Frisbeegolf-forum.fi

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - tilulilu

Pages: [1] 2 3 ... 5
1
Välinekeskustelu / Vs: Discmania
« on: 06.09.16 - klo:10:01 »
2*171g S-line DDx ja 2*171g C-line DDx.
Täytyy sanoa että vakauksista hirveästi eroja löytänyt. Toki itsellä ei se maailman kovin käsi ole mutta jotenkin todella lähellä toisiaan noiden vakaudet.
Onko muilla minkälaisia kokemuksia?
Metal Flake on kyllä paljon vakaampi ja luulin että sen ja S-linen väliin olisi C-line olis mennyt mutta lentoratojen ja pituuksien suhteen voisi luulla että samoja lötiä olisi ollut.

2
Lisenssikisoihin lähtö keskusteluun osallistun sen verran että jos jotain yksittäisiä huonoja heittoja tai ratkaisuja ei lasketa niin ainoa mikä fribassa itseä harmittaa on se etten ottanut lisenssiä ja aloittanut kisailua aikaisemmin. Myöskään en ole keneltäkään kuullut että olisi aloittanut liian aikaisin kisailun.

Toki jos vähänkään tuntee negatiivisena asiana sen että friba vie liikaa aikaa, niin silloin kannattaa vielä harkita, vapaa-ajan ongelmia ei silloin viimeistään ole enää ;)

Sitä ei kannata todellaan miettiä tai pitää perusteluna että: "en ole vielä valmis" tai "olen niin huono" tms.
Joku on aina ensimmäinen ja aina joku viimeinen ja siitä tämä laji on hieno että koskaan et ole valmis tai täydellistä kierrosta ei olekkaan.
Kisoissa näkee uusia naamoja ja pääsee heittämään ja tutustumaan uusiin ihmisiin. Ja kaikilta oppii jotain uutta kunhan silmät pitää auki.

Päätös kisoihin lähtemisestä on toki aina henkilökohtainen mutta niihin viikkiksiin ja lisenssittömiin kisoihin pääsee vaikka lisenssin omistaisitkin. Ja SFL.än ja/tai PDGA.han virallinen kuuluminen vie omalta osaltaan lajia eteenpäin.

Oma askel kisoihin lähtöön oli iso mutta onneksi sen otin. Niin paljon hienoa kokemuksia ja uusia tuttavuuksia olen kisoista saanut. Ja jokainen kisailija on jossain välissä ollut ensimmäisissä kisoissaan. Jopa McBeth on joskus ollut ekoissa kisoissaan ;)

3
Onko siitä mitään tietoa miksi se maavalli sinne tulee? Ymmärtäisin jos kyseessä olisi joku motari tai runsasliikenteinen tie mutta kun tuolla tiellä ei juurikaan fribaajien lisäksi muita liiku niin ihmetyttää moinen valli.
Vai onko kaupungilla täyttömaata jostain muusta työmaasta mikä täytyy saada hukata johonkin.


4
Tuo tiedoitus on myös yksi asia mihin omalla kohdalla toivoisin hiukan petrausta Ryhdin ja Kaupungin suunnalta.
Nyt tuntuu että jotkut käy muutteleen väyliä ja sit jälkeen päin livautetaan johonkin väliin päiivitetty ratakartta vol 7.09.
FGR on yksi luetuimpia forumeita tämän palstan lisäksi. Suosittelisin käyttämään näitä kanavia ja jos tietoa on etukäteen niin laittakaa nyt ihmeessä muillekin tietoa mahdollisista talkoista tai prokkiksista. Itse ainakin tulisin jeesaamaan jos vaan pääsee ja tietoa talkoista on jossain.


5
Oma mielipide julkusta on että nyt kannattaisi odottaa sen aikaa kun harvennukset, ihmeelliset maavalliprokkikset saadaan valmiiksi ja muutenkin parkkipaikka yms hommat tulee valmiiksi. Sitten koko leiska suunniteltaisiin alusta asti huolella ja mielummin ammattilaisen toimesta.

Kaikki kunnia ryhdin porukalle että on talkoillut uusia väyliä vaikka omasta mielestä enemmän ei ole parempi.
Vaikka tykkäänkin julkun legendaarisista väylistä niin suurimman osan luonne on jo harvennuksilla viety tai muilla muutoksilla. Osa etupellosta ja esim par5 voisi säilyttää mutta muuten melkein kaikki väylät voisi suunnitella ja rakentaa uusiksi. Seuroja ja talkoolaisia löytyy varmasti tämän työn tekemään.

Leiska nykyisillä harvennuksilla ja tekohengitysväylillä on todella sekava ja väylät ei ole samanluonteisia keskenään. Myöskään se ei auta julkua kisaratana kun väylien luonne vaihtelee vaativasta, D-tason neppiväyliin.
Etupellosta voisi suunnitella aloittelijaystävällisen 6-9-väyläisen C-radan ja sitten taakse kisojen vaatimuksiin paremmin sopivan 18-väyläisen kisaradan.

