Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innova  (Read 1239010 times)

Offline Varsi

  • Juniori
  • **
  • Posts: 59
    • View Profile
  • Oikea nimi: Arto Nupponen
  • Seura: Disc Golf Varkaus
Vs: Innova
« Reply #300 on: 06.09.13 - klo:10:01 »
Ei sen draiverin tartte välttämättä olla pitkän matkan. Saa väylädraivereillakin pitkiä aloittelijat ja ammattilaiset (olikos se Jussi Meresmaa kun joskus heitti FD:llä yli 170m?). Kokeile vaikka juuri tuota FD:tä, leopardia tai vaikka eaglea.
Pitkissä draivereissakin on toki helpohkojakin, kuten Katana alivakaissa muoveissa, mutta näitä heittäessa ei mun mielestä tarkkuus kehity, vaan mennään sitten jorpakkoon tuhatta ja sataa...

Mä en ole mikään isokäsidraivaaja todellakaan, mutta esim mun draivipituudet/lentoradat: bossilla s-kaarella ~130 kun kaikki planeetat on kohdillaan, Pdllä himpun yli 120m melko suorahkolla lentoradalla, TLllä 120 aavistuksen korkeammalla linjalla, ja pienellä S-kaarella. Eli käytännössä 7-13 nopeusluokan draivereilla sama pituus, enemmän tai vähemmän. Sitten nämä aavikko-anhyzeri-heitot on oma lukunsa, joilla isot pojat heittää 200m.

Mun mielestä nuo nopeat, -2 (tai enemmän) turnilla varustetut draiverit (ja kuplamuovikiekot) ovat aivan järkyttävän epäluotettavia kiekkoja. Sivu/vastatuuleen niillä ei tee mitn. Mutta tämä on taas minun maailmastani. Mielummin 100m suoraan ja hallitusti, kuin ehkä 130m säkällä, ja vähän ohi väylästä :D

Tämä tuntuu olevan melko yksilökohtasta. Jotkut heittää todella tarkasti Bossia lyhyempiä ja pidempiä matkoja.
Itse en oikein draivereista ole saanu kunnolla mitään irti ja ainakin reiluun 90m asti draivit on tarkempia midareilla, draivereilla saatan päästä tuosta sen 30m pidemmälle mutta siitä harvemmin on mitään etua varsinkin kun tarkkuun kärsii melkoisesti. Yleensä vaan joudun pulaan niiden kanssa. :)
Omalla kohdalla oon huomannu että noilla leveärimmisimmillä saan tosiaan mielettömiä siivuja kun oikein osuu kohdalle mutta suurimman osan ajasta kapeammilla pääsee samoihin matkoihin. Tuo taitaa kieliä lähinnä nokan kulmasta joka korostuu nopeammilla kiekoilla. Omat heittonopeudetkin jää alle 100km/h.

Offline Putteri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 168
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #301 on: 06.09.13 - klo:17:02 »
Mulla on juurikin nämä aavikko/pelto draivit pitkän matkan kiekolla (champion Katana), jolla tulee selvästi pidempiä matkoja kuin muilla kiekoilla, mutta ongelma on juurikin se, että tarttee sivuilla paljon tilaa. Siksi käytänkin nykyään draiveissa enimmäkseen TeeBirdeja, joilla saa melkoisen pitkiä (+80m), mutta myös tarkkoja heittoja (vai pitäiskö tää muotoilla tarkempia, ei mun heitoista mitkään ole kovin tarkkoja  :D).

Offline Rsp-

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 9
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #302 on: 06.09.13 - klo:23:25 »
Star Leopardin kävin tänään ostamassa. Ihan hyvältä vaikuttaa :). Itse ainakin tykkäsin heittää kun tänään kävin testaammassa uutta kiekkoa. On mun tän hetken suosikki kiekko ja vasta 7 kiekko mitä mulla on. Ei varmaan nyt vähään aikaan tuu ostettua kiekkoja lisää kun löyty näinkin hyvä vaihtoehto. Ehkä parempi midari vois olla seuraava, mut kattoo sitä sit myöhemmin.

