Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Innova  (Read 1239046 times)

Offline VesaH

  • Juniori
  • **
  • Posts: 84
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa Huotelin
  • Seura: Talin Tallaajat
S/TB
« Reply #1155 on: 10.08.14 - klo:11:06 »
Laittelin urposti omaan ketjuun ensin, mutta siis:

Onko kenelläkään star teebirdiä, jonka pohjassa on merkintä S/TB? Tietääkö joku, onko niissä jotain erityistä? Oon nyt törmännyt erään sellaisia. Kaikki aivan hemmetin vakaita (jopa ylivakaita), ja muovi poikkeuksellisen kovaa ollakseen star.

Tiedän, että star teebirdit merkitään tavallisesti */TB, ja varhaisissa runeissa on käytetty merkintää S-TB. Mutta näistä S/TB en osaa löytää tietoa netistä. Stämpistä ei selviä kun näissä ei ole.

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Innova
« Reply #1156 on: 10.08.14 - klo:11:23 »
Mä oon ymmärtänyt että ne merkinnät on ihan vuorossa olleen punnitsijan senhetkisen mielentilan tuotetta, että onko *DS S/DS vai SDS tai S-DS. Toki olisi loogista että sama jannu pistää peräkkäisiin kiekkoihin siinä työvuorossaan kaikkiin samallailla, että jos työvuoro sijoittuu jonkun tietyn erän painamiseen, niin toki joku merkintä voi korreloida ko. erään jotenkuten. Mutta entäs jos joku toinen punnitsijasetä käyttää samaa "normaalista" poikkeavaa merkintää 2 vuoden päästä ihan erilaiseen erään...
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline VesaH

  • Juniori
  • **
  • Posts: 84
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa Huotelin
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Innova
« Reply #1157 on: 10.08.14 - klo:11:52 »
Ehkä, mutta sen perusteella, että merkkaustapa mainitaan kiekkoa myytäessä, sen luulisi tosiaan korreloivan jotenkin. Esimerkiksi:

http://www.innovastore.fi/product/1548/innovastore-specials-11-time-star-teebird

Mutta nyt löytyi ensimmäinen osuma S/TB:lle:

http://tinyurl.com/phr6fmq

Ainakin tuo S/TB -merkintä on samalla käsialalla kuin tämä mihin olen törmännyt. Mutta en tiedä sitten onko nämä usdgc-tiipparit vain random erä stämpättynä usdgc-stämpillä, vai valmistettiinko tiippareita erityisesti tuota tarkoitusta varten..
« Last Edit: 10.08.14 - klo:11:54 by VesaH »

Offline Maikkari

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: S/TB
« Reply #1158 on: 10.08.14 - klo:11:58 »
Laittelin urposti omaan ketjuun ensin, mutta siis:

Onko kenelläkään star teebirdiä, jonka pohjassa on merkintä S/TB? Tietääkö joku, onko niissä jotain erityistä? Oon nyt törmännyt erään sellaisia. Kaikki aivan hemmetin vakaita (jopa ylivakaita), ja muovi poikkeuksellisen kovaa ollakseen star.

Tiedän, että star teebirdit merkitään tavallisesti */TB, ja varhaisissa runeissa on käytetty merkintää S-TB. Mutta näistä S/TB en osaa löytää tietoa netistä. Stämpistä ei selviä kun näissä ei ole.
En ole ko. kiekkoon törmännyt. Mutta kuvauksestasi päätellen: Olisiko samoja tiippareita mitä ovat nuo AJ Tiipparit? AJ Star Tiipparit ovat selkeästi kovempaa muovia ja vakaampia kuin normi tiipparit. Tosin oman AJ Tiipparin pohjassa oli merkintä *TB.

|EDIT| USDGC 2013 olisi sopiva sattuma, sillä AJ Tiippareilla kerättiin 2013 rahaa hänen kiertuekassaan.
« Last Edit: 10.08.14 - klo:11:59 by Maikkari »
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline MNieminen

