Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innova  (Read 1239214 times)

Offline Riku

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 356
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Anttila
  • Seura: Vampulan Urheilijat
Vs: Innova
« Reply #510 on: 16.02.14 - klo:18:00 »
Onkos muilla jo kokemuksia Foxbatista? Sattuko mulle vaan maanantai kappale vai onko kiekko vaan susipaska?

Saisko jotaan parempaa analyysiä kiekosta miksi päädyit tuohon kyseiseen arvioon? Varsinkin tuo ilmaus "maanantaikappale" kiinnostaa, että millä perusteilla se olisi maanantaiversio? Superylivakaa vai tuliko kenties kahdessa kirjekuoressa kappaleina, rimmi puuttui vai mikäs??

Offline Doggeri

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 241
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jyrki Passila
  • Seura: Hämeenlinnan Discaajat
Vs: Innova
« Reply #511 on: 16.02.14 - klo:18:31 »
Onkos muilla jo kokemuksia Foxbatista? Sattuko mulle vaan maanantai kappale vai onko kiekko vaan susipaska?

Saisko jotaan parempaa analyysiä kiekosta miksi päädyit tuohon kyseiseen arvioon? Varsinkin tuo ilmaus "maanantaikappale" kiinnostaa, että millä perusteilla se olisi maanantaiversio? Superylivakaa vai tuliko kenties kahdessa kirjekuoressa kappaleina, rimmi puuttui vai mikäs??
Innovan sivuilla sanottiin liidokkaaksi ja vaikka mitä. Kaikki muut mun 5 luokan midarit liitää paremmin, epävakaa ja ainakaan itselleni ei sopinut. Ja bägissä kuitenkin on melkein kaikkien isoimpien valmistajien midareita.

Offline TeLe

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 126
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Lehtinen
  • Seura: FrisbeeGolfSeura Kouvolan Lentävät Lautaset (FGSKLL)
Vs: Innova
« Reply #512 on: 16.02.14 - klo:18:40 »
Onkos muilla jo kokemuksia Foxbatista? Sattuko mulle vaan maanantai kappale vai onko kiekko vaan susipaska?

Itsehän odotin kyseistä kiekkoa kuin kuuta nousevaa, olihan sitä hehkutettu erilaisilla sivuilla maasta taivaisiin. Tarkoitus oli itselle pitkäksi annukkakiekoksi mutta ainakaan omassa käytössä/omalla tekniikalla kiekosta ei ollut oikein mihinkään, tuppasi vain kippaamaan joka heitolla yli vaikka kokeili miten heittää. Turhan epävarma ainakaan omaan bägiin. Ehkä sitä voi vielä joskus kokeilla kun on taas kehitystä tullut mutta ainakaan tällä hetkellä heitto ei toiminut kyseisellä kiekolla
In the bag:  3xWarden | 2xPure | 2xKannel | 3xTruth | 2xVerdict | 2xThief | 2xCulverin | 1xFelon | 1xKalevan Miekka | 3xTrespass | 2xEnforcer |
IG:  lehtinen_dg

Offline alessii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aleksi Salonen
  • Seura: TFS
Vs: Innova
« Reply #513 on: 16.02.14 - klo:19:42 »
Onkos muilla jo kokemuksia Foxbatista? Sattuko mulle vaan maanantai kappale vai onko kiekko vaan susipaska?

Itsehän odotin kyseistä kiekkoa kuin kuuta nousevaa, olihan sitä hehkutettu erilaisilla sivuilla maasta taivaisiin. Tarkoitus oli itselle pitkäksi annukkakiekoksi mutta ainakaan omassa käytössä/omalla tekniikalla kiekosta ei ollut oikein mihinkään, tuppasi vain kippaamaan joka heitolla yli vaikka kokeili miten heittää. Turhan epävarma ainakaan omaan bägiin. Ehkä sitä voi vielä joskus kokeilla kun on taas kehitystä tullut mutta ainakaan tällä hetkellä heitto ei toiminut kyseisellä kiekolla
Itellä samanlaiset huomiot. Tuntuu tosi herkästi kippaavan ja tosi epäluotettavan tuntunen. En tykänny.

