Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Blake Takkunen ja kumpp.  (Read 13390 times)

Offline flipflat

  • Juniori
  • **
  • Posts: 79
    • View Profile
Vs: Blake Takkunen ja kumpp.
« Reply #15 on: 26.09.12 - klo:15:58 »
Liiton sivuilla käydyn keskustelun tiivistäisin näin: Villen liikeradan treenaus video oli hyvä. Matkimalla sitä pääsin ~95 metriin. Nykyään mul on suht. varma upsi 80m asti. Huomasitko mitä tein tossa?

Sit kaikki turha:

Internetissä joistain ihmisistä tulee sarjamurhaajia. Kerättään nahkoja ja muututaan lohikäärmeiks. Valtavat vääristyneet egot jyllää. Vaikka omasta mielestä selität jonkun asian toiselle ihmiselle, puhut oikeesti lohikäärmeelle (kuvitteelliselle onneksi ;)). Lohikäärmeet väittää tekevänsä jotain, jos todistat toisin, mutta ei mahtava lohikäärme nyt väärässä voi olla. Valitettavasti noin on käynyt ja tulee käymään jatkossakin.

Itse pysyn nimettömänä, koska halusin vaan selventää hyviä pointteja Blaken (selkee lohis nimi ;D) tekstistä. Toiset asiat tuntee, kun tekee oikein. Toiset pitää tehdä, että tuntuu oikeelt. Monella (esim. mulla) on ollu vaikeuksia ton ymmärtämisessä.

Mun kanssa saa olla ihan vapaasti erimieltä, kunhan tajuaa jossain vaiheessa, että olen oikeessa.

-Eragon
Focused on moving forward on a spiritual Journey to reach personal goals in the Disc Golf world

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Blake Takkunen ja kumpp.
« Reply #16 on: 26.09.12 - klo:16:12 »
Sarjamurhaajia, lohikäärmeitä. Kuvailut menee yli yksinkertaisen fribaajan hilseen.  :)

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Blake Takkunen ja kumpp.
« Reply #17 on: 26.09.12 - klo:16:58 »
Ton saattaa voida kirjottaa jotenkin yksinkertasenminki :D

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Blake Takkunen ja kumpp.
« Reply #18 on: 26.09.12 - klo:17:07 »
Joo, en myöskään tajua juuri mitään tuosta, mutta joitan tuttuja elementtejä siinä on...


Offline flipflat

  • Juniori
  • **
  • Posts: 79
    • View Profile
Vs: Blake Takkunen ja kumpp.
« Reply #19 on: 26.09.12 - klo:18:04 »
Se keskustelu vedon aloittamisesta oikeen rintalihaksen päältä... sen jälkeen meni jutut ihan ihmeelliseks. DGR:n puolella esimerkki videoissa on veto lähtenyt keskeltä, tai vasemmalta. Jotain kummaa siinä, että asioista hyvin perillä olevat ihmiset vetää hirveet pultit, jos tosta mainitseekin.

''tuttuja elementtejä''. Jep.

Pitäskö täälläkin aloittaa joku tekniikka ketju? Pitkälle heittäviä ainaski löytyy...



Focused on moving forward on a spiritual Journey to reach personal goals in the Disc Golf world

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Blake Takkunen ja kumpp.
« Reply #20 on: 26.09.12 - klo:18:09 »
Se keskustelu vedon aloittamisesta oikeen rintalihaksen päältä... sen jälkeen meni jutut ihan ihmeelliseks. DGR:n puolella esimerkki videoissa on veto lähtenyt keskeltä, tai vasemmalta. Jotain kummaa siinä, että asioista hyvin perillä olevat ihmiset vetää hirveet pultit, jos tosta mainitseekin.

''tuttuja elementtejä''. Jep.

Pitäskö täälläkin aloittaa joku tekniikka ketju? Pitkälle heittäviä ainaski löytyy...

Mun mielestä ei pidä. Pidetään nämä tutut elementit siellä SFL:n puolella, koska sieltä ne löytyvät ja siellä on perinnettä. On ilo, että tämä foorumi on säästynyt tältä vänkäämiseltä. Säästetään jatkossakin.

Offline flipflat

  • Juniori
  • **
  • Posts: 79
    • View Profile
Vs: Blake Takkunen ja kumpp.
« Reply #21 on: 26.09.12 - klo:18:38 »
Ehkä parempi niin.
Focused on moving forward on a spiritual Journey to reach personal goals in the Disc Golf world

Offline steadyrockabilly

  • Juniori
  • **
  • Posts: 68
    • View Profile
Vs: Blake Takkunen ja kumpp.
« Reply #22 on: 26.09.12 - klo:18:55 »
jaani,  jos sä et halua vänkätä jostain asiasta, älä vänkkää!

