Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innova  (Read 1238990 times)

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Innova
« Reply #1125 on: 08.08.14 - klo:00:27 »
Kaupattiinkohan mulle Novasta joku ihan maanantaikappale?
Ihan älytön flipperi. Testailin tuota vähän fudiskentällä, eikä kiekko lentänyt suoraan sitten missään kulmassa heitettynä. Jopa 20+ metriset lähestymis nepit karkasivat ties minne. En ymmärrä.  :-\

Mulla jäi Nova jotenkin käteen koko ajan, ja flippaili sen takia koko ajan oikealle. Kaveri taas pisteli tikkusuoria, nättejä siivuja sillä toistuvasti. Itellä oli siis ainakin tekniikasta/mieltymyksestä kiinni.

Offline Roope

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Innova
« Reply #1126 on: 08.08.14 - klo:00:27 »
Kaupattiinkohan mulle Novasta joku ihan maanantaikappale?
Ihan älytön flipperi. Testailin tuota vähän fudiskentällä, eikä kiekko lentänyt suoraan sitten missään kulmassa heitettynä. Jopa 20+ metriset lähestymis nepit karkasivat ties minne. En ymmärrä.  :-\

Kokeiles jonkun toisen Novaa verrokiksi.

No täytyypä koittaa jos vastaan sattuu, mutta jokin tuossa nyt mättää, kun ei esim. DX Aviaritkaan mitään minnekkään kääntyile.
"Trying is the first step towards failure"

-Homer Jay Simpson

Offline Jaskala

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 964
    • View Profile
  • Oikea nimi: Janne J
  • Seura: Tallaajat
Vs: Innova
« Reply #1127 on: 08.08.14 - klo:00:33 »
Kaupattiinkohan mulle Novasta joku ihan maanantaikappale?
Ihan älytön flipperi. Testailin tuota vähän fudiskentällä, eikä kiekko lentänyt suoraan sitten missään kulmassa heitettynä. Jopa 20+ metriset lähestymis nepit karkasivat ties minne. En ymmärrä.  :-\
Kaverilla toi kyllä kippaili todella holtittomasti kunnes tajus ottaa hieman tehoja pois ja laittaa siihen kunnolla spiniä. Siinä mielessä kyllä selvästi herkempi draiviputteri ku esim. Aviarit tai P2:set.

Toki voi yksilökin olla poikkeava jos ei nepeilläkään tottele.

Offline Roope

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 244
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Innova
« Reply #1128 on: 08.08.14 - klo:00:46 »
Kieltämättä tuntui aika erikoiselta käteen tuo Nova. Voisiko se olla näin, kuten Enricollakin? No pitää antaa tuolle vielä toinen mahdollisuus huomenna.
"Trying is the first step towards failure"

-Homer Jay Simpson

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Innova
« Reply #1129 on: 08.08.14 - klo:00:59 »
Mikä muuten olisi flätistä Ch Firebirdistä hieman vähemmän jyrä ja himpun verran pidempi pannu? Tuo mun yksilö on niin tolkuton jyrä, että kun tarvitaan päälle 90m forehysseä (tai flätistä feidiin) niin lyhyeksi meinaa jäädä. Kuvukasta Star Firebirdiä lähtisin muuten koittaan, mutta Star-muovi on jotenkin niin... en vain tykkää, varsinkin jos se on sitä jäykempää tavaraa. GStar vois mennä ehkä juuri ja juuri tuntumansa puolesta, vaan miten on vakauden laita? Entä DX? Vai löytyykö jotain muuta vastaavaa kiekkoa, mitä en just nyt hoksaa? Joku varmaan ehdottaa PD:tä, mutta hakusessa olis sitä vähän vakaampi. Thunderbird kuulostaa hyvältä, mutta kun se kiekko pitäis saada mahdollisimman pian bägiin.

Edit: Niin ja viimeksi kun kaupassa kattelin niin about kaikki Ch Firebirdit oli melkoisen flättejä.

Offline Korpa

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aaro Korhonen
  • Seura: SuRa Frisbee
Vs: Innova
« Reply #1130 on: 08.08.14 - klo:01:04 »
Mikä muuten olisi flätistä Ch Firebirdistä hieman vähemmän jyrä ja himpun verran pidempi pannu? Tuo mun yksilö on niin tolkuton jyrä, että kun tarvitaan päälle 90m forehysseä (tai flätistä feidiin) niin lyhyeksi meinaa jäädä. Kuvukasta Star Firebirdiä lähtisin muuten koittaan, mutta Star-muovi on jotenkin niin... en vain tykkää, varsinkin jos se on sitä jäykempää tavaraa. GStar vois mennä ehkä juuri ja juuri tuntumansa puolesta, vaan miten on vakauden laita? Entä DX? Vai löytyykö jotain muuta vastaavaa kiekkoa, mitä en just nyt hoksaa? Joku varmaan ehdottaa PD:tä, mutta hakusessa olis sitä vähän vakaampi. Thunderbird kuulostaa hyvältä, mutta kun se kiekko pitäis saada mahdollisimman pian bägiin.

Edit: Niin ja viimeksi kun kaupassa kattelin niin about kaikki Ch Firebirdit oli melkoisen flättejä.

Oletko Champion Monsteria kokeillut?

