Frisbeegolf-forum.fi

Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - SakuE

Pages: [1]
1
Radoilla tapahtuu / Vs: Ford Discgolfpark (Tuusula)
« on: 06.05.18 - klo:05:05 »
Ford DGP on nyt pelattavissa koko komeudessaan! Kesälayout on siis lopultakin käytössä, korit on siirretty ratakartan sinisille koripaikoille. Ysiväylällä esimerkiksi kunnon lampare kiekkoja odottamassa OB-tikutuksineen ja droppareineen. Laittakaahan kommentteja radasta!

2
Radoilla tapahtuu / Vs: Ford Discgolfpark (Tuusula)
« on: 10.04.18 - klo:20:08 »
Väylät 5-7 on avattu käyttöön.  Kesää kohti mennään!

3
Radoilla tapahtuu / Vs: Pääkaupunkiseudun radat
« on: 04.10.17 - klo:22:15 »
Onko kenelläkään jakaa tietoa Vantaan Variston radasta? Kävin tsekkaamassa alueen ja mitään ei ole tapahtunut enää muutamaan kuukauteen. Rata pitäisi olla valmis 10/2017 mutta erittäin heikolta näyttää. Onko projektin rahat kaadettu hakkeena ympäri metsiä ja nyt unohdetaan koko homma?

Kyselin vastaavilta asiasta ja vastaus oli se, että myrskytuhot ovat viivästyttäneet radan valmistumista. Eli tästä johtuen heittämään päästään joskus ensi vuonna.

4
Radoilla tapahtuu / Vs: Radat USAssa
« on: 01.03.16 - klo:22:30 »
Oiskohan kenelläkään kokemuksia Miamin radoista? Vuodenvaihteessa ois reissua sinne päin ja kiekonheitto kuuluu matkasuunnitelmiin  8)

Nopeasti tsekattuna Kendall Indian Hammocks Park pitäisi olla kohtuullisen lähellä ja siinä jopa kaksi erillistä 18-väyläistä. Paikalla kai lisäksi myös kiekkoautomaatti.
Mutta siis, mitkä tahansa friba-kokemukset kyseiseltä seudulta kiinnostaa.

Tammikuussa tuli käytyä kiertämässä lomalla Miamin alueen ratoja eli myöhässä taitaa tulla tämä viesti mutta rustaanpa silti.. Kelit olivat melko pilvisiä, joten rannalla löhöilykään ei oikein napannut. Aikaa oli siis kierrellä paikallisilla kiekkoradoilla useita päiviä. Vinkkejä tsekattiin dgcoursereview.com -sivuilta, mikä tuntui pätevimmältä. Eli niiden "tähti"-arvostelut pitävät suht hyvin kutinsa ja kartat + kuvat on kohdillaan. Heti alkuun voi todeta, että ainakaan Miamissa ei hirveästi ole panostettu opasteisiin paikan päällä kuten Suomessa on tottunut, usein joutuu ihmettelemään missä rata edes on. Väyliä joutuu juoksemaan edes takas missä on kori jne. Ja Miamissa harrastajia ei juuri näkynyt, toisin kuin länsirannikolla Tampassa.
Paras rata missä käytiin Miamin alueella oli Commons Park. Plantation Heritage oli lähes yhtä hyvä. Puistomaisia hyvin hoidettuja ratoja, luksushommaa tietäen mikä keli Suomessa oli samaan aikaan.
Tasoa alemmas menevät Amelia Earhart Park ja Markham Park. Hyviä ratoja omalla tavallaan ja haastetta riittää. Mutta nämä ovat juuri niitä joissa jo joutuu välillä miettimään minne heittää, ja mistä. Mutta homma onnistui kyllä lopulta. Mukavaa jännää tiheikköä useassa kohtaa, sai jo vähän katsella mistä hyppää joku örkki niskaan:)
Virginia Key Beach Park oli helpohko rata aloittelijoille, mutta plussana hieno merenranta ja mahdollisuus törmätä gaattoreihin. Niistä oli varoituskylttejä lampien rannoilla.
Valitettavasti heikoimpia ratoja olivat Kendall Indian Hammocs Parkin kaksi rataa. Oli niissäkin toki hyvät hetkensä, mutta aika rupuisia ratoja enimmäkseen. Vaarana osua autoihin, opasteita ei juurikaan ja muutama ratakin oli poissa. Täällä huippuhetki oli tosiaan Frisbeeautomaatti, jossa valikoimakin oli Miamin parhaiden kauppojen tasoa, siis pienehkö mutta kuitenkin.
Kävimme myös ajelemassa Tampassa jossa radat olikin kaikki erittäin hyviä mitä heitettiin.

