Frisbeegolf-keskustelu > Frisbeegolf

Discgolfscores vs Skoorin

(1/4) > >>

broz:
Kumpi oli / on mielestänne selkeämpi ja parempi käyttöliittymä frisbeegolf tulosten seurantaan?

Kyselyn tarkoituksena on kysellä muidenkin frisbeegolffareiden mielipiteitä asiasta, että olenko ainoa jonka mielestä skoorinin käyttöliittymä saa 1pisteen discgolfscores sivuston saadessa 10pistettä toimivuudesta ja käyttöliittymä näkymästään.

Koska itse en käy juuri ollenkaan kisoissa vaan kaveriden kesken käyn heittämässä ja harjoituksen vuoksi välillä parantamassa heittojani. Ja yleensä isoa muutosta tehdessä pitäisi / kannattaisi kysellä mielipiteitä ennenkuin tehdään suuria muutoksia. Ainakaan huonompaan suuntaan.

banshee:
Oon käyttäny DGS:sää ja tykänny. Nämä kaksihan yhdistyvät piakkoin.

Lähetetty minun SM-G350 laitteesta Tapatalkilla

broz:

--- Quote from: banshee on 19.04.16 - klo:11:22 ---Oon käyttäny DGS:sää ja tykänny. Nämä kaksihan yhdistyvät piakkoin.

Lähetetty minun SM-G350 laitteesta Tapatalkilla

--- End quote ---

Senpä takia juuri kun skooriniin tuloksien kirjaaminen on niin hankalaa omasta mielestäni.

Chukie:
Hyvä aihe. Heti ensiksi esitän ehdotuksen: Anna palaute suoraan palvelun/sovelluksen kehittäjälle. Kerro mikä on vialla ja miten sitä mielestäsi voisi tai tulisi kehittää.

Muutama seikka tähän tapaukseen ja ylipäätään vastaaviin liittyen, jotka kannattanee ottaa huomioon:

- Lähes yksikään sovellus tai verkkosivusto ei koskaan ole lopullinen. Niitä kehitetään jatkuvasti. Tästä johtuen palautteen merkitys korostuu. Sitä kannattaa antaa, jotta kehitys johtaa oikeaan suuntaan. Ylläpidon on huomattavasti helpompaa panostaa oikeisiin kehityksen kohteisiin, kun ne ovat tiedossa.

- DGS on/oli vapaaehtoisvoimin ylläpidetty palvelu. Sen toiminnasta vastanneet henkilöt siis tekivät ylläpidon vaatimat tehtävät omalla vapaa-ajallaan normaalin kokoaikaisen työn ohella. Palvelu oli jo ehtinyt paisua käyttäjämäärältään ja se vaati/olisi vaatinut ylläpidolta jatkuvasti enemmän aikaa ja vaivaa. Jossain kohtaa tulevat jokaisen henkilön rajat vastaan.

- Skoorinin ansiosta ei myöskään kukaan tuo leipää pöytäänsä, eli tietyissä määrin samat asiat pätevät myös siihen, mutta nyt DGS:n ja Skoorin ylläpitäjät toimivat yhdessä Skoorinin parissa, jolloin ylläpitoon on käytettävissä enemmän resursseja. Tällöin niitä riittää paremmin myös sivuston kehittämiseen, eikä pelkästään sen päivittäiseen ylläpitoon.

- Kumpikin palvelu on käyttäjilleen ilmainen. (DGS:ia pystyi toki halutessaan tukemaan ostamalla tuotteita, joiden myynnistä saatu tuotto käytettiin sivuston ylläpitoon.) Melkeinpä voisi siis sanoa, että jollei palvelun käyttäjä ole maksanut käyttämästään palvelusta, ei hän voi myöskään vaatia sen moitteetonta toimintaa. Kyseisen palvelun tarjoaja ei ole myöskään mitenkään tilivelvollinen käyttäjilleen.

- Jonkun täytyy silti maksaa viulut. Palvelusta koituu kuluja väkisinkin mm. verkkosivuston palvelimesta ja muusta ylläpidosta. Esim. Skoorinin tapauksessa sivustolla ei tarvitse edes rasittaa silmiään mainoksilla, jotka ovat usean ilmaisen palvelun rahoituskeino.

- DGS:n ja Skoorinin yhdistäminen ei ole vielä valmis. Asiat eivät siis ole lopullisia. Uuden palvelun ylläpito tekee kovasti (vapaaehtois)töitä yhdistymisen loppuunviemisen eteen ja tekevät samalla pieniä korjauksia ja parannuksia sivustolle. Kun tuo mittava operaatio on suoritettu, voi ylläpito jälleen keskittää huomionsa paremmin palvelun kehittämiseen.

Strikee:
Oon käyttäny discgolfscoresia siitä asti kun lajiin tutustuin ja täytyy sanoa, että tämä on ollut karu muutos aiempaan. Joskus 2010 DGS oli jo nykyaikaisemman näköinen sivusto mitå skoorin on tällä hetkellä. Ja todellakin Skoorin on sekavampi käyttää. Toivottavasti noista kahdesta sulautuu se uus discgolf metrix ja käyttöliittymä saa vaikutteet DGS:n puolelta.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version