Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Löytökiekkojen huhuiluketju  (Read 653205 times)

Offline Väsä

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 286
    • View Profile
  • Seura: Mikkelin frisbeegolf ry
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #315 on: 23.07.13 - klo:16:33 »
Tänään tiistaina 23 Heinäkuuta hukkui kutos väylälle oikealle rinteeseen oranssi Blizzard Champion Destroyer.

Sitten vielä ysiväylälle veteen hukkui valkoinen D-line TD Rush!- stämpillä.

Molemmissa kiekoissa yhteystiedot.
Näissä auttaa sekin et kertoo radan millä on hukkunu. Tosin en tiiä palautuuko sen paremmin enää itelle noi hävinneet kiekot.

Offline Eetu #13

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 326
    • View Profile
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #316 on: 23.07.13 - klo:16:43 »
Tänään tiistaina 23 Heinäkuuta hukkui kutos väylälle oikealle rinteeseen oranssi Blizzard Champion Destroyer.

Sitten vielä ysiväylälle veteen hukkui valkoinen D-line TD Rush!- stämpillä.

Molemmissa kiekoissa yhteystiedot.
Näissä auttaa sekin et kertoo radan millä on hukkunu. Tosin en tiiä palautuuko sen paremmin enää itelle noi hävinneet kiekot.

Katos olikin rata unohtunut. Koivusaaressa olivat siis hävinneet, Dessu on tosin jo löytynyt...

Offline Xavic

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 48
    • View Profile
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #317 on: 23.07.13 - klo:22:22 »
Mun punanen tiippari hukku zell am seen radan ykkösväylälle itävallassa..  :'(

Offline butti-78

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 212
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Salonen
  • Seura: DGC Fat Discs
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #318 on: 23.07.13 - klo:22:50 »
Nokian The Beastille hukkui eilen väylän 13 puolenvälin jälkeen vasemmalla olevaan pikku lampeen sinapinkeltainen DISCMANIA CD CRAZE missä erikoistuntomerkkinä mustaksi värjätyty silmät ja suu, sekä pohjassa nimi, numero sekä DGC Fat Discs merkinnät.
Tunnearvoa enemmän kuin rahallista ja luottokiekkohan se, eli 5e napsahtaa kun tää palaa mulle!!!
"rauha maassa ja dessu puussa"

www.fatdiscs.com

Offline Tane

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 123
    • View Profile
  • Oikea nimi: Taneli Syrjämäki
  • Seura: DGH / Kreme
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #319 on: 23.07.13 - klo:23:17 »
The Beastin 16 väylän lampeen jäi punainen first run Roc3 ja 17 väylän tiheään puskaan vihreä ESP Force. Nimi ja puhelinnumero kiekoissa. Arvostaisin jos löytäjät palauttaisi kiekot. Voin luvata myös sen 5e vaivanpalkaksi jos postittaa kiekon kotiin.

Offline Tane

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 123
    • View Profile
  • Oikea nimi: Taneli Syrjämäki
  • Seura: DGH / Kreme
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #320 on: 23.07.13 - klo:23:46 »
Ai niin, kierrettiin samalla viikolla muitakin ratoja. Radat olivat hienoja mutta söivät kiekkojani. Lammiharjulla, muistaakseni 12 väylän tiheään kasvillisuuteen jäi sininen McBeth Roc3. Kylmäkoskella hävisi myös sininen 12x KC Ch Eagle-x. En muista väylän numeroa, mutta korkea ässäheitto jäi annukkaksi ja jäi ilmeisesti oikean puolen peltoon. En viittinyt suututtaa maajussia tallomalla peltoa. Jos kiekot kulkeutuu takaisin, 5e napsahtaa tilille.

Offline Alppis

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 34
    • View Profile
    • Fakosity
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #321 on: 24.07.13 - klo:00:15 »
Kemin radan 6 väylän jorpakkoon hukkui itsellä viime viikolla pinkki McBeth Roc3, jota en kahlaamisesta huolimatta saanut silloin takaisin. Nyt kun sitten tänään kävin pelaamassa samalla radalla, oli vesi laskenut sen verran, että paikkassa johon kiekko meni, oli pohja näkyvissä, mutta kiekkoa ei näkynyt missään.