Offline Anthuan

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 356
    • View Profile
  • Oikea nimi: Anton Pöyry
  • Seura: Frisbeegolf Club Hyrylä ry
Vs: Innova
« Reply #514 on: 17.02.14 - klo:21:33 »
GStar Leopardia tullut nyt heiteltyä parilla kierroksella ja todella hyvältä tuntuu ainakin märässä talvikelissä.

Leopardeja on muitakin bägissä, DX sekä Champion. Molempiin näihin verraten on selvästi vakaampi, ekoilla heitoilla tuntui jopa lähes Teebirdin veroiselta (vai onko se sitten talvikelissä voimanpuutetta heitossa, tiedä häntä..), kun oli vaikea saada kääntämään yli yhtään. Muutama n. 90m veto tuli riuhtaistua ja aivan minimaalisesti käänsi yli, tuskin yhtään tuolla matkalla ja loiva loppufeidi.
Muovi tuntui kestävältä, ainoastaan täydellä voimalla kallioon osuessa jäi nätit syvät naarmut, mutta muuten tuntuu kestävän hienosti osumia.
Ehdottomasti jatkoon, GStar teebirdiä odotellessa...
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

Offline Maikkari

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Innova
« Reply #515 on: 18.02.14 - klo:00:16 »
GStar Leopardia tullut nyt heiteltyä parilla kierroksella ja todella hyvältä tuntuu ainakin märässä talvikelissä.

Leopardeja on muitakin bägissä, DX sekä Champion. Molempiin näihin verraten on selvästi vakaampi, ekoilla heitoilla tuntui jopa lähes Teebirdin veroiselta (vai onko se sitten talvikelissä voimanpuutetta heitossa, tiedä häntä..), kun oli vaikea saada kääntämään yli yhtään. Muutama n. 90m veto tuli riuhtaistua ja aivan minimaalisesti käänsi yli, tuskin yhtään tuolla matkalla ja loiva loppufeidi.
Muovi tuntui kestävältä, ainoastaan täydellä voimalla kallioon osuessa jäi nätit syvät naarmut, mutta muuten tuntuu kestävän hienosti osumia.
Ehdottomasti jatkoon, GStar teebirdiä odotellessa...
Kiitos tästä !
Olisit heittänyt samalla kerralla vertailun vuoksi tuota CH:ta niin ei olisi jäänyt arvailun varaan.
Itsellä meinaa ollut kylmemmillä säillä samanlaista havainnointia omasta CH Leopardista (aika uuden veroinen), että 90m siivulla (flättinä heitettynä), kääntää loppuvaiheessa yli ja tulee loivalla loppufeidillä takaisin.

Olisiko vielä GStarin gripistä yleisesti jotain sanottavaa? Onko paljonkin Staria pitävempää/tahmaisempaa/"lötkömpää"...
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Innova
« Reply #516 on: 18.02.14 - klo:01:02 »
Gstar oli todella lötköä ja jotenkin pehmeen oloista. Ei siis sovi mun kouraani, ei millään.

Offline tuomasv

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 880
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tuomas Virtanen
  • Seura: FGSMH & TT
Vs: Innova
« Reply #517 on: 18.02.14 - klo:08:54 »
Gstar oli todella lötköä ja jotenkin pehmeen oloista. Ei siis sovi mun kouraani, ei millään.

Liian lötköä mun mielestä myös. Grippi saattais olla ihan snadisti parempi kuin Ch/Star-muoveissa, mutta en mä kokenut kuitenkaan saavani siitä merkittävämpää etua. Itse pidän jämäkämmistä kiekoista enemmän - toki toi GStarin elastisuus voi edesauttaa kestävyyden suhteen.