  • Juniori
  • **
  • Posts: 79
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Nieminen
  • Seura: 7k
Vs: Innova
« Reply #1159 on: 10.08.14 - klo:12:02 »
Itse olen vakaasti siinä uskossa että pohjan kirjaus kertoo kyllä aika lähelle mitä ja kuinka vanhaa erää kiekko on. Dessujen kohdalla jako on selkeä, *D on kirjattu first runin sekä ensimmäisten tuotantorunien pohjaan ja sen jälkeen on kirjattu SDS tai S/DS. Niiden kahden merkinnän välille en ole tehnyt eroa. S-DS merkintää liekö olemassakaan vai onko vain sattunut niin ettei ole omalle kohdalle osunut tahi en muista sellaista (eikä pysty dessukokoelmasta tarkistamaan kun en kotona ole). Nykyiset runit merkataan *Ds merkinnällä. Olen kuitenkin törmännyt uusimmalla Avery Jenkins stämpillä printattuihin pohjastaan SDS merkittyihin kiekkoihin. Sen uskon johtuvan siitä että aiemmin tehty kiekko on jäänyt varastoon pyörimään ja on saanut stämpin vasta nyt. Tämä kaikki siis omakohtaista kokemusta ja pohdintaa useammalta vuodelta. Mukava olisi joltain tehdaslaiselta saada vahvistuksia/tyrmäyksiä.

Offline VesaH

  • Juniori
  • **
  • Posts: 84
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa Huotelin
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: S/TB
« Reply #1160 on: 10.08.14 - klo:23:45 »
En ole ko. kiekkoon törmännyt. Mutta kuvauksestasi päätellen: Olisiko samoja tiippareita mitä ovat nuo AJ Tiipparit? AJ Star Tiipparit ovat selkeästi kovempaa muovia ja vakaampia kuin normi tiipparit. Tosin oman AJ Tiipparin pohjassa oli merkintä *TB.

|EDIT| USDGC 2013 olisi sopiva sattuma, sillä AJ Tiippareilla kerättiin 2013 rahaa hänen kiertuekassaan.

Eikös AJ tiipparit ole jotain sekamelskan väristä muovia? Nää on siistin yksivärisiä. Olis kyllä kiva hypistellä tuota AJ-tiipparia että onko samantuntunen.
« Last Edit: 10.08.14 - klo:23:47 by VesaH »

Offline Enrico

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 913
    • View Profile
  • Oikea nimi: Riku Sanaksenaho
  • Seura: BSC
Vs: Innova
« Reply #1161 on: 11.08.14 - klo:11:36 »
Itse olen vakaasti siinä uskossa että pohjan kirjaus kertoo kyllä aika lähelle mitä ja kuinka vanhaa erää kiekko on. Dessujen kohdalla jako on selkeä, *D on kirjattu first runin sekä ensimmäisten tuotantorunien pohjaan ja sen jälkeen on kirjattu SDS tai S/DS. Niiden kahden merkinnän välille en ole tehnyt eroa. S-DS merkintää liekö olemassakaan vai onko vain sattunut niin ettei ole omalle kohdalle osunut tahi en muista sellaista (eikä pysty dessukokoelmasta tarkistamaan kun en kotona ole). Nykyiset runit merkataan *Ds merkinnällä. Olen kuitenkin törmännyt uusimmalla Avery Jenkins stämpillä printattuihin pohjastaan SDS merkittyihin kiekkoihin. Sen uskon johtuvan siitä että aiemmin tehty kiekko on jäänyt varastoon pyörimään ja on saanut stämpin vasta nyt. Tämä kaikki siis omakohtaista kokemusta ja pohdintaa useammalta vuodelta. Mukava olisi joltain tehdaslaiselta saada vahvistuksia/tyrmäyksiä.