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: Innova
« Reply #303 on: 06.09.13 - klo:23:43 »
Star Leopardin kävin tänään ostamassa. Ihan hyvältä vaikuttaa :).

Kyllä, hyvä ostos. Kiekko on go-to-draiverini n. 100m väylillä. Vastaiseen tuuleen ja feidin tarpeeseen nappaan tiipparin.
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.

Offline Skip Jackal

  • Juniori
  • **
  • Posts: 59
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #304 on: 10.09.13 - klo:23:39 »
Tuli vähän heräteostoksena hankittua dx Rhyno.

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Innova
« Reply #305 on: 10.09.13 - klo:23:47 »
Tuli vähän heräteostoksena hankittua dx Rhyno.

Rhyno on kelpo kiekko putteridraiveihin (lue paras).

Offline Skip Jackal

  • Juniori
  • **
  • Posts: 59
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #306 on: 11.09.13 - klo:12:34 »
Tuli vähän heräteostoksena hankittua dx Rhyno.

Rhyno on kelpo kiekko putteridraiveihin (lue paras).
Jäi vähän kesken tuo postaus. Joo putteridraiveihin toi tuli hankittua. Pari kertaa tullu tota ny heitettyä ja hyvän tuntunen on, ehkä vähän liukas noin uutena.

Offline oojii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 129
    • View Profile
  • Oikea nimi: Osmo Reinikka
Vs: Innova
« Reply #307 on: 12.09.13 - klo:12:46 »
Asiaa Champion Coyotesta.

Onko tullut kenellekään vastaan täysiin flättejä coyoteja? Itse löysin (ja ostin toki) yhden kaupasta, mutta kaikki muut olivat domellisia. Onko jollain tietoa, mitä tuotantoerää tämä yksilö voisi olla? Innovastoresta eivät tienneet, onko uudempaa vai vanhempaa tuotantoa.

On nimittäin loistava lätty ja ehkä olisi joskus kiva saada toinenkin... .)


Offline etska01

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 41
    • View Profile
  • Oikea nimi: Eetu Peltokangas
Vs: Innova
« Reply #308 on: 13.09.13 - klo:21:08 »
Onko kokemuksia Innova Blizzard Champion Kraitista? Sellainen nimittäin tuli tilattua, niin minkähänlainen voisi olla tällaiselle 50-60 metriä heittävälle 12-vuotiaalle tänä kesänä lajin aloittaneelle? Kommentteja, kiitos  :D

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Innova
« Reply #309 on: 13.09.13 - klo:21:21 »
Onko kokemuksia Innova Blizzard Champion Kraitista? Sellainen nimittäin tuli tilattua, niin minkähänlainen voisi olla tällaiselle 50-60 metriä heittävälle 12-vuotiaalle tänä kesänä lajin aloittaneelle?

Lähtökohtaisesti liian vaikeasti hallittava kiekko kaltaisellesi vähän aikaa pelanneelle. Kraitin nopeusluokka on 11, joten sen hyödyt tulevat paremmin esiin heitoissa, jotka kantavat vähintään 85-90 metriä.

En itsekään heitä kovin pitkälle. Nykyään en edes koske luokkaa 9 nopeampiin kiekkoihin kun 75-80 metriä on tällä hetkellä kontrollipituuden maksimi. Discraftin XL lähtee pisimmälle (nopeus suurin piirtein 7-8).

