Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Löytökiekkojen huhuiluketju  (Read 657996 times)

Offline nik0

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
  • Oikea nimi: niko möttönen
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #630 on: 12.06.14 - klo:10:27 »
Vihioajasta löyty keltaine  kiekko jossa nimi peksi tai reksi.
Kangasalle(ranta-koivisto) hukku keltainen dart väylälle 3 sinne kuusien taakse pusikkoon nimikirjaimet n.m pohjassa.
« Last Edit: 12.06.14 - klo:11:28 by nik0 »

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #631 on: 12.06.14 - klo:10:58 »
Näin aion toimia jatkossakin, koska en ala palkatta kaivamaan muiden kiekkoja kun eivät itse viitsi edes etsiä.
Eipä Se nyt ihan noin yksinkertaista ole. Monta kiekkoa on itelläki jääny vielä kolmen vartin etsinnän jälkeen luontoon.

Sopiva rolli tai puuosuma, jotka katoaa näkyvistä tekevät etsintäalueesta helposti todella suuren. Aluskasvuston kasvaessa on myös tilanteita, jossa voit seistä kiekon päällä näkemättä sitä. Myös iltakiesien hämärä voi jemmata päivällä helposti näkyviä lättyjä.

Turha vissiin oottaa jatkossakaan yhtään kiekkoa takas jos toi on jengin asenne.  :-\

Edit: Eikä se palkatta kaivaminen voi kovin työlästä olla jos kiekko löytyy etsimättä.
« Last Edit: 12.06.14 - klo:11:02 by Jaskala »

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #632 on: 12.06.14 - klo:12:08 »
On se nyt vaikeeta taas. Jos löydät kiekon, muttet aio palauttaa sitä, niin jätä vaikka mieluummin siihen mistä löysit.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline peperoni

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 265
    • View Profile
  • Oikea nimi: Timo Mäkelä
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #633 on: 12.06.14 - klo:12:44 »
Näitä on nimittäin tullut palauteltua jo ihan tarpeeksi ja siitä on todellakin liikaa vaivaa tuotteen hintaan nähden.

Naamapalmu.

Ei siinä nyt kauheasti ole vaivaa, jos tiputat kiekon löytölaatikkoon tai soitat/tekstaat kiekon numeroon. Noutojen yhteydessä ei sun tartte mitään vaivaa nähdä, jos sanot että kiekot voi noutaa sun kotoa johonkin aikaa kun olet varmasti kotona.

Ja niin kuin tuossa ylemmällä sanottiin niin jos tuokin liikaa vaivaa niin jätä kiekko johonkin näkyvälle paikalle niin seuraava voi sitten kiekon toimittaa perille.

Offline Maikkari

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #634 on: 12.06.14 - klo:14:03 »
Henkilökohtaisesti itseäni ärsyttää, että porukka ei viitsi edes etsiä kiekkojaan. Laitetaan yhteystiedot ja oletetaan, että joku tunnollinen kaivaa kiekkonsa heidän puolestaan. Alkuviikosta kaivoin kiekkoani vaikeasta paikasta ja löysin samasta paikasta kolme muuta kiekkoa. Varmasti olisi löytänyt jos olisi hiemankaan enemmän käynyt katsomassa. Yhden nimellisen palautin, yhden annoin jollekin pikkupojalle, jolla oli vain yksi kiekko ja yhden otin itselleni. Näin aion toimia jatkossakin, koska en ala palkatta kaivamaan muiden kiekkoja kun eivät itse viitsi edes etsiä. Näitä on nimittäin tullut palauteltua jo ihan tarpeeksi ja siitä on todellakin liikaa vaivaa tuotteen hintaan nähden.
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline Tomppa82

  • Juniori
  • **
  • Posts: 63
    • View Profile
  • Seura: Disc Golf Hyvinkää
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #635 on: 12.06.14 - klo:16:11 »
Keltainen Manala hävinnyt Hyvinkään ysiväylälle (vasemmalle puolelle).
Saa soitella jos sattuu löytymään.

Offline Peksi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 216
    • View Profile
  • Oikea nimi: Peksi Luoma
  • Seura: Jyli
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #636 on: 12.06.14 - klo:18:14 »
Vihioajasta löyty keltaine  kiekko jossa nimi peksi tai reksi.
Kangasalle(ranta-koivisto) hukku keltainen dart väylälle 3 sinne kuusien taakse pusikkoon nimikirjaimet n.m pohjassa.

Mikä kiekko kyseessä?
Vai onko niin kulunu ettei saa selvää?
QMEGA|P1|P2|RHY|ATLAS|FB|SOLF|PD|PD2|DSTR

Offline Obelix

  • Juniori
  • **
  • Posts: 72
    • View Profile
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #637 on: 12.06.14 - klo:18:27 »
Jokunen viikko sitten punainen Wolf jäännyt Kotkan Kumparepuiston toisen radan kulmapusikkoon. Nimi ja numero on, mutta en tiedä kuinka monta sadekeliä tussaus kestää.
Frisbeegolfissa heitellään värikkäitä muovikiekkoja erilaisiin puskiin ja pensaisiin.

