Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Harjoitteet  (Read 6505 times)

Offline kalle211

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
  • Oikea nimi: kalle lindholm
Harjoitteet
« on: 18.05.16 - klo:22:27 »
Terve!

Viime kesän lopussa lajiin innostuneena on tullut ongelmia varsinkin heiton pituuden kasvaessa. Millä harjoitteilla on mahdollista korjata heittosektoria. Tarkoitan siis kohtaa jossa kiekko lähtee. Itse en pidä pituuksiani ongelmana vaan monesti kiekko irtoaa jommalle kummalle puolelle väylää avatessa. Eli millä harjoitteella mahdollista korjata "release pointtia" heitossa? Heittoja tulee viikossa useita tunteja ja suurin osa niistä ihan urheilu kentillä. Säännöllisyyttä lähtöön siis etsitään

Offline ymme

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: mika koskikallio
  • Seura: disc golf vikings
Vs: Harjoitteet
« Reply #1 on: 19.05.16 - klo:06:34 »
Koitappa sellaista harjoitetta, että otat pari heittoputteria mukaan johonkin hiekkatielle, mieluiten metsässä, jossa kävelet vaan tietä pitkin rennosti heitellen yrittäen pysyä tiellä. Sitä mukaan sitten tehoja lisäillen, miten itsestä tuntuu. Pikku hiljaa sitten alkaakin luotto tekemiseen kasvaa ja pystyy lähteä hakemaan pidempää ja pidempää siivua. Metsä hoitaa sitten kyllä sen rankaisemisen, jos liian kunnianhimoisilla linjoilla aloittelee

Offline arkadin

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 45
    • View Profile
Vs: Harjoitteet
« Reply #2 on: 19.05.16 - klo:09:41 »


Tuolla harjoitteella olen itse ainakin saanut sitä leveyssuunnan haarukkaa pienemmäksi. Mitä pidempään se kiekko on kädessä sitä pienempi on release alue. Olettaen tietysti että ajoitus on muuten kunnossa etkä varasta avaamalla hartioita liian aikaisin.

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Harjoitteet
« Reply #3 on: 19.05.16 - klo:12:19 »
Varmuudellahan ei mitään voi sanoa koska tekniikkaongelmat on aina yksilöllisiä, mutta perussyy näissä on että kiekko ei syystä tai toisesta mene suoraa linjaa heittoliikkeen läpi. Yleensä siinä on vartalo tiellä tai pönkkäys on epätasapainossa. Ei riitä että käsi on näennäisesti suorana takana, koska silloin kiekko ei mene suoraan; käsi pitäis viedä mieluummin takaviistoon.
« Last Edit: 19.05.16 - klo:12:20 by RistoS »