Offline etska01

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 41
    • View Profile
  • Oikea nimi: Eetu Peltokangas
Vs: Innova
« Reply #310 on: 13.09.13 - klo:21:24 »
OK, no testaanpa kumminkin ja jos se ei sovi niin sitten jätetään kaappiin odottamaan.  ;D

Offline Kiardon

  • Juniori
  • **
  • Posts: 95
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jouni Haaraniemi
  • Seura: OFS
Vs: Innova
« Reply #311 on: 13.09.13 - klo:21:44 »
Onko kokemuksia Innova Blizzard Champion Kraitista? Sellainen nimittäin tuli tilattua, niin minkähänlainen voisi olla tällaiselle 50-60 metriä heittävälle 12-vuotiaalle tänä kesänä lajin aloittaneelle? Kommentteja, kiitos  :D

Kokelemallahan se selviää jos kerta oot jo tuon tilannut.  ;) Nykyisellä heittopituudellasi Krait on kyllä liian nopea kiekko, toisaalta kun pikkusen sulla vielä kokemus vielä karttuu ja heittopituutta tulee lisää niin se voi olla aivan käypä kiekko. Mulla oli 136g painonen pidempiä vesistönylityksiä varten mutta kovan alivakauden vuoksi en saanut siihen luottoa ja nykyään käytän lähes aina täyspainosia kiekkoja. Annoin Kraitin sitten pikkuveljelle jonka heittopituus täyspainosella Jackalilla oli just jotain 60-70m niin Kraitilla se pistää 10 metriä pidemmälle. Oman kokemuksen mukaan Blizu Krait on kuitenkin melkosen alivakaa ja keveänä siihen saa enemmän vauhtia nuoremmankin heittäjän kädellä kuin täyspainoisiin. Summasummarum mun näkemys on että blizzard Kraitti on aivan hyvä kiekko ja lentää varsin hyvin vähän pienemmälläkin heittovoimalla (huomattavasti helppoheittoisempi kuin esim blizu katana joka mulla myös on ollut) mutta kovempia heittoja se ei kyllä kestä miksi se ei mulla enää käytössä olekaan.

Offline Zerby

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 46
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #312 on: 23.09.13 - klo:20:11 »
Pakko kysyä.. Aloitin harrustuksen viime vuonna, ja ostin silloin Champion Teebirdin. Koska se oli vielä minulle silloin liian ylivakaa, jäi kiekko käyttämättömänä kaappiin.

Tänä vuonna kiekko löysi nopeasti paikan bagista, ja siitä on ollut ehdottomasti yksi lempikiekoistani. Painoa kiekolla on 154-165 tjsp (tarkkaa painoa en tiedä, ko. luku on tarkistettu katsomalla sähköpostin tilausvahvistusta). Koska pidin kiekosta paljon, ostin itse Steven Brinster Teebirdin, sekä kaveri osti "samanlaisen" kuin tuo alkuperäinen oli, eli ihan perus Champion Teebird.

Tarkemmin kiekkoja nyt tutkiessa, tuo minun vanha tiippari on TODELLA löysä, sekä TÄYSIN flätti. Ei siis minkäänlaista kupua. Muovi on tosiaan todella todella löysää. Taipuvuudeltaan voisi verrata johonkin soft-muovisiin kiekkoihin, mutta ei ole kuitenkaan muoviltaan niin pehmeää. Onko tuo vanha tiipparini jotain todella erikoista erää? Haluaisin ehdottomasti noita lisää, on nimittäin jäätävän luotettava heittää, ja tuo kiekon löysyys tuo myös siihen todella hyvän tuntuman. Onko mahdollista, että ne vaan kuluu tuollaisiksi ajanmyötä? Tuo Steven Brinster -versio on reippasti ylivakaampi (on toki vielä suht uusi, sekä painavampi).

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Innova
« Reply #313 on: 23.09.13 - klo:20:36 »
Muutamaa tosi kevyttä Champion Teebirdiä olen hypistellyt ja kaikki ovat olleet raskaampaa versiota löysempiä ja hieman flatimpia. Varsinkin kun vertasi 150g ja 175g versioita, niin eron huomas selkeästi.

Offline Discboy_99

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 094
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jesse
Vs: Innova
« Reply #314 on: 23.09.13 - klo:20:43 »
Ja Brinster Teebird tehdään sillä uudella Jolly Launcher- muovilla. Todella kovaa ja ylivakaata champpionia.
Viimeistään viiminen putti uppoaa.