Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Viikon vieras #33 Anssi Sahri  (Read 13753 times)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Viikon vieras #33 Anssi Sahri
« Reply #15 on: 25.10.12 - klo:11:24 »
No voi nyt vit.... :D  upsihan liitää enemmän ku bäkkäri jos osaa heittää... sä et juhanuha oo vaan koskaan nähny hyvää upsin heittäjää...

Onko sellasia olemassa? Oon kuullu vaan meidän tuoreiden pelaajien keskuudessa myyttisiä tarinoita Villen upseista jotka on aiheuttanut närää Finavian lentosuunnitteluissa ja fysiikan laeissa. Oon talissa kyllä nähny kun joku siellä nakkeli siinä kentällä sen taulun taakse eli varmaan sen yli 120 metriä, mutta ei nekään hienoja ollut, eksoottisia kyllä koska sellaista ei usein näe.

Mäkään en oo Villen isoja upseja nähnyt kuin videolta, mutta Korpelan Joonaksen 120-130-metrisiä olen. On ne hurjan näkösiä, ja ihan tautisen hienoja mun silmään. Mutta mä kyllä tykkään putistakin =D

Offline Tee8mu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Malmelin
  • Seura: Tallaajat
Vs: Viikon vieras #33 Anssi Sahri
« Reply #16 on: 25.10.12 - klo:13:00 »
Jeps. Oli kyllä Anssilta mahtavaa tekstiä. Juuri näin!  Jos nyt totta puhutaan, niin jotain tollaista mä vähän hainkin. Ei mua oikeesti kiinnostanut se kysymys itsessään, vaan se oli lähinnä mato ja koukku. Anssin tuntien odotin syväanalyysia.  ;D

Offline zenhukka

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 199
    • View Profile
  • Oikea nimi: Juha Hukka
  • Seura: 7k, Kuppinuudelit, FrisbeeFrogs
Vs: Viikon vieras #33 Anssi Sahri
« Reply #17 on: 26.10.12 - klo:23:39 »


Kaiken kiekkoanalyysin, draivipimppausten ja puttaustestien keskellä on hyvä muistuttaa osaa porukasta, että tämä ei ole kaikki mitä lajissa on tarjolla. Vaikka se oma taitotaso olisi kamalaa katsottavaa, voi lajista nauttia – paljonkin. Tämä ei ole keneltäkään pois. Jos taas kolkuttelet kansallista huippua heittäjänä, ja viereinen harrastaja ei koe sijoitustaan tai (herranjumala) tulostaan niin tärkeänä – ei se ole loukkaus uskontoasi kohtaan. Frisbeespiritti – parasta mitä frisbeegolfissa on tarjota. Ei kadoteta sitä.

Nyt olen niin paljon samoilla linjoilla. Tämä laji on niin paljon yksilölaji kuin vain voi olla, ja vielä niin että jokainen treenaa ja harrastaa persoonansa ja fyysisten edellytystensä mukaan niin hyvin ja tosissaan ja omalla tavallaan ja hauskasti kuin sen omalta kohdaltaan kokee. Se mikä on hyvää ja kaunista ja tärkeää toisen mielestä, on epäolennaista ja typerää treeniajan hukkaanheittoa jonkun toisen mielestä. Mun mielestä  tämän lajin tärppi on nimenomaan se että tämä koukuttaa eri tasoiset, erilaiset ja eri ikäiset ihmiset samalla tavalla, ja kaikki saavat onnistumisen, hyvän fiiliksen ja kehittymisen tunteita. Mikä ei voi olla huono asia. Toivottavasti laji säilyy myös tulevaisuudessa samantyyppisenä kaikki kansanryhmät saavuttavana, eikä vain yksittäisiin lahjakkuuksiin ja tuhansia tunteja lajiharjoitteluun keskittyneisiin, mitenkään väheksymättä  niitä jotka lajiin haluavat oikeasti todella paljon panostaa.  Mutta hyvät keskustelun herättäjäiset.

