lähiaikoina useamman kiekon ja sain yhdestä jopa kahvipaketin vastalahjaksi kun kaveri sitä hakemaan tuli. Löytynyt 1x Jesse-PD:tä jne joilla jälleenmyytynä arvoa kuitenkin hiukan olisi. Mielummin palautan omistajalleen.
Champion Teebird

Offline Antsa Mukille

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 187
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami Korhonen
  • Seura: Sasta FG
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #137 on: 26.08.15 - klo:23:09 »
Palautellut myöskin tässä lähiaikoina useamman kiekon ja sain yhdestä jopa kahvipaketin vastalahjaksi kun kaveri sitä hakemaan tuli. Löytynyt 1x Jesse-PD:tä jne joilla jälleenmyytynä arvoa kuitenkin hiukan olisi. Mielummin palautan omistajalleen.

E: Yhtään omaa ei kyllä ole palautunut viime kesän jälkeen.
Champion Teebird

Offline mustamies

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #138 on: 30.08.15 - klo:23:32 »
Monesti nakkelen kierroksella löytämiäni kiekkoja loppukiessin ajan, hyvä testailla uusia kiekkoja! Siinä nyt ei ole mitään pahaa. Kierroksen lopuksi soittelen ja palauttelen jos nimi ja numero löytyy. Nimettömät nakkelen suorilta omaan bägiini lopullisesti

Offline Bmeifter

  • Juniori
  • **
  • Posts: 64
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami
  • Seura: FG-Ryhti
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #139 on: 15.12.15 - klo:15:33 »
Tänään löyty Nokialta lätty jonka pohjassa oli tiedot asiallisesti, Omistaja löytyi Oulusta, n.400km draivi, aika huikea tulos tai heitetty kovaan myötätuuleen.
Bogitikka on toteemieläimeni
-MVP-

Offline Nikolas

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #140 on: 23.02.16 - klo:15:21 »
En tiedä pitäiskö tämä kohdentaa ennemmin "kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen" ketjuun, koska kyseinen kaveri todellakin näki vaivaa...

Heitin kiekkoni viime syksynä Vihiojaan. Vedet oli sen verta korkealla ja virtaus kova että ei ollu mitää mahdollisuuksia bongata kiekkoa sieltä. Eilen tuli sitten viesti: "Moro! Sun teebird löytyi vihiojalta, palautuu löytöpalkkiota vastaan" Ensin vähän kummastelin että jännästi löyty nyt ku vielä pari päivää sadellut vielä entisestään uutta lunta ja kiekko meni veteen sulan maan aikaan... Löytöpalkkioon toki kiekon löytäjällä on oikeus ja semmosta olen joskus tarjonnutkin mutta ekaa kertaa sitä joku vaatimalla vaati. Mielelläni tuon vaaditun neljä euroa kuitenkin pulitan ku kiekko oli käytännössä uusi. No sovittiin että haen kiekon sitte tänään ja näin teinkin.

Tulin sitte kysyneeksi että mistä kiekko löytyi kun en enää muistanut mihin tämä yksilö tarkalleen hukkui. Kaveri sitte kertoi että oli löytänyt kiekon löytöboksista ja koska löytöbokseihin ei kuulema ole luottamista niin oli ottanut sen sieltä... (Vihiojan löytöboksissa ei ole ollut lukkoa miesmuistiin) Kysyin sitten että ihan löytöboksista löysit ja vaadit itsellesi löytöpalkkion. Vastausta en saanut, mutta totesin että taitaa tulla tarpeeseen ja lähdin jatkamaan matkaa, ku rahat olin jo ehtinyt ojentaa. Joltain jonnelta tälläaista olis ehkä voinu odottaa karkkirahan toivossa, mutta ku hain kiekon TTY:ltä missä kaveri opiskelee niin ei oikein mahdu minun päähän tämä yhtälö...

Offline JaskaT

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 481
    • View Profile
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #141 on: 23.02.16 - klo:16:26 »
Hyi hemmetti mitä käytöstä. Minä nyt en perus-löytökiekonkaan kanssa oleta saavani palkkiota, niin että tämä vielä kaivelee löytöbokseja ja vaatii sitten palkkiota...

Jos muuten löydätte koriin tai sen päälle jätettyjä kiekkoja, niin otatteko mukaan vai jätättekö paikalleen? Muuttuuko tilanne sen mukaan, onko kiekossa on yhteystiedot vai ei?
Itse olen yhden jättänyt koriin, pari ottanut mukaan ja palauttanut omistajilleen. En ole varma, mikä olisi paras tapa toimia.

Offline villek

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 142
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville K
  • Seura: DGH
Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #142 on: 23.02.16 - klo:17:07 »
Otan aina tiedolliset kiekot ja laitan viestiä. Kiessin päätteeksi löytöboksiin, jos ei ole omistaja vastannut ja tästä viesti omistajalle. Tiedottomat otan mukaan vaan, jos radalla löytöboksi ja työnnän sinne, muuten jätän siihen korin päälle.

