Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?  (Read 68188 times)

Offline Kreator

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Linnalo
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #90 on: 04.04.16 - klo:15:22 »
Laskeskelin itsekin mikä on suhde, eikä kovin hyvältä näytä itselläkään palautusprosentti. 14 kiekkoa on hävinnyt, niistä 4 on palautunut. Näistäkin 2 tapausta on sellaista että kiekko unohtui edelliselle väylälle ja perässätulijat huutelivat perään, joten "kunnon palautuksia" on vain 2

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #91 on: 04.04.16 - klo:15:45 »
Tuurista kai sitten kiinni, mutta n. 20 kiekkoa unohtanut/hukannut ja vain 3 jäänyt palautumatta, niistäkin yksi Vantaanjokeen, josta se ei takuulla palaudu ikinä. Puutahan tässä pitää kyllä koputtaa...

Joo varmasti totta. Itelläki kyl ainakin osa kiekoista menny semmosiin paikkoihin ettei niiden oikein voisi olettaakkaan palautuvan.

Offline Mikavain

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 297
    • View Profile
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #92 on: 07.04.16 - klo:21:00 »
Tuurista kai sitten kiinni, mutta n. 20 kiekkoa unohtanut/hukannut ja vain 3 jäänyt palautumatta, niistäkin yksi Vantaanjokeen, josta se ei takuulla palaudu ikinä. Puutahan tässä pitää kyllä koputtaa...
Prosentit senkun paranee. Tämä Vantaanjokeen heittämäni kiekko ei sitten ollutkaan mennyt jokeen asti ja tänään tuli FGCK:lta viesti, että oli löytynyt ja pitäisi kohtapuoliin palautua sekin ;D Loistavaa toimintaa FGCK:n taholta, että jaksetaan oikein viestejä lähettää perään, kun varmasti melko paljon kiekkoja löytyy ja vaihtoehtoisesti postiin tai nouto Keravan DGStoresta. Isoa peukkua Keravan suuntaan...
Tosin kiekko siis katosi Siltamäessä eli ilmeisesti joku ryökäle oli sen ensin löytänyt ja sitten hukannut. En tullut kysyneeksi, mistä löytyi. Oletin Keinukalliosta
« Last Edit: 07.04.16 - klo:21:05 by Mikavain »

Offline laamandr

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 115
    • View Profile
  • Oikea nimi: Andreas Laamanen
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #93 on: 08.04.16 - klo:08:12 »
Mukkulan huono puoli on se että vieressä on peruskoulu. Väittäisin että muksut laskee tuota kiekkojen palautumisprosenttia romisten, eihän ala-yläaste ikäsellä riitä älyllinen kapasiteetti ymmärtämään myötätuntoa sen verran että kun siinä kikessä on numero niin joku voi sitä kaivata. Jos edes ehtii hormonien pörinässä huomaamaan mitään numeroita. Ei ole kesällä mikään harvinainen näky koulupäivänä pikkupojat haravoimassa ojia, varmaan löytäjä saa pitää mentaliteetilla.

Pari kertaa on pitänyt hätistellä vandalisoimasta fillariakin siitä parkkiksen vierestä, onneksi on sen verta lujaa tekoa ettei pienen apinan raivolla ole mennyt miksikään ;D Pojat on tietty poikia, eikä sitä koulua siitä kukaan siirrä mutta vähän rokottaa yleismielipidettä sijainnista.

Minkäköhän lainen olisi yleinen palautusprosentti, jos rata olisi satunnaisten peruskoulu-ikäisten ulottumattomissa ja rataa tallaisi suurimmaksi osin vain aktiiviharrastajat?

Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #94 on: 17.04.16 - klo:16:52 »


Minkäköhän lainen olisi yleinen palautusprosentti, jos rata olisi satunnaisten peruskoulu-ikäisten ulottumattomissa ja rataa tallaisi suurimmaksi osin vain aktiiviharrastajat?

SFGK tai Kaatis, oletan että hyvin lähellä 100% (poislukien vesiesteet)
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline sidrend

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 754
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko Jokinen
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #95 on: 17.04.16 - klo:17:50 »


Minkäköhän lainen olisi yleinen palautusprosentti, jos rata olisi satunnaisten peruskoulu-ikäisten ulottumattomissa ja rataa tallaisi suurimmaksi osin vain aktiiviharrastajat?

SFGK tai Kaatis, oletan että hyvin lähellä 100% (poislukien vesiesteet)

satunnaisten peruskoulu-ikäisten + kaljaporukoiden, eli tosiaan pitkälti vain aktiiviharrastajien niin kyllä kanssa uskoisin että lähemmäs 100% päästäisiin.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #96 on: 19.04.16 - klo:22:35 »
Kouluissa on oikeasti aika usein ~löytäjä saa pitää ~ meininki jos jostain kiekko löytyy. Ainakin täällä keskellä ei mitään se johtui ihan vaan siitä että ei ne ala-asteikäset edes tienneet että niitä voi palauttaa. Aina kun sitä näkee niin tullut kyllä opastettua että mitä sille pitää tehdä.

