Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Mikä kiekko TD:n ja Valkyn rinnalle nopeammaksi/vakaammaksi kaveriksi?  (Read 8272 times)

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Ensimmäisen kesän loppua tässä kun vedellään, niin on tullut eteen tilanteita, joissa C-line TD (17xg) ei tule takaisin vaikka palauttamista kovaäänisesti avauspaikalla sille toivottelen. Varsinkin alkukesästä TDt ja valkyriet toimi mulle sopivasti ylivakaina kiekkoina, kun oli vielä vähemmän tehoa kädessä ja nokkakulmakin oli varmaan enempi ylös kuin alas. Mitään vikaahan teedeissä ja valkkyyrioissa ei edelleenkään ole, mutta olen ruvennut kaipaamaan joihinkin tilanteisiin jotain vakaampaa ja/tai nopeampaa. En ole mitannut draivieni mittoja pitkään aikaan, mutta luulen väyläavausten perusteella, että ne on pääasiassa siellä 80-90 metrissä edelleen.

Tykkään molempien rimmistä ja tuntumasta. Mulla on aika pitkät sormet, joten syvempi rimmi ei varmaan haittaisi. Mutta tuon S-line PD:n kanssa en ole päässyt sinuiksi. Sitä kyllä käytän tilanteissa, jos tarvitsen vakaampaa kiekkoa, mutta en tykkää siitä rimmistä.

Mitä draiveria ehdottaisitte kokeiltavaksi? Tarkoitus ei ole päästä heittämään mitään 40 metriä leveitä annukoita vaan semmosta, joka lentää sen 80-90 metriä about suoraan ja tekee suht ison feidin lopuksi.




Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Suosittelisin Star SL:ää.

Offline Atamooni

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 102
    • View Profile
  • Oikea nimi: Heikki Talvinen
  • Seura: DGC Fat Discs
Itellä on surge tollasiin paikkoihin, mut se kyl toimii ihan tonne 120-130m asti. Ihan maksimi tehoilla kääntää mulla ihan vähän yli mutta uskosin että sullakin se on semmonen vähän vakaampi kun esim tiippaari.

Offline VVH

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 211
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville
Ensimmäisen kesän loppua tässä kun vedellään, niin on tullut eteen tilanteita, joissa C-line TD (17xg) ei tule takaisin vaikka palauttamista kovaäänisesti avauspaikalla sille toivottelen. Varsinkin alkukesästä TDt ja valkyriet toimi mulle sopivasti ylivakaina kiekkoina, kun oli vielä vähemmän tehoa kädessä ja nokkakulmakin oli varmaan enempi ylös kuin alas. Mitään vikaahan teedeissä ja valkkyyrioissa ei edelleenkään ole, mutta olen ruvennut kaipaamaan joihinkin tilanteisiin jotain vakaampaa ja/tai nopeampaa. En ole mitannut draivieni mittoja pitkään aikaan, mutta luulen väyläavausten perusteella, että ne on pääasiassa siellä 80-90 metrissä edelleen.

Tykkään molempien rimmistä ja tuntumasta. Mulla on aika pitkät sormet, joten syvempi rimmi ei varmaan haittaisi. Mutta tuon S-line PD:n kanssa en ole päässyt sinuiksi. Sitä kyllä käytän tilanteissa, jos tarvitsen vakaampaa kiekkoa, mutta en tykkää siitä rimmistä.

Mitä draiveria ehdottaisitte kokeiltavaksi? Tarkoitus ei ole päästä heittämään mitään 40 metriä leveitä annukoita vaan semmosta, joka lentää sen 80-90 metriä about suoraan ja tekee suht ison feidin lopuksi.

Jos tykkäät fiiliksestä niin osta jotain yhtä nopeaa, mutta ylivakaampaa. Nopeammat on herkempiä keulakulmille ja ennen kaikkea se tatsi kiekkoon on erilainen. Innovan/frisbeepointin lentoratataulukon asteikolla nopeus 8-9 taitaa kaikki olla tuota leveyttä, kuten myös jotkut 10 (ei kaikki) speed kiekot. Viking on aavistuksen valkyrietä ylivakaampi ja tatsiltaan lähes identtinen, mutta ehkä haluat jotain vielä ylivakaampaa.