Offline nik0

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 28
    • View Profile
  • Oikea nimi: niko möttönen
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #638 on: 12.06.14 - klo:19:18 »
Vihioajasta löyty keltaine  kiekko jossa nimi peksi tai reksi.
Kangasalle(ranta-koivisto) hukku keltainen dart väylälle 3 sinne kuusien taakse pusikkoon nimikirjaimet n.m pohjassa.

Mikä kiekko kyseessä?
Vai onko niin kulunu ettei saa selvää?
eikös se ole hukanneen tehtävä kertoa. muutenhan kaikki väittäis omakseen.mutta midari tää on.

Offline ipeday

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #639 on: 13.06.14 - klo:10:32 »
12.6 Viikkokisois Punainen Star Tern hukku Talin 14. väylälle. Nimi ja numero pitäis olla, jos ei oo kulunu/liuennu pois.

Omaa kiekkoo etsiessä löyty jonkun kiekko, ei nimeä eikä numeroa. Kiekon tuntomerkkejä vastaan palautuu omistajalle

Offline Lekenda

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
    • Disc Golf Hyvinkää
  • Oikea nimi: Leo
  • Seura: DGH
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #640 on: 13.06.14 - klo:11:14 »
Henkilökohtaisesti itseäni ärsyttää, että porukka ei viitsi edes etsiä kiekkojaan. Laitetaan yhteystiedot ja oletetaan, että joku tunnollinen kaivaa kiekkonsa heidän puolestaan. Alkuviikosta kaivoin kiekkoani vaikeasta paikasta ja löysin samasta paikasta kolme muuta kiekkoa. Varmasti olisi löytänyt jos olisi hiemankaan enemmän käynyt katsomassa. Yhden nimellisen palautin, yhden annoin jollekin pikkupojalle, jolla oli vain yksi kiekko ja yhden otin itselleni. Näin aion toimia jatkossakin, koska en ala palkatta kaivamaan muiden kiekkoja kun eivät itse viitsi edes etsiä. Näitä on nimittäin tullut palauteltua jo ihan tarpeeksi ja siitä on todellakin liikaa vaivaa tuotteen hintaan nähden.

Mun mielestä ei voi kyllä aina olettaa noin, mulla hävis BalticSeaTourilla 2 kiekkoa, toinen keinarii ja toinen hyvinkäälle ja molempia etsittiin se aika minkä sääntökirja sallii ihan 4 hengen voimin, eikä löýtyny... Molempia kiekkoja etsin vielä itekseni yli tunnin kierroksien jälkeen sillä kiekot oli omia luottokiekkoja!!!! Kumpaakaan en löytänyt eikä kukaan niistä ole ilmoittanut. Ilmeisesti juurikin tällaisen surkean asenteen takia?
Ja voin sanoa että hieman kyllä nakertaa, jos kiekoista joku olis edes viitsinyt ilmottaa niin olisin aivan hyvin voinut maksaa pienen vaivanpalkan siitä että ilmotti ja kävisin itse noutamassa silloin kun se toiselle sopii!!!

Tää on vähän kaks piippunen juttu mun mielestä, jos mä pitäisin aina 2 kiekkoa 3:sta löydetystä niin aika typerää, eri asia on jos kaveri asuu jossai hevon vtun hel*etissä eikä edes tarjoudu mitään pientä korvausta laittaa siitä et pistät postiin tjsp!!!! Mutta kyllä niistä mun mielestä kuuluu ilmottaa! (tietty jos näät et kaveri heittää johonki perseeseen ja jatkaa noutamatta kiekkoa, niin on han se vähän lahjotus jo siinä vaiheessa!)

Tällasta tänään! ;)
Jos se nyt....

Offline Liito-orava

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #641 on: 13.06.14 - klo:12:22 »
Näin aion toimia jatkossakin, koska en ala palkatta kaivamaan muiden kiekkoja kun eivät itse viitsi edes etsiä.
Eipä Se nyt ihan noin yksinkertaista ole. Monta kiekkoa on itelläki jääny vielä kolmen vartin etsinnän jälkeen luontoon.

Sopiva rolli tai puuosuma, jotka katoaa näkyvistä tekevät etsintäalueesta helposti todella suuren. Aluskasvuston kasvaessa on myös tilanteita, jossa voit seistä kiekon päällä näkemättä sitä. Myös iltakiesien hämärä voi jemmata päivällä helposti näkyviä lättyjä.

Turha vissiin oottaa jatkossakaan yhtään kiekkoa takas jos toi on jengin asenne.  :-\

Edit: Eikä se palkatta kaivaminen voi kovin työlästä olla jos kiekko löytyy etsimättä.