Oma veikkaus on, että kiekko on päätynyt jonkun radalla pyörivän juniorin mukaan  >:(, vaikka kiekossa kyllä oli pohjassa nimi sekä puhelinnumero.
"Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi." BLOGI: http://fakosity.blogspot.fi

Offline palekka

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 10
    • View Profile
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #322 on: 24.07.13 - klo:01:17 »
Tässä ketjussa huhuillaan kadotettuja kiekkoja ja kysyisinkin millaisia kokemuksia näiden suhteen teillä on. Itse harrastanut nyt lajia neljättä kesää ja useilla radoilla on tullut vierailtua ja kiekkoja on matkan varrella radoille hukkunut ja joukossa monia tärkeitäkin kiekkoja. Heitto harrastukseni aikana olen hukannut noin 25 kiekkoa tai jokusia on vain vahingossa jäänyt radalle, kun jotain väylää on tullut useammalla kiekolla treenailtua. Kaikki kiekkoni olen hyvin merkinnyt nimellä ja puhelinnumerolla, mutta siitä huolimatta vain kahdesta kadottamastani kiekosta on tullut tekstiviesti tai puhelinsoitto miten kiekon saisi palautettua minulle.
Onko tämä todellakin sellaista, että kiekkoja ei enää viitsitä palauttaa tai suoranaisesti otetaan omaan käyttöön. Itse olen pyrkinyt jokaisen löytämäni kiekon toimittamaan oikealle omistajalle, kun koskaan ei tiedä miten tärkeästä lätystä on kulloinkin kyse.
Uusia pannuja saa toki kaupoista, mutta muutaman todella tärkeän luottokiekon kadotettuani olisin kyllä toivonut jonkun sen löytäessä, että olisi ottanut yhteyttä ja aiheutuneet kulut kyllä korvaisin sitten tavalla tai toisella.
Mutta minulle on kyllä jäänyt tunne, että jos joku kiekko jonnekin radalle katoaa, niin eipä siinä sitten paljon ole toiveita sitä enää takaisin saada.
Viime kesänä olin Kankaanpäässä heittämässä ja unohdin ykkösväylälle yhden luottokiekkoni ja hetken päästä bägiä tutkaillessani huomasin lätyn sieltä puuttuvan ja palattuani väylälle sitä ei siellä enää ollut. Perässä tulleet olivat korjanneet talteen ja koskaan en sitä takaisin saanut.
Mutta kertokaapa millaisia kokemuksia teillä muilla on kadottamistanne kiekoista eli onko niitä edes jotkut saaneet takaisin eli kaiketi rehellisiä ja lajia arvostavia harrastajia nyt jokusia sentään on ja minulla on käynyt vain poikkeuksellisen huono tuuri kadottamieni kiekkojen suhteen.

Offline Sebu92

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 27
    • View Profile
  • Oikea nimi: Sebastian
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #323 on: 24.07.13 - klo:01:33 »
Kurikan uudelle Keskuskentän radalle hukkui pinkki Ch Leopard 1. väylän vasemmalle puolelle semmoiseen helvetiin isoon nokkospuskaan. Aiemmin tälle radalle hukkunut samanlainen kiekko, eikä tullut takaisin  >:(. Joten, jos löydätte ottakaa yhteyttä kiekossa olevaan numeroon.

Offline riotmaker

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 201
    • View Profile
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #324 on: 24.07.13 - klo:06:40 »
Tässä ketjussa huhuillaan kadotettuja kiekkoja ja kysyisinkin millaisia kokemuksia näiden suhteen teillä on.

parin kk:n 7:stä kiekosta yhtään en ole saanut takaisin, pari kanssa vaan väylälle unohtuneita... ei oo karma kohdannut, oisinko jo toistakymmentä palauttanu... noh, kai ne löytyy sit vasta myöhemmin...
Mitäs täs kunhan aurinko paistaa...

Offline wallu

  • Juniori
  • **
  • Posts: 76
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kimi W
  • Seura: Frisbeegolf Club Keinukallio - FGCK
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #325 on: 24.07.13 - klo:07:52 »
Tänä kesänä 4 kiekkoa hävinnyt ja 3 niistä olen saanut takaisin... eli ihan kivalla prosentilla. Itse olen kaksi löytänyt jo molemmat jo takaisin oikealla omistajallaan. Tuntuu tosiaan että kiekot tulevat takaisin jos ne löytää joku vähänkin vanhempi henkilö, joka ostaa myös omat kiekkonsa. Viime kesänä katos 4 kiekkoa eikä yksikään ole tullut takaisin, joukossa 2 suosikki draiveria  :( Tosiaan kaikissa omissa kiekoissa nimi ja numero pohjassa.