Ei tämä fribatekniikkaasia nyt niin tulenarka ole ettei siitä voisi keskustella.

Tuosta anonymiteettiasiasta. Itse olen valinnut anonymiteetin koska en halua olla julkinen henkilö netissä. Jos anonyyminä pysyttelevän henkilön uskottavuutta joku kyseenalaistaa, niin saa vaapasti sivuttaa tämän viestejä.

Offline GARFFi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 944
    • View Profile
  • Oikea nimi: Mikko Karvinen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Blake Takkunen ja kumpp.
« Reply #23 on: 26.09.12 - klo:20:20 »
Mun mielestä taas ois hyvä pitää oma nimi esillä, kenen kanssa juttelee. Ehkä sitä miettisi mitä sitä kirjoittaa.

Offline Illotus

  • Tulokas
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
  • Oikea nimi: Olli Lehtola
Vs: Blake Takkunen ja kumpp.
« Reply #24 on: 26.09.12 - klo:20:38 »
Blaken juttuja tuli keväällä luettua ja siitä se mold minimalism -juttu auttoi kehittämään peliä huomattavasti. Jonkun rundin kun heitteli pelkästään Wizardilla, Rocilla ja Teebirdillä tasaantui peli huomattavasti. Enempi on sitten peli hajonnut aina, kun mukana on kassillinen erilaisia kiekkoja. Siinä oppi aika hyvin sen, että on oikeasti tärkeää tietää miten ne kassissa olevat kiekot käyttäytyy eri tilanteissa ja miten se käyttäytyminen muuttuu kiekon kuluessa.

Salitreenin vieroksumista sen sijaan en ymmärrä. Se on kuitenkin varsin monessa muussakin nopeusvoima-lajissa mukana. Se, että joku spesifimpi nopeusvoima-treeni voi olla enemmän hyödyllistä, kuin joku perus mave-kyykkä-penkki-pystypunnerrus on toinen juttu, mutta toisaalta nämä jälkimmäiset on ihan yleisesti ottaen kunnon kannalta hyödyllisiä. Itse olen kokenut keväällä ensimmäistä kertaa eläissäni aloittamani salitreenin vaikuttaneen positiivisesti ainakin draivien pituuteen. Päättelen tämän siitä, että pystyn heittämään pidemmälle, kuin samaan aikaan lajin aloittanut enemmän pelaava ja harjoitteleva kaveriini, vaikka lähtökohtaisesti oltiin samanlaisia hinteliä nörttejä.

Offline Tee8mu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Malmelin
  • Seura: Tallaajat
Vs: Blake Takkunen ja kumpp.
« Reply #25 on: 26.09.12 - klo:21:50 »
Se keskustelu vedon aloittamisesta oikeen rintalihaksen päältä... sen jälkeen meni jutut ihan ihmeelliseks. DGR:n puolella esimerkki videoissa on veto lähtenyt keskeltä, tai vasemmalta. Jotain kummaa siinä, että asioista hyvin perillä olevat ihmiset vetää hirveet pultit, jos tosta mainitseekin.

''tuttuja elementtejä''. Jep.

Pitäskö täälläkin aloittaa joku tekniikka ketju? Pitkälle heittäviä ainaski löytyy...

juu, ja asiantuntijoitakin on ihan riittävästi joten pystyyn vaan.  ;D

Offline flipflat

  • Juniori
  • **
  • Posts: 79
    • View Profile
Vs: Blake Takkunen ja kumpp.
« Reply #26 on: 26.09.12 - klo:23:16 »
HAHAHA!  not everyone will throw 450' using this technique... tsori ;D
Focused on moving forward on a spiritual Journey to reach personal goals in the Disc Golf world

Offline Jaani

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 416
  • Still Not a Player
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Blake Takkunen ja kumpp.
« Reply #27 on: 26.09.12 - klo:23:48 »
Salitreenin vieroksumista sen sijaan en ymmärrä. Se on kuitenkin varsin monessa muussakin nopeusvoima-lajissa mukana. Se, että joku spesifimpi nopeusvoima-treeni voi olla enemmän hyödyllistä, kuin joku perus mave-kyykkä-penkki-pystypunnerrus on toinen juttu, mutta toisaalta nämä jälkimmäiset on ihan yleisesti ottaen kunnon kannalta hyödyllisiä. Itse olen kokenut keväällä ensimmäistä kertaa eläissäni aloittamani salitreenin vaikuttaneen positiivisesti ainakin draivien pituuteen. Päättelen tämän siitä, että pystyn heittämään pidemmälle, kuin samaan aikaan lajin aloittanut enemmän pelaava ja harjoitteleva kaveriini, vaikka lähtökohtaisesti oltiin samanlaisia hinteliä nörttejä.