Ei ne mee ihan runien mukaan. *D on tosiaan suurella todennäköisyydellä ensimmäistä tuotantorunia, mutta se pohjamerkintä ei ole 100% todiste runin numerosta. Jossakin haastattelussa Dunipace ilmeisesti sanoi, että tähtimerkintä muutettiin S-kirjaimeksi, kun eräs työntekijä ei kertakaikkiaan osannut piirtää sitä tähteä oikein. Liekkö legendaa vai ei, joka tapauksessa noi pohjamerkinnät tuskin on vedenpitäviä todisteita tuotantoeristä.

Offline Maikkari

  • Aluevalvoja
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 814
    • View Profile
  • Oikea nimi: Miikka Lajunen
Vs: Innova
« Reply #1162 on: 11.08.14 - klo:12:12 »
....
Dunipace ilmeisesti sanoi, että tähtimerkintä muutettiin S-kirjaimeksi, kun eräs työntekijä ei kertakaikkiaan osannut piirtää sitä tähteä oikein.
....
Legendaa tai ei, ajatus naurattaa. Olisikohan jossain näitä kiekkoja missä on joku epämääräinen tähti pohjassa?
"Paras oppitunti on epäonnistuminen. Pyrkikää saamaan siitä hermoja raastavasta triplabogistakin hyöty irti." -Pasi Koivu

Offline fobba

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 015
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kai Törmi
  • Seura: fgck
Vs: Innova
« Reply #1163 on: 11.08.14 - klo:14:28 »
Ostin uuden echo dessun 2viikko sitten. Oli suhteellisen vakaa minulle. Kiekossa oli kauheat valumat jotka kevyesti poistin terävällä veitsellä, jotta ei sormet tuhoudu ja kuole. Huomasin kiekon hieman alivakautuneen toimen piteestä, mutta pieneen antsaan heitettettynä liiteli 110-115metriä  ja otti hyvän feidin lopussa. No nytten kun olen 2viikkoa enemmän kiekkoa heittänyt niin herran jumala mikä flipperi. Siis aivan älytön. Ensiksi aivan täydellinen suora pienellä feidillä. Nytten hyvä jos uskaltaa antaa 70% tehoja ettei kippaa. Metrejä kerää kyllä hyvin. Vaikuttaako valuman poisto tähän vai onko nää echo dessut oikeesti ihan leluja ?
Magic, pure, kannel, justice, m2, m4, orc, fire, dessu ja pd2

Offline Larzi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 362
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Vs: Innova
« Reply #1164 on: 11.08.14 - klo:15:21 »
Ostin uuden echo dessun 2viikko sitten. Oli suhteellisen vakaa minulle. Kiekossa oli kauheat valumat jotka kevyesti poistin terävällä veitsellä, jotta ei sormet tuhoudu ja kuole. Huomasin kiekon hieman alivakautuneen toimen piteestä, mutta pieneen antsaan heitettettynä liiteli 110-115metriä  ja otti hyvän feidin lopussa. No nytten kun olen 2viikkoa enemmän kiekkoa heittänyt niin herran jumala mikä flipperi. Siis aivan älytön. Ensiksi aivan täydellinen suora pienellä feidillä. Nytten hyvä jos uskaltaa antaa 70% tehoja ettei kippaa. Metrejä kerää kyllä hyvin. Vaikuttaako valuman poisto tähän vai onko nää echo dessut oikeesti ihan leluja ?

Mulla on kanssa samansuuntaisia kokemuksia flashin poiston jälkeen, mutta itse epäilin että valumat vaikuttivat myös vähän tekniikkaani kuten kiekon lentorataankin. Mutta kyllä jotkut kiekot ovat jonkin verran alivakautuneet pienen hiomisen jälkeen. Mitään nopeaa muutosta sen jälkeen ei ole tapahtunut, joten epäilen että echo dessusi vain kuluvat nopeasti.
« Last Edit: 11.08.14 - klo:15:25 by Larzi »
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline VesaH

  • Juniori
  • **
  • Posts: 84
    • View Profile
  • Oikea nimi: Vesa Huotelin
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Innova
« Reply #1165 on: 11.08.14 - klo:21:33 »
Legendaa tai ei, ajatus naurattaa. Olisikohan jossain näitä kiekkoja missä on joku epämääräinen tähti pohjassa?