Nykyiset muutokset on toki tehty pakon edessä mutta sekavuuteen ne eivät ole auttaneet päin vastoin.
Myös turvallisuus on uusilla väylillä hiukan kärsinyt. #18&19 heitetään vastapalloon ja mahdollisuus siihen että kiekko karkaa seuraavalle väylälle on todella suuri ja muutenkin miksi rakentaa väylät niin lähelle toisiaan ja kiekon karkaaminen isolle valtatielle ei ole mahdottomuus.

#24.n kori on todella lähellä seuraavaa tiitä ja muutenkin 127m väylä on surkuhupaisa par4. Taisi "suunnittelijalta" puuttua eagle saavutuksista niin tehtiin väylä missä se onnistuu.

Toivotaan että ensi vuonna julkulle muutoksia haluavat eri tahot suunnittelisi yhdessä hiukan yhtenäisemmän ja turvallisen hiukan pysyvämmän julkujärven joka kunnioittaisi vanhaa kuulaakson henkeä, sitä henkeä jota moni halusi kokea ja saapui kauempaakin kokemaan.
Nykyisellään rata on sellainen tilkkutäkki mitä suurelta osalta voi käyttää varoittavana esimerkkinä ratasuunnittelusta.

Mikon mainitsema seuraava tii merkintä ei itseltä saa kyllä samaa peukkuylös mainintaa. Spray ja soramonttu yhdistelmänä on omasta mielestä aikamoinen rimanalitus. #22 saaren merkintä on myös todella häilyvä.

Palaute on negatiivista mutta suoraan sanottuna ketuttaa että yksi Suomen hienoin ja luonteikkain rata on kaupungin ja muutoksien takia pilattu.

Tämäkin kirjoitus edustaa vain omaa mielipidettäni rakkaasta julkulta ja sen nykytilasta.




6
Tarkkaavaisuutta tarvitaan muutamalla väylällä uuden kuntopolun reitin takia. Annetaan pyöräilijöiden, sauvakävelijöiden ja lenkkeilijöiden mennä rauhassa ja avataan sitten vasta, toivottavasti saadaan parannettu leiska tulevaisuudessa joten yhtään osumaa lenkkeilijään ei tarvita "ennen tässä oli väylä" mentaliteetillä. Kellään ei varmaan niin kiire ole.
Ja jos vastaanottokeskuksen väkeä väylillä näkyy niin kiekko käteen ottakaa ne mukaan kierrokselle ja näyttäkää mitä on fribaspiritti.

7
DGC Fat Discs päättelee kautensa 3.10 julkulla. Pelaamme joko normia tai hieman muunneltua leiskaa.
Toiminnastamme ei pitäisi äänihaittojen lisäksi aiheutua muille radan käyttäjille haittoja, toki jos kypäränremmi on kovin tiukalla niin hilpeä käytöksemme ja mahtavuutta hipovat suoritukset saattavat aiheuttaa harmaita hiuksia mielensäpahoittajissa.

Lihavat on leppoisia joten toivomme myös samanlaista suhtautumista meille päin.

Pahoittelemme silti jo etukäteen jos joku ottaa rennosta menostamme nokkiinsa, kisapaikoilla vastauksemme saattaa liikkua sarkastisen ja kuittailevan rajapinnassa joten siksi pahoittelelemme myös sitä etukäteen.

Terveisin Pete/DGC FD

ps. Avaamme ensi kauden jäsenpaikkojen haun marraskuussa eli jos liittyminen "vähän" pulleempiin heittäjiin kiinnostaa niin seuraa ilmoittelua osoitteessa www.fatdiscs.com sekä facebookissa.

8
Lauantaina 19.9 kisaillaan Sappeen Sadonkorjuu Sappee DGP.llä.
Tarkemmat tiedot kisakoneessa ¨
https://kisakone.frisbeegolfliitto.fi/kilpailu/283

Rata ei ole suljettu muilta käyttäjiltä mutta suositeltavaa olisi että rata pyhitettäisiin kisailijoille.

Paikalla on kahvio josta saa virvokkeita käteistä rahaa vastaan.

Palkintojenjako kilpailun jälkeen ravintola Huipussa joka on normaalista poiketen auki kello 20.00 asti.
Ravintola Huipussa on tarjolla myös lounas seisovastapöydästä (klo 12-13.30) hintaan 12,90 sis kahvin. Lounas järjestetään jos yli 20 henkilöä ilmoittautuu SITYOVASTI etukäteen (11.9 mennessä) sähköpostilla dgcfatdiscs@gmail.com

Kilpailun ilmoittatuminen on päättynyt mutta villiäkorttia voi anoa sähköpostilla: dgcfatdiscs@gmail.com otsikoksi sadonkorjuu villikorttianomus. muista perustella hyvin.

Tapahtumaa tukemassa Discmania ja Sappee.