5
Radoilla tapahtuu / Vs: Askolaan rata
« on: 29.10.15 - klo:21:21 »
"maat ovat seurakunnan ja sieltä on tullut mahtikäskynä se, että yhtään ranteen paksusempaa puuta ei saa enää kaataa."

Voi hyvää päivää. Rata pitäisi rakentaa, mutta puita ei voi kaataa! Kuka ihme siellä nyt sekoilee?? Melkein puolet hommista on tehty, korit paikoillaan mutta töitä vaaditaan lopetettavaksi.
Eikö nuorten ja tietenkin kaikkien kuntalaisten hyvinvointi enää kiinnostakaan kun pitäisi muutama mänty pistää matalaksi??

6
Radoilla tapahtuu / Vs: Askolaan rata
« on: 14.10.15 - klo:23:20 »
Käväisin katsomassa tilannetta Askolassa sitten heinäkuun. Yritin heittää radan läpi ja samalla tuli ainakin selväksi mikä on tämän hetkinen tilanne.

Tie on parkkikselle kapea mutta ajettavissa. Parkkipaikalla on edelleen iso sorakasa odottamassa levittämistään. Parkki on melko rupuinen ja tilaa ei monelle autolle ole jos huomioidaan kääntymistarpeetkin.

1-2 väylät olivat heitettävissä ja sinänsä valmiita. No heittopaikkoja mattoineen ei tietenkään millään väylällä vielä ole. 3-väylä tekee alussa ihme koukkauksen vasemmalle, muuten sekin vielä ok.
4-väylää en löytänyt vaikka kartan mukaan risteilin oikeassa paikassa. Potentiaalia olisi hienoon väylään mutta aukko puuttui.
5.väylä on peruskamaa, ehkä pientä viilausta loppupäähän, raivausta tms.
6.väylä on kuten kolmonenkin. Alussa ei mitään kuvaa minne kannattaa heittää ja missä väylä kulkee. Isohkoja mäntyjä pitäisi tässä raivata jotta homma olisi selkeämpi?
7,8,9. Nyt olin melko kujalla missä on mikäkin väylä. Hienoa vaihtelevaa maastoa, mutta tekemistä on. Kartassa 9 lähtee Porinkallion päältä mutta siellä ei mitään jälkiä väylistä näkynyt. Enkä niille jäkäläkallioille mitään väyliä suosittelekaan, olivat nimittäin todella liukkaita.
10. Lyhyt, suora ylämäkiväylä. Valmista kamaa. 11 taas kalliolta alas oikealle kaartaen, valmis sekin ja mukava väylä.
12-13 en katsonut koska muuttavat jonnekin muualle. Etenkin väylällä 12 metsäkone oli tehnyt renkaillaan metrin syvyisiä uria ristiin rastiin mitkä olivat täyttyneet vedellä.

Elikkäs..
- Parkkipaikka (ja tie sinne) vaatii tekemistä. Käytännössä kunnon työkoneita hommiin.
- Rata-alue on kyllä hienoa ja potentiaalia monipuolisille väylille on vaikka kuinka! Etenkin Porinkallion rinteillä mutta muuallakin. Toivottavasti mahdollisuudet hyödynnetään! Ainekset huippurataan on olemassa.
- ison työn takana radan valmistuminen vielä on (lue=vaatii täyspäiväistä työtä).  Ammattimainen silmäpari jos toinenkin ei olisi pahitteeksi väyliä suunnitellessa ja olemassa olevia korjatessa. Tästä riippuu täysin tuleeko Askolan radasta "perushuttua" muiden joukossa vai vetonaula jonne tullaan heittämään kauempaakin.
-Talkoita tarvitaan vielä metsureineen jotta väylät saadaan siisteiksi ja raivattua auki.

Pages: [1]