Offline napati

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 348
    • View Profile
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #326 on: 24.07.13 - klo:08:32 »
Aika harvoin kakarat ja apinat palauttaa kiekkoja. Itelle on soitettu kahdesta kiekosta 4 vuoden aikana. (ite olen soittanut / palauttanut about 10 lättyä) Yksi hukattu on palautunut ja se ei ole kumpikaan noista kahdesta: vihille hukkaisin joskus 1st run makon, ja viikon päästä kysyin rakettijengiltä ko kiekosta. Kiemurrellen joku vaahtosammutin nosti sellaisen bägistään, nimi sutattuna. En edes kysynyt mistä on, vaan otin talteen. Yhdestä dessusta soitettiin pari viikkoa sitten: hukkasin sen julkuun kuukautta ennen ja joku soitti nokialta löytökiekosta. En tienny että mulla on draivi niin pahasti pois jiiristä :D

Offline Larzi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 362
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #327 on: 24.07.13 - klo:08:35 »
Yhtään kiekkoa ei ole tullut takaisin. Tai no yksi oli joesta kalastettu, mutta käskin pitää sillä siitä olisi täytynyt maksaa pari euroa löytöpalkkiota, mikä on jees jos joku mun kiekon vedestä onkiin kun itse en viitsi, mutta kyseessä oli jo aikaa sitten normaalista käytöstä poistunut kulunut kiekko. Vedenpinnan yläpuolelle on tullut hukattua ehkä 3 kiekkoa tänä vuonna.

Itellä jäi luultavasti Beastin 13. väylän griinille Buzzz jolla lähestyin hienosti korille. Huomasin sen puuttuvan kun kaivelin lähestymiskiekkoa bägistä seuraavalla väylällä. Takaisin palatessa kyselin kaikilta vastaan tulijoilta, että onko näkynyt, mutta kukaan ei tunnustanut. Siirtymällä se ei ole voinut tippua. Eka ryhmä jopa kysyi ensin takaisin, että minkälainen kiekko ihan kuin sillä olisi merkitystä, sillä kysyin vain pelkkää kiekkoa. Eihän sitä Buzzzia enää näkynyt ja on aika vahva epäilys, että takana tulleesta ryhmästä joku otti sen bägiinsä. Tällä kertaa ei ollut kyse edes pienistä junioreista, vaan niistä apinoista 4 kiekon bägeineen jotka tarvivat ilmeisesti täydennystä.
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline vto

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 105
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
  • Seura: OFS
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #328 on: 24.07.13 - klo:12:12 »
Itse olen pitänyt kirjaa hukkaamistani kiekoista ja paikoista minne ne ovat hukkuneet, niin tällä hetkellä saldo näyttää siltä että olen lajin harrastamisen aikana hukannut kiekon 45 kertaa, ja saanut kiekon takaisin 27 kertaa, ja 18 kiekkoa on vielä jossakin. Eli palautumisprosentti on ollut yllättävänkin hyvä, kun ottaa vielä huomioon että lähes kaikki noista kiekoista ovat vesistöissä, ja siten voivat olla siellä edelleenkin. Varmasti jokunen on lähtenyt epärehellistenkin matkaan, mutta en usko että kovin hirveän monta.

Offline Alppis

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 34
    • View Profile
    • Fakosity
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #329 on: 24.07.13 - klo:23:14 »
Vähän tuntuu olevan kiinni radalla pelaavien junnujen määrästä. Oiskohan itsellä hukkunut tässä parin vuoden aikana viitisen kiekkoa, joista kaksi on löytänyt tiensä takaisin kotiin. Eräs kaveri on kuitenkin onnistunut hukkaamaan samassa ajassa Kemin radalla 7-9 kiekkoa, joista yksikään ei ole tullut takaisin.

Eräällä junnullakin oli Kemissä 12-14 kiekon kokoelma ja kun kysyin , että montakos nuista on itse ostettu, niin totesi vähän epävarman kuuloisesti että 4. Samassa paikassa viime kesänä oli parkkipaikalla semmonen 5 hengen porukka junioreita, jonne sitten yksi samanmoinen juokseen kolmen löytökiekon kanssa ja huutaa "Kato mitä löyty", johon toinen vastaa vain "Anna yks niistä mulle". Ei se oo ihmekkään, ettei niitä kiekkoja kuulu takas. Välillä tekis kyllä niin pirusti mieli ratsata nuitten junnujen bägit...  >:(
"Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi." BLOGI: http://fakosity.blogspot.fi