Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: Yleistä höpinää (vähän tai ei yhtään sisältöä)  (Read 159404 times)

Offline temppa.kk

  • Tomoottajat
  • Konkari
  • *
  • Posts: 1 268
    • View Profile
  • Oikea nimi: Teemu Leinonen
Vs: Yleistä höpinää (vähän tai ei yhtään sisältöä)
« Reply #300 on: 30.04.14 - klo:07:30 »
Mahtokoväjän nolottaa...  ;D
Uusia ratoja vain etsimään!

Offline Larzi

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 362
    • View Profile
  • Oikea nimi: Lauri Tuominen
  • Seura: WDGC
Vs: Yleistä höpinää (vähän tai ei yhtään sisältöä)
« Reply #301 on: 30.04.14 - klo:10:51 »
aihetta sivuten ruvennut itseäkin ottamaan päähän kaikki aloittelijat jotka heti ekana kuukautena heittää n 100 metriä ja putterillakin 80 metriä
.itse olen ollut kohtuu luonnon lahjakkuus ja heitinkin putterililla n 65 metriä heti alkuun ,mutta olenkin harrastunut kaikkia heittolajeja koko ikäni.
Mutta kun olen tutuille ja muutamille  pro :) aloittelijoille vetänyt keihäsmitan kenttää ja sanonut draivaapas nyt! Niin ne + 100 metriset on 55-65 metriä  ja midari 80 m on 4o metriä.ja kaikki silmin kirkkain puhuu jalalla mitatuista tai tolppien välistä..ostakaa se mitta motonetistä 19.90 e niin voitte myös rauhassa oppia näkemään kehitystä..ja todeta sen että 100 metrin saavutus vaatii oikeasti töitä!

Tuossa täytyy olla jo päässä vikaa jos noin lyhyitä matkoja luulee satasiksi :D . Eikö kouluissa ole enää niitä metrin tauluviivaimia, joista voi hahmottaa kuin pitkä askel siihen tarvitaankaan? Itse heitin 4 viikkoa aloittamisen jälkeen suoralla 120m tasaisella kentällä melkein täysin tyynessä kelisssä, ehkä inan löyhä myötäinen saattoi olla. Mitan otin kansalaisen karttapaikasta ja koska tiesin heitto ja putomispaikan tarkkaan, niin pitäisi olla pätevä tulos. Tämän vuoden elokuussa siitä tulee 2 vuotta täyteen, enkä ole saanut sitä rikottua ollenkaan :D. Silloin tosin tuli käytyä heittämässä kentällä täysiä melko usein toisin kuin nyt. Putteri ja midari ei lentänyt sitten yhtään mihinkään. Nyt tilanne on se että saan kovalla draiverin vaivalla ehkä just sinne satkuun, mutta midareilla pääseekin jo yli 80m ja puttereilla ainakin lähelle sitä. Ei tosin niillä ole tosissaan tullut testattua. Radalla tulokset on tietenkin huomattavasti parempia kuin loppukesästä 2012, mutta alkaahan tuo syödä miestä kun pituudessa ei juuri kehitysaskelia ole otettu.  :-\
« Last Edit: 30.04.14 - klo:11:14 by Larzi »
Grip EQ A14: Xt Aviar | Soft Pure | Premium Jokeri | FLX Buzzz | Glow,Ch MD3 | Ch Firebird | 2nd run FD | C-FD2 | Ch Valkyrie | C,S,P-PD | Star Destroyer

Offline HAH

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 3 174
    • View Profile
  • Oikea nimi: Harri H.
  • Seura: 7k
Vs: Yleistä höpinää (vähän tai ei yhtään sisältöä)
« Reply #302 on: 30.04.14 - klo:14:13 »
aihetta sivuten ruvennut itseäkin ottamaan päähän kaikki aloittelijat jotka heti ekana kuukautena heittää n 100 metriä ja putterillakin 80 metriä
.itse olen ollut kohtuu luonnon lahjakkuus ja heitinkin putterililla n 65 metriä heti alkuun ,mutta olenkin harrastunut kaikkia heittolajeja koko ikäni.
Mutta kun olen tutuille ja muutamille  pro :) aloittelijoille vetänyt keihäsmitan kenttää ja sanonut draivaapas nyt! Niin ne + 100 metriset on 55-65 metriä  ja midari 80 m on 4o metriä.ja kaikki silmin kirkkain puhuu jalalla mitatuista tai tolppien välistä..ostakaa se mitta motonetistä 19.90 e niin voitte myös rauhassa oppia näkemään kehitystä..ja todeta sen että 100 metrin saavutus vaatii oikeasti töitä!

