Vaikka useimmiten höntsäkiesseillä Meikussa käytän vain yhtä putteria kahta midaria ja yhtä draiveria, olen kantanut kolmea eriliaista putteriakin siksi, että lähes joka väylällä yllän korille putterilla ja tarvetta on alivakaalle, suoralle ja ylivakaalle sekä pitävälle kiekolle ja korkeilla kallioilla meren rannalla tuulee kivasti usein, joten vaihteluväliä lento-ominaisuuksissa tarvitaan. Kolmea putteria pidetään välillä hulluna, mutta kun ne hoitavat enemmistön driaveista, noin kaikki lähärit ja putit, ei liene ihme, että tuole radalle tarvitsee erilaisia. Usein menen kahdella. Laiskana vain yhtä käyttäen joutuu kikkailemaan ja tuulisena päivänä siitä saisi nenilleen tuloksessa, jolloin aina lähtee mukaan toinen tuhdimpi putteri suoran/vähän alivakaan kaveriksi. Kivelle laskeutuu lähes joka heitto, joten liukkaalle kovallekin muoville on käyttöä. Yksi kova ja tahmeampia messiin vaan, niin pidentää elinikää luottokiekoilla. Muuten joutuu hysseflippaamaan kulunutta tahemampaa perusmuovista ja se on tuulessa huonompi asia luotettavuuden kannalta, jos tuuli muuttuu lennon aikana=normia meren lähellä. Käytännössä eri kuluneisuusasteen putterien kierrätys on pakollista perusmuoveilla kovapintaisilla radoilla. Se taas ei sopivalla kiekolla ole huonompi juttu, jos ei liian tiheässä joudu hankkimaan suoraan tai lievästi ylivakaaseen rooliin mausta riippuen uutta kiekkoa. Alivakaa kulunut kiekko on tarpeellinen mutkissa ja suorissa pitkissä puteissa, joten kuluminen ei ole pelkästään haitallinen asia.
Vibramin kumiputteria ei noin vain kuluteta ja niiden kanssa tarvitsee ennemminkin uuden alivakaamman muotin putterin kuin kuluttaa yhtä. Ridge draivaa hyvin ja ei ole herkin tarttumaan lapaseen. Se ei kuitenkaan ole vähäfeidinen, vaikkei kovin feidaakaan. Ei oikein liidä lattakattoisena, mutta on melko pitkä. Bead tekee haasteen otteelle ja puhtaalle irtoamiselle. Lentoradaltaan sopisi oikein hyvin kulutettavaksi suoraksi ja lievästi alivakaaksi, jos se mokoma kuluisi! Siis ihan koko ajan draivilla kalliollekin. säännöthän eivät salli tarkoituksella kiekon ominaisuuksien muuttamista, kuten viereen maahan kiveen heittämistä. Se saataisi jo vaikutttaa. Toki vääntämälläkin muoto muuttuu. Ei helposti tosin X Link materiaalilla ja kun se kai vaatii aikamoista vääntöä muuttuakseen, kun kumin palautumiskyky alkuperäiseen muotoon on niin hyvä, voi olla, että muodon muutos menee helposti yli, jos muutoksen saa aikaan.
Hankala yhtälö siis koko pito, kulumis, helppo puhdas irtoaminen otteesta, mukavan muotoinen kiekko sopivilla lento-ominaisuuksilla häslinki. Siten parin erilaisen mallin käyttö ratkaisee mponta ongelmaa ja siksi menin useamman mallin käyttöön. YMMV tuulen, lipeämisherkkyyden ja lentoratatarpeiden mukaan.