Offline jauza

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 433
    • View Profile
  • Seura: 7k
Vs: Viikon vieras #33 Anssi Sahri
« Reply #18 on: 26.10.12 - klo:23:53 »
Alkutaipaleella paheksuin rollereita; Tuntui jotenkin väärältä, että kiekkoa saa heittää maata pitkin. Enää en paheksu. Taisin taannoin tarkistaa säännöistä oikein, että saako niin tehdä.
Hassu jutunaihe muuten, että onko jokin heitto ruma.

Offline Dizzy

  • Juniori
  • **
  • Posts: 97
    • View Profile
  • Oikea nimi: Anssi Sahri
  • Seura: Talin Tallaajat
Vs: Viikon vieras #33 Anssi Sahri
« Reply #19 on: 27.10.12 - klo:12:06 »
Herra Hukka on asian ytimessä.

Frisbeegolfin uusi tuleminen ajoittui aika hyvin yhteen internetin ensimmäisen tulemisen kanssa. Siksi netistä voi kärsivällinen fanaatikko kaivaa esiin harrastajien keskustelut ihan lajin alkuajoista asti. (Mielettömän hyvää viihdettä, mutta usko ihmiseen saattaa mennä aika nopeasti. Netin hinta on siis muutakin kuin kuukausimaksu)

Aika ajoin pulpahtaa esiin keskustelu, jossa visioidaan sitä, kuinka lajistamme tehtäisiin koko Suomen lempilaji. Ne visiot sitten pyörivät tosi paljon kilpailemisen - tai aktiivisen harrastamisen ympärillä. Edelleenkin suurin osa pelaajista on näitä harrastelijoita, jotka lähtevät rundille ihan omaksi ilokseen. Eivät he pyöri foorumeilla, tiedä lajin huippujen nimiä, tunne lajin sääntöjä. Hyvä jos ovat perehtyneitä kiekkoihin.

Tässä on jollekkin viisaalle sitten pähkittävää. Yritetäänkö keskittyä tähän massaan, heidän opastamiseen lajin etiketin pariin. Tätä massaa kun saadaan paikallisiin seuroihin jäseniksi, kasvaa kilpapelaajien määrä, lajin taso suomessa ja saadaan samalla ruohonjuuritason voimaa paikallisiin projekteihin.

Toisaalta kaikki lajiin hörähtäneet on paljon helpompi tavoittaa - he kun etsivät sitä tietoa ihan itsestään ja myös opettavat itseään ja persoonasta riippuen myös kavereitansa. Heitä tosin yhdistää jo tämä hörähtäminen. Lajiin rakastuvat eivät yleensä aiheuta niitä ongelmia, minkä kanssa seurat usein taistelevat.

En minä ole tarpeeksi viisas tietämään mitä kannattaisi tehdä. Kunhan nyt huutelen, että lajin harrastajat ovat paljon suurempi joukko kuin mitä kisoissa tai edes foorumeilla tapaa.

Edelleen mua hymyilyttää tämä keskustelu, joka nousi mun rumuuskäsityksistä. Mä olen siitä onnellisessa asemassa, että olen saanut tutustua ja pelatakkin oikeastaan suurimman osan lajimme kärkipelaajien kanssa. Mulla se on ihan selvää, että jos voin vaikuttaa, haluaisin samassa ryhmässä olevan Piipon pistävän niitä vaivattomia pitkiä ja tarkkoja foreja - kuin niitä upseja. Jos mun ryhmässä kova pelimies paukuttaa kovan tuloksen, en mä siitä saa niin paljoa irti, kun jos tämä sama jätkä paukuttaa kymmeniä hienoja heittoja. Ja kun kauneus on katsojan silmässä, ei nämä ole aina meille sama asia.

Offline Leevi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 462
    • View Profile
  • Oikea nimi: Leevi Liitti
  • Seura: 7k
Vs: Viikon vieras #33 Anssi Sahri
« Reply #20 on: 29.10.12 - klo:08:48 »
Saadaanko uus viikon vieras? :)

Offline Tapanote

  • Ylläpitäjä
  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Posts: 4 143
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapani Aulu
  • Seura: Tomoottajat, Kankaanpää / 7k, Turku
Vs: Viikon vieras #33 Anssi Sahri
« Reply #21 on: 26.11.12 - klo:15:16 »
Mitä mieltä olet SFL:n uudesta visiosta ja jäsenmaksumallista?