SFL:n foorumilla on kuutisenkymmentä sivua oikeasti vänkäämistä tekniikasta. Se ei ole pelkästään mun ansiota, mutta joidenkin kanssa ei keskustella vaan vängätään. Joillakin on niin kova tarve pumpata omaa oikeaa tietoaan niin, että keskustelu ei pysy hyvänä.

Salitreenistä sen verran, että ei sitä tainnut kukaan tuomita sinänsä. Ainoastaan mun - edelleenkin loistava, joskin vähemmälle jäänyt - selkätreeni-huvittelu sai tuomion, koska "kaikki ton tyyppiset treenit on ihan bullshittiä". Se lähti siitä, kun selitin, että 100 leuanvetoa on aika kattava ylökroppatreeni, koska loppuvaiheessa se alkaa pakostikin tuntua myös rintalihaksen yläosassa sekä tietysti käsissä selän lisäksi. Ja siis tietenkään en nosta sataa putkeen!!!

No tämä oli raivostuttavaa, koska kaikki tollaset sata toistoa jotain on ihan naurettavaa, foorumin mukaan. Lisäksi en tehnyt puhtaasti (mistä tämä johtopäätös?).

Treeni ei ole lainkaan turhaa, vaan aika hauskaa ja rankkaa. Parasta oli keksiä keino, jolla 100 leukaa pystyi vetämään mahdollisimman nopeassa ajassa. Kaikkea piti kokeilla: pyramidia, erilaisia pyramideja, pitempiä sarjoja, lyhyempiä sarjoja.
Suosittelen lämpimästi, jos on yhtään salihiiren luonnetta, kokeilemaan 100 leukaa -treeniä.

Offline Lassi

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 1 531
  • HÖYYYYY
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lassi Salminen
  • Seura: Tomoottajat
Vs: Blake Takkunen ja kumpp.
« Reply #28 on: 27.09.12 - klo:00:11 »
Toki sata leukaa on aika kova treeni, eikä siihen läheskään kaikki pysty, muttei sata oo mun mielestä liikaa missään liikkeessä, jossa vastus tulee vain kropan painosta. Nämä liikkeet kuitenkin ovat oikeastaan lähes kaikki useampaa lihasta rasittavia ja kehittävät kropan hallintaa, mikä tiemmä on melko tähdellistä myös frisbeen heitossa. Eri asia tehdä vaikka sata kyykkyä tai penkistä sata toistoa. Ihme jupinaa ollu silti...  :o

Offline Flick Maniac

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 848
  • Discmania
    • View Profile
    • Frisbeegolf Club Keinukallio
  • Oikea nimi: Mikko Setälä
  • Seura: FGCK
Vs: Blake Takkunen ja kumpp.
« Reply #29 on: 27.09.12 - klo:10:07 »
Mä oon näissä fribayhteyksissä liputtanu oman nimen puolesta foorumeillakin. Piirit on suht pienet ja on kiva kun foorumeilta tuttuja tyyppejä voi bongata livenä ja jatkaa jutustelua. Ei tarkoita että elämäni olisi facebookprofiilia myöten kaikille avoinna ympäri koko internetiä (itseasiassa profiilista näkyy hyvin vähän muille kavereille kuin niille jotka oon lisänny "luotettujen" ryhmään). Tässäkin voi olla on sävyeroja eikä ainoastaan kaikki tai ei mitään.

Rohkasua tähän antaa se että aika moni muukin on näillä 2 foorumilla omalla nimellä liikenteessä, jos olisin ainoa, niin tuskin olisin minäkään. Mutta nimimerkilläkin saa kirjoittaa ei siinä mitään. Ainoo vaan esim. JOS tulee sitten tilanteita joissa  nimimerkki arvostelee nimellisen reaalimaailman toimintaa, niin onhan se jo vähän puskista huutelua.
Discmania Media Partner 2017-2019
Team Discmania, Discmania Ambassador

Link | P2 | Tactic | Origin | MD3 | MD4 | Anvil | Essence | FD | FD3 | Fortress | CD2 | DD3 | Rampage | Spirit
http://www.instagram.com/Crushing_Plastic
http://www.youtube.com/user/glaabaglooba