Itse en ole hukannut yhtäkään kiekkoa ja yhtä etsin 5 tuntia ja lopulta löysin. Edelleen jos et viitsi nähdä vaivaa kiekon löytämiseen niin sitten se menee. Hämärässä ei kannata pelata jos haluaa pitää kiekkonsa tallessa. Samoin kannattaa katsoa mihin kiekko tippuu ja hakea se heti jos se menee vaikeaan paikkaan, eikä heittää koko bägiä ja lähteä sitten etsimään kun ei ole enää mitään hajua mihin kiekko tippui.

Eihän noiden kiekkojen löytäminen sinäänsä minulla hommaa vaikeammaksi tee jos etsin omaa kiekkoani, mutta se tekee piittaamattomille pelaajille sen helpoksi. Edelleenkään en ole mikään kiekonetsintäyritys, jolle maksetaan palkkaa tästä palauttelusta. Asia erikseen jos kiekko on selvästi unohdettu näkyvälle paikalle, mutta monesti näkee, että tyyppi tietää mihin kiekko meni, mutta ei mene edes katsomaan, koska paikka on niin hankala ja kengät kastuu. En todellakaan ala tekemään työtä tuollaisten puolesta ja otan kiekon parempaan talteen kuin jätän sen ojan pohjaan roskaamaan luontoa.

Offline Liito-orava

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 11
    • View Profile
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #642 on: 13.06.14 - klo:12:33 »
Henkilökohtaisesti itseäni ärsyttää, että porukka ei viitsi edes etsiä kiekkojaan. Laitetaan yhteystiedot ja oletetaan, että joku tunnollinen kaivaa kiekkonsa heidän puolestaan. Alkuviikosta kaivoin kiekkoani vaikeasta paikasta ja löysin samasta paikasta kolme muuta kiekkoa. Varmasti olisi löytänyt jos olisi hiemankaan enemmän käynyt katsomassa. Yhden nimellisen palautin, yhden annoin jollekin pikkupojalle, jolla oli vain yksi kiekko ja yhden otin itselleni. Näin aion toimia jatkossakin, koska en ala palkatta kaivamaan muiden kiekkoja kun eivät itse viitsi edes etsiä. Näitä on nimittäin tullut palauteltua jo ihan tarpeeksi ja siitä on todellakin liikaa vaivaa tuotteen hintaan nähden.

Mun mielestä ei voi kyllä aina olettaa noin, mulla hävis BalticSeaTourilla 2 kiekkoa, toinen keinarii ja toinen hyvinkäälle ja molempia etsittiin se aika minkä sääntökirja sallii ihan 4 hengen voimin, eikä löýtyny... Molempia kiekkoja etsin vielä itekseni yli tunnin kierroksien jälkeen sillä kiekot oli omia luottokiekkoja!!!! Kumpaakaan en löytänyt eikä kukaan niistä ole ilmoittanut. Ilmeisesti juurikin tällaisen surkean asenteen takia?
Ja voin sanoa että hieman kyllä nakertaa, jos kiekoista joku olis edes viitsinyt ilmottaa niin olisin aivan hyvin voinut maksaa pienen vaivanpalkan siitä että ilmotti ja kävisin itse noutamassa silloin kun se toiselle sopii!!!

Tää on vähän kaks piippunen juttu mun mielestä, jos mä pitäisin aina 2 kiekkoa 3:sta löydetystä niin aika typerää, eri asia on jos kaveri asuu jossai hevon vtun hel*etissä eikä edes tarjoudu mitään pientä korvausta laittaa siitä et pistät postiin tjsp!!!! Mutta kyllä niistä mun mielestä kuuluu ilmottaa! (tietty jos näät et kaveri heittää johonki perseeseen ja jatkaa noutamatta kiekkoa, niin on han se vähän lahjotus jo siinä vaiheessa!)

Tällasta tänään! ;)

Olet kyllä oikeassa, että ei tilanne ole aina näin. Tuossa mainitsemassani tapauksessa kiekot olivat paikassa, johon oli hankala mennä, mutta jos sinne olisi mennyt niin ne olisi kyllä varmasti löytänyt. Oli aika näkyvällä paikalla ja itselläni osui silmään ihan ohi kävellessä, eikä tarvinnut edes pensaita taitella pois edestä toisin kuin omaa kiekkoa etsiessä.

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #643 on: 13.06.14 - klo:12:39 »
En todellakaan ala tekemään työtä tuollaisten puolesta ja otan kiekon parempaan talteen kuin jätän sen ojan pohjaan roskaamaan luontoa.

Eli varastat. Onhan tämä varmasti trollausta, etkä oikesti ole noin idiootti?

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Löytökiekkojen huhuiluketju
« Reply #644 on: 13.06.14 - klo:15:34 »
Ei jumalauta. Kaikkia sitä näkee ja kuulee.