Hyvähän teillä on prosentti, koskaan ei oo ykskään kiekko takaisin tullut :o Varmaan vajaa kymmenen hukkunu yhteensä. Palauttanu olen toki monta ja viimekesältä jäi mieleen kun joku lätkäsi  dessua vastaan 10€ setelin. Eikä puhettakaan että olisin mitään pyytänyt :o
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Makkeli

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 31
    • View Profile
  • Oikea nimi: Markus
  • Seura: -
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #97 on: 06.06.16 - klo:18:45 »
Mitä mieltä ihmiset yleisesti on, kun löytökiekon palauttamisen suhteen tekee itse aloitteen, mutta homma tyssää siihen, onko vielä löytäjän vastuulla kysellä perään vai pitäisikö kiekon omistajan olla aktiivinen asian suhteen?

Lojuu tällä hetkellä kaapissa ainakin pari kiekkoa, jotka olen löytänyt ja laittanut asiasta viestiä. Emme ole löytäneet samalle päivälle/lähipäiville sopivaa luovutushetkeä kiekolle ja asia on jäänyt roikkumaan, mutta mielestäni ei ole enää minun vastuulla kysellä perään uudestaan että millon haluaisivat kiekkonsa hakea, vaan heidän asia laittaa minulle viestiä, että millon sen voisi noutaa.

Ja mikä tällaisissa tilanteissa on sopiva aika, että voi "tuomita" kiekon hylätyksi ja ottaa omaan käyttöön? Ei noita hirveän montaa kuukautta enää jaksaisi tuolla säilöä.

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #98 on: 06.06.16 - klo:19:05 »
Mitä mieltä ihmiset yleisesti on, kun löytökiekon palauttamisen suhteen tekee itse aloitteen, mutta homma tyssää siihen, onko vielä löytäjän vastuulla kysellä perään vai pitäisikö kiekon omistajan olla aktiivinen asian suhteen?

Lojuu tällä hetkellä kaapissa ainakin pari kiekkoa, jotka olen löytänyt ja laittanut asiasta viestiä. Emme ole löytäneet samalle päivälle/lähipäiville sopivaa luovutushetkeä kiekolle ja asia on jäänyt roikkumaan, mutta mielestäni ei ole enää minun vastuulla kysellä perään uudestaan että millon haluaisivat kiekkonsa hakea, vaan heidän asia laittaa minulle viestiä, että millon sen voisi noutaa.

Ja mikä tällaisissa tilanteissa on sopiva aika, että voi "tuomita" kiekon hylätyksi ja ottaa omaan käyttöön? Ei noita hirveän montaa kuukautta enää jaksaisi tuolla säilöä.

Kyllä se kuukausi riittää jo aika hyvin. Pari kertaa on hyvä ilmoittaa. Itse pistäisin vielä ennen käyttöönottoa viestin, että jos viikon sisään kiekkoa ei haeta niin laitan omaan bägiin.

Offline BlackStar

  • ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 2 600
  • ★ Instagram ★ @BlackStarPori
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sami ★ Aaltonen
  • Seura: Mustavaris / MHDG
Vs: Kuinka paljon näet vaivaa löytökiekon palauttamiseen?
« Reply #99 on: 10.06.16 - klo:10:26 »
Mitä mieltä ihmiset yleisesti on, kun löytökiekon palauttamisen suhteen tekee itse aloitteen, mutta homma tyssää siihen, onko vielä löytäjän vastuulla kysellä perään vai pitäisikö kiekon omistajan olla aktiivinen asian suhteen?

Lojuu tällä hetkellä kaapissa ainakin pari kiekkoa, jotka olen löytänyt ja laittanut asiasta viestiä. Emme ole löytäneet samalle päivälle/lähipäiville sopivaa luovutushetkeä kiekolle ja asia on jäänyt roikkumaan, mutta mielestäni ei ole enää minun vastuulla kysellä perään uudestaan että millon haluaisivat kiekkonsa hakea, vaan heidän asia laittaa minulle viestiä, että millon sen voisi noutaa.

Ja mikä tällaisissa tilanteissa on sopiva aika, että voi "tuomita" kiekon hylätyksi ja ottaa omaan käyttöön? Ei noita hirveän montaa kuukautta enää jaksaisi tuolla säilöä.

Kyllä se kuukausi riittää jo aika hyvin. Pari kertaa on hyvä ilmoittaa. Itse pistäisin vielä ennen käyttöönottoa viestin, että jos viikon sisään kiekkoa ei haeta niin laitan omaan bägiin.

Itellä sama homma. Ensin sovittiin että hakee kiekon multa kierroksensa jälkeen (asun radan vieressä) → unohti, viesti tuli myöhemmin. Sovittiin että hakee parin päuvän päästä → ei kuulunut pariin viikkoon mitään. Laitoin muutama päivä sit viestin että koska? → ei vastausta.
★ Grip EQ AX15 Lizotte S.E. ★
| P2 | P3x | Colt | AviarX3 | MD2 | MD3 | MD4 | Gator | FD | FD2 | FD3 | Teebird | CD3 | Mamba | Firebird | Shryke | Boss | DDx | Destroyer |