Nämä samat "yrittäjät" pyörittivät myös viime kesänä kioskia tuossa Kivikon ykkösen lähettyvillä, silloin (ja eilenkin) heille sanoin että soittakaa tai lähettäkää tekstiviesti jos kiekossa on nimi/numero (tai laittakaa vaikka esim. nettiin jonnekkin foorumille löytökiekko-osioon mistä ja milloin voi noutaa...), kiekon omistaja saattaa omansa takaisin saadessaan jopa muutaman euron maksaakin (mutta jos ei niin saattepa hyvän mielen), tämä ei herroista kuulostanut bisnekseltä alkuunkaan (joten en viitsinyt sen enempää jankata tai moralisoida, vois vielä mennä homma vaikka käsikärhämäksi). Nimettömille/numerottomille saa ainakin mun puolesta tehdä mitä lystää.
Viime kesänä ostin tyypeiltä muutaman merkkaamattoman ja uudenkarhean kiekon, eilen ostin omani takaisin (viime syksynä ykkösen lampeen lipsahtaneen, oli muuten ensimmäinen joka on itselleni ikinä mitenkään palautunut), oisinhan mä sen voinut vaan ottaakin koska siinä mun nimi ja numero oli mutta mutta... lisäksi ostin yhden bränikän ja merkkaamattoman Huklab-kiekon parempaan kotiin.
Shame on me! Mutta en pode syyllisyyttä, enkä koe tehneeni mitään väärää maksaessani tyypeille vaivannäöstä. En jaksa ko. putiikin ja sen kauppiaden toimintaa/asiakaspalvelua enempää lähteä ruotimaan, mutta en ole hommaamassa kanta-asiakaskorttia tai likettämässä meininkiä.
Eikä kyllä tullut mieleenkään soittaa poliisia paikalle...
Kymmenhenkisen ja selvästi kännisen poolin (lähinnä holtiton ja sivullisille vaarallinen) toiminta radalla oli mielestäni suurempi rikos.