Offline Anthuan

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 356
    • View Profile
  • Oikea nimi: Anton Pöyry
  • Seura: Frisbeegolf Club Hyrylä ry
Vs: Innova
« Reply #518 on: 18.02.14 - klo:09:13 »
Gstar oli todella lötköä ja jotenkin pehmeen oloista. Ei siis sovi mun kouraani, ei millään.
Itse taas tykkäsin kovasti, ainakin näin talvikelissä/märällä.
Parempi grippi kuin Ch tai Star muoveissa, ehkä osaltaan sen takia että tuntuma on pehmeä.
Pehmeä muovi auttaa myös mielestäni kestävyydessä, ei ota ihan niin kovia vahinkoja osumista. Myös puuosumissa huomasi, että pehmeys vie vauhtia aika paljon - ei kiekot lennä niin pitkälle osumien jälkeen vaan vauhti "kuolee" osumasta. (jotakuinkin samalla tavoin kuin esim. soft vibrameissa).
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Innova
« Reply #519 on: 18.02.14 - klo:09:21 »
Gstar oli todella lötköä ja jotenkin pehmeen oloista. Ei siis sovi mun kouraani, ei millään.

Liian lötköä mun mielestä myös. Grippi saattais olla ihan snadisti parempi kuin Ch/Star-muoveissa, mutta en mä kokenut kuitenkaan saavani siitä merkittävämpää etua. Itse pidän jämäkämmistä kiekoista enemmän - toki toi GStarin elastisuus voi edesauttaa kestävyyden suhteen.

Jep. Sama täällä. Vesikelin kiekkoa ajattelin muovista mutta ei siitä ole kyllä sopivaa moldia vielä edes tullut ja mahtaako ees tulla.

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Innova
« Reply #520 on: 18.02.14 - klo:17:15 »
Minusta olisi kyllä järkevää tehdä kaikki kiekot tuolla muovilla. ???
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Antza

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 122
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #521 on: 18.02.14 - klo:19:31 »
Moi,

Onko tietoa koska tulee GStar roc3 suomeen?  In My Bag season 2014 (Paul McBeth) videolla tuo kyseinen kiekko jo on..

Ja sitten toinen kysymys, en ole oikein saanut selkoa että mitä ovat 9x, 10x, 11x ja 12x vaikkapa rocit, ei kai sillä kiekon mallilla tässä selvityksessä ole niin väliä mutta kumminkin.. Muoveihin vissiin liittyy mutta miten?

Offline RistoS

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 365
  • Kääpiö
    • View Profile
  • Oikea nimi: Risto Salonen
  • Seura: OFS
Vs: Innova
« Reply #522 on: 18.02.14 - klo:19:37 »
Ja sitten toinen kysymys, en ole oikein saanut selkoa että mitä ovat 9x, 10x, 11x ja 12x vaikkapa rocit, ei kai sillä kiekon mallilla tässä selvityksessä ole niin väliä mutta kumminkin.. Muoveihin vissiin liittyy mutta miten?

Nuo ovat Ken Climon maailmanmestaruuksia merkkaavia "vuosikertoja". 11x KC Pro Teebirdeja ei enää valmisteta ja niistä saa jo pulittaa sievoisia summia esim. eBayssa (11. mestaruus taisi tulla vuonna 2006 jos en väärin muista).

Offline Molokki

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 357
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #523 on: 18.02.14 - klo:19:41 »
Itse asiassa Climon viimeinen eli 12:s mestaruus tuli 2006.

Mestaruudet:
1990-98, 2000, 2002 ja 2006.


http://en.wikipedia.org/wiki/PDGA_World_Championships
P | GT | MK | R | FD | TB | DS | FB | FL | VL

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Innova
« Reply #524 on: 18.02.14 - klo:21:19 »
Onko mitään eroa 11x champion teebirdillä ja "noormaalilla"?
Uusia ratoja vain etsimään!