Offline Full

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
  • Oikea nimi: Niko S
Itse olen totaalisesti koukussa west siden miekkaan VIP muovisena. Itsellä myös kaksikin S-line PD:tä repussa enkä ole vielä sinuiksi päässyt. Miekka ei tee niin jyrkkää feidiä lopuksi kun PD mutta on muutoin mukavan pitkäliitoinen ja tuntuu käteen erittäin hyvältä.

Offline gummi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 352
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi
  • Seura: Disc Golf Vikings
Nää taitaa olla aika vaikeita suositella toisille kun heittäjät ja tekniikat yms vaihtelee... Mut ite kans heittelin parina edellisenä kesänä Valkyriee aika paljon ja sit viime kesän lopulla ja tänä keväänä paljon tota TDtä. Mulle toi PD kyl löysi tiensä kassiin mut sit ehkä DD vois P muovilla olla kans yks vaihtoehto. Itsellä on ainakin siitä mukavan suora versio kassissa.
All work and no DiscGolf makes anybody a sad boy/girl...

Offline Ze1P11

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 432
    • View Profile
    • Seuran kotisivut
  • Oikea nimi: Jukka-Pekka "JP" Leino
  • Seura: RFG (Riihimäen Frisbeegolf ry)
Ookko kokeillu S-line TD:tä?
C-line TD:hän on ihan eri kiekko kuin S-line TD. Jostain kumman syystä tässä mallissa C-line on paljon alivakaampi kuin S-line.
Suosittelen ainakin testaan.

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Latituden Opto Saint voisi olla kokeilemisen arvoinen. Itse heitän pääsääntöisesti kapeampi rimmisillä ja Valkyrie on oma pääasiallinen draiveri. Kun tarvitaan vähän vakaampaa, niin sitten heitän Saintillä. Oma Saint on vakaudeltaan lähellä Wraithia, mutta liitää paremmin. Toimii erittäin hyvin tuulissa, eikä kippaile yli vaikka yrittäisikin.

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 553
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
PD on kovin suosittu nykyään. Toinen kiekko jolla on samat speksit, mutta on ihan eri tuntuinen kiekko on Starfire.
Omasta kädestä StarStarfire lentää suoraan ja feidaa sitten lopuksi. Pystyy helposti käyttämään myös forella, joten monikäyttöinen mutta luotettava kiekko.
Osan Starfiren "peliajasta" on vienyt S-line DD, joka on vähän alivakaampi, mutta myös vähän nopeampi kuin tuo Starfire.

Omaan käteen nuo molemmat tuntuvat mainioilta ja siksi niitä on hyvä heittää. :)

Offline reisvi-3

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 193
    • View Profile
  • Oikea nimi: Ville Reiss
  • Seura: Talin Tallaajat
Ch/Star Teebird tai C/S PD, Surge kans hyvä kämmenelle ja rystylle..

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Kokeile ehdottomasti dyed ch tiipparii tai niitä uusia eagle-x:iä, itsellä kans valkyrie bägissä ja seuraavina sitten eagle ja tiippari ja aika hyvä setti on :)

Offline Ville Laine

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 37
    • View Profile
  • Seura: LoFro
Champion tiippari olis mun ehdotus. Mikäs on btw päivän ohjelma? Meillä varmaan taas lötä lentää...

Offline mambo

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 470
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne Uggeldahl
  • Seura: Talin Tallaajat
Latituden Opto Saint voisi olla kokeilemisen arvoinen. Itse heitän pääsääntöisesti kapeampi rimmisillä ja Valkyrie on oma pääasiallinen draiveri. Kun tarvitaan vähän vakaampaa, niin sitten heitän Saintillä. Oma Saint on vakaudeltaan lähellä Wraithia, mutta liitää paremmin. Toimii erittäin hyvin tuulissa, eikä kippaile yli vaikka yrittäisikin.

Ääni Saintille täältäkin. Ovat hiljalleen sysäämässä PD:itä ulos bägistä, koska lentävät vähemmällä repimisellä pidemmälle ja feidaavat vähemmän.

Offline jajvirta

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 870
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jarno Virtanen
  • Seura: Tampereen Frisbeeseura
Kiitoksia kaikille ehdotuksista ja lisääkin saa toki antaa. Katsotaan miten syksy antaa vielä mahdollisuuksia draiverikokeiluille.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Jos pd:n lento-ominaisuudet miellyttävät vaikka rimmi ei niin koitappas Innovan Orcia. Omasta mielestäni star orc ja s-pd ovat lennoltaan melko samanlaisia, vaikka speksit eivät olekaan ja rimmin tuntuma näppeihin on hieman erilainen...