Frisbeegolf-keskustelu > Välinekeskustelu

Minkä kokoinen on hyvä Tii??

<< < (2/3) > >>

VVH:
Oon joskus miettinyt että joillain väylillä voisi periaatteessa myös olla järkeä käyttää tahallaan pientä tiitä. Voisi pakottaa heittämään avausheiton tasan tietystä paikasta. Jos tiin edessä on pudotus voisi lisätä turvallisuutta jos olisi pakko heittää paikaltaan.

Näin yleisesti esim siltamäestä löytyvät noin 1x2 metriset betonilaatat on omaan makuun vähän liian pieniä vaikka niiden takana olisikin tilaa ottaa vauhtia. Huonolla kelillä kun nurmi menee mudaksi on ärsyttävää että jalat lipsuu toiseksi viimeisellä askelella jolla pitää nousta betonin päälle. Vähinhään vaatisi sen että tiin taakse laittaisi ainakin neliömetrin pläntin sepeliä tms materiaalia joka sietää kosteutta ja josta ei siirry mutaa betonin puolelle. Näyttäisi rumalta mutta niin näyttää se mutakin.

JIIRbba:
Itse suosin ainakin noita 3-5m tiitä (mielummin yläkanttiin) , koska heittotyylissä pitkälti teen aina pari lisä vauhtiaseklta tavallisen x stepin lisäksi.

GARFFi:

--- Quote from: JIIRbba on 12.03.12 - klo:22:31 ---Itse suosin ainakin noita 3-5m tiitä (mielummin yläkanttiin) , koska heittotyylissä pitkälti teen aina pari lisä vauhtiaseklta tavallisen x stepin lisäksi.

--- End quote ---

Mutta tarviiko sitä matolta ottaa vauhtia? Matto riittää ku sitä on x-stepille asti. Mutta mieluusti se 2x4, tai vaikka pienempikin kunhan ei olisi betonia. Ja sitä pönkkää. malauta

saleee:
Tekonurmimatto on kaikin tavoin kyllä parempi vaihtoehto. Tommonen nurmella päällystetty betonitii olisi tietysti jo ihan luksusta. Vihdin Kaatiksella nurmimatot lepää joillain väylillä puukehikon rajaamalla hiekka/sepelipedillä. Siinä on myös yksi ihan kestävä vaihtoehto.

Vesa:
Lahden mukkulassa on sellaiset tiit mitkä saisi olla kaikilla radoilla. Eli juurikin tuo reilunkokoinen tekonurmi kunnon pohjilla... Julkujärvi onkin sitten se toinen ääripää  ;D Tai oikeastaan oli, viime kaudella paranneltu huomattavasti osaa väylistä. Aikaisemmin oli useimmat sellaisia mukulakiven sekaisia irtohiekalla päällystettyjä betonilaattoja joihin on vielä lisätty 4x4 tuuman piiru poikittain kompasteeksi.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version