Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Saturaatiopiste saavutettu liiton kisoissa? Onko tarjonta ohittanut jo kysynnän?  (Read 7356 times)

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Onhan se tiedossa, että keväällä kisainnostus on kovempaa, mutta nyt on kyllä hämmentävän vähän ilmoittautuneita joihinkin kisoihin. Suurimpina ihmetyksen aiheina esimerkiksi tuo Sipulisarjan osakilpailu Hyvinkään Nummenmäessä, jossa ilmoittauneita tällä hetkellä kahdeksan. Toki vain pro-luokkia jos ymmärsin oikein mutta kummallista silti.

Onko nyt jotain mitä en hahmota vai ollaanko jo tilanteessa, että tarjontaa on enemmän kuin kysyntää? Huono asiahan se ei ole lainkaan, koska parempi se on näin päin pelaajan kannalta. Toki sen viisi (?) propagaattoria pitää saada, että saa reiskat, mutta se kai tulee ainakin tuossa kisassa täyteen. Joissain se taitaa olla tiukemmalla.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Nummenmäessä vikana lienee Nummenmäki. [/tietoinen kärjistys]
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Anthuan

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 356
    • View Profile
  • Oikea nimi: Anton Pöyry
  • Seura: Frisbeegolf Club Hyrylä ry
Taitaa olla kyse pro-kisa sarjasta, jossa ei saanut vaihtaa rahapalkintoa lahjakortiksi. Monella amatööripelaajalle siis vahva ei, jos ei halua siirtyä pro-pelaajaksi. Sittemminhän tämä pykälä muuttui ja nyt näytti olevan mahdollisuus vaihtaa palkinto lahjakortiksi.

Amatöörikisoille uskon olevan kysyntää edelleen, kun paljon uusia pelaajia aloittaa kisauransa pitkin kesää. Ehkä pro-kisojen kysyntä joskus kasvaa, kun pelaajia pro statuksella alkaa olla enemmän (tai sitten teennäisestä luokkajaosta luovutaan...)
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

Offline Kempster

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 193
    • View Profile
    • @ Instagram
  • Oikea nimi: Niko Kempas
  • Seura: Ŧ·
Joo ei oo tunkua kisoihin, kolmeen viimesimpään kisaan oon ilmonnut edellisiltana (eiku yhteen vasta aamulla) ;)

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Kisakoneessa ylitettiin 200 kisan raja. Onhan niitä jo tuostakin jaettuna neljä per joka viikonloppu eikä ne ole edes tasaisesti jaettu.
Toinen asia mikä vaikuttaa, monikin TD on tajunnut että luokkien suuri määrä e ole itseisarvo. Jos on 90 kilpailijan kisa ja kuusi luokkaa, se tarkoittaa vain 15 pelaajaa per luokka. Tuleehan se täyteen useimmiten minuuteissa.

Olisihan se toisaalta hienoa jos kisoja olisi niin paljon tarjolla, että oikeasti voi rauhassa valita minne menee.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Olisipa mukavaa kun Poriinkin osuisi...
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |

Offline Timesby

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 187
    • View Profile
Itse hankin lisenssin tänä vuonna ja vasta heinäkuun puolessa välissä. Näin ollen on tullut viime aikoina aika paljon katsottua, että missä on minkäkinlaisia kisoja. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen runsaaseen tarjontaan. Perhetilanne ei salli tällä hetkellä lähteä kauas kisailemaan, niin olen voinut valita läheltä löytyviä kisoja. Ja kaikissa on ollut se 100-130 kisailijaa. Eli mun näkökulmasta tarjonnan runsaus on loistava asia. Ei tarvitse suunnitella kisamatkoja kuukausia etukäteen, kun elämäntilanne antaa myöden vain lyhyen aikajänteen suunnittelun.

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Itse kyllä tulee valittua kisat lähinnä radan,etäisyyden ja ajankohdan perusteella.
Luokka on sitten aika sama, samoin kuin status asiat. Hinta paljon kisaavana vaikuttaa jonkin verran, 10-15 euroa alle 100km päässä on ihan sama, mutta esimerkiksi 40-60 euroa on jo aika paljon jos kilpailee itseään vastaan eikä kärki sijoista palkkion toivossa.
Mutta onneksi kaikenlaista on tarjolla, TD kannattaa kumminkin vähän katsella samaan aikaan kisa tarjontaa koska esimerkiksi naisten luokkiin osallistujia on aika vaikeaa saada isoa porukkaa paikalle, jos samaan aikaan on tour osakilpailuja jossain.. Ehkäpä tuokin asia tuosta vielä muuttuu kun vähillä probakaattoreilla saadaan järjestettyä vaikka vain naisten kisoja pelkästään. Ehkä jo ensi kaudella joku uskaltaa laittaa naisten tourin pystyyn?

Offline gunners

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 438
    • View Profile
  • Oikea nimi: jari väyrynen
  • Seura: KKpBats
Milloinkahan Miikkan Saturisaatiopiste on saavutettu? Mikä on hänen kauden viimeinen liiton alainen kilpailu?

Offline mykey

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 710
    • View Profile
  • Oikea nimi: miikka saturi
  • Seura: Team Hippo Ry / Melkein onnistujat
Tilanne on huvittava koska isoisäni vaihtoi sukunimeä joskus 1940, hän vastasi Salon sokeritehtaalla sokerin prosessista jossa saturoidaan juurikkaasta sokeri erilleen. Hän olisi siis saturoija ja tehdas melussa kun kaikki huuteli mitä sattuu niin päätti kaikkien tunteman lempinimen perusteella vaihtaa sukunimeksi Saturi. Olihan sitten selkeää.
Miikan viimeinen kilpailu taitaa olla se minkä itse järjestän ja kulkee työnimellä lisenssi2016 viimeinen virta.. Eli uudenvuoden aatoksi jotain keksin ja sitten pelaillaan ken ei talvea pelkää ja haluaa viimeisen napsun ratingilleen.
Sitä ennen on:
Hangon majakka Open
K.O keravalla.
Marraskuun alussa joku kisa jonka itse jossain järjestän.. Pari liiton kisaa marras joulukuussa kun tosi harrastajat liukastelee ja nauttii talven tulosta. Ainakin Kytö ja Wikman sektorilta on aina syytä odottaa muutamia kisoja joka kuukausi.
Lähtökohta on PDGA kilpailu joka kuukausi,jotta rating pöhinää saadaan päälle.
Meillä on semmoinen sadan pelaajan talvi harrastaja porukka,josta puolet tulee kisaan kun kisaan satoi,paistoi tai tippuu kiviä taivaalta joten uusimaalla kyllä joka toiselle viikon lopulle kisat saa porukkaa liikkeelle ajankohdasta riippumatta.