Frisbeegolf-forum.fi

Author Topic: parhaat kiekot metsäväylillä?  (Read 8593 times)

Offline Cale

  • Täysjäsen
  • ***
  • Posts: 149
    • View Profile
  • Oikea nimi: Kalle Lehto
  • Seura: Talin Tallaajat / Kouvolan Lentävät Lautaset
Vs: parhaat kiekot metsäväylillä?
« Reply #15 on: 15.11.12 - klo:15:49 »
Mulle on jostain syystä tuntunut parhaalta Talin 8. tapaisilla väylillä heittää vaan kovaa "inan" hyssessä tiipparilla tai pd:llä. Kovaa heittoa on kai tullut treenattua enemmän joten tarkkuus on kohdillaan ja noin vakaat kiekot eivät ainakaan kippaa joten suurta sivuttaisliikettä ei tule. Tosin kyseisellä väylällä myös päätyy mieluummin vähän vasemmalle kuin oikealle.
Mä taas pistän reippaalla voimalla "inan" hyssessä Leopardia kyseiselle väylälle. Sillä oon onnistunut parhaiten. Toki on täytynyt opetella se sopiva hyssekulma, jolla se kippaa vaan hitusen, eikä päädy täysin oikealle.
Mulla on tossa käytössä Champion TL. Champion siks, että se osuu puihin kuitenkin vähintään joka toinen kerta, niin kuluu sitten ainakin vähän hitaammin.  8)

Offline VeliLenteli

  • Seniori
  • ****
  • Posts: 293
    • View Profile
  • Seura: Facepalm Frisbee
Vs: parhaat kiekot metsäväylillä?
« Reply #16 on: 15.11.12 - klo:19:55 »
Kysymyksen asettelu on huono, sillä se ei sisällä väylän muotoa. Jos väylä on s-muotoinen, heitän sellaisella kiekolla, joka tekee s-lentoradan. Näin ollen bägiä tulee tyhjenneltyä metsässä putterin ja dessun välillä. DX-muovi voi haljeta puuosumista.

Jos kyseessä on suora pilli ja väylällä korkeutta löytyy sekä pituus ei ole satasen luokkaa, kannattaa ehdottomasti heittää putterilla. Pidemmät pilliväylät midarilla, sillä draiverilla heittämisessä on aina riskinsä feidin vuoksi. Tulee siihenkin sorruttua Leopardilla, tiipparilla tai C-FD:llä. Nopeaa pituus draiveria en pilleille suosittele. Ykkösellä ei aina tarvitse olla korilla. ;)

Talin metsässä heitelleenä olen tullut seuraavaan tulokseen: "Heitä rocia, ei tule bogia".
Mä olin vähän niin kuin tsuippaduippadui.