Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: 150 g dx-muovi teebird  (Read 3923 times)

fribahio

  • Guest
150 g dx-muovi teebird
« on: 07.08.12 - klo:00:26 »
loppulento kaartuu oikealle, kun pitäisi kaiken järjen mukaan mennä vasemmalle, vaikka lasken ulkoreunan vasemmalle alas rystyheitossa, kiekko on uusi. mikä vialla ? mielipiteitä, kokemuksia innova tl kiekosta star, champion muovilla.

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: 150 g dx-muovi teebird
« Reply #1 on: 07.08.12 - klo:08:14 »
Keveys ja dx-muovi tekee yleisesti ottaen kiekoista paljon alivakaampia, myös uutena. DX-muoviset kiekot voi myös kulua hyvin nopeasti. Tyyliin yhden kierroksen aikana voi lento-ominaisuudet muuttua.

Offline Viikate

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 113
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Tuukkanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Vs: 150 g dx-muovi teebird
« Reply #2 on: 07.08.12 - klo:10:19 »
Kokeileppa samaa kiekkoa Star/Champion muovilla, pitäis lentää hieman "normaalimmin" :)

Offline keep_it_real

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 148
    • View Profile
    • Treeniblogini
  • Oikea nimi: Ville Uurainen
  • Seura: DGH Hyvinkää
Vs: 150 g dx-muovi teebird
« Reply #3 on: 07.08.12 - klo:19:29 »
Mulla oli sama ongelma joskus 150gr DX Destroyerin kanssa.

Jouduin heittämää sen  lähes 90 asteen kulmassa pystyssä. Silti kiekko aina suoristui ja meinasi "kipata" eli kääntyä toisinpäin pystyyn. Tämä johtui puhtaasti juuri painosta, muovista ja omasta heittovoimasta.

Offline Flowing

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne
  • Seura: -
Vs: 150 g dx-muovi teebird
« Reply #4 on: 19.08.12 - klo:08:52 »
Iteltä löytyy TeeBird 150g ch ja 170g dx. Kevyempi saattaa olla hieman herkempi heiton virheille. Saan 150 grammaisella ehkä hieman lisäpituutta, mutta painoerosta ei ole hyötyä ellei heitto lähde hyvin. Painavampi ja kuluneempi DX muovinen sen sijaan kaartaa helpommin yli, tai tekee odottamattomaan suuntaan feidin lopussa. Muovin laatu ja kuluneisuus vaikuttaa varmasti tuohon enemmän kuin paino.
Huonoissa draiveissa vika on mulla ollut enemmän käyttäjässä kuin kiekossa. Teebird kuintenkin paras driveri millä olen heittänyt.
« Last Edit: 19.08.12 - klo:09:08 by Flowing »