Offline Larbis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 365
  • Opiskelija TTY:llä
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lari Leino
  • Seura: TFS - Tampereen Frisbeeseura
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #143 on: 23.02.16 - klo:18:54 »
Joltain jonnelta tälläaista olis ehkä voinu odottaa karkkirahan toivossa, mutta ku hain kiekon TTY:ltä missä kaveri opiskelee niin ei oikein mahdu minun päähän tämä yhtälö...
Kyllä täällä TTY:lläkin kaikenlaista porukkaa pyörii  :o
Oiskohan ollut joku rajaa hipoen jollekin epäsuositulle alalle sisäänpäässyt, jonka panostus on tasoa opintotukien ryyppääminen, kun ei ala ei oikeasti edes kiinnosta, piti vaan johonkin vuodeksi mennä hakeakseen keväällä kohti uusia pettymyksiä. Harmittavasti tällaistakin porukkaa on.

No, sait sentään kiekon takaisin, sehän on se pääasia, eikä se neljä euroa käytännössä uudesta kiekosta ole paljoa. Semmostakin stooria olen kuullut, että jonnet olivat soittaneet salatusta numerosta kiekon omistajalle vittuillakseen miten tämä ei tule kiekkoa takaisin saamaan. Itse olisin suuttunut ja pahasti :)

Aiheeseen liittyen vielä omat toimintatavat löytökiekkoen kanssa:
-Numerollisiin soitto/kuvallinen viesti esim. Whatsappissa
-Numerottomista viesti foorumin ketjuun löytökiekkojen huhuilusta
-Löytöpalkkiota saatan pyytää, mutta yleensä ihan ilmaiseksi palautan ja toivon tätä myös omalle kohdalleni
-Jos kiekon omistajasta ei kuulu, niin kiekosta riippuen joko pidän itse tai lahjoitan seuroille
-Jos(lue: kun) itse hävitän kiekkoja, tarjoan yleensä löytökiekkoketjussa palkkiota, mutta sitäkään eivät kaikki ole halunneet ottaa vastaan
Innova Competition Bag:
2* 300s Pa1, Soft Kannel
2" Supercolor Esp Buzzz, Ti Buzzz OS
Proton & Neutron Crave, 4* Star Teebird, Ch. & Luster Fd3
4* S-Pd, 2* S-Dd
PDGA #82633

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #144 on: 23.02.16 - klo:20:02 »
Kyllä mielestäni sitä löytöpalkkiota ei kukaan saisi pyytää.. kiekon omistaja antaa löytöpalkkion jos haluaa. Toki jos tulee esimerkiksi toimituskulua tai jtn vastaava niin ne kuuluu korvata. Mielestäni on röyhkeetä tuo tyyliin: "Moro! Sun teebird löytyi vihiojalta, palautuu löytöpalkkiota vastaan", joka Nikolaksen postauksessa oli.

Tosin omituistahan toi muutenkin on, napannu kiekon löytökiekkolootasta ja sitten vaatii siitä rahaa... no, kaikenlaisia sitä ihmisiä on maailmassa.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #145 on: 24.02.16 - klo:01:40 »
Joltain jonnelta tälläaista olis ehkä voinu odottaa karkkirahan toivossa, mutta ku hain kiekon TTY:ltä missä kaveri opiskelee niin ei oikein mahdu minun päähän tämä yhtälö...
Kyllä täällä TTY:lläkin kaikenlaista porukkaa pyörii  :o
Oiskohan ollut joku rajaa hipoen jollekin epäsuositulle alalle sisäänpäässyt, jonka panostus on tasoa opintotukien ryyppääminen, kun ei ala ei oikeasti edes kiinnosta, piti vaan johonkin vuodeksi mennä hakeakseen keväällä kohti uusia pettymyksiä. Harmittavasti tällaistakin porukkaa on.

Urpojahan nyt on kaikkialla, ei tuo TTY mikään taikamesta ole. Niitä löytyy niin teekkareiden kuin lääkisläistenkin joukosta, ei mitään uutta auringon alla.

Offline JaskaT

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 481
    • View Profile
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #146 on: 28.02.16 - klo:09:37 »
Trolli, vai nimimerkki osunut ihan nappiin... ?

Offline Larbis

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 365
  • Opiskelija TTY:llä
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lari Leino
  • Seura: TFS - Tampereen Frisbeeseura
Vs: Toiminta löytökiekon kanssa
« Reply #147 on: 28.02.16 - klo:10:27 »
Trolli, vai nimimerkki osunut ihan nappiin... ?
Tai molemmat ;)
Innova Competition Bag:
2* 300s Pa1, Soft Kannel
2" Supercolor Esp Buzzz, Ti Buzzz OS
Proton & Neutron Crave, 4* Star Teebird, Ch. & Luster Fd3
4* S-Pd, 2* S-Dd
PDGA #82633