9
Radoilla tapahtuu / Vs: Jyväskylän radat
« on: 29.05.15 - klo:06:59 »
DGC Fat Discs kävi viime lauantaina Laajiksessa kiertämässä pari kierrosta seuransisäisten kauden avajaiskisan merkeissä. Ratahan on pääpiirteittäin hieno mutta paluumatkalla puhuttiin meitä häirinneistä asioista.
miinukset:
-#6 rytöläjä, toki laskettelukeskuksen jätöksiä mutta kuitenkin ketuttaa putata toinen jalka auton renkaassa ja toinen aitakasan päällä.
-hienoja väyliä vähän turhaan kepitetty OB.ksi ja osa OB.stä vaikeasti hahmotettavia, onko tämä polku nyt ob vai ei jne.
-viime vuoden vähän kompromissiväylät puolessa välissä rinnettä katkaisi nousua edes vähän ettei puolta rinnettä tarvinnut tarpoa yhteen soittoon. Myös #12 tii vähän huonosti merkattu ja osa porukkaa (ekaa kertaa mestoilla) paineli ylös asti kun eivät huomanneet tiitä.
Plussia löytyy paaaaaljon miiinuksia enemmän:
-liidätys väylät, ai että
-aloittelijarata erikseen proradasta
-kahvio ja proshop
-tilaa löytyy hienosti vaikka paljon eri lajien käyttäjiä samassa mestassa.
-tiit ja korit mainiossa kunnossa.

Hienoa työtä jyppikyläläiset tekee, keep up the good work.

10
Radoilla tapahtuu / Vs: Jyväskylän radat
« on: 19.05.15 - klo:07:57 »
Onkos Laajikseen tullut jotain väylä muutoksia pro radalle, kun joku kommentoi että väylät hiukan elää toukokuussa? Lauantaina tullaan pienen iskujoukon kanssa niin osaisi varautua jos on viime kesästä muutoksia tullut.

11
Muistuttaisin vielä että kisaleiskan lisäväylät ei jää ainakaan fättäreiden toimesta kiinteiksi. Kisarata on jo purettu ja rata palautettu normaaliin kuosiin. ykkösen mandoa Ei tänään viä jaksettu purkaa ;)
Lisäväylistä, saariväylä oli suunniteltu (mun oma saariväyläfetissi) vain kisoja varten vain vaihteluksi, kisaleiskan #20 otan omaan piikkiin, suunnitellessa väylällä oli korkeampia puita ja sitten kun kaupunki jyräsi sen lentokentän siihen latua varten väylä muuttui täydellisesti ja aivan liian helpoksi, kauhean kiireen takia tämä huomattiin liian myöhään ja päätin jättää sen sellaiseksi.
Muutos kiinteään #11 hiukan epäonnistui koska kasvusto nyppylällä osoittautui talkoissa hieman isommaksi tavaraksi ja aikaisempien ohjeiden mukaan emme omin lupine lähtenyt puita kaatamaan että greenille olisi ollut useampia ja isompia väyliä.
Lisäväylät suunniteltiin lähinnä sen takia että isompi porukka huomaisi että julkulla OIKEASTI on sitä tilaa ettei enää kompromissiväyliä rakennettaisi (kiinteän kutosen jälkeiset kaksi p***a väylää)
Myös tammermaiden jälkeiset väylät on jäänyt osalla käyttöön ja osa skippaa, omasta mielestä julku huutaa kiinteää leiskaa jota kisoihin ehkä muutellaan eikä sillai että kisoihin tehdyt (ehkä hiukan harkitsemattomat) muutokset "jää" osaksi kiinteää leiskaa.

12
Vesa H, Väylä ennen tien ylitystä? Eli normaalin (20-väyläinen) leiskan #15 jälkeistä väylääkö tarkoitat? Se #15 korista pinsiöön päin noin 30m sijaitseva väylä joka heitetään metikköön ja on noin 50-60m antsaväylä (rhbh) niin se on Tammermaan avointen väyliä ja ei, ei kyllä kuulu omiinkaan suosikkeihin.

Ja kaikille vielä tarkennuksena että rata palautetaan normaaliin kuosiin heti kisojen jälkeen.

13
Ratamestarilta tuli jo varovaista vihreää valoa mandon pysyvyydelle. Pikkasen tänään vielä viilataan sitä että saadaan se kuulaakson arvoiseksi ;)

Ja tosiaan upsilla pääsee yli ja hyssellä ohi.

14
Fat Discs Season operer 2015, sponsored by Frisbee Service ratakartta löytyy facebookin puolelta, pahoittelen että ATK-kyvyttömänä en tänne sitä saa. Linkki alla:
www.facebook.com/DgcFatDiscs/photos/gm.796725250423114/941202869258513/?type=1&theater

15
Fat Discs talkoilee viikolla kisoja varten joten muilta heittelijäiltä toivotaan malttia ja maalaisjärkeä ettei talkoilijoiden tarvi pelätä että lötää sataa niskaan.


Pages: [1] 2 3 ... 5