Frisbeegolf-keskustelu > Tekniikkakeskustelu

Molempikätisyys

(1/5) > >>

Vesa:
Vuosi väärällä kädellä? Miltä kuulostaisi?
Oon tässä ihan vakavasti harkinnut jos ens kauden ottaisi sellaisen projektin että heittäisi pääsääntöisesti vasurilla. (Olen oikeakätinen)
Tarkottaisi sitä, että radalla kesken kierroksen en vaihtaisi heittokättä vaikka tilanne sitä suosisi. Joskus olen yhden kierroksen kokeillut ja tulos oli ylöjärven radalla +20 jotakin.

Miksi? No tavoitteena olisi molempikätisyys, etuja pelin kannalta ei tarvitse välttämättä edes luetella mutta hyötyjä voisi olla ihan oman fysiiikan kannaltakin.
Ps. Itse en kisaile joten se helpottaisi hommaa.
Onko joku opetellut ?

TaneT:
Olen aloittanut harjoittelun kentällä, vaikeaa on. Hyvää aivojumppaa myös! Tavoite saada midarit lentämään suoraan toistettavasti semmoiset 50-60m tämän vuoden aikana.

Lospallos:
Varmasti hyvä treenata molempia käsiä, mutta vuosi pelkästään heikommalla kädellä kuulostaa aika rajulta. Itse jo jotenkuten saan neppailut tehtyy heikommallakin kädellä, mutta pituutta ei vielä mitenkään. Säännöllistä harjoittelua en tosin tee.

DJSigma:
Vuosi väärällä kädellä kuulostaa rajulta jos oikea käsi toimii eikä ole muutenkaan kyllästynyt lajiin. Pitää olla todella vahva motivaatio harjoiteluun, ettei vaihda parempaan käteen.

Kerran viime kesänä (olen koko heittämisen aloittanut 05/2015) vedin puolikkaan höntsäkierroksen Orimattilassa siten että heitin molemmilla käsillä omaa kierrosta. 9 väylän jälkeen eroa oli vajaa kymmenen heittoa, ero muodostui lähes kokonaan parista pitkästä väylästä, joilla aloittelijan oikea rysty jo riitti tuottamaan kohtalaisia siivuja onnistuessaan. Vaikutti siltä, että aloittelijalle on melkein sama kummalla kädellä alkaa heittämään kun aloittaa lajin, koska vaikka oikealla tuli paljon kovempia heittoja, oli hajonta myös paljon suurempaa heittojen laadussa. Vasurilla tuli yllättävän tasapainoisia (aloittelijan heitoiksi) ja oikeansuuntaisia heittoja, vaikkakin voimaahan niistä puuttui, ja sitä kautta mittaa.

ymme:
ite tulee heiteltyä kentällä aina satunnaisesti väärän käden forea repulle. tää on johtanut siihen, että sellasia 20 m (troubleshop-)foreneppejä pystyy about vuoden passiivisen harkkaamisen heittää suht varmasti. toistaseks on kerran ollut kisassa hyötyä, mutta tosiaan aika harvaan jää sellaset tilanteet että vaan 20 m vasuriforella pääsee eteenpäin. jos pituutta lähtis työstää ja sitä kautta käytettävyyttä, niin kyllähän se vaatis sen verran työtä ettei ainakaan omalla kohdalla olis sen arvosta. jos oikeasti on liikaa vapaa-aikaa niin sitten toki joo. monipuolisesti toimivasta heittovalikoimasta on varsinkin siellä synkimmässä mörrissä yllättävän paljoa hyötyä

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version