Plus että tekonurmella ja hiekalla heitettyihin tuloksiin tulee 10% skippi tai "liukulisä", joka ei välttämättä radalla näykkään heittopituuksissa.

Offline salontom

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 202
  • Vähemmän kiekkoja on enemmän kiekkoja.
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tomi S.
Yleistä höpinää (vähän tai ei yhtään sisältöä)
« Reply #303 on: 30.04.14 - klo:19:37 »

aihetta sivuten ruvennut itseäkin ottamaan päähän kaikki aloittelijat jotka heti ekana kuukautena heittää n 100 metriä ja putterillakin 80 metriä
.itse olen ollut kohtuu luonnon lahjakkuus ja heitinkin putterililla n 65 metriä heti alkuun ,mutta olenkin harrastunut kaikkia heittolajeja koko ikäni.
Mutta kun olen tutuille ja muutamille  pro :) aloittelijoille vetänyt keihäsmitan kenttää ja sanonut draivaapas nyt! Niin ne + 100 metriset on 55-65 metriä  ja midari 80 m on 4o metriä.ja kaikki silmin kirkkain puhuu jalalla mitatuista tai tolppien välistä..ostakaa se mitta motonetistä 19.90 e niin voitte myös rauhassa oppia näkemään kehitystä..ja todeta sen että 100 metrin saavutus vaatii oikeasti töitä!

Like this


Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline Antique

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 142
    • View Profile
  • Oikea nimi: Nestori Mäkinen
  • Seura: 7k / Prodigy Disc Street Team
Vs: Yleistä höpinää (vähän tai ei yhtään sisältöä)
« Reply #304 on: 29.05.14 - klo:17:31 »
Sadepäivinä, kun ei friabilu niin innosta, tulee tehtyä koneellisia "demoja".
Jahka biisin saa kokonaan kasaan, tulee se pisin vaihe: kitaroiden nauhoittaminen (ja siinä voi mennä kauan). :D
|| Pa3 | Pa1 || A1 || M3 || F7 | F2 || H2 || D3 | D2 ||

Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Yleistä höpinää (vähän tai ei yhtään sisältöä)
« Reply #305 on: 06.05.17 - klo:22:00 »
Nostellaanpas vanhaa ketjua, kun en oikein parempaakaan löytänyt.

Ihan vaan sellainen tuli mieleen, että millähän radalla tämä Nissisen esittelyvideo on kuvattu? On sen verran mukavan näköinen paikka, että tuollahan pitää käydä jos lähelle sattuu.


Offline TaneT

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 830
    • View Profile
  • Seura: TT
Vs: Yleistä höpinää (vähän tai ei yhtään sisältöä)
« Reply #306 on: 07.05.17 - klo:07:34 »
Kaatiksella, Kumpunotkolantie Nummela (vai Vihti?). Kannattaa tosiaan käydä :)
Judge Kruunu Slammer | Claymore Verdict Justice | Thief Culverin Felon Ahti | Trespass Enforcer

Offline Ari

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 2 550
    • View Profile
  • Seura: Nummelan Frisbeeseura
Vs: Yleistä höpinää (vähän tai ei yhtään sisältöä)
« Reply #307 on: 08.05.17 - klo:11:50 »



Youtubesta löytyy jo parikin esittelypätkää Kaatikselta. Toki hakusanalla muitakin. :)


Tuo alempi linkki onkin jo aika vanhaa kamaa. Ei ole etutiitä ja parkkiksellakin on hillitön kasa mursketta. :)


Offline tapioe

  • Konkari
  • *****
  • Posts: 833
    • View Profile
  • Oikea nimi: Tapio Eskola
Vs: Yleistä höpinää (vähän tai ei yhtään sisältöä)
« Reply #308 on: 08.05.17 - klo:12:03 »
Kyllä pitää Kaatiksella pysähtyä jos joskus olen maisemissa, tommonen hyvin ylläpidetty rata on aina hieno kokemus. Ihan tekee höpöä kun ajattelee itsensä tuonne kukkalan päälle lämpimänä kesäiltana. Ehkä vähän olen kateellinen paikallisille :)