Offline alessii

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 181
    • View Profile
  • Oikea nimi: Aleksi Salonen
  • Seura: TFS
Vs: Innova
« Reply #1131 on: 08.08.14 - klo:06:47 »
Mikä muuten olisi flätistä Ch Firebirdistä hieman vähemmän jyrä ja himpun verran pidempi pannu? Tuo mun yksilö on niin tolkuton jyrä, että kun tarvitaan päälle 90m forehysseä (tai flätistä feidiin) niin lyhyeksi meinaa jäädä. Kuvukasta Star Firebirdiä lähtisin muuten koittaan, mutta Star-muovi on jotenkin niin... en vain tykkää, varsinkin jos se on sitä jäykempää tavaraa. GStar vois mennä ehkä juuri ja juuri tuntumansa puolesta, vaan miten on vakauden laita? Entä DX? Vai löytyykö jotain muuta vastaavaa kiekkoa, mitä en just nyt hoksaa? Joku varmaan ehdottaa PD:tä, mutta hakusessa olis sitä vähän vakaampi. Thunderbird kuulostaa hyvältä, mutta kun se kiekko pitäis saada mahdollisimman pian bägiin.

Edit: Niin ja viimeksi kun kaupassa kattelin niin about kaikki Ch Firebirdit oli melkoisen flättejä.
Mulla on gstar fire tohon hommaan. On flätti ja sanotaanko että riittävän vakaa. Mun Firebird on tota gstar factory store erää joten en osaa sanoa noista productioneista.

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1132 on: 08.08.14 - klo:07:12 »
Mulla Nova täysillä kääntää pari astetta. Korkeahan se on pienelle kädelleni, mutta siihen nähden se irtoaa minulle yllättävän puhtaasti. 

Osa C PDeistä on ylivakaampia kuin muut. Taitaa tournament stampit olla useammin jyriä kuin normaalit. Jos DX alkaa liian tuhtina, se sentään kuluu kuulemma FL tasolle, mutta tuo on toisen käden tietoa, kun en ole DX Fireä tai FLlää heittänyt. Vain normiChampia ja pari lainaheittoa flätillä.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Innova
« Reply #1133 on: 08.08.14 - klo:08:29 »
Mikä muuten olisi flätistä Ch Firebirdistä hieman vähemmän jyrä ja himpun verran pidempi pannu? Tuo mun yksilö on niin tolkuton jyrä, että kun tarvitaan päälle 90m forehysseä (tai flätistä feidiin) niin lyhyeksi meinaa jäädä. Kuvukasta Star Firebirdiä lähtisin muuten koittaan, mutta Star-muovi on jotenkin niin... en vain tykkää, varsinkin jos se on sitä jäykempää tavaraa. GStar vois mennä ehkä juuri ja juuri tuntumansa puolesta, vaan miten on vakauden laita? Entä DX? Vai löytyykö jotain muuta vastaavaa kiekkoa, mitä en just nyt hoksaa? Joku varmaan ehdottaa PD:tä, mutta hakusessa olis sitä vähän vakaampi. Thunderbird kuulostaa hyvältä, mutta kun se kiekko pitäis saada mahdollisimman pian bägiin.

Edit: Niin ja viimeksi kun kaupassa kattelin niin about kaikki Ch Firebirdit oli melkoisen flättejä.
Mulla on gstar fire tohon hommaan. On flätti ja sanotaanko että riittävän vakaa. Mun Firebird on tota gstar factory store erää joten en osaa sanoa noista productioneista.

Normiversiokin on ihan riittävän vakaa. Mulla ainakin hyvä parivaljakko 12x kivi ja tuo Gstar fire.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1134 on: 08.08.14 - klo:09:01 »
Mulla nova kääntää voimakkaasti kovilla tehoilla.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Innova
« Reply #1135 on: 08.08.14 - klo:09:53 »
Mulla nova kääntää voimakkaasti kovilla tehoilla.

Totta kai kääntää, se on alivakaa kiekko  8)
VDGC ry

Offline putthand

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 090
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1136 on: 08.08.14 - klo:11:12 »
Ja tehoja ei tarvita kun johonki 50m heittoon ni ropee kippaamaan liikaa et pystyis heittään.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Innova
« Reply #1137 on: 08.08.14 - klo:11:18 »
Kyllä sillä puhtaita satkun pillejä kentällä pysty heittämään, joten tekniikka kuntoon.

Offline alspe

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 279
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1138 on: 08.08.14 - klo:13:50 »
Kumpi kiekko aloittelijalle?

Mako3, Roc3 vai Shark3?
Star vai Champion?
« Last Edit: 08.08.14 - klo:13:52 by alspe »
D - P1X, P2 / C - Mako3, MD, MD3 / Star TL, C - FD, CD2, TD, PD

Offline Jussijii

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 483
    • View Profile
  • Oikea nimi: Jussi J.
  • Seura: Jyväskylän Liitokiekkoilijat Ry / Albatrossit
Vs: Innova
« Reply #1139 on: 08.08.14 - klo:13:56 »
Kumpi kiekko aloittelijalle?

Mako3, Roc3 vai Shark3?
Star vai Champion?

Ei noita saa Starina.. Tai no joo G-Starina.
Kaikki hyviä, Mako3:sta suosittelisin ekana ja sitten kun tuntuu että meinaa olla liian suora tai jopa ylikääntyvä niin Roc3 tai Shark3 kaveriksi. Itse ostaisin Champion-muovisena.