Ehkä työntekijä piirteli Daavidin tähteä kun piti olla pentagrammi :).

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Innova
« Reply #1166 on: 12.08.14 - klo:21:51 »
On muuten Gstar TL3 yllättävän vakaa. Tänään tuuli pyöri suunnasta sun toisesta ja paukutin sitä about täysillä, ja ei se käännä minkään. Siihen nähden erittäin myöhäinen ja hillitty feidi. Liekö kuluessaan vielä suoristuu lopusta. Toivottavasti ei tapahdu mitään yhtäkkisiä vakaudenmuutoksia niinkun täältä on saanut lukea joidenkin Gstar yksilöiden kanssa. Kovat odotukset tän kiekon elinkaarelle.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Innova
« Reply #1167 on: 12.08.14 - klo:22:12 »
On muuten Gstar TL3 yllättävän vakaa. Tänään tuuli pyöri suunnasta sun toisesta ja paukutin sitä about täysillä, ja ei se käännä minkään. Siihen nähden erittäin myöhäinen ja hillitty feidi. Liekö kuluessaan vielä suoristuu lopusta. Toivottavasti ei tapahdu mitään yhtäkkisiä vakaudenmuutoksia niinkun täältä on saanut lukea joidenkin Gstar yksilöiden kanssa. Kovat odotukset tän kiekon elinkaarelle.

No nyt kuulostaa lupaavalta! TL ollut lempikiekko lähes aina ja nyt tehojen lisääntyessä ruvennut kääntämää yli, mutta tuo 3 hoitaisi tämänkin ongelman.
VDGC ry

Offline JanneRäsänen

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 630
    • View Profile
Vs: Innova
« Reply #1168 on: 13.08.14 - klo:11:04 »
Kunhan gstar TL3 ikääntyy, kuulisin mielelläni siitä, miten paljon se muuttuu alun käännön ja lopun feidin osalta ja kuinka nopeasti.

Offline Mahwell

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 037
    • View Profile
  • Oikea nimi: Max Westerberg
  • Seura: VDGC
Vs: Innova
« Reply #1169 on: 13.08.14 - klo:22:31 »
On muuten Gstar TL3 yllättävän vakaa. Tänään tuuli pyöri suunnasta sun toisesta ja paukutin sitä about täysillä, ja ei se käännä minkään. Siihen nähden erittäin myöhäinen ja hillitty feidi. Liekö kuluessaan vielä suoristuu lopusta. Toivottavasti ei tapahdu mitään yhtäkkisiä vakaudenmuutoksia niinkun täältä on saanut lukea joidenkin Gstar yksilöiden kanssa. Kovat odotukset tän kiekon elinkaarelle.

No nyt kuulostaa lupaavalta! TL ollut lempikiekko lähes aina ja nyt tehojen lisääntyessä ruvennut kääntämää yli, mutta tuo 3 hoitaisi tämänkin ongelman.

Tuli hankittua ja testailtua kentällä ja kierros viikkokisoja. Vertailu kohtana vanha star TL (8/10) molemmat 175g. Alku testailujen mukaan pyörivässä tuulessa ei juurikaan eroja kiekoissa. Ehkä hitusen pitempi tuo TL3. Viikkokisoissa tuli sitten käytettyä TL3 niissä kohdissa missä normaalisti käyttäisin star TL:ää. Kiekkojen suurin ero on yllätys yllätys vakaudessa..siinä missä star TL heittää vähän mutkaa niin TL3 menee suoraan ja tämä ei tarkoita etteikö TL3 heitä mutkaa, kun tehoja laitetaan koska kyllä tekee mutta aina palauttaa. Hyvä kiekko kaikin puolin ja omien kokemusten perusteella asettuu Gstar Teebirdin ja oman kuluneen star TL:än väliin. Ei taaskaan mitään mullistavaa, mutta suosittelen niille joille Gstar Teebird tuntuu liian ylivakaalta.
VDGC ry